Bærbar MP3 afspiller med CF mem kort
Fra : M@ds

Dato : 12-08-01 19:20

Hej

Jeg er på jagt efter en bærbar MP3 afspiller.
Mit primære krav er at den bruger samme memory kort som mit digital kamera,
nemlig compact flash kort.
Jeg har surfet lidt rundt på nettet, og opdaget at der ikke findes særlig
mange MP3 afspillere med compact flash kort. Faktisk fandt jeg kun 4:
Pontis SP600
Nex II
Lyra
Diva (bl.a. forhandlet af PRC-data)

Jeg må indrømme at Nex II tiltrækker mig mest. Den kan f.eks. læse ID3 tags,
og koster ikke en mio.

Men hvad med lydkvaliteten???

Er der andre bærbare MP3 afspiller med compact flash kort.jeg skal kigge på?

Hilsen
M@ds

mads@iname.com

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 12-08-01 21:17

Svaret erMEGET simpelt.

SP600, bedre afspiller får du ikke.

Fra : Brian

Dato : 13-08-01 13:33

> [...]
> Jeg har surfet lidt rundt på nettet, og opdaget at der ikke findes særlig
> mange MP3 afspillere med compact flash kort. Faktisk fandt jeg kun 4:

Pontis har jeg aldrig kunne lide - mærklig betjening. Men man står frit for
hvilket kort man vil bruge.

Nex II kunne jeg nu godt lokkes med.

Jeg er selv lidt tændt på Lyra, men vil have den nye model med radio.

Diva'en har problemer med at bruge andre CFkort end PQI, kunne i hvert fald
ikke bruge mit Apacer og SanDisk kort.
Også bruger den lige lovlige meget strøm. Sendte min retur.

> Men hvad med lydkvaliteten???
Lyra og Diva er de eneste jeg har hørt.
Diva'en er fin nok til cykleturen men heller ikke mere, men hvad kan man
forlange for 400 kr.
Jeg har ikke noget at udstætte på Lyra'en og den kan også læse ID-tags

Brian