Dagen i dag er en festdag
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-09-11 10:01

Dagen i dag er en festdag. Det er en dag hvor vi alle, blå som røde, kan
fejre demokratiet. Vi bliver hørt om hvad vi mener om den politik som er
blevet ført. Vi kan ændre folketinget sammensætning i dag. Selv om vores
stemme kun er 1 ud af ca. 4 millioner stemmeberretigede, så er det vigtigt
at det ikke er sofaen vi vælger men at det er valglokalet vi aflægger et
besøg. Lad os vise alle de klamme islamistiske mørkemænd at os danskere
udnytter og fejrer demokratiet. Jeg ønsker alle, blå som røde (og dem midt i
mellem), en rigtig god valgdag.

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-09-11 10:07

On Thu, 15 Sep 2011 11:01:08 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> udnytter og fejrer demokratiet. Jeg ønsker alle, blå som røde (og dem midt i

Helt enig.

PS: Jeg stemte kl.9:10 og det blev DF (pga. deres EU-politik).

Fra : Vidal

Dato : 15-09-11 10:10

Den 15-09-2011 11:07, Steen A. Thomsen skrev:
> PS: Jeg stemte kl.9:10 og det blev DF (pga. deres EU-politik).

Som de jo aldrig får en tomme indflydelse på. Spildt stemme.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-09-11 10:23

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Som de jo aldrig får en tomme indflydelse på. Spildt stemme.

En stemme er kun spildt hvis det parti man stemmer på ikke bliver
repræsenteret. Det kan ske for dem som stemmer på Kristendemokraterne. De
kan dog blive valgt ind folketinget alligevel valgteknisk selv om de på
landsplan ikke kommer over spærregrænsen (det skete for eksempel for Kirsten
Rasmussen fra Fremskridtspartiet). Selv om Dansk Folkeparti kun kommer til
at fungere som opposition, så er det vigtigt at deres stemme også bliver
hørt. Sådan skal et demokrati helst fungere.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-09-11 10:31

Lige præcis.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-09-11 11:10

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i meddelelsen

> [...]
>kommer til at fungere som opposition, så er det vigtigt at deres stemme
>også bliver hørt. Sådan skal et demokrati helst fungere.

En spildt stemme er kun en stemme der ikke er i arbejde. Truslen om
stemmespild er enøjet: Enhver der vil demokratiet skal naturligvis stemme
efter sin overbevisning, uanset om partiet bliver valgt ind i Folketinget
eller ej. Husk også på at der ikke findes partier i Folketinget, men kun
medlemmer (der kun er bundet af deres overbevisning og ikke af nogen
forskrift fra vælgerne - jf. Grundloven) - at Folketingets medlemmer så
bekender sig til diverse partier og at en udemokratisk spærreregel hindrer
de små partier i at stille op og forsøge på at blive valgt, har jeg ikke
meget tilovers for, men sådan er der jo så meget.

Jeg vil altid stemme på et parti efter overbevisning, uanset om det så
kommer i Folketinget eller ej. Jeg tvivler også på at Kristdemokraterne
kommer ind - og fred være med det, men hvis vælgerne mener at det partis
kandidater er acceptable til at de vil stemme på dem, så er det sådan det
er - de udøver deres demokratiske ret til at stemme efter overbevisning - så
hul i det med "stemmespild". En spærreregel er udemokratisk - uanset
hvordan man så ellers forsøger at "blødgøre" den med diverse påstande om at
det er for at forhindre 100 partier i at komme ind. Et mandat skal
naturligvis koste noget, men det er ikke i min optik i orden at hindre folk
i at komme ind på grund af en spærreregel som den vi har, idet det faktisk
er på kant med grundloven der tilsiger at et folketingsvalg skal afspejle
vælgernes holdninger i landet, for nu at sige det lidt hurtigt.

At ville forhindre/forbyde folk i at tilkendegive deres demokratiske ret til
at stemme er i sit væsen udemokratisk.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-09-11 10:31

On Thu, 15 Sep 2011 11:09:50 +0200, Vidal wrote:

> Som de jo aldrig får en tomme indflydelse på. Spildt stemme.

Det kunne jo være at min stemme, netop var den stemme der forhindrede en
rød regering.

Fra : Lyrik

Dato : 15-09-11 10:40

Den 15/09/11 11.30, Steen A. Thomsen skrev:

> Det kunne jo være at min stemme, netop var den stemme der forhindrede en
> rød regering.
,,,,,,,,,

Vi var til vælgermøde i mandags med Radikale, SF, Konservative og
Socialdemokratiet.

De var alle positive, men forskellen er styrken af deres prioriteter.
Hvor meget vil de styrke støtten til psykisk syge? De vil alle sammen
styrke behandlingen, siger de! Men vil de gøre det i praksis?

