En S-R-regering ville være mere enkel at s~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-09-11 21:13

Jeg gad vide om tanken ikke strejfer Helle Thorning Schmidt, at en
S-R-regering med skiftende flertal ville være langt nemmere at styre end en
S-SF-regering, eventuelt med De Radikale også. Med en S-R-regering kan der
etableres flertal til højre for midten med hensyn til den økonomiske
politik, her vil Venstre være mere end nok til et flertal. Der kan etableres
flertal til SF og Enhedslisten på de områder hvor HTS ved at der vil være
flertal. Hun behøver ikke et flertal for sin regering hun skal blot at sikre
sig at hverken SF eller Enhedslisten stemmer for et mistillidsvotum (som der
jo i så fald ville være flertal for).

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-09-11 21:25

On Sun, 18 Sep 2011 22:12:31 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jeg gad vide om tanken ikke strejfer Helle Thorning Schmidt, at en
> S-R-regering med skiftende flertal ville være langt nemmere at styre end en
> S-SF-regering, eventuelt med De Radikale også.

Hvis S dropper SF, så begår de politisk selvmord. Deres troværdighed vil
være lig nul.

> Med en S-R-regering kan der
> etableres flertal til højre for midten med hensyn til den økonomiske
> politik, her vil Venstre være mere end nok til et flertal.

Jeg vil vædde en kold pilsner på at resultatet vil blive en S-SF
mindretalsregering, der kun vil holde et års tid.

> Der kan etableres
> flertal til SF og Enhedslisten på de områder hvor HTS ved at der vil være
> flertal.

S+SF+EL vil altid være i mindretal.

> Hun behøver ikke et flertal for sin regering hun skal blot at sikre
> sig at hverken SF eller Enhedslisten stemmer for et mistillidsvotum (som der
> jo i så fald ville være flertal for).

Hvis blå blok + RV er utilfreds med en rød regering, kan de vælte den hvis
de vil.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-09-11 21:47

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis S dropper SF, så begår de politisk selvmord. Deres troværdighed
> vil være lig nul.

Det kommer an på hvilke aftaler som indgås.

> Jeg vil vædde en kold pilsner på at resultatet vil blive en S-SF
> mindretalsregering, der kun vil holde et års tid.

Det bliver vanskeligt men den vil køre mere end et år.

> S+SF+EL vil altid være i mindretal.

Det vil selvfølgelig være inklusive De Radikale.

> Hvis blå blok + RV er utilfreds med en rød regering, kan de vælte den
> hvis de vil.

Det vil fjerne enhver troværdighed for De Radikale, så det ville aldrig ske.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-09-11 21:58

On Sun, 18 Sep 2011 22:47:19 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Det kommer an på hvilke aftaler som indgås.

Nej, de har kørt parløb så tæt at rød blok vil gøre oprør, hvis S dropper
SF.

> Det bliver vanskeligt men den vil køre mere end et år.

Ja, fordi ellers vil de ikke kunne få ministerpension.

> Det vil selvfølgelig være inklusive De Radikale.

EL og RV vil aldrig kunne blive enige om noget væsentligt.

> Det vil fjerne enhver troværdighed for De Radikale, så det ville aldrig ske.

Det kommer da an på hvor meget S+SF+EL vil insistere på at få deres vilje.

RV vil da uden de store problemer kunne vælte en rød regering, hvis de ikke
kan få deres politik igennem. RV har jo allerede sagt at de vil samarbejde
til begge sider.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-09-11 22:51

> Nej, de har kørt parløb så tæt at rød blok vil gøre oprør, hvis S
> dropper SF.

Det skal du ikke være så sikker på. Villy kan også tælle til 90. Hvis
politikken bliver for højresnoet til SF, så får de mere af at stå udenfor
regeringen. Uden R er der intet flertal for en S-SF-politik og det ved Villy
godt. Den parlamentariske situation er langt mere speget end S, SF og R
giver udtryk for lige nu. Jeg tror at det nemt kan blive rimeligt dramatisk
ved mindre at der findes på en smart løsning. Den løsning er nogle
underhåndsaftaler og et SF som står udenfor regeringen og dermed ansvaret
for en håbløs S-R-politik (set med SF-øjne). Da aftalen om S-SF-parløb blev
indgået var der vel ingen som forestillede sig at det gik så galt at R blev
større end SF. Jeg mener at det udgør en problematisk forskel for
S-SF-samarbejdet. Forudsætningerne er ganske enkelt skredet efter min
opfattelse.

> Ja, fordi ellers vil de ikke kunne få ministerpension.

> EL og RV vil aldrig kunne blive enige om noget væsentligt.

Jo aftaler på udlændinge-området. Dette er vigtigt for både R og EL. Der er
givetvis også andre områder hvor der er fælles fodslag. Et område hvor De
Radikale svigter er på det socialpolitiske område. Her er der intet at hente
for EL så længe at Margrethe Vestager ikke gider at lytte til sig bagland,
her tænker jeg ikke mindst på dagpengeretten hvor der er opbakning til i
R-baglandet om at den skal ændres midlertidigt til mere end 2 års
dagpengeret.

> Det kommer da an på hvor meget S+SF+EL vil insistere på at få deres
> vilje.

Nej det ville være helt utroværdigt.

> RV vil da uden de store problemer kunne vælte en rød regering, hvis
> de ikke kan få deres politik igennem. RV har jo allerede sagt at de
> vil samarbejde til begge sider.

Igen, det ville fuldstændig fjerne R´s troværdighed. De har kæmpet for at S
kom til magten.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-11 14:55

On Sun, 18 Sep 2011 22:57:42 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>kan få deres politik igennem. RV har jo allerede sagt at de vil samarbejde

Gid nogen stillede lovforslag om aktiv dødshjælp, der har kæmpe
befolkningsflertal bag sig.
Det ku rokke skuden og afstemning ville ikke være efter rødblå skille
linier

En god cirkel af frihedslyst kunne indledes, så man ikke kun ønskede
selvbestemmelse for døende smertepatienter men også yngre , raske, der
er trætte af lilvet og ønsker smertefri exit.

Så ville der blive plads til andre og da Kina skrumpede befolkningen
begyndte væksteksplosion med trivsel og eksport-eksplosion

Det kunne også ske her

Nogle siger jeg skader sagen ved at tage skridtet fuldt ud og tillade
drab på selvmordslystne der vil ofre sig for slægten og lade en nevø
overtage bolig pr arv og som måske er overtalt som pusheren overtaler
narkomanen

Men ideen om selvbestemmelse er vigtig og DAnmark er på taberkurs og
noget bør ske. Man er sin egen lykkes smed. Vær ikke slave af
misforstået empati