"Vin" Fremstilling
Fra : Rex

Dato : 12-08-01 19:54

Jeg søger en god opskrift på en gær blanding.

Planen er at opnå en kort gærings tid og høj alkohol indhold...
Hvilken form for gæs er bedst til dette formål??

Nogen der har en god opskrift.??
--
Enjoy Life
Rex

Fra : Flemming Baumann

Dato : 12-08-01 20:01

"Rex" skrev i en meddelelse
> Jeg søger en god opskrift på en gær blanding.
> Planen er at opnå en kort gærings tid og høj alkohol indhold...
> Hvilken form for gæs er bedst til dette formål??

Damned, manden vil lave gåsevin.
Jeg vil tro at hvide danske landgæs er de bedste !!!
Nævn tid og sted for prøvesmagning.
)))

--
Hilsen
Flemming Baumann

- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-08-01 22:01

On Sun, 12 Aug 2001 20:53:50 +0200,
Rex <rex03@hotmail.com> wrote:
>Jeg søger en god opskrift på en gær blanding.
>
>Planen er at opnå en kort gærings tid og høj alkohol indhold...
>Hvilken form for gæs er bedst til dette formål??
>
>Nogen der har en god opskrift.??

Vand, alm. gær og druesukker er OK (druesukker er noget bedre
end alm. sukker). Lad det gære i 1-2 uger, så smager det som
hvidvin med gær.

Du kan ikke få et alkoholindhold ret meget over 12-14%, og det
sidste går lidt langsomt. Så min kemilærer i gymnasiet fortalte
os at man normalt destillerede det når det ramte 10-12%.

Jeg tvivler på det er lovligt, men er ikke sikker.

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Niels Henriksen

Dato : 15-08-01 00:28

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message

> Vand, alm. gær og druesukker er OK (druesukker er noget bedre
> end alm. sukker). Lad det gære i 1-2 uger, så smager det som
> hvidvin med gær.

hvor meget af hver?

Niels

Fra : Flemming Baumann

Dato : 15-08-01 07:00

"Niels Henriksen" <niels@WHATbiggs.dk> skrev i en meddelelse

> hvor meget af hver?

6 kg sukker.
2½ pakke gær.
20 gr. gæringssalt.(ammoniumfosfat)
7 gr. engelsk salt. (magnesiumsulfat)
22 liter vand.
(evt. 5 gr. svovlpulver mod vildgæring)

Fyld 4/5 af de 22 liter vand i ballonen og lad det gære op.
Efter 14 dage efterfyldes med den sidste femtedele vand.

HUSK: At vandet ikke må være over 25 grader når gæren
kommer i !!!!

--
Hilsen
Flemming Baumann