Pinligt, vesten og Danmark
Fra : DADK

Dato : 05-09-11 02:33

Jeg har ledt og ledt, men hverken på politiken.dk, b.dk eller jp.dk er
der reference til historien om at oprøerne i Libyen har fundet
belastende materiale der kæder NATO og Gadaffi sammen. Angiveligt har
NATO i form af USA og Storbritannien udleveret fanger til Gadaffis
regime, og videregivet hemmelige oplysninger om systemkritikere til det
libyske regime så de kunne blive snigmyrdet i ro og mag. Til gengæld har
NATO kunne fragte fanger fra f.eks Afghanistan og "forhøre" dem i ro og
mag i Tripoli.

Jeg mener det er ultra pinligt for NATO, USA og alle andre. Ikke blot er
det pinligt, det er skammeligt. Hvis man virkelig mener Gadaffi er så
slem så...Naturligvis er storpolitik noget andet end almindelig politik,
men mon ikke det er derfor han ikke er fundet endnu? I Libyen, i
befolkningen, er Sarkozy en stor helt, men hvem var det lige der gav 100
mio til Sarkozys valgkamp?

Gadaffi sidder da i Paris, og drikker drinks på le'enfetirrible eller
hvad det hedder.

Fra : /john

Dato : 05-09-11 04:49

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener det er ultra pinligt for NATO, USA og alle andre

Ja, det skal jeg da ellers lige love for:

"Kina tilbød våben til den libyske diktator Muammar Gaddafi i løbet af de
sidste par måneder af hans regime. Kineserne førte desuden hemmelige
samtaler om at fragte våbnene gennem Algeriet og Sydafrika":
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-43341462:kina-tilb%C3%B8d-falleret-gaddafi-v%C3%A5ben.html?nidk

"China offered huge stockpiles of weapons to Colonel Moammar Gadhafi during
the final months of his regime, according to papers that describe secret
talks about shipments via Algeria and South Africa":
http://www.theglobeandmail.com/news/world/africa-mideast/china-offered-gadhafi-huge-stockpiles-of-arms-libyan-memos/article2152875/

"The CIA and other Western intelligence agencies worked closely with the
ousted regime of Moammar Gadhafi, sharing tips and co-operating in handing
over terror suspects for interrogation to a regime known to use torture":
http://www.theglobeandmail.com/news/world/africa-mideast/documents-show-close-ties-between-cia-gadhafi-regime/article2153005/

Venner og fjender har rigtig råhygget sig på kryds og tværs!

Nå, men det er jo politik og business, så det forbavser vel ikke rigtig
nogen..

/john

Fra : DADK

Dato : 07-09-11 03:25

On 05-09-2011 05:48, /john wrote:

> [...]
>

> Venner og fjender har rigtig råhygget sig på kryds og tværs!
>
> Nå, men det er jo politik og business, så det forbavser vel ikke rigtig

Ja, men omfanget er alligevel lidt vanvittigt. Også at man har fanget
systemkritikere til Gaddafi i udlandet og så fløjet dem "hjem" til
Libyen. Jeg forstår bedre nu nogle af Gaddafis taler og proklamationer.
F.es var der mange der grinte, da han i februar var det vist gik frem og
sagde han havde hjulpet Sarkozy til magten med 100 mio kr støtte og
Sarkozy havde hjulpet ham, og "alt vil komme for en dag". Det virker som
om der er mere mellem himmel og jord i den forbindelse end bare galskab.
Naturligvis kan man ikke sammenligne menneskelige relationer med
relationer mellem stater, men det er jo helt vanvittigt så hykleriske
NATO og USA har været, hvis bare halvdelen er rigtigt.

Fra : /john

Dato : 05-09-11 05:00

> [...]

> reference til historien om at oprøerne i Libyen har fundet belastende
> materiale der kæder NATO og Gadaffi sammen

"USA og Storbritannien samarbejdede med Gaddafi, viser papirer fundet i
Tripoli":
http://politiken.dk/udland/ECE1380387/cia-og-briter-afsloeret-i-samarbejde-med-gaddafi/

"Efterretningstjenesterne i USA og Storbritannien samarbejdede med Gaddafi,
ifølge papirer fundet i Tripoli":
http://jp.dk/udland/mideast/article2534411.ece

/john

Fra : DADK

Dato : 07-09-11 03:27

On 05-09-2011 05:59, /john wrote:

> [...]
>

> "Efterretningstjenesterne i USA og Storbritannien samarbejdede med
> Gaddafi, ifølge papirer fundet i Tripoli":

Men det er åbenbart ikke vigtigt for danske medier at beskæftige sig
med. Igen har Ritzau vist sin evne til at politisere og have skyklapper
på. Danske journalister har erfaringsmøssigt svært ved at finde på
historier der ikke er "Ritzau-godkendte"

Fra : Bo Warming

Dato : 06-09-11 04:14

On Mon, 05 Sep 2011 03:32:47 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>mio til Sarkozys valgkamp?
>
>Gadaffi sidder da i Paris, og drikker drinks på le'enfetirrible eller

Det er i hvertfald lige så godt et bud som noget medierne er kommet
med

USA ku ha myrdet Hitler i 1943 eller 1944 og kortet krigen

De gad man heller ikke.

Medier behøver historier

For at få solgt våben skal de afprøves