Kanonslag i stemmeboksen
Fra : Andreas Andersen

Dato : 13-09-11 18:06

Det undrer mig såre, at folkeafstemning ikke bare foregår med NemID.
Hvis det er godt nok til at beskytte min bankkonto og Helle Thornings
skatteoplysninger, er det sgu også godt nok til at beskytte min stemme.
Anyway, jeg kom til at tænke på, hvad der ville ske, hvis man
iscenesatte en Facebook-event, hvor man opfordrede folk til at smide et
kanonslag i stemmeboksen... Det ville være god humor, hvis 1000
mennesker landet over smadrede stemmerne i deres respektive stemmebokse
- lidt mere pondus end at stemme blankt.

--
Andreas

Fra : /Peter

Dato : 13-09-11 18:35

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mennesker landet over smadrede stemmerne i deres respektive
> stemmebokse - lidt mere pondus end at stemme blankt.

Sikkert det samme som hvis man opfordrede til andet terror...

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 13-09-11 20:00

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i meddelelsen news:4e6f8d81$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> mennesker landet over smadrede stemmerne i deres respektive stemmebokse
> - lidt mere pondus end at stemme blankt.

Det virker ikke som en god ide!

Sane Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-11 23:25

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Det undrer mig såre, at folkeafstemning ikke bare foregår med NemID. Hvis
> det er godt nok til at beskytte min bankkonto og Helle Thornings

Hvordan vil du garantere at vælgeren afgiver sin stemme hemmeligt og fri fra
tvang - altså at der ikke står en gorilla med et haglgevær pegenede mod dig
og kontrollerer at du stemmer "rigtigt"?

Hvordan sikrer du dig at systemet der modtager din stemme tæller rigtigt? I
stedet for korrumpere en masse valgtilforordnede kan en enkelt korrumperet
IT-medarbejder manipulere resultatet.

Hvordan vil du efterfølgende verificere at resultatet er talt rigtigt op,
når der ikke længere er en fysisk "backup" af de afgivne stemmer?

> [...]
> Anyway, jeg kom til at tænke på, hvad der ville ske, hvis man iscenesatte
> en Facebook-event, hvor man opfordrede folk til at smide et kanonslag i

Det vil være strafbart, idet det ikke er lovligt at opfordre andre til at
begå firbrydelser.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 14-09-11 11:01

Følgende er skrevet af Carl Alex Friis Nielsen:

På med sølvpapirshatten...

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Andreas Andersen

Dato : 14-09-11 12:50

Den 14-09-2011 00:25, Carl Alex Friis Nielsen skrev:
> Hvordan sikrer du dig at systemet der modtager din stemme tæller rigtigt? I
> stedet for korrumpere en masse valgtilforordnede kan en enkelt korrumperet
> IT-medarbejder manipulere resultatet.

Og udvikleren af min webbank kan manipulere det så der hver dag
overføres halvtres øre fra alle konti til en konto på Seychellerne. Når
man udvikler vigtig software, er der ikke en mand der på den måde har
let adgang til bare at ødelægge det hele.

--
Andreas

Fra : Andreas Andersen

Dato : 14-09-11 12:50

Den 14-09-2011 00:25, Carl Alex Friis Nielsen skrev:
> Hvordan vil du efterfølgende verificere at resultatet er talt rigtigt op,
> når der ikke længere er en fysisk "backup" af de afgivne stemmer?

En database er da akkurat lige så fysisk som et stykke papir.

--
Andreas

Fra : Ralph

Dato : 14-09-11 15:15

> En database er da akkurat lige så fysisk som et stykke papir.

Tjah, på et stykke papir (eller 2 mill. stykker papir) kan du ikke lave en
søg og erstat på 5 sekunder.

--
Ralph

Fra : DADK

Dato : 29-09-11 11:09

On 14-09-2011 13:50, Andreas Andersen wrote:

> En database er da akkurat lige så fysisk som et stykke papir.

Det var ikke meget du forstod af CAFN's argumenter.

Fra : Kurt Lund

Dato : 14-09-11 10:11

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> wrote

> [...]
> smadrede stemmerne i deres respektive stemmebokse - lidt mere pondus end

Den slags angreb på demokratiet bør efter min mening koste mindst 16 år bag
tremmer - uden mulighed for prøveløsladelse. Samme straf bør også gives til
salafister, der gennem trusler forhindrer andre i at stemme.
Hvad synes du om at blive slået i hartkorn med dem?

--
Kurt Lund

Fra : Andreas Andersen

Dato : 14-09-11 12:51

Den 14-09-2011 11:10, Kurt Lund skrev:
> [...]
> salafister, der gennem trusler forhindrer andre i at stemme.
> Hvad synes du om at blive slået i hartkorn med dem?

Jeg er generelt ligeglad med, hvad folk kalder mig.

--
Andreas

Fra : ab©

Dato : 14-09-11 13:00

> Jeg er generelt ligeglad ....

Det er nok her, problemet ligger

ab©

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 14-09-11 13:11

On Wed, 14 Sep 2011 14:00:08 +0200, ab© wrote:

> Det er nok her, problemet ligger

Dit citatfuskeri er et større problem.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-09-11 14:18

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også gives til salafister, der gennem trusler forhindrer andre i at
> stemme. Hvad synes du om at blive slået i hartkorn med dem?

Hørt !

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-09-11 14:22

> [...]
> mennesker landet over smadrede stemmerne i deres respektive
> stemmebokse - lidt mere pondus end at stemme blankt.

Man kan ikke være sikker på at folk ikke presses til at stemme frit hvis
ikke man sikrer at det sker i en stemmeboks. Men man kunne godt med stor
fordel ændre stemmeafgivningen på valgsteder til at være elektronisk.

Fra : DADK

Dato : 29-09-11 11:07

On 13-09-2011 19:06, Andreas Andersen wrote:
> [...]
> Anyway, jeg kom til at tænke på, hvad der ville ske, hvis man
> iscenesatte en Facebook-event, hvor man opfordrede folk til at smide et

Jeg gætter du ville få en lang fængselsstraf, minimum 4 år. Der ses ikke
på milde øjne ift at obstruere demokratiet. Det er en ret alvorlig
forbrydelse i dansk straffelov.

Det ville være god humor, hvis 1000
> mennesker landet over smadrede stemmerne i deres respektive stemmebokse
> - lidt mere pondus end at stemme blankt.

Men hvad ville du få ud det? Hvad er pointen, eller dit "budskab"?