Eurosamarbejdet lakker mod enden
Fra : Martin Larsen

Dato : 18-09-11 10:58

Eurosamarbejdet lakker mod enden siger Gordon Brown.

Jamen det er jo dagens glade nyhed.

http://epn.dk/tema/gaeldskrise/article2549357.ece

Mvh
Martin

Fra : Lyrik

Dato : 18-09-11 11:29

Den 18/09/11 11.58, Martin Larsen skrev:
> Eurosamarbejdet lakker mod enden siger Gordon Brown.
>
> Jamen det er jo dagens glade nyhed.
>
> http://epn.dk/tema/gaeldskrise/article2549357.ece
>
> Mvh
> Martin
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"Eurosammarbejdet som vi kender det i dag lakker mod enden!" det var det
han sagde.

De skjulte beskeder i den sætning kan være mange, men mit bud er at man
kan ikke have en fælles mønt, uden at man har en forbundsstat til at
styre den!
da England er ved at ramme rock bottom, kan det godt være at de søger en
redningsplanke i en forbundsstat der kan fjerne fokus fra
kultursammenbruddet i den vestlige verden!

Hvis Grækenland var en region det gik dårligt for i forbundsstaten, så
kunne regeringen skabe vækst i den svage region Grækenland uden at de
andre regioner havde noget at kritisere dem for. Idet det var samme
forbundsstat!

Blandt den styrende elite råbes der højere og højere om en "Forbundsstat
light!". ja de skriger ligefrem på det lige nu i dette øjeblik! Vel
vidende at en forbundsstat ikke er folks første valg lige nu!

Men som jeg tidligere har sagt så hører fælles mønt og en forbundsstat
sammen.
Mønten kan ikke klare sig uden fælles politisk styring! Går man ind i
mønten så ender det i kollaps eller en forbundsstat.

Vi har trukket frinummer, men ikke friere end at vi har forpligtet
Danmark på at holde Eurokurs!
Til gengæld reddede de vores lille mønt-røv sidst der blev spekuleret
imod den!

Enten klarer vi os som en champagneprop flydende på en EURO-kloak, eller
vi tager bad i kloakken og prøver at bekæmpe foureningen!

Hvad mener I?

MvH
Jens

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-09-11 12:04

On Sun, 18 Sep 2011 12:28:50 +0200, Lyrik wrote:

> [...]
> Mønten kan ikke klare sig uden fælles politisk styring! Går man ind i
> mønten så ender det i kollaps eller en forbundsstat.

Det er jeg enig i. Så lad Euroen kollapse, som det misfoster det er.

> Vi har trukket frinummer, men ikke friere end at vi har forpligtet
> Danmark på at holde Eurokurs!
> Til gengæld reddede de vores lille mønt-røv sidst der blev spekuleret
> imod den!

Det var de jo tvunget til. Havde de IKKE gjort det, havde det jo automatisk
fritaget Danmark for at følge Euro-kursen.

> Enten klarer vi os som en champagneprop flydende på en EURO-kloak, eller
> vi tager bad i kloakken og prøver at bekæmpe foureningen!
>
> Hvad mener I?

Jeg mener at vi skal lade euroen dø. Det var et misfoster helt fra starten.

EU bør i stedet arbejde for fri handel, og minimums-grænser "gode" ting, og
maksimums-grænser for "dårlige" ting.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-09-11 12:05

On 18/09/11 12:28, Lyrik wrote:

> [...]
> redningsplanke i en forbundsstat der kan fjerne fokus fra
> kultursammenbruddet i den vestlige verden!

Nej, nej. Det går englænderne aldrig med til.

Mvh
Martin

Fra : Lyrik

Dato : 18-09-11 12:35

Den 18/09/11 13.04, Martin Larsen skrev:

> Nej, nej. Det går englænderne aldrig med til.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Vi har et scenarie der minder om "Starwars episode 1" "det
galaktiske/globaliserede handelsimperium" modsætter sig toldmure. Dette
tvinger lønningerne ned på kinesisk niveau eller på den absolut laveste
fællesnævner i et globalt arbejdsmarked.
En dansk lønmodtager skal være "konkurrencedygtig" med en indisk
lønmodtager er "handelsføderationen" så frække at tale rent ud af posen om!

Det betyder jo at en arbejder skal ned på 2000 kroner i løn om måneden,
ellers er han ikke "konkurrencedygtig!"
Mens den "galaktiske handelsføderation" skal slippe for at betale
skatter og afgifter af samme konkurrencegrunde!

Vi mangler en "Darth Vader" der kan "slagte handelsføderationens ledere"
i et kort blodbad!
Så kan han bagefter blive kejser i Imperiet EU!

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-09-11 12:52

On 18/09/11 13:34, Lyrik wrote:

> [...]
> tvinger lønningerne ned på kinesisk niveau eller på den absolut laveste
> fællesnævner i et globalt arbejdsmarked.

