Hjælp til køb af Scanner ????
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 12-08-01 17:38

Jeg skal ha' købt en scanner, som primært skal bruges til 2 ting:
1. at scanne hele mit fotoalbum ind til jpg i en ordentligkvalitet !!! (Men
ikke scan-billeder-ind-og-print-ud-i-A3)
2. at scanne alt post ind hurtigt, som skal gemmes som pdf/jpg
(no-more-ringbind !!!)

Jeg har lånt en HP Scanjet 3200C som er dødelig langsom og rimelig dårlig.
Når jeg scanner 'dør' min PIII 800mhz næsten og CPU'en i win2000 siger
100% - er det pga. parallelporten ???

Samt: :
- Hvis ovenstående er pga. parallelportens brug af CPU, vil jeg få samme
problem med USB/SCSI osv. ????? (det ville jo være rart at kunne bruge
PC'en mens man scanner)
- Hvad er det der gør scanningen er langsom - er det selve
scanneren/USB/SCSI/parallel porten/softwaren eller en for lille PC (PIII -
800mhz) ???
- Hvis det er forbindelsen der er 'flaskehals', hvad skal man så gå efter:
SCSI/USB/Parallel eller vente på USB2/Firewire ???
- Hvad er hurtigst/bedst/nemmest: at scanne: Negativerne eller selve
billederne (almen 10x15)
- Virker disse "Scan til PDF" funktioner ordentligt ???
- Virker tekstgenkendelse funktionerne ogst ???
- Der er kvalitetsforskel på en scanner til 800 og een til 3000 - men er der
også hastighedsforskel ???

Kan i ellers fraråde/anbefale nogle scanner som scanner rimeligt hurtigt -
mit budget er ca. 3000kr for hardwaren

NB: Jeg har kigget lidt på HP's ScanJet 5370C, med bl.a. 25arkføder til ca.
3200kr (læg 24 billeder i af gangen og vupti...)

Mvh & på forhånd tak
KimR@smussen.dk - Herning

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 12-08-01 22:34

"Kim Rasmussen" <KimR@smussen.dk> wrote in message
{snip]
> Jeg har lånt en HP Scanjet 3200C som er dødelig langsom og rimelig dårlig.
> Når jeg scanner 'dør' min PIII 800mhz næsten og CPU'en i win2000 siger
> 100% - er det pga. parallelporten ???
HP kan simpelt hen ikke lave drivere (en skam da de som regel har udmærket
hardware), så du skal se på et andet mærke for at finde ud af om det er et
generelt problem med paralelporten - jeg tror det ikke men har aldrig prøvet
en skanner der er tilsluttet parallelporten..

Hastighedsrækkefølgen skulle være noget i denne stil (startende i den
langsomme ende):
*Seriel (uendelig ubrugeligt langsomt, hvis det overhovedet eksisterer )
*USB
*Parallel (ja, det ER hurtigere end USB)
*SCSI

Til og med USB er det forbindelsen der er flaskehalsen - jeg har som sagt
ikke prøvet en skanner på parallelporten. Med SCSI er det selve skanneren.
Selv har jeg en billig AGFA scanner på USB porten og er godt tilfreds, så
jeg kunne godt finde på at købe AGFA igen. Det eneste jeg ikke engang vil
overveje at røre med vandet fra en fjernstyret brandslange er HP p.g.a.
driverne. Hvis driveren er leveret med Windows 2K kan det nok gå an
(Microsoft tillader ikke HP's l*rt i Windows 2K, så der må de levere noget
der overholder standarderne).

/Lars

Fra : Cubus

Dato : 12-08-01 23:50

> Jeg har lånt en HP Scanjet 3200C som er dødelig langsom og rimelig dårlig.
> Når jeg scanner 'dør' min PIII 800mhz næsten og CPU'en i win2000 siger
> 100% - er det pga. parallelporten ???

Jeg tror det er almindeligt at man ikke kan bruge computeren mens man skanner
ved brug af parallelporten. Sådan fungerer det også hos mig!

--
Cubus