|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Betalingsring Kbh. Fra : Steen F.
 | 
 Dato :  15-09-11 22:44
 | 
 |  | Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre
 i bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister
 ikke betaler nok for at køre bil.
 Mit forslag til økonomisk ligevægt i det budget er, at I tager 2 tændrør
 ud af motoren samt lukker for brændstoftilførslen til de samme. I kan
 evt. køre så tæt som I plejer for at slipstreame en del af vejen og
 spare yderligere penge. Skulle det gå så galt at I ikke har råd til at
 pendle, så kan I overveje at sætte et slæbetov efter S-togene - S har
 selv sagt at det skal være billigere at tage kollektiv trafik.
 
 Held og lykke til jer alle.
 
 
 |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (15-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  15-09-11 23:00
 | 
 |  | 
 
            "Steen F." skriver:
 > 
 > Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre
 > i bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister
 > ikke betaler nok for at køre bil.
 Jeg tror at du fuldstændigt har misforstået, hvad betalingsringen skal
 til for.
 Det er til at holde trafikken ude af byen, hvilket er ganske smart, når
 man bor på Østerbro og skal til statsministeriet på arbejde. Væk med
 "kulierne" så "chefen" kan "komme frem".
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk         Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk    Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk |  |  | 
  Steen F. (15-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen F.
 | 
 Dato :  15-09-11 23:16
 | 
 |  | Den 16-09-2011 00:00, Klaus D. Mikkelsen skrev:
 > Jeg tror at du fuldstændigt har misforstået, hvad betalingsringen skal
 > til for.
 > Det er til at holde trafikken ude af byen
 
 Nåh ja, smart at afskære gratister fra at køre de inderste 5 km. Så kan
 de 600.000 daglige pendlere jo parkere ude i kvartererne og skifte til
 bus og metro, det bliver beboerne glade for.
 
 
 |  |  | 
  KASO (16-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  16-09-11 06:19
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
 news:4E727579.544275DF@du.kan.finde.den...
 > "Steen F." skriver:
 >>
 >> Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre
 >> i bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister
 >> ikke betaler nok for at køre bil.
 >
 > Jeg tror at du fuldstændigt har misforstået, hvad betalingsringen skal
 > til for.
 >
 > Det er til at holde trafikken ude af byen, hvilket er ganske smart, når
 > man bor på Østerbro og skal til statsministeriet på arbejde. Væk med
 > "kulierne" så "chefen" kan "komme frem".
 >
 
 Så kan man spekulere på, hvordan den på samme tid kan holde folk ude - og
 samtidig skrabe milliarder sammen til at subsidiere den kollektive
 trafik?!??
 Ringen giver tidligst overskud i 2025 - og da partierne bag har proklameret,
 at de ikke vil bruge pengene før de er tjent - så kan vi vel ikke forvente
 forbedringer og lavere priser på den kollektive trafik før efter 2025?
 
 
 
 |  |  | 
   Anders Majland (16-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  16-09-11 12:16
 | 
 |  | > > Det er til at holde trafikken ude af byen, hvilket er ganske smart, når
 > > man bor på Østerbro og skal til statsministeriet på arbejde. Væk med
 > > "kulierne" så "chefen" kan "komme frem".
 
 Og erfaringerne fra London er at det ikke virker
 
 > Så kan man spekulere på, hvordan den på samme tid kan holde folk ude - og
 > samtidig skrabe milliarder sammen til at subsidiere den kollektive
 > trafik?!??
 > Ringen giver tidligst overskud i 2025 - og da partierne bag har
 > proklameret, at de ikke vil bruge pengene før de er tjent - så kan vi vel
 > ikke forvente forbedringer og lavere priser på den kollektive trafik før
 > efter 2025?
 
 I mellemtiden er alt erhversliv så flyttet ud af byen og mange af dem der
 hidtil har boet i byen tæt på deres arbejde flytter med ud hvor der både er
 billigere at bo og tættere på deres arbejde ?
 
 Jeg er principielt imod brugerbaling på de danske veje for dansk
 indregistede køretøjer - sålænge registreringsafgifterne er et af verdens
 højeste. Slemt nok med betalingen over storbælt, men det var vel mest ahs
 eksisterende færgeruter. Fælleskassen er jo afhængig af indtægterne fra
 privatbilismen så en eventuel omlægning må ikke give væsenligt færre penge i
 kassen. Jeg mener så også at den heller ikke må hive flere ind...
 
 Vil man have flere over i offenlig transport skal den gøres mere attraktiv.
 Den får i forvejen store tilskud, men det største problem er ikke prisen for
 at bruge den men at den ikke løser transportopgaven godt nok.
 
 /A
 
 
 
 |  |  | 
    Leif Neland (16-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leif Neland
 | 
 Dato :  16-09-11 14:43
 | 
 |  | 
 "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
 news:4e732ff1$0$313$14726298@news.sunsite.dk...
 
