Den slap Venstre sgu billigt fra (som forv~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-09-11 12:39

Foto-tyveriet som partiet Venstre begik i starten af valgkampen har nu
fundet sit økonomiske forlig som DESVÆRRE ikke oplyses. Det kunne ellers
have være rigtig rart hvad det kostede Venstre at købe sig fra en retssag om
brud på ophavsret. Det havde i min optik været langt bedre med en lang
retssag med masser af pressedækning hvor de ansvarlige virkelig fik nogle
slemme tæv i retten. Men sådan gik det desværre ikke. Venstre købte sig fra
den velfortjente røvfuld de ville have fået i retten.

http://valget.tv2.dk/article.php/id-43610880:venstre-betaler-for-fototyveri.html

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-09-11 13:13

On Mon, 12 Sep 2011 13:38:55 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> slemme tæv i retten. Men sådan gik det desværre ikke. Venstre købte sig fra
> den velfortjente røvfuld de ville have fået i retten.

Det er vel bare den helt normale måde, hvorpå sådanne sager afgøres.

At du hellere end gerne ser dine politiske modstandere "offentligt
henrettet", samtidig med at du forsvarer dine politiske venner, siger mere
om dig, end om sagen.

Venstre har jo erkendt deres fejl, og betalt for fejlen ved kasse et.

Intet specielt i det.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-09-11 13:19

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere om dig, end om sagen.
>
> Venstre har jo erkendt deres fejl, og betalt for fejlen ved kasse et.

Men har de betalt nok ? Op på bordet med erstatningsbeløbet de har måttet
bøde for deres udåd. Det har efter min mening offentlighedens (og ikke
mindst min) interesse.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-09-11 13:28

On Mon, 12 Sep 2011 14:19:26 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Men har de betalt nok ?

Ja, for begge parter er tilfredse.

> Op på bordet med erstatningsbeløbet de har måttet
> bøde for deres udåd. Det har efter min mening offentlighedens (og ikke
> mindst min) interesse.

Hvad beløbet er, kommer da hverken dig eller offentligheden ved.

Ved erstatninger er det forøvrigt normal praksis ikke at offentliggøre det.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-09-11 13:31

> Ja, for begge parter er tilfredse.

> Hvad beløbet er, kommer da hverken dig eller offentligheden ved.

Jo i høj grad.

> Ved erstatninger er det forøvrigt normal praksis ikke at
> offentliggøre det.

Det er ikke en normal sag, så op på bordet med tallene.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-09-11 13:37

On Mon, 12 Sep 2011 14:30:55 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jo i høj grad.

Næh. Hvis nogen fik erstatning for f.eks. ærekrænkelse, kommer
erstatningens størrelse sgu da heller ikke dig eller andre ved.

> Det er ikke en normal sag, så op på bordet med tallene.

Det er da en HELT normal sag. Nogen har brudt loven om copyright, og må
slippe nogle skillinger i erstatning. Intet specielt i det.

Fra : nbdk.dk

Dato : 12-09-11 16:05

On 12-09-2011 14:30, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:

> Det er ikke en normal sag, så op på bordet med tallene.

Øh jo det er det så, og det er hverken første eller sidste sag om brud
på ophavsretten, din skovl.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-09-11 16:21

"nbdk.dk" <nbdk.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Øh jo det er det så, og det er hverken første eller sidste sag om brud
> på ophavsretten, din skovl.

Nej det er ikke en normal sag. Det handler om et politisk parti som ved
misbrug af en fotografs billedmateriale forsøger at vinde et valg ved at
bruge dette materiale til at smudse oppositionen til. Det handler altså om
krænkelse af ophavsret og misbrug af produktet. For mig at se er det en
atypisk sag. Det handler jo om de mennesker som måske skal lede landet i
fire år mere. Her må man kunne forvente en større moralsk habitus end som
så. Og når nu at vi har konstateret at Venstre gennem krænkelse af
ophavsretten har gjort sig skyldig i noget erstatningspligtigt, så ville det
da være rart at se hvad dette parti har måttet hoste op med af penge for at
undgå en dyr retssag. Så op på bordet med beløbet, det præcise beløb som
Venstre købte sig fri med. Jeg mener at der er meget mere gods i denne her
sag end at det nødvendigvis behøver at stoppe allerede her.

