Betalingsringen er hul i hovedet
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-09-11 23:35

Det er hvad læserne af Politikken synes. Jeg er glad for at der findes så
mange fornuftige mennesker ude i den virkelige verden - for ja -
betalingsringen er rablende vanvid - det er en "Berlinmur" omkring København
eller et Fort Copenhagen.

http://politiken.dk/politik/ECE1397440/laesere-betalingsringen-er-hul-i-hovedet/

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-09-11 11:27

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i meddelelsen

> [...]
>mange fornuftige mennesker ude i den virkelige verden - for ja -
>betalingsringen er rablende vanvid - det er en "Berlinmur" omkring

Det er en god idé at lave en betalingsring - det vil begrænse den private
biltrafik og mindske forureningen- andre storbyer har noget tilsvarende, fx
Stockholm, så jeg er ikke bekymret. Jeg kan naturligvis være bekymret over
hvilken model de vælger - hvis den bliver fuldkommen udvandet, med en masse
dispensationer og fravigelser, er det naturligvis en anden sag. Hvad vil du
foreslå i stedet for at begrænse bilismen i København og mindske
forureningen samt at styrke den kollektive trafik?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 20-09-11 12:29

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fravigelser, er det naturligvis en anden sag. Hvad vil du foreslå i
> stedet for at begrænse bilismen i København og mindske forureningen

Intet. Det er ikke mit problem. Men det er til gengæld mit problem at der er
nogle vil lave et Fort Copenhagen ud af København. Til kjøwenhavnerne vil
jeg sige: Hvis det er så slemt med at forureningen fra jeres tobaks-os samt
diesel-osen fra busserne bliver blandet op med bil-os, så flyt ud af
København. Der er masser af plads på vestegnen af København, fine fine
lejligheder og huse, lejeboliger såvel som ejer- eller andels-boliger. Men
skulle I beslutte jer for at flytte helt ud på landet, så er der en oplagt
chance for at klage over at naboens hane galer og at bondemanden kører gylle
ud på sine marker samt sikkert meget meget mere. Så hvad venter I på ? - der
er masser at klage over også der.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 20-09-11 12:47

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
skrev i en meddelelse news:QN_dq.6387$7C3.3282@newsfe07.ams2
> [...]
> over at naboens hane galer og at bondemanden kører gylle ud på sine
> marker samt sikkert meget meget mere. Så hvad venter I på ? - der er

Jeg vil lige tilføje at den kollektive trafik slet ikke kan optage det
ekstra pres som kommer ud af at lave den sindssyge betalingsring. Og det kan
den ikke fordi at man ikke har sørget for at lave to ekstra spor til
s-togene- Meget meget ofte går alt i stå mellem Svanemøllen og
Hovedbanegården fordi der kun er to sølle spor til at afvikle en massiv
trafik fra en masse linjer. I myldretiden er der typisk 2 minutter mellem
hvert tog. Der skal ikke nogen fantasi til at forstille sig hvad der sker
når et tog får tekniske problemer eller påkører en person. Den i forvejen
massive trafik skal så afvikles i et enkelt spor begge veje med store
forsinkelser til følge hvis den overhovedet kører i den tid (alt efter hvad
der er sket). Det kan man ikke byde en arbejdsgiver. Sådan er status
allerede NU ! Når betalingsringen kommer vil man så presse endnu mere
trafik igennem den i forvejen overbelastede korridor med kun to spor til
S-togene. Det er rablende vanvid.

Jeg HÅBER at det her cykelløb som afvikles i København med store trafikale
gener til følge vil give folk en øjenåbner for hvordan de kommer til at stå
som sild i en tønde HVER dag i overfyldte forsinkede S-tog som ikke kan
klare kapaciteten når betalingsringen bliver indført blot for at
cafe-latte-folket på udendørs-cafeer kan nyde deres stinkende cigaretter kun
med diesel-stanken som ekstra-krydderi. Rend mig røven med den
betalingsring. Jeg vil forsøge undgå at skulle køre ind i København hvis den
kommer men jeg kommer IKKE til at køre med den kollektive trafik. Det duer
ikke, jeg er ikke til kollektiv trafik.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-09-11 23:46

> Jeg vil forsøge undgå at skulle køre ind i København hvis den kommer men
> jeg kommer IKKE til at køre med den kollektive trafik. Det duer ikke, jeg
> er ikke til kollektiv trafik.

Det overrasker mig faktisk Det havde jeg aldrig gættet! ))

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-09-11 23:44

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i meddelelsen

>"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse

>Intet. Det er ikke mit problem.

Nej, men hvorfor er du så arrig over at det er et problem for nogen som så
forsøger at gøre noget ved det? Stockholmerne var også sure på
betalingsringen indtil de havde vænnet sig til den og nu siger de via en
folkeafstemning at det faktisk er en udmærket idé - jeg er sikker på at det
vil gå på samme måde i Danmark når betalingsringen er indført i København og
senere evt. andre storbyer.

