Jesus vinder valget
Fra : Lyrik

Dato : 12-09-11 01:26

Den der ligner ham mest bliver statsminisiter!

Og her tæller gerninger mere end retorik.

Jeg var sulten og i gav mig at spise. jeg var tørstig og i gav mig at
drikke. jeg var nøgen og i klædte mig. Jeg var i fængsel og i besøgte mig.

Og kandidaterne spørger:
Hvornår så vi dig sulten, tørstig, nøgen eller i fængsel?

Og han svarer: hvad i gør imod en af mine mindste gør i imod mig!

Hvem besøger folk i fængsel? Ikke dem der giver strengere straffe!
Hvem giver til de der mangler tøj, mad og drikke, de fattige?
Ikke dem der giver skattelettelser til rige og forringer de fattiges kår!

Jesus peger på de barmhjertige! De kærlige! Ikke dem der griber til
sværdet, for de falder for sværdet.Høge! Flyv jeres vej!
Jesus peger på dem der stifter fred! Et point til dig Villy!
Jesus peger på de medmenneskelige og dem der tørster efter retfærdighed!
Væk med dig selskabstømmer!
Væk med dig ågerkarl! Var dig mammondyrker!

Jesus peger på dem der hjælper enken og den faderløse!

Nu ved du hvor du skal sætte dit kryds!

MvH
Jens

Fra : nbdk.dk

Dato : 12-09-11 06:45

On 12-09-2011 02:25, Lyrik wrote:

> Nu ved du hvor du skal sætte dit kryds!

Fortæl lige hvor din jesus fik pengene fra, stjal han dem også som de
røde vil?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Lyrik

Dato : 12-09-11 09:53

Den 12/09/11 07.45, nbdk.dk skrev:

> Fortæl lige hvor din jesus fik pengene fra, stjal han dem også som de
> røde vil?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Han fangede en fisk,-skar den op og indeni lå pengene! Du véd ligesom
dem der kommer fra slagtningen af efterlønnen!))

Husk valget på torsdag!

MvH
Jens

Fra : nbdk.dk

Dato : 12-09-11 10:29

On 12-09-2011 10:53, Lyrik wrote:

> Han fangede en fisk,-skar den op og indeni lå pengene! Du véd ligesom
> dem der kommer fra slagtningen af efterlønnen!))

Slagtningen af efterlønnen? Helle sidder da og skraldgriner over at
regeringen får skylden for noget hun også var blevet nødt til at gøre.

> Husk valget på torsdag!

Har skam stemt allerede.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-09-11 11:41

"nbdk.dk" skrev i meddelelsen

>Fortæl lige hvor din jesus fik pengene fra, stjal han dem også som de røde
>vil?

Hvad ævler du nu om? At "De røde" skulle stjæle nolge penge er da
latterligt. Hvis man vil nationalisere banker og sparekasser fx er det da
bare at tage de penge tilbage til folket som de har stjålet fra dem gennem
årene.

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 14:13

On 20-09-2011 12:40, Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> latterligt. Hvis man vil nationalisere banker og sparekasser fx er det
> da bare at tage de penge tilbage til folket som de har stjålet fra dem

Kan bankerne så samtidig få refunderet det overskud de i renter har
givet deres kunder?

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-09-11 11:32

On 12/09/11 02:25, Lyrik wrote:
> Den der ligner ham mest bliver statsminisiter!
>
> Og her tæller gerninger mere end retorik.

Tag dine piller

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 14:19

On 12-09-2011 12:31, Martin Larsen wrote:

> Tag dine piller

Det er ellers en klassiker. WWJD. What Would Jesus Do. Ifølge Lyrik
ville Jesus gå ind for en aktivistisk udenrigspolitik, som S vil
opretholde. Det vil sige flere krige og nytteløse bombninger af fjerne
ulande. Interessant tanke. Jeg anede ikke Jesus var sådan.

Fra : DADK

Dato : 20-09-11 14:12

> [...]
> Væk med dig selskabstømmer!
> Væk med dig ågerkarl! Var dig mammondyrker!
>
> Jesus peger på dem der hjælper enken og den faderløse!

Hvad betalte Jesus i indkomstskat? Du mener gravalvorligt at Jesus ville
støtte dem der sætter topskatten op fra 54.5% til 58.2%? Eller mener du
helt alvorligt at VKO ikke har sørget for tøj på kroppen til de svage
osv, selv i overført betydning?

Som jeg læser den hellige tækst ville Jesus opfatte skat og bigmother
som han og de øvrige opfattede romerne. Som en plage, han bad jo selv
skatteopkrævere eller toldere om at gå væk osv, ikke? Han omvendte vist
endda en tolder, dvs skatteopkræver.

Derudover, kom nu ud af det vrøvl Lyrik. Jesus findes, men han findes
kun som en flamme i de hjerter der er på jorden, der tror på ham. Kig ud
i verdensrummet. universet er så ekstremt, at små jordiske forklaringer
om en mand der er født af en udefinerbar gud mildest talt virker
tåbelig. Se på stjernetågerne, hobe af galakser én mia lysår væk. Hvor
hver galakse er større end vores egen mælkevej. Kig på vores solsystem.
For hvert årti finder vi ud af at solsystemet er større end vi troede,
mere mangfoldigt - langt mere mægtigt. Som det ser ud nu, med opdagelsen
af Ohrtskyen og Kiuperbæltet, så virker det grangiveligt som om vi
befinder os inde i et æg.