Krarup: Kvinder med burka skal fratages st~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-09-11 09:13

Dette anti-demokratiske forslag kommer fra Dansk Folkepartis Søren Krarup.
Egentlig er det noget flueknepperi, da kvinder i de der burka-villatelte
formentlig sjældent (aldrig?) har dansk statsborgerskab og dermed ikke kan
stemme til folketingsvalg. De kan naturligvis stemme til kommunalvalg. Vi
skal ikke ud af en anti-demokratisk tangent ud i hvem der findes gode nok
til at kunne stemme i Danmark. Vi kunne meget nemt bevæge hen i mod noget
som ligner en diktatur-stat hvor kun udvalgte gode samfundsborgere har
stemmeret. Det er en moderne stat uværdig.

Når det så er sagt, så må man kunne forlange at disse her
burka-villatelt-beklædte kvinder løfter sløret for hvordan de ser ud ved
udleveringen af stemmesedlen, således at ikke alle mulige andre møder op i
stedet for den med valgkortet (selvfølgelig kan der stadig snydes, da der i
Danmark ikke kræves billed-ID som betingelse for udlevering af stemmeseddel
hvilket der burde efter min mening).

Lad os nu hellere bevæge os hen imod et egentlig forbud med burka/niqab som
ikke hører hjemme i et vestligt samfund. Vil folk fra islamiske lande slå
sig ned i Danmark så må de altså fravige den form for middelalderlig
påklædning som allermest minder om islamisme. Så klart forbud mod
burka/niqab med bødestraf og fængselsstraf i gentagelsestilfælde. Kan de
ikke leve med det, så må de smutte ud af landet igen. Flere og flere
vesteuropæiske lande indfører i disse år burka/niqab-forbud, lad Danmark
hoppe med på den bølge.

http://politiken.dk/politik/article407964.ece

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-09-11 10:53

On 11/09/11 10:12, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> Dette anti-demokratiske forslag kommer fra Dansk Folkepartis Søren Krarup.

Godt at man ser det demokratiske lys i bredere kredse end DF.
Før jihad med åbent visir eller tag hjem til Muhammedanien!

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-09-11 10:59

> Godt at man ser det demokratiske lys i bredere kredse end DF.
> Før jihad med åbent visir eller tag hjem til Muhammedanien!
>
> Mvh
> Martin

Hvor ligger Muhammedanien henne ? Jeg /kan/ /ikke/ finde det på kortet.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-09-11 11:56

On 11/09/11 11:58, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ligger Muhammedanien henne ? Jeg /kan/ /ikke/ finde det på kortet.

Måske kan du få lidt hjælp i din yndlingsavis

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1617864.ece

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 12-09-11 20:37

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) <kl2607@gmail.com>
wrote:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ligger Muhammedanien henne ? Jeg /kan/ /ikke/ finde det på kortet.

Omkring samme sted som Kloakistan ligger.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : @

Dato : 13-09-11 15:48

On Mon, 12 Sep 2011 21:37:22 +0200, shefan@hotmail.com (Jesper Ørsted)
wrote:

>Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) <kl2607@gmail.com>

>Omkring samme sted som Kloakistan ligger.

lige øst for Uhauha

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-09-11 20:41

Her: http://media.photobucket.com/image/00027658/VR5/th_00027658.jpg

Fra : P.N.

Dato : 11-09-11 13:33

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:U3_aq.12677$xz.1075@newsfe09.ams2...
> [...]
> formentlig sjældent (aldrig?) har dansk statsborgerskab og dermed ikke kan

Klage sendt til Alt.binaries for et åbentlyst racistisk indlæg,
"burka-villatelte" er et klart racistisk udtryk.

Fra : Ivannof

Dato : 12-09-11 05:34

On 11 Sep., 14:32, "P.N." <2...@mail.dk> wrote:
> "Kim Larsen (p AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2...@gmail.com> skrev
> i en meddelelsenews:U3_aq.12677$xz.1075@newsfe09.ams2...

> Klage sendt til Alt.binaries for et bentlyst racistisk indl g,
> "burka-villatelte" er et klart racistisk udtryk.

Hvordan er det et racistisk udtryk?

Hilsen Ivan

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-09-11 12:48

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan er det et racistisk udtryk?

Ha ha ha, Pollemanden er så dum at burde få penge for det, ha ha ha (det får
han måske i virkeligheden også, hvem ved). Hvis han tror at AltBinaries.com
gider interessere sig for hvad den taberrøv ligger og klager over, så bliver
han nok klogere. OG lad os så endelig sige at AltBinaries.com skulle gøre
noget ved det, så er der så mange Usenet-udbydere at man kan fodre svin med
dem. Husk på at jeg er en af dem som har råd til at betale for Usenet-adgang
netop for at slippe for små taberrøves forsøg på at styre hvad jeg skriver.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 11-09-11 16:28

Den 11-09-2011 10:12, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> ikke leve med det, så må de smutte ud af landet igen. Flere og flere
> vesteuropæiske lande indfører i disse år burka/niqab-forbud, lad Danmark

Som du selv og artiklen er inde på, så er det i praksis sådan at een
valgseddel er lig een stemme her i landet.

