nyt grej
Fra : Jeppe

Dato : 12-08-01 19:37

Hej
Jeg er lige begnydt at fiske for alvor og jeg har tænkt på at købe noget
Shimano eller ABU men er der nogle der har erfaringer med det forskellige
Det skal bruges til lidt mede og meget spinne fiskeri.

Hilsen Jeppe

Fra : Mich@el

Dato : 13-08-01 03:19

Hej jeppe.

Jeppe wrote:

> [...]
> Shimano eller ABU men er der nogle der har erfaringer med det forskellige
> Det skal bruges til lidt mede og meget spinne fiskeri.

Du skal vælge Shimano, deres lineoplæg er suverent. Hjulene er rimeligt
billige, og holder rimeligt godt.

ABU`s fastspolehjul er ikke pengene værd.

Jeg købte ABU`s nye Suveræn hjul sidste år, og lortet laver konstant uorden i
min fireline, så nu bruger jeg det kun med Siglonline.

Jeg investerede derefter i et Shimano hjul til ca. 500 kr., og min fireline
opfører sig nu perfekt.

Mvh.

Michael

Fra : DKC

Dato : 13-08-01 07:34

Hej Jeppe

Jeg synes du skal købe Shimano, de har et perfekt lineoplæg og kaster godt.
Jeg har selv et Stradic hjul det er det bedste hjul jeg har haft.

Hilsen Thomas

Fra : Kim Hansen

Dato : 13-08-01 17:44

On Sun, 12 Aug 2001 20:36:45 +0200, "Jeppe"
<Familien.Noergaard@xxxmail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Shimano eller ABU men er der nogle der har erfaringer med det forskellige
>Det skal bruges til lidt mede og meget spinne fiskeri.

Hej!

Jeg har prøvet de fleste mærker, og lige nu bruger jeg
Okuma epix. Det er det hjul jeg syntes bedst om, det kører
godt og har et fint lineoplæg. Men jeg har kun haft det i
ca.½ år så holdbarheden kan jeg ikke sige noget om, men
umiddelbart tror jeg at det holder længe.

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Henric

Dato : 13-08-01 18:43

Jaf tyckte själv Okuma epix var något för massiv, på gränsen till klumpig.
Shimano Super X är enligt mig en "känsligare" rulle.
/H

Fra : Chris

Dato : 14-08-01 18:34

Jeg bruger nu et Shimano Aero 3000GT.

Fordele:
Lineoplægget er kanon.
Dejlig lang spole (ekstra medfulgte.)
Høj udveksling
Kvalitetsmaterialer
Koster i omegnen af kr. 650,- da det er et af sidste års topmodeller.

Ulemper:

Knæk & bræk fra
Chris.

Fra : Ard

Dato : 14-08-01 21:06

On Tue, 14 Aug 2001 19:33:47 +0200, "Chris" <vNeOnSgP@ApMc.dk> wrote:

> [...]
>Høj udveksling
>Kvalitetsmaterialer
>Koster i omegnen af kr. 650,- da det er et af sidste års topmodeller.

Helt enig. Bortset fra materialerne, men det er jo de færreste hjul
der laves i kvalitetsmaterialer. Prøve at falde i saltvand med en Aero
i hånden. Så skal den *meget* hurtigt skilles ad og renses for at
overleve.

>Ulemper:
Slider hurtigere op end de fleste andre hjul. Når man har den i hånden
i forretningen kører den som intet andet men ved (og specielt i)
vandet varer det ikke længe før den kører som ethvert gennemsnitshjul.
Det er dog for mig ikke en grund til ikke at bruge dem. Den specielle
linieoplægning er bare suveræn. Man sparer hurtigt hele hjulet tilbage
i ikke knækket linie linie og ikke afrøgede blink ved fuglereder. Jeg
har nu fisket med Aero hjul i fire år og har *aldrig* haft en
fuglerede siden. Fiskede intensivt (3 gange om ugen) de første år og
skulle skifte den ene ud efter to år. Det er efter min opfattelse lidt
for hurtigt.

Fisker mindre intensivt nu :(

Ard

Fra : Henrik Møller

Dato : 19-08-01 23:24

[snip]
Prøve at falde i saltvand med en Aero
> i hånden. Så skal den *meget* hurtigt skilles ad og renses for at
> overleve.

Jeg tror, at jeg er én blandt mange som har oplevet, at Aero'en ikke kan
tåle en tur i saltvand - sørgeligt, for jeg er enig i, at lineoplægget er
kanon-godt. Nu ligger det desværre bare på hylden og savner at blive brugt
fordi det kører ad h... til.

Og nu til spørgsmålet: er der nogle som kender et sted hvor man købe nye
kuglelejer til Aero (billigt)?

Jeg er selvfølgelig klar over at man kan få hjulet repareret via
grejbutikkerne - men svaret har indtil videre været, at det ikke kan betale
sig.

Med lystfiskerhilsen

Henrik

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-08-01 20:36

Jeg har et ABU et eller andet 83.
Køb et Shimano.

Jeg har haft lånt et Shimano og det er meget bedre kvalitet.
Henrik

Fra : **RedTag**

Dato : 16-08-01 17:34

"Jeppe" <Familien.Noergaard@xxxmail.tele.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> Shimano eller ABU men er der nogle der har erfaringer med det forskellige
> Det skal bruges til lidt mede og meget spinne fiskeri.

Har haft ABU i många år, men nu blir det inga fler för dom har bara
reservdelar till sina spinn och haspelrullar i 3 år sedan är det bara kasta
rullen. Den enda rullen dom håller reservdelar till är Ambassadör sa killen
på ABU Service men till haspel 3 år max. Nu senast så köpte jag en
Sølvkroken VX-2000 och den kostade styvt 350:- och den är känns mycket
bättre än mina tidigare ABU rullar, men det kan bero på att den har 4
kullager och ABU noll styck, känslan i Sølvkroken rullen ligger väldigt nära
Daiwa och Shimano.

/R