Formand for folketinget
Fra : Vidal

Dato : 20-09-11 08:34

Venstre foretrækker Bertil Haarder frem for Lykketoft, fordi de synes
Lykketoft er for ubehersket og for temperamentsfuld.

Hver dag sin vits.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 08:41

On 20-09-2011 09:34, Vidal wrote:
> Venstre foretrækker Bertil Haarder frem for Lykketoft, fordi de synes
> Lykketoft er for ubehersket og for temperamentsfuld.
>

> Hver dag sin vits.

Har du et link? Det er svært at tro på den historie.

Fra : Vidal

Dato : 20-09-11 10:39

Den 20-09-2011 09:40, DADK skrev:

> Har du et link? Det er svært at tro på den historie.

http://www.b.dk/politiko/v-allerhelst-vil-vi-have-haarder

Jeg husker ikke om det var lige dette link, men det udtrykker
nogenlunde det samme.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 10:57

On 20-09-2011 11:39, Vidal wrote:

> http://www.b.dk/politiko/v-allerhelst-vil-vi-have-haarder
>
> Jeg husker ikke om det var lige dette link, men det udtrykker
> nogenlunde det samme.

Haha, ja - det står lige direkte i overskriften. "Venstre mener,
Lykketoft er for hidsig til formandsposten i Folketinget. Partiet vil
allerhelst have Bertel Haarder, men peger på Jelved." Måske tænker
de på hans meninger, ikke om han hidser sig op på dumme journalister -
men lidt morsomt er det nu alligevel.

Fra : Vidal

Dato : 20-09-11 10:41

http://www.b.dk/politiko/v-lykketoft-uvaerdig-til-formandspost

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 11:04

On 20-09-2011 11:40, Vidal wrote:

> http://www.b.dk/politiko/v-lykketoft-uvaerdig-til-formandspost

Jeg vil sige, at jeg synes de alle er kvalificerede. Lykketoft, Jelved
og Haarder. Jeg har indtryk af, at det vigtige for én der skal bestride
den post er at han eller hun kan være objektiv i nogle ganske få
skønssager, det er jo en slags galeonsfigur der bare skal sidde og sige
"jatak" når talerne går over tiden, og minder folk om a<t de skal sige
Hr, De og Fru osv. Jeg ved ikke hvem der har siddet længst i
Folketinget, men det kunne da måske være et kompromis hvis man bare tog
den med mest ancennitet. Der er vist heller ikke tradition for at man
"giver" formandsposten til oppositionen, så det kunne nok blive Lykketoft.

Fra : Michael Weber

Dato : 20-09-11 19:15

Den 20-09-2011 12:03, DADK skrev:
> [...]
> skønssager, det er jo en slags galeonsfigur der bare skal sidde og sige
> "jatak" når talerne går over tiden, og minder folk om a<t de skal sige

Det var også mit indtryk:
"Folketingets formand er også den øverste chef for Folketingets
Administration, som tæller cirka 440 ansatte. Administrationen består af
en række forskellige afdelinger, der bl.a. sørger for, at Folketingets
medlemmer kan koncentrere sig om deres arbejde. Administrationen tager
sig af mange forskellige opgaver og har ansatte fra mange forskellige
faggrupper, f.eks. rengøringspersonale, håndværkere, IT-medarbejdere,
referenter, folketingsbetjente, kommunikationsmedarbejdere,
kontorpersonale, sikkerhedsfolk, økonomer og jurister."
http://www.ft.dk/Folketinget/Folketingets_formand/Om%20Folketingets%20formand.aspx

"Præsidiet repræsenterer Folketinget udadtil, og formanden er formelt
set nummer to i det officielle danske hierarki kun overgået af
dronningen, men foran statsministeren."
http://jp.dk/fakta/article1779267.ece

Fra : DADK

Dato : 22-09-11 04:02

On 20-09-2011 20:14, Michael Weber wrote:

> [...]
>

> "Præsidiet repræsenterer Folketinget udadtil, og formanden er formelt
> set nummer to i det officielle danske hierarki kun overgået af

Jamen så er det "naturlige" valg vel Lykketoft. Og det er slet ikke
uretfærdigt at det bliver en "rød", i 2007 stemte man jo Thor Pedersen
ind på pladsen, så det kan gå o p lige op.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-11 22:49

On Tue, 20 Sep 2011 11:40:35 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>http://www.b.dk/politiko/v-lykketoft-uvaerdig-til-formandspost

Smart af V at bruge GenghisKhan vitsen men de er i mindretal

Fra : Henry Vest

Dato : 22-09-11 18:36

Vidal wrote:

> Venstre foretrækker Bertil Haarder frem for Lykketoft, fordi de synes
> Lykketoft er for ubehersket og for temperamentsfuld.
>

> Hver dag sin vits.

Bertel Haarder er skam en flink og rolig mand - når bare han får sin
risengrød.

--
Henry Vest