I løbet af de sidste 4 år er DF's udmeldinger blevet mere og mere
irrationelle.

Der er i dén grad gået OCD* syndrom i DF.

Sidste gang var det vist noget med at forbyde parabolantenner, eller
tager jeg fejl?

* OCD (Obsessive Compulsive Disorder), på dansk kaldet
obsessiv-kompulsiv tilstand (tidligere betegnet som "tvangsneurose") er
en psykisk lidelse med tilbagevendende tvangstanker og/eller
tvangshandlinger. ( fra http://da.wikipedia.org/wiki/OCD )

- cep

OCD = Obsessive Compulsive Disorder

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-09-11 08:46

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i meddelelsen

> [...]
>som ligner en diktatur-stat hvor kun udvalgte gode samfundsborgere har
>stemmeret. Det er en moderne stat uværdig.

Prøv så at forfølge den tankegang i forhold til burkabeklædningen: Er det
ikke et diktaturland værdigt at forbyde visse klædedragter? Husker du
perioden med langhårede drenge eller mænd, fx blev Amdi Petersen fyret fra
en skole af samme grund (hans evt. gerninger sidenhen med Tvind ufortalt) -

> [...]
>Danmark ikke kræves billed-ID som betingelse for udlevering af stemmeseddel

Det er præcis det der er tale om: Man kan sagtens snyde med valgkortet - jeg
har brevstemt men har alligevel fået et valgkort - det er ikke sådan at jeg
så kan henvende mig på afstemningsdagen med dette og forlange at stemme, for
jeg vil nu være krydset af på valglisterne. Stemmekortet er ikke et krav -
man skal kun i tvivlstilfælde legitimere sig med evt. sygesikringsbevis - så
det med billedet er altså ikke noget der behøves. Man anvender heller ikke
billeder i andre lande som dokumentation for afstemningsønsker. I hele EU og
USA er der IKKE krav om billeder.

> [...]
>ikke leve med det, så må de smutte ud af landet igen. Flere og flere
>vesteuropæiske lande indfører i disse år burka/niqab-forbud, lad Danmark

Jeg kan ikke at det ikke vil være det samme som at stille sig på linje med
diktaturstater - hvis vi skal til at bestemme hvordan folk ønsker at gå
klædt, er vi imho langt ude. Du nævner selv at det kun er ganske få der kan
stemme ved valget, da de ikke har dansk indfødsret - så det må indebære at
der er ganske få personer der kan komme på tale. Vi skal naturligvis ikke
lave en lex burka/niqab blot for at please nogle få højredrejede fanatikeres
synspunkter.

Jeg finder ikke at burka eller niqab er noget at stræbe efter, men jeg mener
på den anden side heller ikke at vi skal til at lovgive om det - i så fald
kan jeg komme i tanke om mange andre ting vi kan lovgive om i detaljer:
forbud mod at køre på cykel uden styrthjelm (jeg ved du er imod), forbud mod
at ryge på alle værtshuse (noget jeg er tilhænger af), og en masse andre
forbud mod dette eller hint - nej, du - vi kan ikke sige at være et
demokrkatisk samfund hvis vi skal detailstyre folks klædedragter - det ender
med at blive en glidebane til andre forbud: forbud mod at have afvigende
meninger. Fx husker du sikkert at der var folk herinde der mente at det var
landsforræderi at mene noget andet om krigen i Irak fordi Folketinget (med
et snævert flertal) havde gået ind for at vi skulle i krig med landet. Og
visse politikere på højrefløjen gav udtryk for noget lignende ud fra devisen
om "ingen over, ingen ved siden af Folketinget. Noget tilsvarende lød da
det blev kritiseret at man gik ind og bombede i ex-Jugoslavien - nej, lad os
aldrig komme så vidt at vi under dække af "demokratiet" ender som et
diktaturland hvor man kan dø af at gå rund og sige ting.

Demokrati betyder også at vi tåler andre opfattelser end vores egne - altså
også opfattelser vi ikke selv er enige i.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-09-11 09:36

On Mon, 12 Sep 2011 09:46:08 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> en skole af samme grund (hans evt. gerninger sidenhen med Tvind ufortalt) -

Du mener måske også, at det vil være helt ok med børnahavepædagoger og
skolelærere iført nazi-armbind.?

