Johanne Schmidt-Nielsen til Socialdemokrat~
Fra : Michael Weber

Dato : 16-09-11 18:30

Efter den succes hun, indtil nu, har haft i EL
kommer jeg til at tænke på, hvornår EL bliver en
hæmsko for hende og hun skifter til S?
(Som f.eks. Pernille Rosenkranz-Theil)

Nogen bud?
Mit gæt er ved næste folketingsvalg om 4 år,
er hendes ambitioner til mere end støtteparti.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-11 19:37

ROTATIONSprincip gør din spådom go

måske R er bedst at skifte til da

Fra : Michael Weber

Dato : 17-09-11 06:11

Den 16-09-2011 20:36, Bo Warming skrev:

> ROTATIONSprincip gør din spådom go
>
> måske R er bedst at skifte til da

Jeg kunne som sådan godt se hende i en radikal sammenhæng,
men det vil kræve, der files lidt på den økonomiske kant.
Forskellen idag mellem EL og R på den økonomiske politik
er jo relativ stor, så det er noget af et spring fra venstre
til højre side i rød blok.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 17-09-11 10:36

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Forskellen idag mellem EL og R på den økonomiske politik
> er jo relativ stor, så det er noget af et spring fra venstre

Socialpolitisk er De Radikale alenlangt fra Enhedslisten, ja De Radikale har
nærmest ingen socialpolitisk profil, så jeg har meget svært ved at se
Johanne Schmidt Nielsen for mig i dette parti. Det mest sandsynlige er at
hun smutter til SF eller Socialdemokraterne når hun ikke må opstille for
Enhedslisten mere og så har EL mistet endnu en markant profil på grund af
deres tåbelige rotationsprincip.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-11 19:56

"Michael Weber"
> Efter den succes hun, indtil nu, har haft i EL
> kommer jeg til at tænke på, hvornår EL bliver en
> hæmsko for hende og hun skifter til S?
> (Som f.eks. Pernille Rosenkranz-Theil)
> Nogen bud?

Hvis hun gjorde, kunne hun hurtigt overhale Pernille Rosenkranz-Theil
og Mette Frederiksen, som kvindelig formandsaspirant.
Efter 10år gætter jeg på!
Og dermed en million gange mere indflydelse end kransekagefigur
i EL.

Mvh
Eyvind

Fra : Michael Weber

Dato : 17-09-11 04:53

Den 16-09-2011 20:55, Eyvind Dk skrev:

> [...]
> Efter 10år gætter jeg på!
> Og dermed en million gange mere indflydelse end kransekagefigur

Med et personligt stemmetal på 47000,
og dermed nr. 2 på listen over de mest populære politikere,
lyder det plausibelt.
http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011/Valg/2011/09/16/120422.htm

Fra : Snuden

Dato : 16-09-11 20:37

> [...]

>Nogen bud?
>Mit gæt er ved næste folketingsvalg om 4 år,
>er hendes ambitioner til mere end støtteparti.

Vel når hun har huseret i EL de 8 år de max tillader...

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-09-11 21:01

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vel når hun har huseret i EL de 8 år de max tillader...

Det er nok meget sandsynligt, det er jo på den måde at Enhedslisten smider
deres politiske talenter ud. Men det må de jo selv om.

Fra : Michael Weber

Dato : 17-09-11 04:56

Den 16-09-2011 22:00, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> Det er nok meget sandsynligt, det er jo på den måde at Enhedslisten smider
> deres politiske talenter ud. Men det må de jo selv om.

Måske der er en tendens til at unge politiske talenter starter
på yderfløjene og skifter parti(er) indad mod midten efterhånden
som de ønsker mere indflydelse?

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-11 08:41

"Michael Weber"
> Måske der er en tendens til at unge politiske talenter starter
> på yderfløjene og skifter parti(er) indad mod midten efterhånden
> som de ønsker mere indflydelse?

Sådan har det jo været siden arilds tid.
Nogle bliver mere vise med årene - andre ikke.
Et uvidenskabeligt bud er at 80-90% vedkender og indrømmer ungdoms
overmod og uigennemtænkte holdninger - 10-20% gør det aldrig.
De 10-20% fylder bare lidt rigeligt her i denne NG.

Mvh Eyvind

Fra : Michael Weber

Dato : 17-09-11 05:02

Den 16-09-2011 21:36, Snuden skrev:
> Vel når hun har huseret i EL de 8 år de max tillader...

Nå ja, EL har jo det der rotationsprincip.
Det havde jeg jo selvfølgelig ikke lige tænkt på.

Fra : Michael Weber

Dato : 17-09-11 18:17

Den 16-09-2011 21:36, Snuden skrev:
> Vel når hun har huseret i EL de 8 år de max tillader...

Tjaee...

"- Man skal selvfølgelig ikke lave det om for hendes skyld.
Johanne er jo kommer ind af samme grund - fordi vi havde et
rotationsprincip. Og vi har hele tiden nye friske folk,
der er dygtige, siger hovedbestyrelsesmedlem Susanne Flydtkjær
til politiken.dk."
http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011/Valg/2011/09/17/152442.htm