Rød selvforagt og folkekirkens afskaf
Fra : Martin Larsen

Dato : 15-09-11 00:40

Selve hjertepumpen bag blodomløbet i danskernes frihed og
sammenhængskraft skal amputeres væk. S og SF har netop bebudet, at
folkekirkeordningen skal afskaffes.

Vi mindes i den forbindelse visse oppositionspolitikeres gentagne
protester mod den tradition, at folketingsåret indledes med en
gudstjeneste i slotskirken (det er en sammenblanding af religion og
politik, siger de). Eller deres planer om at bruge Christiansborg til at
fejre afslutningen på muslimernes ramadan (det er mærkværdigt nok ikke
en sammenblanding af religion og politik).

Selvforagten er på mode i den røde lejr – foragten for alt vort eget,
herunder foragten for kristendom og folkekirke.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/432531:Debat--Langballe-og-Langballe--En-roed-regering-betyder-farvel-til-folkekirken

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-11 04:55

On Thu, 15 Sep 2011 01:39:54 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Selvforagten er på mode i den røde lejr – foragten for alt vort eget,
>herunder foragten for kristendom og folkekirke.

Sådant bør ikke afgøres om før efter laaang tids folkelig debat og
mange ensstemmige valg/folkeafstemninger

Partier der nu lover hurtig action er antidanske og hader vore
traditioner og kultur

De afslører sig tankevækkende og bør nu straffes for DET

Fra : xdzgor

Dato : 14-09-11 23:59

On Sep 15, 1:39 am, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:
> Selve hjertepumpen bag blodomløbet i danskernes frihed og
> sammenhængskraft skal amputeres væk. S og SF har netop bebudet, at
> folkekirkeordningen skal afskaffes.

Hvad? Det er da en god ide - at løsrive kirken fra staten.

Fra : @

Dato : 15-09-11 11:57

On Wed, 14 Sep 2011 22:59:28 -0700 (PDT), xdzgor <xdzgor@hotmail.com>
wrote:

>Hvad? Det er da en god ide - at løsrive kirken fra staten.

hvorfor?

så længe statsmagten har hånd i hanke med de religiøse tosser kan
deres magt ikke vokse til uhyggelige højder

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-09-11 12:33

@ <Snabel@snabel.net> skrev i meddelelsen
ndm3771v5ppeq9busrm1npu7s88nlja7r1@4ax.com:

> hvorfor?
>
> så længe statsmagten har hånd i hanke med de religiøse tosser kan
> deres magt ikke vokse til uhyggelige højder

Hvordan forestiller du dig, at en kirkes magt - uden for statens kontrol -
kan vokse til "uhyggelige højder"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 15-09-11 16:22

forestiller!!!!!

Iran

SaudiArabien

Yemen

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-09-11 16:46

@ <Snabel@snabel.net> skrev i meddelelsen
mp5477lm8j337oqgj5po72rk6n6d21cgud@4ax.com:

> forestiller!!!!!
>
> Iran
>
> SaudiArabien
>
> Yemen

Men vil du svare nu?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : xdzgor

Dato : 15-09-11 05:09

On 15 Sep., 12:56, "@" <Sna...@snabel.net> wrote:

> hvorfor?
>
> s l nge statsmagten har h nd i hanke med de religi se tosser kan
> deres magt ikke vokse til uhyggelige h jder

Så skal staten overtage katolikkerne, muslimerne, jøder?

Lad de religiøse sejle deres egen sø. Staten og mine penge kan holde
sig langt væk fra dem.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-09-11 13:09

"xdzgor" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad? Det er da en god ide - at løsrive kirken fra staten.

Det kan kun gå for langsomt. Staten skal ikke blande sig i religion. Danmark
kritiserer muslimske lande for at blande religion og politik sammen. Det er
noget forbandet hykleri. Staten helt ud af religion. Alle trossamfund skal
fuldstændig ligestilles. Ingen af dem skal statslig anerkendes. Statslig
støtte af enhver art skal fjernes til kirkelige formål og kirkeskatten skal
helt fjernes. Kirker, moskeer, synagoger, m.m. skal beskattes som en hvilken
som helst anden virksomhed. Fremadrettet skal ingen af de ægteskaber som
indgås i noget som helst trossamfund have nogen som helst juridisk gyldighed
Den juridiske gyldighed opnås kun på rådhuset. Folkekirken skal fuldstændig
privatiseres. Kirkeministeriets navn skal ændres til Ministeriet til
Folkekirkens afvikling/privatisering og nedlægges efter endt "mission".

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : @

Dato : 15-09-11 16:34

On Thu, 15 Sep 2011 14:08:37 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"xdzgor" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Det kan kun gå for langsomt. Staten skal ikke blande sig i religion.

hvorledes mener du at den danske statsmagt blander sig i religionen?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-09-11 17:24

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

> hvorledes mener du at den danske statsmagt blander sig i religionen?

Aj, det spørger du ikke om.

Fra : @

Dato : 15-09-11 17:45

On Thu, 15 Sep 2011 18:24:29 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

>Aj, det spørger du ikke om.

jo

siden du påstår at den danske statsmagt blander sig i religionen

Fra : Andreas Andersen

Dato : 15-09-11 12:36

Den 15-09-2011 01:39, Martin Larsen skrev:
> [...]
>
> Selvforagten er på mode i den røde lejr – foragten for alt vort eget,
> herunder foragten for kristendom og folkekirke.

Religion af enhver art fortjener ikke bedre end foragt.

--
Andreas