> [...]
> så kan henvende mig på afstemningsdagen med dette og forlange at stemme, for
> jeg vil nu være krydset af på valglisterne.

Hvis jeg ikke husker meget galt, så vil en stemme på valgdagen annulere
brevstemmen.

Bliver en brevstemme ikke puttet i en anonym kuvert, der så igen er puttet
i en anden identificerbar kuvert.?

Jeg har aldrig selv brevstemt, men mener at have hørt at det forholder sig
sådan.

> Jeg kan ikke at det ikke vil være det samme som at stille sig på linje med
> diktaturstater - hvis vi skal til at bestemme hvordan folk ønsker at gå
> klædt, er vi imho langt ude.

Hvis et job har en bestemt "dresscode" eller "uniform", så kan hverken
burka, tørklæde, klaphat, mohawk-frisure, eller nazi-armbind benyttes.

Fra : wilstrup

Dato : 12-09-11 19:57

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du mener måske også, at det vil være helt ok med
> børnahavepædagoger og
> skolelærere iført nazi-armbind.?

Nej, det mener jeg ikke, men jeg vil heller ikke forbyde det -
jeg bryder mig blot ikke om det. I øvrigt er det ganske
hypotetisk for jeg tvivler på at folk der har med levende
menneskers omsorg at gøre ville synke så dybt som at være
nazister.

> Hvis jeg ikke husker meget galt, så vil en stemme på valgdagen
> annulere
> brevstemmen.

Det er ikke korrekt - det ville nemlig betyde at du kunne stemme
to gange - det svarer til at du har afleveret din stemme på
valgdagen og så fortryder hvorefter du så kunne stemme igen. Som
valgtilforordnet gennem nogle år kan jeg sige dig helt sikkert at
det IKKE kan lade sig gøre. Bare for en ordens skyld: hvordan
skulle man dog kunne annullere en stemme som er afgivet og som
ligger i stemmeboksen, for det gør brevstemmerne jo også når vi
kommer dertil (ikke fysisk, men de ligger for sig selv og bliver
talt af valgtilforordnede som fx mig -jeg har talt brevstemmer op
tidligere og det er altså ikke muligt at fiske disse brevstemmer
op da der jo ikke er noget navn, ligesom man ikke kan vide om den
pågældende der evt. ville fortryde sin brevstemme og stemme igen,
ikke blot stemmer det samme en gang til og dermed ville det
pågældende parti/personen få to stemmer fra samme person. Så nej,
det er ikke noget der kan forekomme.

> [...]
> igen er puttet
> i en anden identificerbar kuvert.?
>
> Jeg har aldrig selv brevstemt, men mener at have hørt at det

Det gør det ikke af de grunde jeg netop har skitseret.

> Hvis et job har en bestemt "dresscode" eller "uniform", så kan
> hverken
> burka, tørklæde, klaphat, mohawk-frisure, eller nazi-armbind
> benyttes.

Vi taler jo ikke om jobs, men om hvordan folk skal kunne gå klædt
i det daglige. Dress codes har der altid været i forskellige
jobs.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 12-09-11 20:27

On Mon, 12 Sep 2011 20:56:40 +0200, wilstrup wrote:

> [...]
> hypotetisk for jeg tvivler på at folk der har med levende
> menneskers omsorg at gøre ville synke så dybt som at være

Når de kan synke så dybt som at være kommunister, så kan de vel også synke
så dybt som at være nazister.

For øvrigt provokerer burkaer mig lige så meget son nazi-armbind. Begge er
reklamer for et totalitært og udemokratisk samfundssystem.

> [...]
> ikke blot stemmer det samme en gang til og dermed ville det
> pågældende parti/personen få to stemmer fra samme person. Så nej,

Jeg har undersøgt sagen og det er korrekt at man ikke kan møde op på
valgstedet og fortryde sin stemme. Man kan derimod fortryde sin brevstemme
ved at brevstemme en gang til.

http://www.ft.dk/Valg/Dit_kryds/Brevstemmeafgivning.aspx

> Det gør det ikke af de grunde jeg netop har skitseret.

Jo det gør det rent faktisk.

http://um.dk/da/politik-og-diplomati/nyhederogpublikationer/udenrigspolitiske-nyheder/newsdisplaypage.aspx?newsid=87e11317-abab-4620-88b0-e0efdac96f28

Under punktet: Brevstemmematerialet, fristen for indsendelse af brevstemmer

Fra : Ivannof

Dato : 12-09-11 05:44

On 12 Sep., 09:46, "Arne H. Wilstrup" <ni...@bixen.invalid> wrote:

> [...]
> billeder i andre lande som dokumentation for afstemningsønsker. I hele EU og

Denne debat behøver ikke at handle om burka men om forklædning. Det
handler om hvor og hvordan vi må forklæde os, så man ikke kan
genkendes. Om formålet er at personen ikke vil genkendes, eller om ens
mand ikke vil have at andre ser én er i den forbindelse lige meget.

