Selvmords kvæstelser pga statsforbud kun
Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-11 16:22

Alle opbygger vi lyke og glæde på forskellg vis og for nogle bliver
selvmord nødvendigt og det er deres frihed

Skønt staten forkæler læger med milliarder og receptmonopol må de ikke
hjælpe til smertefrit selvmord, og den statstop, der afgør det. har
enormt smertehelvede på samvittigheden nemlig det der opnås når
selvmordsforsøg mislykke - og med Pillerecept ku billigt alt ske efter
plan - så staten er ond

Du og jeg har pligt at forbedre pr debat

Selvglæde er instrumentet for vor selvopretholdelsesdrift. Voltaire
   Jo mere jeg tænker over sagen, jo tydeligere bliver det mig,
at livet helt enkelt er til for at leves Goethe

Så længe der har været mennesket til, har mennesket glædet sig for
lidt: Dette alene er vor arvesynd.       Nietzsche
Vel udsovet er dog den fineste rus, livet byder.       Jacob
Paludan
   Men blide stunder det har alle. En fange sidder på sin kærre
og kører til skafottet, et søm gnaver ham i bagen, han flytter sig og
føler det mere behageligt.      Knut Hamsun

Grækerne så ikke de homeriske guder som mestre over dem og sig selv
som tjenere, således som jøderne gjorde. De så guderne som vellykkede
eksemplarer af deres egen kaste, som et ideal, men ikke i kontrast til
deres egen natur.("Menneskeligt, alt for menneskeligt " kap.3, 1878).
Nietzsche