 >
 > I mellemtiden er alt erhversliv så flyttet ud af byen og mange af dem der
 > hidtil har boet i byen tæt på deres arbejde flytter med ud hvor der både
 > er billigere at bo og tættere på deres arbejde ?
 >
 
 Det får mig til at tænke på Roskilde, hvor man indfører
 parkeringsrestríktioner og gågader i centrum, så man kan gå til butikkerne.
 Hvorefter butikkerne flytter længere ud, hvor kunderne kan komme til at
 parkere, og der bliver tomme butikslokaler i centrum.
 
 Leif
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (15-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-09-11 23:06
 | 
 |  | 
 
            Det er blot eet af tiltagene    Men  nøglerne til statsministeret er
 jo kun til låns.
 "Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4e7271ae$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
 > Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre i 
 > bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister ikke 
 > betaler nok for at køre bil.
 > Mit forslag til økonomisk ligevægt i det budget er, at I tager 2 tændrør 
 > ud af motoren samt lukker for brændstoftilførslen til de samme. I kan evt. 
 > køre så tæt som I plejer for at slipstreame en del af vejen og spare 
 > yderligere penge. Skulle det gå så galt at I ikke har råd til at pendle, 
 > så kan I overveje at sætte et slæbetov efter S-togene - S har selv sagt at 
 > det skal være billigere at tage kollektiv trafik.
 >
 > Held og lykke til jer alle. 
            
             |  |  | 
  Armand (16-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-09-11 02:18
 | 
 |  | 
 
            Den 15-09-2011 23:44, Steen F. skrev:
 > Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre
 > i bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister
 > ikke betaler nok for at køre bil.
 > Mit forslag til økonomisk ligevægt i det budget er, at I tager 2 tændrør
 > ud af motoren samt lukker for brændstoftilførslen til de samme. I kan
 > evt. køre så tæt som I plejer for at slipstreame en del af vejen og
 > spare yderligere penge. Skulle det gå så galt at I ikke har råd til at
 > pendle, så kan I overveje at sætte et slæbetov efter S-togene - S har
 > selv sagt at det skal være billigere at tage kollektiv trafik.
 >
 Forøvrigt en kedelig ting at føre landsdækkende valgkamp på :-/
 Måske tækkes modstandere af ringen mange stemmer blandt de 
 øst-sjællandske pendlere de københavnske urner, men virkningen kan være 
 modsat for resten af danmarks valgdistrikter hvor vælgere kan tænkes at 
 irriteres af at skulle høre om noget så distant i kampen om deres stemme 
 og derfor stemmer "for" ringen    -- 
 Armand.
 (der først i denne uge har fattet at forekomsten af de 'nye' regioner 
 har gjort opstillingen af kandidater tragikomisk u-lokal)
            
             |  |  | 
  Henning (16-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  16-09-11 14:07
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 15 Sep 2011 23:44:23 +0200, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
 wrote:
 >Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre 
 >i bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister 
 >ikke betaler nok for at køre bil.
 Tillykke til alle je, der nu slipper for pendlere og trafikpropper i
 jeres nabolag. 
 >Mit forslag til økonomisk ligevægt i det budget er, at I tager 2 tændrør 
 >ud af motoren samt lukker for brændstoftilførslen til de samme. I kan 
 >evt. køre så tæt som I plejer for at slipstreame en del af vejen og 
 >spare yderligere penge. Skulle det gå så galt at I ikke har råd til at 
 >pendle, så kan I overveje at sætte et slæbetov efter S-togene - S har 
 >selv sagt at det skal være billigere at tage kollektiv trafik.
 Man kune også opfordre alle 1-person-bilerne at de finder nogle at
 følges med, og dermed nedbringer trafikpropperne og forureningen.
 Se muligheder fremfor problemer    |  |  | 
  KASO (16-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  16-09-11 14:40
 | 
 |  | 
 "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:0bi677p7suk4gurplmq5uns54i65lmth61@4ax.com...
 > On Thu, 15 Sep 2011 23:44:23 +0200, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
 > wrote:
 >
 >>Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre
 >>i bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister
 >>ikke betaler nok for at køre bil.
 > Tillykke til alle je, der nu slipper for pendlere og trafikpropper i
 > jeres nabolag.
 >
 >>Mit forslag til økonomisk ligevægt i det budget er, at I tager 2 tændrør
 >>ud af motoren samt lukker for brændstoftilførslen til de samme. I kan
 >>evt. køre så tæt som I plejer for at slipstreame en del af vejen og
 >>spare yderligere penge. Skulle det gå så galt at I ikke har råd til at
 >>pendle, så kan I overveje at sætte et slæbetov efter S-togene - S har
 >>selv sagt at det skal være billigere at tage kollektiv trafik.
 >
 > Man kune også opfordre alle 1-person-bilerne at de finder nogle at
 > følges med, og dermed nedbringer trafikpropperne og forureningen.
 >
 > Se muligheder fremfor problemer    Prøv at komme ud i den virkelige verden en dag - så vil du opdage, at det 
 ikke er helt så simpelt.
 Det er jo ikke givet, at alle skal hente børn de samme steder på de samme 
 tider - samtidig med at de arbejder samme sted....
 Blot for at tage et eksempel. 
            
