|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Sådan her ser den ud. Fra : folmer@rasmussen.dk
 | 
 Dato :  09-09-11 21:18
 | 
 |  |  |  |  | 
  Henrik B. (09-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  09-09-11 21:55
 | 
 |  |  |  |  | 
  Martin Sorensen (09-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sorensen
 | 
 Dato :  09-09-11 21:51
 | 
 |  |  |  |  | 
  folmer@rasmussen.dk (10-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk
 | 
 Dato :  10-09-11 07:49
 | 
 |  |  |  |  | 
  Leif (09-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leif
 | 
 Dato :  09-09-11 22:36
 | 
 |  |  |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (09-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  09-09-11 22:42
 | 
 |  | 
 
            Leif skriver:
 > 
 > Lidt af en kopi af min nye C-Max......
 Sjovt, da jeg hentede knægten i dag, pegede ham på en C-max og sagde:
 "Jeg kan se din bil" - hvilket han mente var den Kia jeg havde haft
 lånt.....
 Forfra kan de forveksles, men fra siden er der ikke meget
 sammenligneligt. "Den omvendte c-stolpe" a'la Peugeot 407 er der vidst
 ingen Ford der har.....
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk         Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk    Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk |  |  | 
  folmer@rasmussen.dk (10-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk
 | 
 Dato :  10-09-11 07:46
 | 
 |  |  |  |  | 
   Leif (11-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leif
 | 
 Dato :  11-09-11 19:20
 | 
 |  | 
 <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen news:fp1m67l5tp20fep7chuo0esgk9uh1lhlmd@4ax.com...
 > On Fri, 9 Sep 2011 23:35:44 +0200, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
 > wrote:
 > > Er du glad for din Ford?
 >
 > --
 
 Generelt ja, men hvordan den blev valgt til Årets Bil 2011
 kommer jeg inte til at forstå........
 
 Når jeg sammenligener med min Primera Stationcar 2001:
 25cm højere og breddere, 25cm kortere (taget i bagenden).
 
 Det positive:
 
 Den er højere at sidde i, der er spækket med udstyr (Titanium
 versionen), lækker motor 150HK benzin - når man får vænnet
 sig til turboens måde at arbejde på, masser af trækkraft fra 1200
 til1500 rpm, men med en ubrugbar tophastighed (har rundet de
 210 efter gpsen).
 Frygter lidt for den dag mine drenge tester den. Har dog en
 maks. hastigheds-begrænser. Den opdager de nok også....
 
 Forbruget begynder at nærme sig noget fornuftigt: 14km per liter
 med tempo 130 og 18-20 med 90. Det tager åbenbart  lidt tid
 (og slidtage) at få den til at komme der opad. Har kun rundet
 de 8000km efter 4 mdr. brug uden udenlandsferieture.
 
 Dejlig kabineindretning, gode sæder - har bagsædearrangement
 med de yderste flytbare bagud og ind mod midten - koster så
 midtersædet, men rigtigt godt for 4 voksne. Masser af benplads
 og skulderplads - god loftshøjde.
 Bi-klima passer mig og konen - ikke samme behov for fodvarme.
 
 Placeringen af kontakterne til elruderne er for langt tilbage -
 kommer tit til at åbne dem i bag i stedet for de forreste.
 
 Lækkert med en masse kontakter på rattet til alt muligt.
 
 Parallelparkeringen fungerer fint, parkeringssensorerne er gode
 i det daglige (frygter den dag de går itu under bakning).
 Skjult jydekrog er pænt nok - neddrejningen er hydraulisk og
 fungerer ok.
 
 Bremser der vil noget, antibakke funktionen ved igangsætning
 op ad bakke er rar, når man lige lærer den at kende.
 
 Det mere kedelige:
 
 Affjedringen er for hård. Alle huller / skarpe kanter i vejene
 slår direkte igennem.
 Sporriller og sidevind kan den ikke lide - har fået justeret
 sporingen (lå helt ude i yderkanterne) - det virker ikke.
 Sejler så meget at jeg en dag nok stoppes på mistanke
 for spritkørsel........
 Vil dog lige prøve med vinterdækkene, Alpin A4, inden
 jeg gør mere ved det.
 
 Turboen sætter lidt mærkeligt ind - ved en afbrydelse af en
 acceleration med motoromdrejninger op til 3000, kommer
 der nogle mærkelige opstød - jeg tror, det er fordi turboen
 lige er begyndt at sætte fra land og så stoppes den igen.
 Venter med en reklamation indtil, jeg har mere klarhed over
 hvad det er der sker mere konkret.
 
 Bagenden/kofangeren  fornemmes ikke synlig ved bakning.
 
 Bagruden er ikke høj nok. Bagfrakommende biler kan ikke
 ses godt nok når vejen er lidt bakket - øverste bagklapkant
 er for langt nede.
 
 Bagklappen kunne godt åbne lidt højere og klappe lettere i
 Primeraen har nogle balanceklodser, der lader den gå let i..
 
 Display for kørekomputerinfo er ikke på dansk - mindre
 problem for os, men alligevel.
 
 Bakspejlet er med automatisk nedblænding - virker ok,
 men vi vil hellere have det manuelt, så spejlet passer mig i
 alm. stilling og konen i nedblænding (pga. vore højder).
 Kan bare ikke leveres som alternativ i den udstyrspakke.
 
 Xenon-forlygter kunne ikke leveres pga. for høj pris, vel
 pga. de danske afgifter - bliver nok nødt til at tage en
 tur til Flensborg for at få det klaret.....
 
 Afdækningerne over bagagerummet er noget bras. Det var
 bedre med rullegardinet i Primeraen.
 
