Corel linux
Fra : JH

Dato : 05-01-01 15:43

Jeg har netop forsøgt mig med version 1.1 af corel linux, i et forsøg på at
overbevise min sambo om at linux altså er godt nok.
Men det er det altså bare ikke.
Jeg har installeret det på en notebook, og af en eller anden årsag, kender
Corel ikke til begrebet LCD skærme, i størrelsen 1024x768
For nu at sige det pænt, så ser skærm billedet ikke forfærdeligt godt ud,
det flimrer, det har den forkerte størrelse, og farverne er heller ikke for
kønne.
Er der en løsning på det problem, for der er INGEN af de 10 skærme jeg kan
vælge, der giver et fornuftigt resultat.

Derudover har jeg også tastatur problemer, jeg kan ikke få det til at
acceptere tegnene > og <, og det vil af ukendte årsager absolut bytte om på
æ og ø.
Det største problem er nok tegnene > & <, da det primært er den maskine jeg
bruger til alt mit programmering, så det er ikke de bedste tegn at undvære,
og jeg vil også være træt af at skulle tage til takke med en anden knap.

Det skal lige siges at under Red Hat 5+ er der ingen problemer der kører det
hele problemfrit, men min sambo finder det vanskeligt at gå til, og finder
Corel meget nemmere.

Håber I kan hjælpe.

mvh

John

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 18:26

Fra : JH

Dato : 05-01-01 18:26

Det som jeg fik 'solgt' Corel distributionen på, er den meget enkle
filhåndtering.
Min sambo fandt det meget belejligt, at der i selve filhåndteringen,
simpelthen er et punkt der hedder floppy, og et der hedder CD, findes der
noget tilsvarende til Mandrake, eller andre distributioner?
Det er jo lige nemt filstrukturen der er det største problem for en
førstegangs bruger (læs: Windows-bruger).

...john

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 20:54

Fra : JH

Dato : 05-01-01 20:54

> Jeg har aldrig set Corel Linux, men Mandrake har en indbygget
filhåndtering
> der kan bruger til at tilgå andre windows maskiner over netværket,
Konquerer.
> Denne er også en ganske fortræffelig webbrowser, jeg syntes den er bedre
end
> netscape. Dette er kommet med KDE2 som er i Mandrake 7.2.
> Desuden så kan Mandrake installeres med Supermount, som gør at
> tilgang til floppy og cdrom er præcist som i windows.

Sker dette automatisk, som det eksempelvis gør under Corel, eller er det
noget man skal fifle med i længere tid?

....john

Fra : Martin A

Dato : 05-01-01 22:59

JH wrote:

> [...]
> hele problemfrit, men min sambo finder det vanskeligt at gå til, og finder

Hvad er Redhat 5+ ?
Vælg en anden Linux distro, f.eks Mandrake 7.2 eller Redhat 7.0

Martin