             |  |  | 
   Anders Majland (18-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  18-09-11 18:44
 | 
 |  | 
 
            > > Se muligheder fremfor problemer    > Prøv at komme ud i den virkelige verden en dag - så vil du opdage, at det 
 > ikke er helt så simpelt.
 Bare fordi man har 80% af transportvejen til fælles med mange ander så løser 
 det ikke de sidste 20%
 > Det er jo ikke givet, at alle skal hente børn de samme steder på de samme 
 > tider - samtidig med at de arbejder samme sted....
 Netop - fælles transportvej og fælles tidsplan er et meget snævert mål...
 Har man fast arbejdstid kan meget lade sig gøre. Et vennepar har i mange år 
 været med i den slags pendlerordninger. Først med bopæl i aalborg og 
 pendlede til viborg. Dernæset med bopæl ved viborg og pendling til aalborg 
 og århus. Det fungerede indtil de fik børn...
 /A 
            
             |  |  | 
  Claus U (16-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus U
 | 
 Dato :  16-09-11 17:01
 | 
 |  | 
 
            Steen F. skrev:
 > Held og lykke til jer alle.
 Hmmmmm - fra begyndelsen af Amager det kommer til at koste, at køre ud 
 til Fields. Der er længere vej til Fisketorvet, men der slipper man. Det 
 ender sgu med, at jeg ser rød blok!
 -- 
 Hygge
 /Claus U
www.cykeltyven.dk |  |  | 
  MVJ (18-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MVJ
 | 
 Dato :  18-09-11 18:27
 | 
 |  | 
 "Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen
 news:4e7271ae$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
 > Held og lykke til jer københavnere der nu skal til at betale for at køre i
 > bil ind på arbejde i Kbh. Det står jo helt klart, at I som bilister ikke
 > betaler nok for at køre bil.
 > Mit forslag til økonomisk ligevægt i det budget er, at I tager 2 tændrør
 > ud af motoren samt lukker for brændstoftilførslen til de samme. I kan evt.
 > køre så tæt som I plejer for at slipstreame en del af vejen og spare
 > yderligere penge. Skulle det gå så galt at I ikke har råd til at pendle,
 > så kan I overveje at sætte et slæbetov efter S-togene - S har selv sagt at
 > det skal være billigere at tage kollektiv trafik.
 -------------------------------------------
 Det er da ikke noget nyt - Betalingsring har da eksisteret i mange år på
 Storebælt - der passserer vi ikke før det er absolut nødvendigt. Og prøv at
 spørge een på Ærø, om de har lyst til at tage til Fyn ??????
 
 
 
 |  |  | 
  alexbo (18-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  18-09-11 18:45
 | 
 |  | 
 
 "MVJ" <mogens.amd64@gmail.com> skrev
 
 > Det er da ikke noget nyt - Betalingsring har da eksisteret i mange år på
 > Storebælt - der passserer vi ikke før det er absolut nødvendigt. Og prøv
 > at spørge een på Ærø, om de har lyst til at tage til Fyn ??????
 
 Fra Ærø til Fyn over Storebælt !!!!!!
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Bak (19-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Bak
 | 
 Dato :  19-09-11 16:20
 | 
 |  | 
 "MVJ" <mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4e7629de$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Det er da ikke noget nyt - Betalingsring har da eksisteret i mange år på 
 > Storebælt - der passserer vi ikke før det er absolut nødvendigt.
 Hvordan skulle det nogensinde blive absolut nødvendigt at passere Storebælt?
 Uanset om passagen er den ene eller den anden vej, så kan det aldrig blive 
 absolut nødvendigt.
 Jeg er positivt stemt overfor betalingsringen. Den vil intet betyde for mig 
 i min hverdag, men når jeg skal ind til København, og absolut medbringe min 
 bil, så vil det glæde mig at det er lidt lettere at komme frem, og lidt 
 lettere at finde et sted at parkere. Desuden måske lidt lettere at trække 
 vejret.
 Når jeg skal derind uden at have brug for bilen, vil det glæde mig at den 
 kollektive infrastruktur er hyppiger i frekvens, bedre og billigere. Og at 
 det stadig vil være lettere at trække vejret.
 Lets face it. Der er en tilvækst af motorkøretøjer. Det har der været altid. 
 Og grænsen er ved at være nået, for hvor mange der er plads til med mindre 
 man vil til at rive dele af byen ned, for at give plads til nye vejbaner.
 Mit bud er, at københavnerne ender med at blive ret glade for ordningen, 
 mens pendlerne opdager at den kollektive faktisk fungerer glimrende, og i 
 fremtiden endnu bedre.
 I forvejen er der da ingen der ved deres fulde 5 tager ind til København for 
 at handle?
 -- 
 Martin
http://www.martinbak.dk |  |  | 
   Nicolai Lang (19-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nicolai Lang
 | 
 Dato :  19-09-11 20:09
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 19 Sep 2011 17:20:08 +0200, "Martin Bak"
 <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
 >Jeg er positivt stemt overfor betalingsringen. Den vil intet betyde for mig 
 >i min hverdag, men når jeg skal ind til København, og absolut medbringe min 
 >bil, så vil det glæde mig at det er lidt lettere at komme frem, og lidt 
 >lettere at finde et sted at parkere. Desuden måske lidt lettere at trække 
 >vejret.
 Jeg er såmænd også positivt stemt, selvom jeg arbejder i København (og
 kører i egen bil fordi der ikke er andre praktisk mulige løsninger).
 Jeg får forhøjet kørselsfradrag efter de faktiske omkostninger (pga
 kronisk sygdom) så en betalingsring betyder vel mindre kø, dermed
 bedre fremkommelighed for os.
 Så lad bare pøblen (:D )presse sig sammen i det offentlige mens jeg
 suser fra Nordsjælland og ind til det indre København ;) 
 >Når jeg skal derind uden at have brug for bilen, vil det glæde mig at den 
 >kollektive infrastruktur er hyppiger i frekvens, bedre og billigere. Og at 
 >det stadig vil være lettere at trække vejret.
 Lad os se om politikernes intentioner føres ud i livet, og hvem der
 skal betale for dem. 
 Overskudet af en betalingsring er ihvertfald oppe til debat.
 Spændende om det er de første spæde skridt til en omlægning af
 bilafgifterne i Danmark eller endnu en skatteskrue.
 Med venlig hilsen
 Nicolai
 -- 
 Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com |  |  | 
    K*T (19-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : K*T
 | 
 Dato :  19-09-11 21:09
 | 
 |  | 
 