 Larmer lidt vel fra bagagerummet, når bagsæderne er klappet
 sammen - mangler vist støjdæmpning over baghjulene.
 
 Ser ikke ud til, det bliver let at skifte en forlygtepære -
 man skal  have hele lygten løsnet.........
 
 
 Det er måske ting, der kunne være opdaget ved mere
 opmærksomhed under testkørsel, men jeg tror, at næste
 gang, der skal handles, vil jeg leje en over en weekend.
 
 
 Men alt i alt beholder vi den nok de næste 8-10 år.
 
 Mvh, Leif
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Leif (11-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leif
 | 
 Dato :  11-09-11 19:54
 | 
 |  | 
 "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
 news:4e6cfbe6$0$280$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen news:fp1m67l5tp20fep7chuo0esgk9uh1lhlmd@4ax.com...
 >> On Fri, 9 Sep 2011 23:35:44 +0200, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
 >> wrote:
 >> > Er du glad for din Ford?
 >>
 >> --
 >
 > Generelt ja, men hvordan den blev valgt til Årets Bil 2011
 > kommer jeg inte til at forstå........
 >
 
 
 Glemte lige at give den et plus for dens sikre og
 stabile kørsel i kurver - ligesom på skinner.
 
 Mvh, Leif
 
 
 
 |  |  | 
    Anders Majland (12-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  12-09-11 15:37
 | 
 |  | > Skjult jydekrog er pænt nok - neddrejningen er hydraulisk og
 > fungerer ok.
 
 ok eller godt ?
 
 Det er vel næsten det eneste jeg har opdaget at jeg savner i skodaen ... Det
 er noget bøvl at ligge og rode halvt under bilen for at få en krogen på...
 
 Men så er der også noget til ønskesedlen til den næste bil
 
 /A
 
 
 
 |  |  | 
     Leif (12-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leif
 | 
 Dato :  12-09-11 15:54
 | 
 |  | 
 "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
 news:4e6e1935$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Skjult jydekrog er pænt nok - neddrejningen er hydraulisk og
 >> fungerer ok.
 >
 > ok eller godt ?
 >
 
 Der mangler lige de sidste 4-5cm i at den går i hak
 sådan er de bare bygget og det er til at leve med.
 Får den sidste hjælp - begge veje - med foden.
 /Leif
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian Sørup (10-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  10-09-11 08:02
 | 
 |  |  |  |  | 
  folmer@rasmussen.dk (10-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk
 | 
 Dato :  10-09-11 08:32
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 10 Sep 2011 09:01:56 +0200, Brian Sørup <brizzen@live.dk>
 wrote:
 >
 ><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen 
 >news:30tk679ggqvj0pdkvu88jhl59dvgqf02ih@4ax.com...
 >>
 >> Jeg fandt da lige et billede af den lille ny, i den rigtige farve.
 >>
 >> http://www.km77.com/fotos/KIA/ceed_2010/KIA-ceed_2010-Gama_ceed_SW-Emotion-Turismo_familiar-Phoenix_Silver-Exterior-Lateral-Frontal-5_puertas-200909040120.html?modelId=1206&carType=8&colorId=741&order=2&division=color&galleryLimit=4&galleryBackLimit=8 >>
 >> Helt grim er den s'gu da ikke - vel?    >>
 >Nej-nej...
 >...ikke hvis man syntes at en Skoda Fabia i 
 >Bedstefar-grå-champagne-agtig-metal  med Bedstemor And bagende er fin...
 >   >--
 Jamen det er lige det jeg synes.
 Og det lyder mærkeligt i mange folks ører, det véd jeg godt.
 Men véd du hvad? Der er noget der er endnu mærkeligere.
 Der er folk som godt kan li' de transportmidler, rednecks og
 hill-billies blandet med dalar-karle, kører i.   )
 Inden du nu begynder at piske en stemning op, vil jeg understrege, at
 rednecks og hill-billies er gode til at producere moon-shine, og at
 dalar-karlene er gode til at køre a-traktor.   )
http://epatraktor.blogg.se/2008/january/28-januari-2008.html Således tror jeg vi kom igennem et brugbart svar på tiltale, helt uden
 at blive negative.   )
 God week-end, Brian.
 -- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
   Brian Sørup (10-09-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  10-09-11 08:52
 | 
 |  | 
 <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen 
 news:n24m67dg73uuhg45cepr7sj39tjmq1rf8i@4ax.com...
 > On Sat, 10 Sep 2011 09:01:56 +0200, Brian Sørup <brizzen@live.dk>
 > wrote:
 >>Nej-nej...
 >>...ikke hvis man syntes at en Skoda Fabia i
 >>Bedstefar-grå-champagne-agtig-metal  med Bedstemor And bagende er fin...
 >>   >
 > Jamen det er lige det jeg synes.
 >
 > Og det lyder mærkeligt i mange folks ører, det véd jeg godt.
 >
 > Men véd du hvad? Der er noget der er endnu mærkeligere.
 >
 > Der er folk som godt kan li' de transportmidler, rednecks og
 > hill-billies blandet med dalar-karle, kører i.   )
 >
 > Inden du nu begynder at piske en stemning op, vil jeg understrege, at
 > rednecks og hill-billies er gode til at producere moon-shine, og at
 > dalar-karlene er gode til at køre a-traktor.   )
 >
 > http://epatraktor.blogg.se/2008/january/28-januari-2008.html >
 > Således tror jeg vi kom igennem et brugbart svar på tiltale, helt uden
 > at blive negative.   )
 >
 > God week-end, Brian.
 >
 Lige over Folmer...
   |  |  | 
 |  |