Modtræk mod halmhus til sønnesøn?
Fra : Bo Warming

Dato : 07-09-11 00:35

Modtræk mod halmhus til sønnesøn?
Min far havde på væggen i sit opfinderværksted en vittighedstegning
med teksten:"Dont make it better, make it different"
I min kritikløse beundring af min far , har jeg levet for meget efter
dette og min søn har kopieret det
Han er nu cand.scient men jobløs trods fint CV med opstart af museum
og etnobotaniske centralasiat.iske forskningsrejser-
Da han kom hjem fra den første af disse for to år siden, ville han
overtage den øverste halvdel af mit hus og sætte det i stand og tjene
penge på salg, men ku ikke holde ud at bo under tag med mig og
flyttede til halmhus i Nordsjælland, Slangerup.
Min kloge taksator havde fortalt mig om denne hippiemode som der
aldrig kan tages lån i, dvs de har ingen fremtid som salgbart hus.
Med god central lerklinet brændeopvarmning undgår han at fryse, har
jeg konstateret ved overnatning i Marts, men andre fordele end
prisbillighed er der ikke.
Nu flytter belgisk antropologistuderendee ind som skal føde hans barn
snart, og jeg er desperat over ikke at kunne bidrage.
Han har lejet skurvogn 4000 kr pr md af lokale bønder, der skorer
kassen, og han bygger nyt halmhus
Hun ku finde job hvis hun boede centralt , men næppe i Slangerup. Gid
jeg ku bidrage. ?