            Den der tanke med at det giver mindre kø / kortere transporttid for alle at 
 skulle passere en betalingsring er helt utroværdig.
 Jeg bor i Hillerød (tæt på Station) og arbejder på Amager (med et 
 busstoppested på dørtrinet til kontoret. Alligevel tager turen dør-dør 
 minimum 65 minutter med offentlig transport (dvs. helt uden 
 ventetid/forsinkelser) - men i bil tager den normalt 35-40 minutter - og når 
 der er kø op til 50 minutter.
 Jeg kan altså med sindsro sige jeg foretrækker kø i bil frem for 
 ventetid/transportid med det offentlige.
 Hvad angår forurening / CO2 religion bliver den blot forøget ved 
 betalingsring - jeg vil eksempelvis køre udenom ringen og køre ind via 
 Sjællandsbroen - det er ganske vist 20 km ekstra hver vej, men jeg slipper 
 for 4 gange afgift, som jeg ville blive ramt af ved at passere Kbh. C.
 Betalingsringen er 'fis i en hornlygte' som kun flytter rundt på nogle 
 trafikale og forureningsmæssige problemer - den løser intet.
 Knud
 "Nicolai Lang" <nnews0404051902@hjorth.com> wrote in message 
 news:ok2f77hnv27ut8r4mg70p1dg3joghp6hm8@4ax.com...
 > On Mon, 19 Sep 2011 17:20:08 +0200, "Martin Bak"
 > <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
 >
 >>Jeg er positivt stemt overfor betalingsringen. Den vil intet betyde for 
 >>mig
 >>i min hverdag, men når jeg skal ind til København, og absolut medbringe 
 >>min
 >>bil, så vil det glæde mig at det er lidt lettere at komme frem, og lidt
 >>lettere at finde et sted at parkere. Desuden måske lidt lettere at trække
 >>vejret.
 >
 > Jeg er såmænd også positivt stemt, selvom jeg arbejder i København (og
 > kører i egen bil fordi der ikke er andre praktisk mulige løsninger).
 > Jeg får forhøjet kørselsfradrag efter de faktiske omkostninger (pga
 > kronisk sygdom) så en betalingsring betyder vel mindre kø, dermed
 > bedre fremkommelighed for os.
 >
 > Så lad bare pøblen (:D )presse sig sammen i det offentlige mens jeg
 > suser fra Nordsjælland og ind til det indre København ;)
 >
 >>Når jeg skal derind uden at have brug for bilen, vil det glæde mig at den
 >>kollektive infrastruktur er hyppiger i frekvens, bedre og billigere. Og at
 >>det stadig vil være lettere at trække vejret.
 >
 > Lad os se om politikernes intentioner føres ud i livet, og hvem der
 > skal betale for dem.
 >
 > Overskudet af en betalingsring er ihvertfald oppe til debat.
 >
 > Spændende om det er de første spæde skridt til en omlægning af
 > bilafgifterne i Danmark eller endnu en skatteskrue.
 >
 >
 >
 > Med venlig hilsen
 > Nicolai
 >
 > -- 
 > Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
 > http://nicolai.hjorth.com |  |  | 
     \"@ (19-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : \"@
 | 
 Dato :  19-09-11 21:46
 | 
 |  | Den 19-09-2011 22:08, K*T skrev:
 > Den der tanke med at det giver mindre kø / kortere transporttid for alle
 > at skulle passere en betalingsring er helt utroværdig.
 >
 > Jeg bor i Hillerød (tæt på Station) og arbejder på Amager (med et
 > busstoppested på dørtrinet til kontoret. Alligevel tager turen dør-dør
 > minimum 65 minutter med offentlig transport (dvs. helt uden
 > ventetid/forsinkelser) - men i bil tager den normalt 35-40 minutter - og
 > når der er kø op til 50 minutter.
 >
 > Jeg kan altså med sindsro sige jeg foretrækker kø i bil frem for
 > ventetid/transportid med det offentlige.
 >
 > Hvad angår forurening / CO2 religion bliver den blot forøget ved
 > betalingsring - jeg vil eksempelvis køre udenom ringen og køre ind via
 > Sjællandsbroen - det er ganske vist 20 km ekstra hver vej, men jeg
 > slipper for 4 gange afgift, som jeg ville blive ramt af ved at passere
 > Kbh. C.
 >
 > Betalingsringen er 'fis i en hornlygte' som kun flytter rundt på nogle
 > trafikale og forureningsmæssige problemer - den løser intet.
 >
 > Knud
 >
 
