Overbefolkede DK får mange grader af selvm~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-09-11 12:59

   Overbefolkede DK får mange grader af selvmord og "selvmord"
Min bror?
Min netop afdøde brors 60er liv indbød ham ikke til et 70erliv. Livet
skal have et "håbets træ" der skyder ny skud - vi skal opleve ting
der gir os lyst til at blive ældre
Velfærd defineres som pæn luksus til alle ældre og svage - men hvad
med udfordringer? De er måske vigtigst?
Noget der giver arbejdsglæde og forhåbninger
Vi glemmer at inddrage gamles liv i børnebørnenes liv, sådan som
kinesere og japanere er gode til, fordi de ikke har pædagoger.

Jeg ringede meget til min bror i ensomme stunder i de sidste ti år

Da han skulle kræftundersøges denne sommer begyndte han at ringe meget
til mig og han så vist mere afveksling og håb i kræftundersøgelsere
end dødsfrygt

Da han blev udskrevet og "som fejlfri" ringede vi også sammen.
Pludselig i hans ny unge kones lejlighed finder man ham på
køkkengulvet, hvor han har ligget ½ døgns tid, især som død.

Min far døde ensomt på badeværelsegulvet 9 år ældre - kort efter
jeg havde set til ham i badekarret, og et bump da han gled på gulvet
hørte jeg næsten ikke i nabostuen.
Hans liv var blevet tristere og tristere de foregående årtier, og
gradvis blev det sværere for ham at finde ny interesser.

Når der ikke er brug for os, føler underderbevidstheden at vi står i
vejen og selvmord opsøges. Incl "blodpropsopsøgning" hvad der jo nok
var tale om her.

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-09-11 17:41

On 08/09/11 13:58, Bo Warming wrote:

> Når der ikke er brug for os, føler underderbevidstheden at vi står i
> vejen og selvmord opsøges. Incl "blodpropsopsøgning" hvad der jo nok
> var tale om her.

Men du overlever da nogenlunde på trods af overvægt og skavanker. Måske
er det din fuldkrops solbadning, der holder dig rask.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 09-09-11 08:53

On Thu, 08 Sep 2011 18:41:23 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Men du overlever da nogenlunde på trods af overvægt og skavanker. Måske
>er det din fuldkrops solbadning, der holder dig rask.

Jeg har vildt forhøjet blodtryk men det gir ikke problemer udover
hævede ankler i kolde vintermåneder

Hele sommeren nul problemer iår, så du har nok ret

At jeg går og cykler barfodet har en læge også rost

Men min bror tog også medicin for blodtrykket så jeg segner måske også
om lige pludseligt - eller skal prostataskrælles, selvom mit
kop-arrangement vedr sjatpisseriet er originalt og effektivt
sammenlignet med hvad andre stiller op dvs bleløsniinger