Vi skal aldrig glemme hvilke slags folk vi~
Fra : nbdk.dk

Dato : 11-09-11 00:56

http://www.youtube.com/watch?v=VeJgY81a-1c

Videoen viser fint hvordan holdningen er hos (D)DR.

--
MVH. N_B_DK

Fra : P.N.

Dato : 11-09-11 09:39

"nbdk.dk" <nbdk.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.youtube.com/watch?v=VeJgY81a-1c
>
> Videoen viser fint hvordan holdningen er hos (D)DR.
>
> --
> MVH. N_B_DK

Ja vi fejrer alle 10 årsdagen for 11 september, men af forskellige årsager.
Her bør man også bemærke at dagen idag vil byde på et festfyrværkeri af
interviews med ofre for angrebet og her vil jeg bemærke at bag ved hver
eneste offer for angrebet på WTC står hundrede hvis ikke tusinder af ofre
for terrror og grunden til at de ikke kommer i tv er fordi de eller deres
pårørende blev myrdet af USAs krigsmaskine i Laos, Sydafrika, Cambhodia,
Nordkorea, Nicaragua, Chile, Argentina, El Salvador, Brasilien, Angola, osv.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-09-11 08:53

"P.N." skrev i meddelelsen news:j4hs3l$fs8$1@speranza.aioe.org...

> [...]
>pårørende blev myrdet af USAs krigsmaskine i Laos, Sydafrika, Cambhodia,
>Nordkorea, Nicaragua, Chile, Argentina, El Salvador, Brasilien, Angola,

Enig!

Man får kvalme af den selvgodhed der fylder medierne på den dag - tragisk
for ofrene, men lige så tragisk for ofrene du nævner - og her er der ingen
"skåltaler" eller andre åndelige befamlinger - Obama sagde; "Gud er med
os" - Det var det samme som tyskerne under 1. verdenskrig fik skrevet på
deres bælter "Gott mit uns" - og man kan i den forbindelse spørge sig selv
om hvorfor Gud skulle være specielt med tyskerne dengang eller amerikanerne
i dag?

Det er den kvalmende retorik om at tage "herrens navn forfængeligt" der
spøger her, og jeg fik personlig kvalme af at man benyttede flere
tv-sendeflader til den slags pladder- Jeg forstår godt at de pårørende til
ofrene reagerede som de gjorde og jeg kan også acceptere at man laver en
slags mindelund for disse ofre, men jeg kan dårligt klare det hykleri som
også du har bemærket i dit indlæg - hvor ingen har til hensigt at beskæftige
sig med dette i tv.