Hør nu. Englænderne ser lige så meget over Atlanten, som de ser på EU.
De har lige fundet olie i en af imperiets fjerneste afkroge,
Falklandsøerne - så de skal nok klare sig.

Mvh
Martin

Fra : Lyrik

Dato : 18-09-11 23:33

Den 18/09/11 13.52, Martin Larsen skrev:

> Hør nu. Englænderne ser lige så meget over Atlanten, som de ser på EU.
> De har lige fundet olie i en af imperiets fjerneste afkroge,
> Falklandsøerne - så de skal nok klare sig.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Oh yeah! tror du at alt kan klares med økonomi. Pat Condell som
plejer at tordne imod kristendom og Gudstro har rettet skytset imod EU
set fra britisk vinkel. Dyrk lige disse konklusioner der sidder lige i
plet!:
http://www.youtube.com/user/patcondell#p/a/u/1/s3u9LB32YYM

Englænderne er værre stillet end os fordi vi trods alt har en Grundlov
der giver en beskyttelse imod at afgive mere suverænitet. Det har de
aldrig fået!

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-09-11 00:05

On 19/09/11 00:33, Lyrik wrote:

> [...]
>
> Englænderne er værre stillet end os fordi vi trods alt har en Grundlov
> der giver en beskyttelse imod at afgive mere suverænitet. Det har de

Nej, de er lidt bedre stillet, for de bilder sig ikke ind at være
beskyttet af en grundlov (som tolkes efter behag, som Fanden læser Biblen)

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-11 03:00

On Mon, 19 Sep 2011 01:05:18 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Nej, de er lidt bedre stillet, for de bilder sig ikke ind at være
>beskyttet af en grundlov (som tolkes efter behag, som Fanden læser Biblen)

Politikerne gør som de vil uanset grundlov

Men UK er en stat i USA og mistede uafhængighed da de forgældede sig
til USA i 1918

Nu er USA forgældet til Kina men oplever sig uafhængig for Kina er
ikke så arrogant som USA

Multinationale firmaer fra UK og USA blev een klub ved Ghent-freden i
1815 hvor de sammen planlagde Opiumskrigen - en fred efter at UK fik
lidt hav revanche for 1776-nederlagskrigen

Fra : @

Dato : 18-09-11 16:15

On Sun, 18 Sep 2011 13:34:31 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

> [...]
>fællesnævner i et globalt arbejdsmarked.
>En dansk lønmodtager skal være "konkurrencedygtig" med en indisk

det vil jo ikke blive et problem for den produktive lønmodtager,

men et stort problem for hele halehænget at ikke-produktive individer
der efterhånden er ALT for mange af i dangens Danmark -
da den produktive jo ikke længere vil være i stand til at føde på
uproduktive nassere

Fra : Ivannof

Dato : 18-09-11 13:53

"Lyrik" skrev i meddelelsen news:4e75c7e2$0$311$14726298@news.sunsite.dk...

Den 18/09/11 11.58, Martin Larsen skrev:
> Eurosamarbejdet lakker mod enden siger Gordon Brown.

> [...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

[...]

Jeg mener du har ret.

Hvis vi skal have fælles penge, skal vi også have fælles finanspolitik.
Ellers vil dét land, der har større udgifter end indtægter blive dækket ind
af de andre lande.

Så enten laver vi europas forenede stater eller også vedbliver vi med at
være selvstændige nationer. Der står godtnok i EU's formålsparagraf at der
"arbejdes mod en stadig snævrere union", så jeg forstår godt den ballade,
der blev da DF ville have grænsekontrol. Fordi det antydede at vi ikke
umiddelbart ville lave vores landegrænse til en kommunegrænse.

Så spørgsmålet er om vi vil være en kommune i EU. Det må være det du mener
med om vi vil bade i kloakken?

Vi bliver en kommune i EU, hvis vi ikke gør noget - og det er der stort
flertal for i folketinget.

Der er sikkert også fordele ved EU. Spørgsmålet er bare om vi vil overgive
os!

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-11 12:07

On Sun, 18 Sep 2011 11:58:16 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Eurosamarbejdet lakker mod enden siger Gordon Brown.
>
>Jamen det er jo dagens glade nyhed.
>
>http://epn.dk/tema/gaeldskrise/article2549357.ece

Er Brown ikke en HAS BEEN og for at et poltikerindfald har vægt skal
det hænge sammen med anden debat?

Fra : @

Dato : 18-09-11 16:08

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Eurosamarbejdet lakker mod enden siger Gordon Brown.
>
>Jamen det er jo dagens glade nyhed.
>
>http://epn.dk/tema/gaeldskrise/article2549357.ece

det kan kun gå for langsom med at få det babelstårn demonteret