Fra : nbdk.dk

Dato : 12-09-11 18:36

On 12-09-2011 17:20, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> [...]
> krænkelse af ophavsret og misbrug af produktet. For mig at se er det en

Hvad du kan se af fantasi ting, kan der skrives bøger om, dakta er at
det er en simpel sag om brud på ophavsretten, og intet andet.

--
MVH. N_B_DK

Fra : wilstrup

Dato : 12-09-11 20:07

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> AltBinaries.com eller
>
> Ja, for begge parter er tilfredse.

> Hvad beløbet er, kommer da hverken dig eller offentligheden

Men ifølge din optik kommer HTS skatteforhold både dig og
offentligheden ved, ikke sandt chatnar?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-09-11 20:31

On Mon, 12 Sep 2011 21:07:19 +0200, wilstrup wrote:

> Men ifølge din optik kommer HTS skatteforhold både dig og
> offentligheden ved, ikke sandt chatnar?

Næh. Hvor får du den tåbelige ide fra.???

HTS er da i sin fulde ret til at holde sine skatteforhold hemmelige.

Faktum er bare, et det ER kommet frem i offentligheden og påviser at
Thornings moral er flosset i kanten.

Fra : Tom L

Dato : 12-09-11 16:20

"Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com>
wrote:
> [...]
>
> Men har de betalt nok ? Op på bordet med erstatningsbeløbet de har måttet
> bøde for deres udåd. Det har efter min mening offentlighedens (og ikke

Det er en sag mellem Venstre og de krænkede fotografer.

Fra : wilstrup

Dato : 12-09-11 20:08

"Tom L" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen
> "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de\)"
> <kl2607@gmail.com>

> Det er en sag mellem Venstre og de krænkede fotografer.

Ligesom HTS skattesag er en sag mellem SKAT og hende.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-09-11 20:33

On Mon, 12 Sep 2011 21:08:29 +0200, wilstrup wrote:

> Ligesom HTS skattesag er en sag mellem SKAT og hende.

Ja, men da det nu ER kommet frem, så påviser det bare den manglende moral
og troværdighed hos HTS.

Fra : Tom L

Dato : 12-09-11 23:00

"wilstrup" <nixen@bixen.dk> wrote:
> "Tom L" <tl_dp@roadrunner.com> skrev

> Ligesom HTS skattesag er en sag mellem SKAT og hende.

Når du snyder SKAT, så snyder du alle dine med-skatteydere.

Fra : wilstrup

Dato : 13-09-11 21:29

> Når du snyder SKAT, så snyder du alle dine med-skatteydere.

1. Jeg snyder ikke i skat. Og det gør HTS heller ikke !
2.- ingen af aviserne - heller ikke BT - har påstået at hun har
snydt i skat eller forsøgt derpå, Det er ren og skær manipulation
med ord. Når SKAT ved en fejl sender hende nogle penge, som hun
ikke skal have, så er det SKAT der gør noget uberettiget -ikke
HTS. Snyderi kommer først på tale hvis hun forsøger at score
pengene til sig selv eller undlader at meddele det til
myndighederne, med mindre hun handler i god tro.
3. Hendes revisor har sagt at han gennem flere år har bedt SKAT
om at fjerne ægtefællen som skatteborger i Danmark. Det tog SKAT
adskillige år at udføre den handling. Har HTS så snydt? NÆ, det
har hun ikke. Hun har via sin revisor gjort SKAT opmærksom på
tingene - hvis hun overhovedet har modtaget pengene, så er de
blevet betalt tilbage, men det er højst sandsynligt blot blevet
reguleret efter henvendelsen, men en permanent ændring er ikke
sket før efter at SKAT har fået ændret sine fejl.