 
 Umiddelbart lyder det da til at betalingsringen vil få den ønskede
 effekt i dit tilfælde. Du vil ganske vist tage en ekstra tur på 20 km,
 men på maskinvej, kører du længere på literen end i bytrafik.
 
 Samtidig fylder din bil ikke op i bymiljøet, og målet med
 betalingsringen er opnået.
 
 Mikael
 
 
 |  |  | 
      K*T (19-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : K*T
 | 
 Dato :  19-09-11 22:28
 | 
 |  | 
 ""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote in message
 news:4e77aa17$0$313$14726298@news.sunsite.dk...
 > Den 19-09-2011 22:08, K*T skrev:
 > Umiddelbart lyder det da til at betalingsringen vil få den ønskede effekt
 > i dit tilfælde. Du vil ganske vist tage en ekstra tur på 20 km, men på
 > maskinvej, kører du længere på literen end i bytrafik.
 >
 > Samtidig fylder din bil ikke op i bymiljøet, og målet med betalingsringen
 > er opnået.
 >
 
 Nu kører jeg nok med en rimelig god hastighed når 42-43 km kan tilbagelægges
 på 35 minutter i bytrafik det meste af vejen (jeg køreer ad Kongevejen) så
 jeg er helt sikker på forureningen ved 40 km ekstra hver dag vil gøre
 situationen værre
 
 Knud
 
 
 
 |  |  | 
       \"@ (19-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : \"@
 | 
 Dato :  19-09-11 22:43
 | 
 |  | Den 19-09-2011 23:28, K*T skrev:
 >
 > ""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote in message
 > news:4e77aa17$0$313$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Den 19-09-2011 22:08, K*T skrev:
 >> Umiddelbart lyder det da til at betalingsringen vil få den ønskede
 >> effekt i dit tilfælde. Du vil ganske vist tage en ekstra tur på 20
 >> km, men på maskinvej, kører du længere på literen end i bytrafik.
 >>
 >> Samtidig fylder din bil ikke op i bymiljøet, og målet med
 >> betalingsringen er opnået.
 >>
 >
 > Nu kører jeg nok med en rimelig god hastighed når 42-43 km kan
 > tilbagelægges på 35 minutter i bytrafik det meste af vejen (jeg
 > køreer ad Kongevejen) så jeg er helt sikker på forureningen ved 40 km
 > ekstra hver dag vil gøre situationen værre
 >
 > Knud
 
 
 Hmmm.
 
 20 km ekstra hver vej.
 
 Gennemsnitsbil kører henad 16 km/l = 1,25 l ekstra brændstof
 brændstofpris dd ~ 12 kr/l = 15 kr ekstra.
 
 Ekstra afskrivning og slitage = 0,50 kr/km (det er billigt) = 10 kr ekstra.
 
 Samlet ekstrapris pr tur = 25 kr = prisen i betalingsringen, vel og
 mærke i den hårdeste del af myldretiden, og det er næppe den tid du
 kører ind, hvis du kan gøre det på de tider.
 
 Det kan med andre ord slet ikke betale sig at køre udenom. men man kan
 selvfølgelig gøre det alligevel af princip
 
 
 Mikael
 
 
 |  |  | 
        K*T (20-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : K*T
 | 
 Dato :  20-09-11 06:07
 | 
 |  | Du læste vist ikke helt hvad jeg skrev - jeg kommer til at betale 4 gange 25
 kroner, da jeg kører ind i ringen nord for Kbh og ud på sydsiden (og modsat
 tilbage)
 I øvrigt er mine kørselstider i den releativt hårde tid - ind så jeg er
 fremme omkring 7:45 og forlader arbejdspladsen kl. 16:00
 
 Knud
 
 
 