> [...]
>naboens hane galer og at bondemanden kører gylle ud på sine marker samt
>sikkert meget meget mere. Så hvad venter I på ? - der er masser at klage

Det er ikke enkelt at flytte fra sin bolig - det kræver fx at man kan få sit
hus/lejlighed solgt, og det er der ikke noget der tyder på er let p.t. Jeg
bor udmærket her og er ikke imod en betalingsring - så indtil videre har jeg
ikke mødt seriøse argumenter mod denne ring.
Nå, men vi er ikke enige i denne sag. Vi har dog udvekslet synspunkter og
selvom vi næppe bliver enige om det, kan vi vel sige at vi er enige om at
være uenige? Så lad os lade os nøje med det indtil videre. Foreløbig er
det kun blevet ved tanken, så må vi se!

Fra : Snuden

Dato : 23-09-11 18:07

On Wed, 21 Sep 2011 00:44:09 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

> [...]
>betalingsringen indtil de havde vænnet sig til den og nu siger de via en
>folkeafstemning at det faktisk er en udmærket idé

"Nu"? Den afstemning blev afholdt ca. halvandet år efter ringen blev
indført, og det var altså i starten af 2006. Ringen blev gjort
permanent i august 2007.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-09-11 19:28

On 23/09/11 19:07, Snuden wrote:

> "Nu"? Den afstemning blev afholdt ca. halvandet år efter ringen blev
> indført, og det var altså i starten af 2006. Ringen blev gjort
> permanent i august 2007.

Det er ikke helt rigtigt

Der findes en artikel om fænomenet her:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkomr%C3%B6stningen_om_tr%C3%A4ngselskatt_i_Stockholm

Der bliver fiflet med spørgsmålene og man følger ikke op på
undersøgelserne. Og så kan man jo også sætte spørgsmål ved hvor rimeligt
det er spørge folk som ikke vil blive direkte berørt.

Det var iøvrigt "grønne" som gennemtrumfede det ved en studehandel med
sosserne.

Mvh
Martin

Fra : Andreas Andersen

Dato : 21-09-11 05:19

Den 20-09-2011 12:26, Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> en anden sag. Hvad vil du foreslå i stedet for at begrænse bilismen i
> København og mindske forureningen samt at styrke den kollektive trafik?

Man har allerede indført parkeringsafgifter, der giver så høje
indtægter, at man kunne gøre alle busserne gratis, men der er stadig
masser af biltrafik og for dyr og for lidt offentlig transport. Hvorfor
skulle en betalingsring lige pludselig hjælpe?

En betalingsring er en håbløs lappeløsning. I stedet bør man helt
forsøge at restrukturere byen, så bilerne slet ikke har noget at gøre
derinde... Evt. flytte flere offentlige institutioner ud af bymidten og
etablere bedre offentlig transport på tværs af København. Alle S-togene
går jo fra forstæderne og ind til midten af København.

--
Andreas

Fra : Snuden

Dato : 23-09-11 18:37

On Tue, 20 Sep 2011 12:26:33 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i meddelelsen

>Det er en god idé at lave en betalingsring - det vil begrænse den private
>biltrafik og mindske forureningen

Det er ikke korrekt. Forureningsmæssigt er problemet ikke
privatbilismen. Langt de fleste privatbilister kører ind til kbh,
stiller deres bil, arbejder deres 8-10 timer, og kører så ud igen. Det
samme er tilfældet for folk der bor i Købehavn, men arbejder uden for
byen.

Problemet er de diesel-drevne taxa'er og busser, der konstant kører
rundt i København, og har motoren gående i tomgang, selv når køretøjet
holder stille i lange perioder. Det er dem og deres manglende eller
ineffektive partikelfiltre der skal gøres noget ved.

Der er foretaget masser af undersøgelser både i Stockholm og London,
som viser, at selv om trafikmængden faldt med op til 20%, så faldt
forureningsniveauet meget lidt. Jeg har ingen grund til at tro det vil
være anderledes i København. Man kan nu engang ikke løse et helt lands
CO2-problemer ved at indføre en betalingsring rundt om én by.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 21-09-11 01:55

Den 19-09-2011 00:35, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> mange fornuftige mennesker ude i den virkelige verden - for ja -
> betalingsringen er rablende vanvid - det er en "Berlinmur" omkring København

who cares..

Jeg har ikke været i københavn i årevis.
Mur lortet inde!
Brug pengene fra afgiften på at sænke afgifter på tobak!

- cep

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 21-09-11 07:10

Den 21-09-2011 02:55, Claus E. Petersen skrev:

> who cares..
>
> Jeg har ikke været i københavn i årevis.
> Mur lortet inde!
> Brug pengene fra afgiften på at sænke afgifter på tobak!
>
> - cep

Jeg glemte næsten...

Flyt det skide folketing til Bornholm, nu hvor den kolde krig er forbi
står russerne ikke i kø for at besætte øen, og hvis vi kan koncentrere
de folkevalgte derude i østersøen laver de jo ingen/mindre skade her hjemme.

- cep