DF - peberspray
Fra : Peter Heide

Dato : 15-09-11 22:22

Sgu' synd for Dansk Fjolseparti - så får de ikke gennemført deres seneste
idiot-forslag ; at alle ældre over 80 skal udstyres med en peberspray.

Holy shit - det hér er god aften for Danmark.

Hurra for den nye regering !!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-11 23:43

Peter Heide wrote:
> [...]
> idiot-forslag ; at alle ældre over 80 skal udstyres med en peberspray.
> Holy shit - det hér er god aften for Danmark.

Det er en skam, det ville ellers nok live noget op i ældreklubberne.

// Hans

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 19-09-11 14:43

> Det er en skam, det ville ellers nok live noget op i ældreklubberne.
>
> // Hans

Det kunne have givet "pas på de ældre i trafikken" en helt ny dimension.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Lyrik

Dato : 19-09-11 08:46

On 19 Sep., 15:42, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> Det kunne have givet "pas på de ældre i trafikken" en helt ny dimension.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er simpelt hen ikke dansk at rende rundt med en peberspray og
sprøjte rundt for at få afløb for sine frustrationer.

Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-09-11 16:23

On 19/09/11 16:46, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Det er simpelt hen ikke dansk at rende rundt med en peberspray og
> sprøjte rundt for at få afløb for sine frustrationer.

Mener du at det er /udansk/ som en ældre pensionist sagde til en
muhammedaner-bølle der lavede ballade i S-toget, hvorefter hun fik tæsk?

Mvh
Martin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-09-11 19:51

Martin Larsen wrote:
> Mener du at det er /udansk/ som en ældre pensionist sagde til en
> muhammedaner-bølle der lavede ballade i S-toget, hvorefter hun fik tæsk?

Mener du at det vil hjælpe noget at de ældre istedet for lov til at
sprøjte dem selv i øjnene med en peberspray, hvorefter de får tæsk?

// Hans

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 09:00

On 19-09-2011 20:50, Hans Joergensen wrote:

> Mener du at det vil hjælpe noget at de ældre istedet for lov til at
> sprøjte dem selv i øjnene med en peberspray, hvorefter de får tæsk?

Hvis de vidste at ældre formodentlig går rundt med sådan én, som de
aktivt kan bruge, så ville det næppe ske så ofte, vel? Det ville have en
fin præventiv effekt.

Jeg ved ikke med dig, men jeg har haft flere pebersprays. På et
tidspunkt kunne man købe dem ude på staden, og så købte jeg et dusin og
gav bla nogle til mine søstre osv. De pebersprays er ikke til at spøge
med. Bare du kom til at udløse én kortvarigt ved et uheld i én af de
gamle kupeer i de gamle S-tog måtte du jo simpelthen gå ud af toget med
tårerne trillende ned af kinderne og ondt i øjnene. Så de virker fint,
og er anvendelige for ældre på 80 år. Det kræver hverken den store kløgt
eller stærke kræfter at bruge dem.

Fra : Peter Heide

Dato : 21-09-11 00:39

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis de vidste at ældre formodentlig går rundt med sådan én, som de aktivt
> kan bruge, så ville det næppe ske så ofte, vel? Det ville have en fin
> præventiv effekt.

Stakkels hjemmehjælpere der måske på en dag har 3 eller 4 demente gamle ,
udstyret med en peberspray, der af ren nervøsitet fyrer den af i ansigtet
på endnu een "forbryder" der vil stjæle han eller hendes støvsuger .

Fra : DADK

Dato : 22-09-11 03:23

On 21-09-2011 01:38, Peter Heide wrote:

> [...]
> , udstyret med en peberspray, der af ren nervøsitet fyrer den af i
> ansigtet på endnu een "forbryder" der vil stjæle han eller hendes

Det er bare spekulation. En sådan ældre type ville så nok have det bedre
af at være på et plejehjem. I modsætning til dig opfatter jeg ikke ældre
som mimrende sløve mennesker der ikke aner hvad de foretager sig. F.eks
lige ved siden af mig bor en dame på 90 år der har fødselsdag på
nøjagtig samme dato som mig. Hun er da hverken forstyrret eller noget,
blot lidt døv. En peberspray ville bare være et supllement til den
alarmknap mange ældre sidder med.

Fra : Peter Heide

Dato : 22-09-11 19:40

> [...]
> samme dato som mig. Hun er da hverken forstyrret eller noget, blot lidt
> døv. En peberspray ville bare være et supllement til den alarmknap mange

Alarmknappens primære funktion er hvis klienten skvatter elller får et
ildebefindene ,ikke hvis der kommer en styg forbryder fordi, men
selvfølgelig kan den bruges til formålet - selvom den sikkert ikke vil gavne
en skid.

Fra : DADK

Dato : 29-09-11 10:52

On 22-09-2011 20:40, Peter Heide wrote:

> [...]
> ildebefindene ,ikke hvis der kommer en styg forbryder fordi, men
> selvfølgelig kan den bruges til formålet - selvom den sikkert ikke vil

Netop. Derfor er peberspray ikke nogen dårlig ide.

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 08:54

On 15-09-2011 23:22, Peter Heide wrote:
> [...]
> peberspray.
>
> Holy shit - det hér er god aften for Danmark.

Ja, en ny regering der bare vil bruge et par milliarder på at gøre
ghettoerne større, og så ellers kan lave en klub en gang imellem for
unge kriminelle indvandrere hvor man kan give dem en cykel, en
ferierejse eller en laptop for at slå de +80 årige ned. En rimelig
belønning eller præmie for at være hardcore kriminel allarede som
13-årog. Eller hvad?

Da jeg boede i en ghetto, kanalens kvarter, og var beboerepræsentant for
ca 1200 lejemål, da blev jeg rystet over de faktiske forhold. Man kan
slå det hen som pjat, det gjorde jeg, første troede jeg det var
paranoia, altså noget de gamkle bare fandt på - men når man med sine
egne øjne ser, at 5-10 rødder forfølger et gammelt menneske, forfølges
KUN fordi hun er svagelig og fuldkommen forsvarsløs, og ikke mindst
fordi hun er dansker, de kunne jo ikke finde på det med nogle af deres
egne - man tror det er pjat når man hører om det, og man kommer op og
ser det virkelig er rigtig at hun sidder i mørke om aftenen, ikke tør
tænde lyset eller fjernsynet, med madrasser foran alle vinduer fordi der
er nogle konkrete - ikke fantasiopfundne - typer der forfølger hende,
der smider sten på vinduet bare hun tænder lyset, prøver at tage hendes
taske hvis hun går ned ad trappen og på gaden. Så ville du kunne se, at
det nok kunne have en vis præventiv effekt, hvis hun fik en peberspray.

Det er korrekt at "eksperter" siger det vil accelerere volden, og det
ville det også i normale situationer hvor man har et nogen lunde lige
værdigt offer-bøddel forhold, men her angribes de meget, meget gamle
ældre FORDI de ikke kan gøre modstand. Det er sådan set eneste grund. De
er nemme ofre. Og selv unge perkere gider ikke få peberspray i hovedet
blot pga en 75-årig gammel dame, der er jo typisk ikke noget at røve, og
der er ingen prestige i at slå en gammel dame ned.

Så man kunne for min skyld sagtens indføre det som forsøgsordning. Om
ikke andet så de ældre selv føler sig mere sikre. Det sidste må vel være
det som det handler om.