Dødshjælpens Dr Mengele(dialog)
Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-11 17:45

v      Dødshjælpens Dr Mengele(dialog)
Ib(i rullestol): Slå mig ihjel , kone - vores praktiserende læge
diagnosticerede i går knoglekræft og jeg har oplevet min far og mine
onklers årtiers sygeleje med denne håbløse smertefulde lidelse
Lis (i rullestol)Jeg elsker dig og vil gøre alt for dig. Hvordan vil
du dø?
Ib_Rebet her er bundet i hangmans knot som jeg fandt på nettet. Vi bor
på 12 sal. Og den anden ende af rebet er bundet til vor altans
gelænder
Faldhøjde bliver 1½ meter før min nakke brækkes med en klik.Du skal
bare give mig et skub med kosten. Jeg kravler op på altan-kanten fra
min rullestol og et lille skub med kosten er nok. Men jeg ved at jeg
har ikke viljestyrke selv.
Lis:Hvad nu hvis jeg med vor kikkert ser, at du du hænger med
strangulationsmerter og lider i måske timevis?
Ib:Så skal du skære mig ned så jeg falder 1o etager
Lis:Og rammer et barn på gårdspladsen?
Ib: Søndag formiddag afspærrer jeg arealet med klapmøbler fra
sommerhuset
Du må ikke ringe 112 før du i vores kikkert ser at jeg virker meget
[...]
død.
Lis:Jeg får 5 års fængsel(svejts lov) for at hjælpe til selvmord.
Ib:Mine ti år som grønsag på hospitalet er værre
Lis:Hvorfor er alle statens læger så langt, langt ondere end Dr
Mengele i Auschwitz?
Ib:Vor genbo fra Læger uden grænser har ofte sit kamera snurrende mod
os
Lis:Han hørte vist vor snak, da vi solede os nær hans bil forleden

Ib: Han ku skrive recept på Pento-Barbital til os begge - nemt og
elegant - why not.?
Lis: Der er ikke gnist af hjælpsomhed i den mand- når der ikke er
publikum på- han er så farisæisk som alle læger.
Ib: Han er selvgod helligfis og tror på livets ukrænkelighed