Nærfremtidens el-bisværme til pis og lort
Fra : Bo Warming

Dato : 04-09-11 23:04

Nærfremtidens el-bisværme til pis og lort
Droner var og er vellykkede, men Kina kom ikke meget med på denne
slagvare.
Næste generation af den luftbårne teknologi er sværmrobotter hvor
avancerede flyvende robotter kan omgive og undersøge alt risikabelt.

Eller anholde plyndrere. Eller hjælpe handicappede

Også med lort og pis. Og politiske debatører er umodne hvis de ikke
indser relevans og ontopic,
for staten brugerskattemilliarder på bleer vedr at holde afstand
mellem ekskrementer og sart skridt-hud på plejehjem.

"Du ser ting, og du siger: "Hvorfor?" Men jeg drømmer ting, som aldrig
fandtes og jeg siger: "Hvorfor ikke?" George Bernard Shaw

Den politiske relevans af sådan science fiction er indlysende og de
praktiske elektroniske "insektsværme" vil snart være i
Tiger-butikkerne

Første projekt bliver nok at undersøge i detaljer bestrålede
katasrofeområder - men vupti - og teknikken er hjemmenes.
"Kun fantasien sætter grænser" vedr elektronik
Anders Andblade vitsede om bisværmrobotter ca. 1960
Spiderman tgneserien viste elektronisk fodlænke i 1950
Det sidste var udviklet og praksis på 40 år.
Noget lignende vil det vare at få realiseret næste generation af
teknologien "swarmbots"