 
 ""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote in message
 news:4e77b77c$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
 > Den 19-09-2011 23:28, K*T skrev:
 >>
 >> ""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote in message
 >> news:4e77aa17$0$313$14726298@news.sunsite.dk...
 >>> Den 19-09-2011 22:08, K*T skrev:
 >>> Umiddelbart lyder det da til at betalingsringen vil få den ønskede
 >>> effekt i dit tilfælde. Du vil ganske vist tage en ekstra tur på 20
 >>> km, men på maskinvej, kører du længere på literen end i bytrafik.
 >>>
 >>> Samtidig fylder din bil ikke op i bymiljøet, og målet med
 >>> betalingsringen er opnået.
 >>>
 >>
 >> Nu kører jeg nok med en rimelig god hastighed når 42-43 km kan
 >> tilbagelægges på 35 minutter i bytrafik det meste af vejen (jeg
 >> køreer ad Kongevejen) så jeg er helt sikker på forureningen ved 40 km
 >> ekstra hver dag vil gøre situationen værre
 >>
 >> Knud
 >
 >
 > Hmmm.
 >
 > 20 km ekstra hver vej.
 >
 > Gennemsnitsbil kører henad 16 km/l = 1,25 l ekstra brændstof
 > brændstofpris dd ~ 12 kr/l = 15 kr ekstra.
 >
 > Ekstra afskrivning og slitage = 0,50 kr/km (det er billigt) = 10 kr
 > ekstra.
 >
 > Samlet ekstrapris pr tur = 25 kr = prisen i betalingsringen, vel og mærke
 > i den hårdeste del af myldretiden, og det er næppe den tid du kører ind,
 > hvis du kan gøre det på de tider.
 >
 > Det kan med andre ord slet ikke betale sig at køre udenom. men man kan
 > selvfølgelig gøre det alligevel af princip
 >
 >
 > Mikael
 
 
 
 |  |  | 
         \"@ (20-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : \"@
 | 
 Dato :  20-09-11 08:11
 | 
 |  | Den 20-09-2011 07:07, K*T skrev:
 > Du læste vist ikke helt hvad jeg skrev - jeg kommer til at betale 4
 > gange 25 kroner, da jeg kører ind i ringen nord for Kbh og ud på
 > sydsiden (og modsat tilbage)
 > I øvrigt er mine kørselstider i den releativt hårde tid - ind så jeg
 > er fremme omkring 7:45 og forlader arbejdspladsen kl. 16:00
 >
 > Knud
 >
 >
 
 
 En af os må have misforstået noget.
 
 For det første, giver det ingen mening, at kræve penge for at folk kører
 UD af byen, hvis man vil holde bilerne ude. Derfor skal man hvis det
 overhovedet skal give mening, kun betale den ene vej. Det samme gælder
 iøvrigt også i Stockholm og i Oslo, som er foregangsbyer for projektet.
 
 Derudover, er der ingen, der skal betale mere end 75 kr/dag. Det er
 slået fast flere gange, af alle fortalerne
 
 
 Mikael
 
 
 |  |  | 
          K*T (20-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : K*T
 | 
 Dato :  20-09-11 10:47
 | 
 |  | Grænsen på 75 kroner har jeg ikke set før - men det reducerer situation
 lidt.
 
 Iflg. alle udsagn tages der gebyr både ved ud og indkørsel til byen.
 
 Jeg skal således ind ved Hans Knudsens Plads og ud igen et eller andet sted
 på Amager - og modsat på hjemturen - det giver 4 passager.
 
 Knud
 
 
 
 
 ""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote in message
 news:4e783c8e$0$307$14726298@news.sunsite.dk...
 > Den 20-09-2011 07:07, K*T skrev:
 >> Du læste vist ikke helt hvad jeg skrev - jeg kommer til at betale 4
 >> gange 25 kroner, da jeg kører ind i ringen nord for Kbh og ud på
 >> sydsiden (og modsat tilbage)
 >> I øvrigt er mine kørselstider i den releativt hårde tid - ind så jeg
 >> er fremme omkring 7:45 og forlader arbejdspladsen kl. 16:00
 >>
 >> Knud
 >>
 >>
 >
 >
 > En af os må have misforstået noget.
 >
 > For det første, giver det ingen mening, at kræve penge for at folk kører
 > UD af byen, hvis man vil holde bilerne ude. Derfor skal man hvis det
 > overhovedet skal give mening, kun betale den ene vej. Det samme gælder
 > iøvrigt også i Stockholm og i Oslo, som er foregangsbyer for projektet.
 >
 > Derudover, er der ingen, der skal betale mere end 75 kr/dag. Det er slået
 > fast flere gange, af alle fortalerne
 >
 >
 > Mikael
 
 
 
 |  |  | 
          Ukendt (15-10-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-10-11 00:06
 | 
 |  | Den 20-09-2011 09:10, "@ skrev:
 > Derudover, er der ingen, der skal betale mere end 75 kr/dag. Det er
 > slået fast flere gange, af alle fortalerne
 
 LOL
 75 kr. om dagen
 det ville ruinere mig
 godt jeg ikke bor derovre, jeg ville simpelthen nægte at betale
 
 
 |  |  | 
           K*T (15-10-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : K*T
 | 
 Dato :  15-10-11 07:48
 | 
 |  | Det bliver nok svært at nægte - men man kan jo have 2 biler. 1 indenfor
 ringen og 1 udenfor.
 Parkere ved ringen og gå over!
 
