Efter valget
Fra : E.Dalgas

Dato : 17-09-11 21:14

Lars Løkke overraskede positivt. Han viste sig som en statsmand da han
talte til sit parti på valgaftenen og jeg har ellers altid betragtet ham
som upersonlig og en form for nødløsning. Venstre vil med ham i spidsen,
blive svære at slå ved næste valg. Han har fundet sin egen stil og
fremstår både med erfaring og med overskud.

Helle Thorning Schmidt er måske istand til at løfte den parlamentariske
opgave. "Hun er sej" hørte jeg forleden, i en kommentar i radion om den nye
statsminister. Hvad hun mangler af palamentarisk erfaring kan opvejes af
hendes menneskelige kvalifikationer og den sejhed hun har udvist i kampen
om posten som Danmarks statsminister.

Villy Søvndal er stadig den hyggeonkel som han altid har været. Jeg under
ham triumfen men finder samtidig SF`s fremtid som regeringsparti for noget
usikker. Håber at hans grønne vision lykkedes, selvom det måske indebære
visse forandringer ingen havde forventet.

Magrethe Vestager spillede spillet til perfektion og viste sig som en
historisk leder for de Radikale. Hun har alle muligheder hvis hun står fast
på det politiske...og det gør hun jo nok.

Enhedslisten og Johanne Schmidt-Nielsen siger mange ting om klassekamp og
bekæmpelse af multinationale selskaber etc. Men kan disse ting gennemføres
i et samfund som det Danske ? Nej ! Hun må finde sig i at de tunge områder
er fastlagt på forhånd.

--

E.D

Fra : DADK

Dato : 22-09-11 09:03

On 17-09-2011 22:13, E.Dalgas wrote:
> [...]
> i et samfund som det Danske ? Nej ! Hun må finde sig i at de tunge områder

En fin analyse. Jeg vil gerne reflektere med fri hånd på en anden måde

påstand : VKO førte blokpolitik, og der vil ikke blive ført blokpolitik
med en rød regering

Faktum : Alle regeringer tager det flertal der er, for at få sin politik
igennem, dvs den kommende regering vil også føre blokpolitik

øv, jeg havde 5 andre ting, men skal jeg lave mad, det siger mit overjeg

Fra : Vidal

Dato : 22-09-11 14:22

Den 22-09-2011 10:03, DADK skrev:

> [...]
> igennem, dvs den kommende regering vil også føre blokpolitik
>
> øv, jeg havde 5 andre ting, men skal jeg lave mad, det siger mit overjeg

Det første halve til hele år vil der sikkert stadigt føres
blokpolitik, men efterhånden som de stærke følelser køles
lidt, er jeg ikke i tvivl om, at især Radikal vil føre
politikken hen over midten, som det naturligt altid har
været i dansk politik.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 23-09-11 06:41

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt, er jeg ikke i tvivl om, at især Radikal vil føre
> politikken hen over midten, som det naturligt altid har

Helle Thorning Schmidt kan slet ikke føre blokpolitik på noget tidspunkt.
Hvordan vil du få enderne til at mødes med så ekstremt forskellig en
økonomisk politik som Enhedslisten kontra De Radikale vil føre ? Det er i
min verden helt helt urealistisk.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : DADK

Dato : 29-09-11 10:40

On 22-09-2011 15:21, Vidal wrote:

> [...]
> lidt, er jeg ikke i tvivl om, at især Radikal vil føre
> politikken hen over midten, som det naturligt altid har

Ja, for S-SF-R har jo ikke et valg. De kan ikke sidde og have flertal i
alle sager i sig selv, som VKO, så alene på den baggrund er de jo pisket
til at inddrage andre partier.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 23-09-11 06:38

"E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse ting gennemføres i et samfund som det Danske ? Nej ! Hun må
> finde sig i at de tunge områder er fastlagt på forhånd.

Den analyse tror jeg er meget præcis. Enhedslistens indflydelse bliver nok
ret begrænset selv om de har fået 12 mandater denne gang. SF vil også blive
nød til at træde ud af en regering relativt hurtigt, hvis de overhovedet
kommer med, og derefter spille en begrænset rolle. SF kan ikke holde til at
Helle Thorning Schmidt fører en politik i høj grad på de borgerliges
præmisser. Det blev, i politiske termer, et ret grumset valg, det skal
partierne på midten og tæt ved midten så forholde sig til. Uanset om Lars
Løkke så havde vundet valget med et enkelt mandat, så havde han stået i
nøjagtig samme problemer som Helle Thorning Schmidt, det er lige før jeg
tror at soccerne havde fået mere ud af det end som det er nu. Jeg tror
nemlig ikke at Helle Thorning Schmidt skal forvente så satans meget goodwill
efter at Lars Løkke tabte valget.