Lidt lys i mørket
Fra : Jens Bruun

Dato : 16-09-11 08:01

Rød blok vandt - som forudset - valget, og kan nu mønstre 93 mandater mod
blå bloks 86. Men inden vi går helt i selvsving over dette, er det måske
værd at analysere lidt på, hvordan de enkelte partier klarede den?

Det kan konstateres, at oppositionens avantgarde mistede mandater. Vælgerne
sagde altså nej til Socialdemokraterne og især til SF. Så når HTS stiller
sig op og siger "vi gjorde det", burde hun retteligt sige "I gjorde det".

Enhedslisten samlede alle de utilfredse SF'ere op, ligesom RV samlede alle
de utilfredse S'ere op.

Konservative blev stort set udraderet. Partiet har mistet sin
eksistensberettigelse, og er på vej helt væk.

DF klarede skærerne og smed kun tre mandater. Det må siges at være
barmhjertigt, når det medtænkes, at DF har stemt imod kernevælgernes
interesser ved at lægge mandater til forringelse af efterløn og halvering af
arbejdsløshedsperiode. De skal nok holde niveauet.

Folketingets to eneste partier, der er erklærede liberale, gik begge frem.
LA fik et kanonvalg og har nu ni mandater. V gik et enkelt mandat frem, og
er nu Folketingets største parti. Er man lidt flink ved RV, så har dette
parti jo også visse liberale træk.

Så alt i alt må det vel konstateres, at vælgerne har belønnet
gammelkommunister og liberale.

Jeg tror ikke, en HTS-ledet regering holder i to år.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-11 08:21

On Fri, 16 Sep 2011 09:00:45 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>gammelkommunister og liberale.
>
>Jeg tror ikke, en HTS-ledet regering holder i to år.

Alle andre end DF mener så nærligende ting at de kan holde 4+4+4 år
men Løkke reddede sig på konjunkturer og hvis kræfter udfra gavner rød
regering så holder også de LÆÆÆÆNGE

Hvis vi bliver promuslimske kan nogen gavne os og stabilisere os af
DEN grund

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-09-11 11:36

On 16/09/11 09:21, Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Alle andre end DF mener så nærligende ting at de kan holde 4+4+4 år
> men Løkke reddede sig på konjunkturer og hvis kræfter udfra gavner rød

Det er der jo ikke noget tyder på - tværtimod.
Men journalistisk venstreparti vil utvivlsomt med Vidals velsignelse
kunne forklare Helvede som en 'blessing in disguise'

Kommunisme er en frygtelig ting som selv BW ikke rigtig fatter

> Hvis vi bliver promuslimske kan nogen gavne os og stabilisere os af
> DEN grund

Hvad skal stabiliseres????? Tal dansk!

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-11 14:13

On Fri, 16 Sep 2011 12:35:37 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Det er der jo ikke noget tyder på - tværtimod.

De røde vil blive Obamas kæledægger helt som Fogh og Løkke var det

>Men journalistisk venstreparti vil utvivlsomt med Vidals velsignelse
>kunne forklare Helvede som en 'blessing in disguise'
>
>Kommunisme er en frygtelig ting som selv BW ikke rigtig fatter

Den læge og vindmølleforkælende kommunisme vi lider af. er slem og
værre end Stalins mht. skattetryk

>Hvad skal stabiliseres????? Tal dansk!

Grækenland lader man måske gå fallit, en dag , hvor EU idag er
tålmodig og stabiliserer med lån

USA vil gerne forære os til Islam og Mærsk kan få gode ordrer hvis vi
adlyder USA og tager en million gadaffiflygtninge.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-09-11 08:23

> [...]
> gammelkommunister og liberale.
>
> Jeg tror ikke, en HTS-ledet regering holder i to år.

Ha ha ha ha ha...............

http://dokusiden.itgo.com/tudekiks

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : P.N.