 Knud
 
 
 
 
 "Martin Pedersen" <-> wrote in message
 news:4e98c03f$0$289$14726298@news.sunsite.dk...
 > Den 20-09-2011 09:10, "@ skrev:
 >> Derudover, er der ingen, der skal betale mere end 75 kr/dag. Det er
 >> slået fast flere gange, af alle fortalerne
 >
 > LOL
 > 75 kr. om dagen
 > det ville ruinere mig
 > godt jeg ikke bor derovre, jeg ville simpelthen nægte at betale
 
 
 
 |  |  | 
           Henning (15-10-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  15-10-11 08:29
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 15 Oct 2011 01:05:37 +0200, Martin Pedersen <-> wrote:
 >Den 20-09-2011 09:10, "@ skrev:
 >> Derudover, er der ingen, der skal betale mere end 75 kr/dag. Det er
 >> slået fast flere gange, af alle fortalerne
 >
 >LOL
 >75 kr. om dagen
 >det ville ruinere mig
 >godt jeg ikke bor derovre, jeg ville simpelthen nægte at betale
 Hvordan vil du nægte?
 Hele formålet er jo netop at undgå at folk tager bilen med indenfor
 betalingsringen. Så hvis du bliver væk, har vi allerede vundet meget
   |  |  | 
            Bjørn J. (15-10-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn J.
 | 
 Dato :  15-10-11 08:44
 | 
 |  | 
 "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:6fdi97pkp01dfr5uhbqb65jaavcebuo6d0@4ax.com...
 KLIP
 >>> Derudover, er der ingen, der skal betale mere end 75 kr/dag. Det er
 >>> slået fast flere gange, af alle fortalerne
 >>
 >>LOL
 >>75 kr. om dagen
 >>det ville ruinere mig
 >>godt jeg ikke bor derovre, jeg ville simpelthen nægte at betale
 >
 > Hvordan vil du nægte?
 > Hele formålet er jo netop at undgå at folk tager bilen med indenfor
 > betalingsringen. Så hvis du bliver væk, har vi allerede vundet meget
 >    Vundet og vundet, hvis du mener 10 års forlængelse af tilbagebetalingen af 
 gælden i kommunen, så ja, I har allerede vundet meget..;)
 -- 
 Mvh/Bjørn J.
 Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
            
             |  |  | 
            Ukendt (15-10-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-10-11 19:52
 | 
 |  | 
 
            Den 15-10-2011 09:28, Henning skrev:
 > Hvordan vil du nægte?
 > Hele formålet er jo netop at undgå at folk tager bilen med indenfor
 > betalingsringen. Så hvis du bliver væk, har vi allerede vundet meget
 >    Hvis det kun kommer an på at vinde, så forbyd bilkørsel i kbh. Vedtag 
 alt ved lov der kan genere det arbejdende fok mest muligt. Folk der 
 ganske enkelt passer deres arbejde skal nu betale for at køre på 
 arbejde! I biler de allerede har betalt 3 gange. Hvis regeringen VIL 
 have folk over i tog der ikke kører til tiden, så forbyd  privatbilisme.
 Man kunne køre med nr.plader der ikke kan læses pga. skidt? Evt. gøres 
 nr.pladerne beskidte kort inden ringen, og afmonteres kort efter. Hvad 
 gør man ikke for at spare 750 kr. på 10 dage. Og så giver det motion.
            
             |  |  | 
  xdzgor (19-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : xdzgor
 | 
 Dato :  19-09-11 15:56
 | 
 |  | On Sep 19, 5:20 pm, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
 > Jeg er positivt stemt overfor betalingsringen. Den vil intet betyde for mig
 > i min hverdag, men når jeg skal ind til København, og absolut medbringe min
 > bil, så vil det glæde mig at det er lidt lettere at komme frem,
 
 Dvs du kører ikke normalt ind til Kbh? Så er det nemt at være positivt
 overfor en betalingsring.
 
 
 > og lidt lettere at finde et sted at parkere.
 
 Det ville også være lettere at finde et sted at parkere hvis der var
 flere parkeringspladser. Hvad med at bygge flere parkeringshuse så?
 
 > Når jeg skal derind uden at have brug for bilen, vil det glæde mig at den
 > kollektive infrastruktur er hyppiger i frekvens,
 
 Kører hver 10. minut nu.
 
 > bedre og billigere.
 
 Ok at andre betaler?
 
