Peptalk til tvivlere der endnu ikke har st~
Fra : Martin Larsen

Dato : 15-09-11 17:52

Quantitative Easing (QE). QE består ganske enkelt i, at politikerne
løser deres afsindige budgetunderskud ved at trykke flere penge. Den
overhængende risiko for kraftigt forøget inflation pga. QE bliver
ignoreret i debatten. Og det er ikke tilfældigt, for politikerne vil
gerne have inflation. Inflation repræsenterer nemlig endnu en statslig
ekspropriering af de privatansattes værdiskabelse. Indkomstskatterne
tager penge fra folk, når de har tjent dem, inden de når at bruge dem.
Moms og afgifter tager penge fra folk, når de bruger dem.

Den af politikerne skabte inflation tager penge fra folk, når de
forsøger at spare dem op.

Gennem en selvskabt og selvforstærkende ond spiral har politikerne
uforvarende bevirket, at kun et totalt sammenbrud af samfundsøkonomien
kan vise vej ud af den nuværende krise. Gennem høje marginalskatter
sikrer de, at de, der skaber værdien, bliver færre og færre. Gennem en
gigantisk offentlig sektor, som arbejder mindre og mindre, sikrer de, at
skattetrykket forbliver verdens højeste. Gennem inflationsskabelse
sikrer de, at den langsigtede opsparing, som skal finansiere fremtidige
investeringer, forsvinder.

Sammenbruddet er uundgåeligt, men som min bedstefar, der levede i en
tid, hvor hårdt arbejde var lige så givet som nat efter dag, sagde: Det
skal nogle gange gøre rigtig ondt, før det kan blive godt.
http://www.b.dk/kronikker/skeletterne-ud-af-velfaerdsskabet

----

Jah, *Der Crash kommt* - und mit Thotning snell

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-09-11 18:58

> [...]
> http://www.b.dk/kronikker/skeletterne-ud-af-velfaerdsskabet
>
> ----
>
> Jah, *Der Crash kommt* - und mit Thotning snell

Fjerde pakke er hermed leveret:

http://dokusiden.itgo.com/tudekiks

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-11 23:11

On Thu, 15 Sep 2011 18:51:47 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>tid, hvor hårdt arbejde var lige så givet som nat efter dag, sagde: Det
>skal nogle gange gøre rigtig ondt, før det kan blive godt.

Tyskernes mellemkrigstid havde stor inflation

Bliver det lige så galt her, så alle med opsparing mister alt som
ikke er jord?

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-09-11 23:44

On 16/09/11 00:11, Bo Warming wrote:

> Tyskernes mellemkrigstid havde stor inflation
>
> Bliver det lige så galt her, så alle med opsparing mister alt som
> ikke er jord?

Det håber lille kapitalistsvins-mig ikke, for jeg har hverken
investeringer i guld eller malerier. Men hvordan vil man skaffe 1000 mia
om året til grækerne? Vi skylder spartanerne stor tak, især Leonidas,
men de uzo-drikkende slapsvanse som lever idag?
Det er svært at sige hvordan en negativ spiral vil forløbe, vold og
hærværk, muhammedaneroptøjer og generalstrejke etc

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-11 03:21

On Fri, 16 Sep 2011 00:44:08 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>Det er svært at sige hvordan en negativ spiral vil forløbe, vold og
>hærværk, muhammedaneroptøjer og generalstrejke etc

Grækerne frygter muslimoptøjer og elsker turistindtægter og dem får
man ikke under strejker, som tvinger turister til Ægypten

Fra : Vidal

Dato : 16-09-11 10:43

Den 16-09-2011 00:11, Bo Warming skrev:
> Tyskernes mellemkrigstid havde stor inflation
>
> Bliver det lige så galt her, så alle med opsparing mister alt som
> ikke er jord?

Måske en form for kontrolleret inflation kan bringe os ud af krisen.
Det ville også være til stor hjælp for USA, selvom kineserne sikkert
ikke vil blive særligt glade. Og husejerne vil da helt sikker blive
glade, både græske og danske.

Global kontrolleret inflation? Vi ville kunne få gældfrie samfund.
Starte på en frisk.

Aktier vil sandsynligvis også bevare deres værdi. Og obligationer
vil kunne levere nogle eksorbitante afkast og deres værdi vil blive
genvundet, når inflationen stabiliseres til et rimeligt niveau.
Egentligt er det vel få, der har deres opsparing stående i kontanter?

Hvis man sørger for at lønninger og sociale ydelser bliver
passende reguleret, kan sociale skadevirkninger måske også undgås.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Vidal

Dato : 16-09-11 10:24

Den 15-09-2011 18:51, Martin Larsen skrev:
> [...]
> http://www.b.dk/kronikker/skeletterne-ud-af-velfaerdsskabet
>
> ----
>
> Jah, *Der Crash kommt* - und mit Thotning snell

Hehe, er det den nye Mogens Kall, vi oplever her?