Dato : 16-09-11 09:39

> [...]
> gammelkommunister og liberale.
>
> Jeg tror ikke, en HTS-ledet regering holder i to år.

Well dont hold your breath, den kan holde længere end du tror, men omvendt
så er det superliberalistiske LA en realitet og jeg gad godt at se Lars
løkke forsøge at danne regering med DF og LA et parti der udelukkende
stiller ultimative krav. De problemer blå blok kommer til at få om et par år
er langt større.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-09-11 09:52

P.N. <245@mail.dk> skrev i meddelelsen j4v1ua$ce$1@speranza.aioe.org:

> [...]
> at se Lars løkke forsøge at danne regering med DF og LA et parti der
> udelukkende stiller ultimative krav. De problemer blå blok kommer til

En knivskarp og total relevant analyse, Flemse. Af hjertet tak.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-09-11 09:54

> En knivskarp og total relevant analyse, Flemse. Af hjertet tak.

Det passede ikke slum-doggen, ha ha ha...

LOL

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 10:15

On 16-09-2011 10:38, P.N. wrote:
> "Jens Bruun"<bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Well dont hold your breath, den kan holde længere end du tror, men omvendt
> så er det superliberalistiske LA

"Superliberalistisk" ligefrem? Det lyder da godt. Det lyder bedre end
det negativt ladede "ultraliberalist".

en realitet og jeg gad godt at se Lars
> løkke forsøge at danne regering med DF og LA et parti der udelukkende
> stiller ultimative krav.

Sikke noget pladder

De problemer blå blok kommer til at få om et par år
> er langt større.

Ja, for så skal de overtage en rodebutik fra Helle T

Fra : Vidal

Dato : 16-09-11 10:57

Den 16-09-2011 09:00, Jens Bruun skrev:

> [...]
> gammelkommunister og liberale.
>
> Jeg tror ikke, en HTS-ledet regering holder i to år.

Tror du pengepose-partiet får lige så godt valg næste gang?
Har Lars Seier Andersen råd til et hurtigt valg? Eller er
Saxo-banken stadigt involveret efter LSA afsked?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : P.N.

Dato : 16-09-11 11:43

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har Lars Seier Andersen råd til et hurtigt valg? Eller er
> Saxo-banken stadigt involveret efter LSA afsked?

Hvad du ikke forstår er at være i opposition pr definition næsten altid
betyder flere stemmer og spørgsmålet er om LAs finansielle bagmænd vil
acceptere nogle politiske kompromiser overhovedet!. Jeg ser i ånden FRP, som
for mig var et parti der fik masser af stemmer fordi det var et protestparti
af inaktive borgerlige stemmer der aldrig arbejdede.

Fra : Michael Weber

Dato : 16-09-11 15:57

Den 16-09-2011 09:00, Jens Bruun skrev:
> Jeg tror ikke, en HTS-ledet regering holder i to år.

Jeg tror nu, hun holder længere end Lars Løkkes to år.
Men nu bliver hun jo så også statsminister
efter et folketingsvalg modsat Lars Løkke,
der blev statsminister på et afbud.

Fra : Mendoza

Dato : 16-09-11 17:51

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg tror nu, hun holder længere end Lars Løkkes to år.
> Men nu bliver hun jo så også statsminister
> efter et folketingsvalg modsat Lars Løkke,
> der blev statsminister på et afbud.

Nu kan man vel ikke klandre Lars Løkke for at Anders Fogh fik andet arbejde,
og rejste sin vej. Og Lars Løkke har da også gjort sit parti til danmarks
største, hvorimod Helle?s parti fik det dårligste resultat i 100+ år. HTS er
heldig at Margrethe og Johanne har skaffet hende statsmedisterposten. Lad os
se hvor længe hun holder.......

