Folketingsmedlemmers alder ?
Fra : Jørgen

Dato : 11-09-11 07:07

Hej !

Har I nogen holdning til hvor gammel man højst må være for at sidde i
Folketinget ?

Personligt synes jeg, at der er alt for mange gamle derinde (over 65). Det
undrer mig, at der ikke er en max alder - er det rimeligt at gamle mænd og
kvinder leder vores land ?

/ Jørgen

Fra : Tom L

Dato : 11-09-11 10:01

Jørgen <mesked@hotmail.com> wrote:
> Hej !
>
> Har I nogen holdning til hvor gammel man højst må være for at sidde i
> Folketinget ?
>
> Personligt synes jeg, at der er alt for mange gamle derinde (over 65).

Personligt synes jeg, at der er for få med baggrund i det private
erhvervsliv. Andre mener, at der er for mange akademikere.
Men jeg har en ide: Vi kan lade VÆLGERNE afgøre hvordan folketinget skal
samme sættes m.h.t. alder, uddannelse, og baggrund. Hvad synes du om min
ide?

> Det undrer mig, at der ikke er en max alder - er det rimeligt at gamle mænd og
> kvinder leder vores land ?

Jeg synes, at det er rimeligt, at vælgerne afgør dette når de afgiver
stemme.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-09-11 08:48

"Tom L" skrev i meddelelsen

> [...]
>ide?

>Jeg synes, at det er rimeligt, at vælgerne afgør dette når de afgiver

Forbløffende enig her.