4. Det drejer sig naturligvis om at man forsøger at benytte
begrebet "uberettiget" som et forsøg på at svine hende til og
forhindre hende som kommende statsminister- fordi ordet jo netop
giver folk associationer om at når noget er "uberettiget", så er
der nok snyd med i spillet, akkurat som folk ofte tror at når en
person er sigtet af politiet, så er vedkommende nok skyldig.

Át modtage noget uberettiget er ikke nogen fejl i sig selv - så
længe man blot er i god tro og når man opdager det, sørger for at
returnere de fejludbetalte penge.

Fra : nbdk.dk

Dato : 13-09-11 21:52

On 13-09-2011 22:28, wilstrup wrote:
> Når
> SKAT ved en fejl sender hende nogle penge, som hun ikke skal have, så er
> det SKAT der gør noget uberettiget -ikke HTS.

At beholde penge man ikke er berettiget til falder nok under ulovlig
omgang med hittegods, hvis jeg ved en fejl overfører penge til et
forkert kontonummer, må vedkommende heller ikke beholde pengene, så dit
ævleri om hun intet galt har gjort er ganske enkelt forkert.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-09-11 11:39

"nbdk.dk" skrev i meddelelsen

> [...]
>kontonummer, må vedkommende heller ikke beholde pengene, så dit ævleri om
>hun intet galt har gjort er ganske enkelt forkert.

1. for det første ved du ikke en skid om hvorvidt hun har modtaget pengene
de facto
2. for det andet ved du ikke en skid om at hvis hun skulle have modtaget
pengene, at de ikke er betalt tilbage.
3. for det tredje har hendes revisorer henvendt sig til SKAT gennem flere år
uden at SKAT har reageret. I stedet har de blevet ved med at give hende et
dobbelt personfradrag.

Konklusionen er at hun INTET galt har gjort, men at det er SKAT der har
begået fejl som borgeren efter al sandsynlighed har reageret på og dermed
gjort hvad hun skulle for at gøre rent bord over for SKAT.

Så din antagelse eller skulle vi heller sige dit ævleri om at hun faktisk
har gjort noget galt er ganske enkelt forkert!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-10-11 23:48

"Tom L" skrev i meddelelsen

>Når du snyder SKAT, så snyder du alle dine med-skatteydere.

Overså vist dit svar tidligere:

Jeg snyder ikke i skat - og når SKAT begår en fejl som de så bliver gjort
opmærksom på uden at de handler, så er det ikke skattesnyd. Heller ikke
sprøjten BT siger at der var tale om snyd - så den opfattelse står du
temmelig alene om.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-11 15:24

On Wed, 26 Oct 2011 00:47:52 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"Tom L" skrev i meddelelsen

Hvis fotografen har knipset et billede der krænker ham, kan han
destruere det/slette

Er nogen blufærdighedskrænkelse uigenkaldelig og kræver erstatning?

Det er år 2011

Fra : @

Dato : 27-10-11 14:58

<nixen@bixen.invalid> wrote:

>Jeg snyder ikke i skat

du er ikke blevet opdaget

> - og når SKAT begår en fejl som de så bliver gjort
>opmærksom på uden at de handler, så er det ikke skattesnyd.

det er korrekt

har selv(fruen er heldigvis bogholder med speciale i skat) taget en
tørn med skattevæsnet som for en stund holdt hårdt på at en af deres
fejl skulle rettes af skatteyderen -

fruen har en tålmodighed som er en sulten isbjørn værdig, fandt Væsnet
ud af )))))
lederen af skattekontoret brød sig vist ikke om at blive ringet op på
sit private nummer klokken 23:30 en søndag aften

>Heller ikke
>sprøjten BT siger at der var tale om snyd - så den opfattelse står du
>temmelig alene om.

kender ikke sagens detaljer, men vægrer mig ved at tro at en person
som stiler efter at blive statsminister forsøger sig med skattefusk

Fra : wilstrup

Dato : 12-09-11 20:06

> [...]

