ATM, ProAcces og Linux + SpeedStream 3010
Fra : Tom Knudsen

Dato : 05-01-01 14:58

Jeg leder med lys og lygte efter et NIC der kan forbinde mit Siemens
ADSL-modem (512/512 ProAccess - TDC) med min linuxbox.

Jeg er kommet frem til at et speedstream 3010 kan forbinde linux og
netekspress. Men er der noget med at det ikke er samme protokol netekspress
og proaccess benytter og hvori ligger forskellen. Det må da være muligt at
skrive en lignende 'driver' til proacces'en??

Er der nogle der har nogle erfaringer, eller for den sags skyld bare kan
forklare lidt om problematiken, hvis der altså er en sådan??

Mvh
Tom Knudsen

Fra : Mr. Funny

Dato : 05-01-01 19:20

On Fri, 5 Jan 2001 14:57:35 +0100, Tom Knudsen <tom@dsr.kvl.dk> wrote:
>Jeg leder med lys og lygte efter et NIC der kan forbinde mit Siemens
>ADSL-modem (512/512 ProAccess - TDC) med min linuxbox.

Leveres Proaccess ikke med en router, der kører Ethernet på lan siden?

- Chano Andersen

Fra : Enok Hauge

Dato : 05-01-01 22:27

On 5 Jan 2001 18:20:25 GMT, mr.funny@gmx.net (Mr. Funny) wrote:

>Leveres Proaccess ikke med en router, der kører Ethernet på lan siden?

Jo, men det er ikke muligt at ændre routerens NAT opsætning, da den er
låst. Hvis man så vil have lavet ændringer tager TDC 950+moms. Når man
tager det i betragtning kan jeg da godt forstå at han hellere vil
sætte en linux box op som router.

Fra : Mr. Funny

Dato : 05-01-01 23:26

On Fri, 05 Jan 2001 22:26:44 +0100, Enok Hauge <enokh@hotmail.com> wrote:

> [...]
>låst. Hvis man så vil have lavet ændringer tager TDC 950+moms. Når man
>tager det i betragtning kan jeg da godt forstå at han hellere vil

Så forstår jeg bedre spørgsmålet ;)

Hvad kalder man den politik hos TDC? Det er da i hvertfald DÅRLIG service IMO

- Chano Andersen.