Altså hvor meget og hvor i det offentlige rum må vi forklæde os. Skal
vi have adgang til noget via et IDkort er sagen selvsagt klar.

Hilsen Ivan

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 12-09-11 13:15

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Husker du perioden med langhårede drenge eller mænd, fx blev Amdi
> Petersen fyret fra en skole af samme grund (hans evt. gerninger

Jeg få associationer om islamisme når jeg ser disse her
burka/niqab-villatelte (fik du den, Pollemand ?). Jeg er ikke det mindste i
tvivl, disse her burka/niqab-villatelte (fik du den, Pollemand ?) hører ikke
hjemme i en vestlig kultur. Jeg ser meget gerne at Danmark følger Frankrig,
som har vist vejen, med et forbud mod burka/niqab-villatelte (fik du den,
Pollemand ?). Hvis folk ønsker at leve efter et middelalderligt
kultur-mønster, så er de kommet til et forkert land, de bør efter min mening
rejse til at land som finder den slags i orden. Ligeledes er jeg meget
bekymret for de tendenser som der er i gang her på Vestegnen af København
med flere og flere unge mænd med mullah-skæg iklædt lange kjortler og hvide
huer. Jeg anser dette uvæsen som en national sikkerheds-risiko. Jeg håber
fandme at PET er 110 % opmærksom på dette, det er uhyre vigtigt.

Som argumentation for det ser jeg en øget radikalisering i visse muslimske
kredse og i visse Ghettoer rundt omkring i landet. Jeg nægter at undlade at
reagere over for det, jeg er dybt bekymret over for den udvikling. Jeg har
intet imod muslimer som mennesker men jeg har ALT imod islamister som ser
det som deres opgave at ødelægge alt hvad jeg finder vigtigt som for
eksempel demokrati og frihed. Når jeg i fjernsynet ser Hibs-Ut Tahrir-folk
rende rundt og råbe "fuck demokratiet" og på gadehjørner forsøge at presse
indvandrere til at undlade at stemme, så løber det mig ekstremt koldt ned af
ryggen. I et svagt øjeblik lige efter sådan et TV-indslag kan jeg godt
tænke, så lad os dog sparke de idioter ud af landet hjem til en dejlig
diktatorisk kalifat-stat. Alle de værdier som Danmark står for (og som jeg
værdsætter dybt) håner og bespotter Hibs-Ut Tahrir, det er til at brække sig
over. Når det så er sagt, så har jeg intet imod indvandrere som opfører sig
ordentligt og bidrager positivt til Danmark, ja jeg har faktisk ikke lyst
til at være disse mennesker foruden. Men Hibs-Ut Tahrir og alle deres
tilhængere kan godt fise ud af vores dejlige land. Og et forbud disse her
burka/niqab-villatelte (fik du den, Pollemand ?) ønskes omgående, tak.

Fra : wilstrup

Dato : 12-09-11 20:04

<kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> dejlige land. Og et forbud disse her burka/niqab-villatelte
> (fik du den, Pollemand ?) ønskes omgående, tak.

Blot til dette: demokrati er en vanskelig størrelse, men der hvor
det virkelig skal stå sin prøve er når det bliver svært. Det er
let at tale om demokrati og menneskerettigheder når man står og
taler den 5.juni, men det er straks vanskeligere når det bliver
svært.

Jeg er ikke ubekymret over for forskellige radikaliseringer i
samfundet, men jeg tror så meget på demokratiets styrke at jeg
ikke kan se at man skal gå ind og forbyde dit eller dat blot
fordi man er bange.

Hvis vi skulle løbe linjen helt ud, så kunne vi jo passende
forbyde nazi-partiet akkurat som i Tyskland, genindføre det tyske
Berufsverbot etc., men det er jeg ikke tilhænger af. Jeg mener at
forbud mod politiske ytringer er lige så kontraproduktive i et
demokratisk samfund som et forbud mod en bestemt klædedragt.

Vi kunne også i den ånd forbyde al religion i landet - det løber
mig koldt ned ad ryggen når Obama kan sige "Gud er med os" i
forbindelse med mindedagen for de ca. 3000 ofre i WTC, for her er
der jo lagt tydelig afstand til dem der formaster sig til ikke at
have den overtro om en eksisterende gud, men blot finder det
katastrofalt at WTC-katastrofen kunne ske.

Nej, jeg kan ikke se at vi gavner demokratiet ved at forbyde
burka/niqab -også selvom jeg godt kan følge dig et stykke af
vejen vedr. dine bekymringer.