Jeg hælder modat rose eutanasi som en grov~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-09-11 08:44

Jeg hælder mod at rose eutanasi som en grov men gavnlig
hug-en-hæl-og-og-klip-tå løsning. Det havde jeg netop provokeret med
på internettet, da jeg læste Ole Hyltofts kloge angreb på
sharia-lovens håndsafhugning af tyve.
En dansk imam har i TV foreslået disse Mekka-style tyvestraffe vist på
TV her for at stoppe vækst i tyveri.
Imamen tager grusomt fejl. fordi han ikke inddrager at sætte
elektronisk fodlænke på tyve. så de aldrig kan gentage udåd
ustraffet.Alternativer til håndsfkortning er i dag ikke udtømt, som
det var på Muhameds tid
Bedre sammenligning vedr eutanasi er tortur mod tikkende bombe:
Hvis PET har pågrebet to terrorister der vides at vide, hvor bombe er
gemt under Parkens publikum og dræber alle om 1 minut, så skal de evt
skyde hånden af den ene. i håb om at tortursmerter og dødsrisiko for
een af dem, så vil afføde afsløring af bombens gemmested, så 1/20 ,
jeppemio. reddes.
Her er der overskud på cost benefit.
Når en olding med knoglekræft henslæber årtier på hospital, er der
ingen håb om pludselig kur.
Statistikken er mere klar end vedr rygerlunger
Der sker fremskridt vedr kræftbehandling og dem bør læger lægge
forståeligt frem i medierne og så evt overhøre visse jeg-vil-dø
kræftramte fordi ny kur gir håb.
Hvis 50% af selvmordsønskende smertesyge skifter mening efter et års
lindrende men ikke-håbgivende behandling, så
beviser det ikke, at alle sådanne ønsker skal overhøres
Det bør til ethvert tidspunkt gives mest muligt præcise
sandsynlighedsvurderinger til patienten, der er inden i kroppen, og
kender smerterne. og fornemmer, hvad vej det går, og kan afveje.'

Lad læger have oplyst enevælde med patienten som rådgiver. Det er
befolkningens opfattelse at for mange holdes i live, nyttes- og
glædes-løst. At skabe sosu-jobs må ikke veje for tungt. Den ændring i
sagen bør føre til jordnær debat, som læger skal følge og adlyde