En ting der slog mig var hvor rigtig Ny testamentes betragtning er om at
det skal være en livserfaren og ærlig person man vælger.

Kun en af kandidaterne var en sådan, nemlig Martin Empacher fra
Socialdemokratiet.
han får nok min stemme.

MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 15-09-11 10:43

Den 15/09/11 11.39, Lyrik skrev:
Og så ønsker jeg Jer alle en god valgdag. jeg kan næsten ikke tåle at se
de blå hoveder i endnu en valgperiode. jeg håber på et skift.

Men anyway. Demokratiet har fejret triumf i denne valgkamp der har
stillet vild med dans i skyggen i popularitet.))

Hygge!

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-11 16:43

On Thu, 15 Sep 2011 11:39:49 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>En ting der slog mig var hvor rigtig Ny testamentes betragtning er om at
>det skal være en livserfaren og ærlig person man vælger.

VALGTE MAN NOGEN PÅ jESU TID ?

Fra : @

Dato : 15-09-11 11:59

On Thu, 15 Sep 2011 11:09:50 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Som de jo aldrig får en tomme indflydelse på. Spildt stemme.

hvordan spilder man sin stemme hvis man stemmer efter overbevisning?

OG

DF har indflydelse på DK's EU-politik

Fra : Vidal

Dato : 15-09-11 13:06

Den 15-09-2011 12:58, @ skrev:

> hvordan spilder man sin stemme hvis man stemmer efter overbevisning?
>
> OG
>
> DF har indflydelse på DK's EU-politik

Nå, ja, grænsebommene. Stærkt!

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-09-11 13:11

On Thu, 15 Sep 2011 14:06:12 +0200, Vidal wrote:

> Nå, ja, grænsebommene. Stærkt!

Hvad i alverden har grænsebomme med EU-politik at gøre.?

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-11 16:48

Vi er hele EUs kæledægge pga vort mod

EUmagten er bange for vort ting og DF

Sundt

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-09-11 13:56

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4e71ea38$0$297$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nå, ja, grænsebommene. Stærkt!

Åbenbart stærkt nok til, at resten af EU - angiveligt - føler sig voldsomt
pikeret over tiltaget med den øgede grænsekontrol.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : J. Nielsen

Dato : 15-09-11 15:47

On Thu, 15 Sep 2011 14:56:07 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Åbenbart stærkt nok til, at resten af EU - angiveligt - føler sig voldsomt
>pikeret over tiltaget med den øgede grænsekontrol.

Faktisk så voldsomt, at EU nu barsler med ny lovgivning om hvad landene
må og frem for alt, ikke må.

At ordlyden i forslaget ikke kommer frem før efter det danske
pseudo-valg, kan vel ikke undre nogen.
--

-JN-

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-09-11 21:43

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Faktisk så voldsomt, at EU nu barsler med ny lovgivning om hvad
> landene må og frem for alt, ikke må.
>
> At ordlyden i forslaget ikke kommer frem før efter det danske
> pseudo-valg, kan vel ikke undre nogen.

Det kommer ikke kommer til at påvirke den danske situation, da Danmarks fire
forbehold forhindrer EU-lovning i at bestemme dette. Vi er bundet at
Schengen-aftalen men det er for eksempel Norge også som ikke er medlem af EU
men har tiltrådt Schengen-aftalen ligesom Danmark.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-09-11 22:06

On Thu, 15 Sep 2011 22:43:09 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> Schengen-aftalen men det er for eksempel Norge også som ikke er medlem af EU
> men har tiltrådt Schengen-aftalen ligesom Danmark.

Det bliver garanteret lusket ind, som en ændring af Schengen aftalen.

Bare se hvordan Metok-dommen undergravede Danmarks suverænitet.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-09-11 23:04

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det bliver garanteret lusket ind, som en ændring af Schengen aftalen.
>
> Bare se hvordan Metok-dommen undergravede Danmarks suverænitet.

Så kan Danmark opsige sin tilslutning til Schengen-aftalen, så det vil nok
ikke være en farbar vej.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-09-11 08:33

On Fri, 16 Sep 2011 00:03:56 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Så kan Danmark opsige sin tilslutning til Schengen-aftalen, så det vil nok
> ikke være en farbar vej.

Politisk er der jo flertal for at forblive i Schengen, selvom befolkningen
er imod EU's "overherredømme" over Danmark.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-09-11 09:06

> Politisk er der jo flertal for at forblive i Schengen, selvom
> befolkningen er imod EU's "overherredømme" over Danmark.

Jo men så lægger Danmark sig jo så fladt ned for Schengen-aftalen og så er
den vel ikke så meget længere.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-09-11 10:25

On Fri, 16 Sep 2011 10:05:49 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jo men så lægger Danmark sig jo så fladt ned for Schengen-aftalen og så er
> den vel ikke så meget længere.