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-09-11 21:23

"Mendoza" skrev i meddelelsen

> [...]
>er
>heldig at Margrethe og Johanne har skaffet hende statsmedisterposten. Lad

4 år! - som jeg skrev tidligere: Den er hjemme! )

Fra : Mendoza

Dato : 18-09-11 21:33

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i meddelelsen
> "Mendoza" skrev i meddelelsen

> 4 år! - som jeg skrev tidligere: Den er hjemme! )

Ja, enhver er jo salig i sin tro....

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-09-11 21:36

On Sun, 18 Sep 2011 22:23:15 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> "Mendoza" skrev i meddelelsen

> 4 år! - som jeg skrev tidligere: Den er hjemme! )

HVIS de overhovedet kan blive enige om et regeringsgrundlag, så vil en
sådan regering MAX holde 1-2 år. (sikkert over 1 år, for ellers kan de ikke
få ministerpension).

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 10:17

On 16-09-2011 16:56, Michael Weber wrote:

> Jeg tror nu, hun holder længere end Lars Løkkes to år.
> Men nu bliver hun jo så også statsminister
> efter et folketingsvalg modsat Lars Løkke,
> der blev statsminister på et afbud.

Men i modsætning til Lars Løkke fik hun ikke flest personlige stemmer. I
modsætning til Lars løkke gik hendes parti tilbage, ikke frem.

Helle T fik færre personlige stemmer en Johanne Schmidt.

Ja, sådan er der så meget, men det vidner jo ikke ligefrem om en
statsminister der er båret ind på hænder og fødder og som vil holde i
mange år.

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-09-11 12:22

On 20/09/11 11:17, DADK wrote:

> [...]
>
> Ja, sådan er der så meget, men det vidner jo ikke ligefrem om en
> statsminister der er båret ind på hænder og fødder og som vil holde i

Ja, Gucci fik faktisk en dukkert - gik 1/3 tilbage. Godt at folk stadig
reagerer lidt når hykleriet bliver for stærkt.

Mvh
Martin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-11 23:44

Jens Bruun wrote:
> [...]
> interesser ved at lægge mandater til forringelse af efterløn og halvering af
> arbejdsløshedsperiode. De skal nok holde niveauet.

Hvilket beviser en gang for alle at DF's vælgere er de dummeste :)

// Hans

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 19-09-11 14:27

> Hvilket beviser en gang for alle at DF's vælgere er de dummeste :)
>
> // Hans

S og SF har til sammen tabt langt flere mandater end DF og betalingsringen
er uden tvivl en stor del af forklaringen, så DF er bestemt ikke alene om at
være dumme.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 10:26

On 19-09-2011 00:44, Hans Joergensen wrote:

> Hvilket beviser en gang for alle at DF's vælgere er de dummeste :)
>
> // Hans

Med ovenstående passus dokumenterer du vel bare selv, ganske frivilligt,
hvor indskrænket og stupid du i grunden selv er. Jeg gad godt se
ramaskriget hvis DF begyndte at rangordne vælgere ift intelligens.
Naziiiisme, fakkeltog og hele molevitten.

I er som snydt ud af næsen på den samme vamle gris, jer fra den yderste
venstrefløj og dem fra det yderste højre. Det er nok derfor ekstremerne
sådan kunne blive forbrødret inden WWII sendte verden ud i et ragnerok.
I siger, landsbytosserne fra det yderste venstreorienterede overdrev,
de rige skal betale, bankerne skal betale - de rige skal jages ud af
landet. Så bliver alt godt. Landsbytosserne fra DF siger at vi bare skal
presse muslimerne, stigmatisere dem, så de jages ud af landet, så bliver
alt godt.

Jeg må henføre dig i gruppen "landsbytosse". I er overraskende enige i
jeres retorik og dumhed. I er enige om at finde en isoleret fjende og
forsimple en ekstrem kompleks samfundsproblematik. Det eneste du og en
hardcore DF'er er uenig i, er, hvilken fjende man skal udpege som
årsdagen til alverdens dårligdom.