 
 
 |  |  | 
  xdzgor (19-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : xdzgor
 | 
 Dato :  19-09-11 15:58
 | 
 |  | On Sep 19, 9:09 pm, Nicolai Lang <nnews0404051...@hjorth.com> wrote:
 > Jeg er s m nd ogs positivt stemt, selvom jeg arbejder i K benhavn (og
 > k rer i egen bil fordi der ikke er andre praktisk mulige l sninger).
 > Jeg f r forh jet k rselsfradrag efter de faktiske omkostninger (pga
 > kronisk sygdom) s en betalingsring betyder vel mindre k , dermed
 > bedre fremkommelighed for os.
 >
 
 Det er en syg holdning. Hvis prisen stiger, betaler andre bare mere
 for mig, så jeg er ligeglad!
 
 
 |  |  | 
   Nicolai Lang (23-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nicolai Lang
 | 
 Dato :  23-09-11 21:32
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 19 Sep 2011 14:58:23 -0700 (PDT), xdzgor <xdzgor@hotmail.com>
 wrote:
 >Det er en syg holdning. Hvis prisen stiger, betaler andre bare mere
 >for mig, så jeg er ligeglad!
 Hvad har den kommentar med d.f.b eller betalingsring at gøre?
 Alternativet til at køre i bil ville være intet job - i sidste instans
 måske enda et liv på invalidepension eller anden overførselsindkomst.
 Men som det er nu er jeg en del af det private erhvervsliv, jeg
 betaler en pæn del til skattefar (topskat) og bidrager positivt til
 eksport og er med til at skabe flere jobs i Danmark. Men jeg tager
 selvfølgelig også de fradrag i skatten der tilkommer mig.
 Med venlig hilsen
 Nicolai
 -- 
 Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com |  |  | 
  Bjørn J. (23-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn J.
 | 
 Dato :  23-09-11 17:11
 | 
 |  | 
 "Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
 news:4e7271ae$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
 
 Jeg synes Vejle Kommune skulle lave en "betalingsring" omkring
 Vejlefjordbroen samt byen og samtidig give os borgere i kommune fripas.
 
 Det ville gavne kommunekassen dramatisk....;)
 
 --
 Mvh/Bjørn J.
 Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (23-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  23-09-11 18:55
 | 
 |  | 
 
            Den 23-09-2011 18:10, Bjørn J. skrev:
 > "Steen F."<steen@steenmartin.dk>  skrev i en meddelelse
 > news:4e7271ae$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > Jeg synes Vejle Kommune skulle lave en "betalingsring" omkring
 > Vejlefjordbroen samt byen og samtidig give os borgere i kommune fripas.
 >
 Mer vil have mere - Er det ikke nok at i har fået jeres eget ekstra 
 motorvejsspor over fjorden?
   -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
   Anders Majland (29-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  29-09-11 11:44
 | 
 |  | 
 
            > > Jeg synes Vejle Kommune skulle lave en "betalingsring" omkring
 > > Vejlefjordbroen samt byen og samtidig give os borgere i kommune fripas.
 >
 > Mer vil have mere - Er det ikke nok at i har fået jeres eget ekstra 
 > motorvejsspor over fjorden?    Det hjælper da også os andre at lokaltrafikken har fået seperate spor ...
 /A 
            
             |  |  | 
    Bjørn J. (29-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn J.
 | 
 Dato :  29-09-11 15:39
 | 
 |  | 
 "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:4e844c07$0$293$14726298@news.sunsite.dk...
 >> > Jeg synes Vejle Kommune skulle lave en "betalingsring" omkring
 >> > Vejlefjordbroen samt byen og samtidig give os borgere i kommune fripas.
 >>
 >> Mer vil have mere - Er det ikke nok at i har fået jeres eget ekstra 
 >> motorvejsspor over fjorden?    >
 > Det hjælper da også os andre at lokaltrafikken har fået seperate spor ...
 Bestemt, I har køen helt for jer selv ....
 -- 
 Mvh/Bjørn J.
 Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
            
             |  |  | 
  (Thorbjørn Ravn (15-10-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : (Thorbjørn Ravn
 | 
 Dato :  15-10-11 10:52
 | 
 |  | "K*T" <k.n.t@privat.dk> writes:
 
 > Det bliver nok svært at nægte - men man kan jo have 2 biler. 1
 > indenfor ringen og 1 udenfor.
 > Parkere ved ringen og gå over!
 
 Og du mener at du kan have en bil parkeret tæt op af ringen for under 75
 kroner i døgnet?
 
 
 >
 > Knud
 >
 >
 >
 >
 > "Martin Pedersen" <-> wrote in message
 > news:4e98c03f$0$289$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Den 20-09-2011 09:10, "@ skrev:
 >>> Derudover, er der ingen, der skal betale mere end 75 kr/dag. Det er
 >>> slået fast flere gange, af alle fortalerne
 >>
 >> LOL
 >> 75 kr. om dagen
 >> det ville ruinere mig
 >> godt jeg ikke bor derovre, jeg ville simpelthen nægte at betale
 >
 
 --
 Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"
 
 
 |  |  | 
  (Thorbjørn Ravn (15-10-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : (Thorbjørn Ravn
 | 
 Dato :  15-10-11 11:37
 | 
 |  | "K*T" <k.n.t@privat.dk> writes:
 
 > Ja da - parkering i de yderste områder (tæt på ringen) er ENDNU ikke
 > belagt med p-afgrifter. Alternativt må jeg jo finde en bekendt med
 > indkørsel.
 
 Det er jo udbud og efterspørgsel.  Jeg vil godt vove et øje og holde på
 at døgnparkeringspladser i nærheden af ringen bliver halvdyre.
 --
 Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"
 
 
 |  |  | 
 |  |