Problemet er at politikerne så vil afgive suverænitet MOD folkets vilje.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-09-11 10:33

> Problemet er at politikerne så vil afgive suverænitet MOD folkets
> vilje.

Jo men det er folket som bestemmer hvem som sidder i folketinget. Stemmer
man på EU-fjendtlige partier, så får man EU-fjendtlige politiske resultater,
ellers ikke. Den er helt enkelt.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-09-11 10:42

On Fri, 16 Sep 2011 11:32:36 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jo men det er folket som bestemmer hvem som sidder i folketinget. Stemmer
> man på EU-fjendtlige partier, så får man EU-fjendtlige politiske resultater,
> ellers ikke. Den er helt enkelt.

Hvad i alverden tåger du rundt i.???

Tror du virkelig at f.eks. ALLE der stemmer på Venstre, går ind for at
fjerne Danmarks ret til at kontrollere sine egne grænser.?

Går du måske ind for ALT hvad det parti du stemte på, mener.? Nej vel.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-09-11 11:57

> [...]
> fjerne Danmarks ret til at kontrollere sine egne grænser.?
>
> Går du måske ind for ALT hvad det parti du stemte på, mener.? Nej

Enten er det vigtigt for een eller også er det ikke. Helt enkelt er det.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 16-09-11 12:53

On Fri, 16 Sep 2011 12:56:40 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Enten er det vigtigt for een eller også er det ikke. Helt enkelt er det.

Du vrøvler bare videre.

Der er f.eks. TO meget vigtige emner for mig (EU-politik og udlændinge-
politik), men der er ikke noget parti, der dækker min holdning på begge
punkter. (DF dækker min EU-holdning og LA dækker udlændingeholdning).

At jeg så vurderer EU-politikken som det vigtigste, betyder da IKKE at jeg
så pludselig skifter mening på mit andet vigtige punkt.

Sådan formoder jeg at alle har det.

Fra : @

Dato : 15-09-11 16:33

On Thu, 15 Sep 2011 14:06:12 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Nå, ja, grænsebommene. Stærkt!

OG

ved at være i folekting og andre steder have indflydelse til at hindre
de værste tiltag

OG
ved at have adgang til debatter og andet, og på den måde få en
offentlig debat i gang når lalletåberne finder på nye vanvitte
EU-tiltag

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-11 16:36

>Som de jo aldrig får en tomme indflydelse på. Spildt stemme.

Hvilke stemmer er ikke pildt?

Mht festdag så tror jeg at mindre demokrati i 1849 havde betydet færre
muslimer nu - tossegodheden er indbygget i flertalssstyre

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-09-11 11:01

"Steen A. Thomsen" skrev i meddelelsen

>Helt enig.
>
>PS: Jeg stemte kl.9:10 og det blev DF (pga. deres EU-politik).

Det kommer sgu ikke bag på nogen - du har jo hele tiden herinde fået at vide
at du hører til på den yderste højrefløj, men du har hele tiden hævdet at du
er konservativ - det har altså været en løgn fra ende til anden - men det
var jo som forventet.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-09-11 12:49

On Thu, 15 Sep 2011 12:01:16 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> er konservativ - det har altså været en løgn fra ende til anden - men det

Hvorfor bliver du VED med at lyve, som et hjernedødt fjols.?

Jeg har de sidste 6 måneder (mindst) fortalt, at mit valg stod mellem DF og
LA.

Valget stod mellem DF's EU-politik og LA's udlændingepolitik.

EU-politikken var vigtigst vigtigst for mig.

Fra : P.N.

Dato : 15-09-11 14:14

> [...]
> LA.
>
> Valget stod mellem DF's EU-politik og LA's udlændingepolitik.
>
> EU-politikken var vigtigst vigtigst for mig.

Undskyld jeg spørger men hvilket parti ligger mere til højre end
LA=Saxobankpartiet og DF.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 15-09-11 14:38

On Thu, 15 Sep 2011 15:14:10 +0200, P.N. wrote:

> Undskyld jeg spørger men hvilket parti ligger mere til højre end
> LA=Saxobankpartiet og DF.

Hvad i alverden vrøvler du om.?

Wilstrup påstod: "men du har hele tiden hævdet at du er konservativ - det
har altså været en løgn fra ende til anden", hvilket er en lodret løgn.

Jeg har IKKE hele tiden påstået at jeg var konservativ.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-11 16:53

On Thu, 15 Sep 2011 15:14:10 +0200, "P.N." <245@mail.dk> wrote:

>"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>Undskyld jeg spørger men hvilket parti ligger mere til højre end
>LA=Saxobankpartiet og DF.

Men LA har intet fattet om Islam