> "offentligt
> henrettet", samtidig med at du forsvarer dine politiske venner,

Siger manden der gerne så HTS henrettet p.g.a. den omtalte
skattesag (der ikke er nogen sag).

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-09-11 20:36

On Mon, 12 Sep 2011 21:06:22 +0200, wilstrup wrote:

> Siger manden der gerne så HTS henrettet p.g.a. den omtalte
> skattesag (der ikke er nogen sag).

Siger spaden, der digter helt vilde løgnehistorier om andre, når han ikke
evner at komme med argumenter.

Jeg har tidligere fortalt at Thornings skattesnyderi rager mig en papand,
da jeg ikke kunne drømme om at stemme på hende.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 12-09-11 20:36

wrote:

> [...]
> slemme tæv i retten. Men sådan gik det desværre ikke. Venstre købte sig
> fra den velfortjente røvfuld de ville have fået i retten.

Kan du huske DSU der for ca. 10 år siden "lånte" motivet til deres
valgplaket fra James Bond...Uden at betale for det?
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-09-11 21:36

""Jesper Ørsted"" <shefan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) <kl2607@gmail.com>

> Kan du huske DSU der for ca. 10 år siden "lånte" motivet til deres
> valgplaket fra James Bond...Uden at betale for det?

Det er en forkert handling men ikke helt i klasse med det her. I øvrigt gør
det ikke udåden bedre at nogen andre har lavet noget næsten lige så slemt.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 12-09-11 21:50

wrote:

> ""Jesper Ørsted"" <shefan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er en forkert handling men ikke helt i klasse med det her. I øvrigt gør
> det ikke udåden bedre at nogen andre har lavet noget næsten lige så slemt.

"Ikke i klasse med det her" ? Javelså: Nogle ophavsretskrænkelser er
åbenbart bedre end andre?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-09-11 22:01

> Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) <kl2607@gmail.com>

> "Ikke i klasse med det her" ? Javelså: Nogle ophavsretskrænkelser er
> åbenbart bedre end andre?

Ja der indgik et misbrug af oppositionens foto samt krænkelse af ophavsret,
den er dobbelt-slem i min optik.

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 14:42

On 12-09-2011 13:38, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> [...]
> slemme tæv i retten. Men sådan gik det desværre ikke. Venstre købte sig fra
> den velfortjente røvfuld de ville have fået i retten.

Det er aldrig gået op for Kim Larsen at det var helt bevidst. Man laver
jo ikke sådan noget uden at cleare rettigheder til billeder osv af. Det
ved jeg som gammel reklamemand. Det var meningen at det skulle
"afsløres" at billedet var "stjålet" eller man ikke havde taget kontakt
til rettighedshaveren. Jeg tror der lå en kæmpe pointe bag dette, men af
én eller anden grund opgav man projektet og tiede det så bare ihjel Jeg
gætter man så for tydeligt at S-SF var en "blok", altså når Helle T og
Søvndal står glade omslyngrende hinanden. Og det er jo ikke smart hvis
man samtidig skal skille dem ad så de bliver uenige, hvad jo lykkedes
efter 8-9 dage. Måske ville man ikke lave en association mellem Venstre
og tyveri efter de der 4-5 dage, hvor man oprindeligt havde tænkt på en
slags mere liberal linie. "Nå, vi må ikke engang vise jeres billede" "i
tager penge for alt" eller sådan noget. Men det er 100% sikkert at man
var klar over at billedet var brugt uden tilladelse da man bragte det.
Det er gået hænderne på mange mennesker, og mange har set det og været
opmærksom på det, inkl Venstre selv.