Barndoms-studier gir paradis-visioner
Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-11 03:44

Barndoms-studier gir paradis-visioner
Jeg gjorde med mine nyfødte som abemor gør med abeungen , havde den
tæt op ad kroppen hvor hjertelyd og varme giver tryghed
Mine to lange fletninger fik de lov at holde i så bæreselen kun bar
noget af den spædes vægt, og især når kolikskrigeri udsattes de for
jungleagtige udfordringer med selv at skulle holde sig fast - men med
mit hurtige greb som sikkerhedsnet, så de aldrig faldt
Koncentreret om at balancere på mit knæ, blev de stille hvad ingen
kvinder i familien kunne opnå - så jeg blev misundt og upopulær
Aben i junglen taber ofte sit barn dødeligt fra trætop, når mor er på
flugt fra leoparder og skal springe langt.De der overlever, er dem med
høj koncentrationsevne og empati med mor, så de forudser sving og
accelerationer. Naturens hårde skole gør ungerne kloge. Udenfor
amme-perioderne sker det stadig oftere, at mor sætter ungen i
skovbunden og den eksperimenterer selvstændigt med, hvilke regnorme
smager bedst så de får afvekslende kost.
Den lille er i magtkamp med mor om at få hendes opmæfksomhed og hyppig
amning og kolikskrigeri er et magtmiddel. Mors afvisning er et andet
Symbiosen mellem forælder og barn udvikler sig komplext og stiler mod,
at loyalitet overdrages til børneprofesionel og siden en officer, der
glæder sig så meget ved det lydige barn at det gøres general. Så er
mors mål opnået - en vinder med chance for selv at få vinderbørn'

Et af mine børn er altovervejende opdraget af moderen og er
speciallæge, og selvom sexappeal er ringe, skal han nok få afkom og
blive succes
En anden og friest muligt opdraget er etnobotanisk cand.scient og har
oprettet dyrt universitets-museum og blevet lovprist for succesrig
forskerrejse, der gav audiens hos dronningen, men ikke fast stilling.
Måske opdragelsen til at være legesyg og kreativ er forældet og der i
dag bør satses på konfuziansk lydighed overfor oplyst enevælde eller
superlydighed overfor helligkrig sergenter
Jeg har stilet for højt med Edisonske paradisvisioner og bør glædes
ved velfærdsstatens sikkerhedsnet.

Kan der komme en god bog ud af mine skriverier?

Bo Warming, 35861000