Turkey expels Israeli diplomats
Fra : Patruljen

Dato : 04-09-11 13:29

Foreign Minister Ahmet Davutoglu said on Friday Israel's diplomatic
presence in Turkey was being cut to second secretary level,
effectively expelling Israeli diplomats in protest over an Israeli
raid on a Gaza-bound aid ship that killed nine Turks.

"Turkey-Israel diplomatic relations have been reduced to a second
secretary level. All personnel above the second secretary level will
return to their countries by Wednesday at the latest," Davutoglu told
a news conference. Israel's ambassador Gabby Levy was currently in
Israel and cancelled plans to return to Turkey on Thursday.
http://www.worldbulletin.net/?aType=haber&ArticleID=78335

Fra : E.Dalgas

Dato : 04-09-11 22:05

On Sun, 4 Sep 2011 12:28:31 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> [...]
> a news conference. Israel's ambassador Gabby Levy was currently in
> Israel and cancelled plans to return to Turkey on Thursday.

21. august 2011 Et tyrkisk luftangreb i det nordlige Irak har kostet syv
civile irakere livet.

Hassan Abdullah, der er borgmester i byen Qalat Dizah nordøst for byen
Sulaimaniya, siger, at angrebet ramte en bil med civile.

- Raketten ødelagde bilen og dræbte syv personer. Vi kunne ikke
identificere dem, hverken deres alder eller køn, siger Abdullah.

Et øjenvidne ved en moské nær Qalat Dizah siger, at ligene var blevet bragt
til moskéen til de sidste religiøse ritualer inden begravelsen, og at der
var tale om to børn, to kvinder og tre mænd.

De tyrkiske luftangreb er de første mod oprørerne i bjergene i det nordlige
Irak i over et år og repræsenterer en pludselig opblussen af den 27 år
lange konflikt, efter at forhandlingerne om en fredelig løsning er brudt
sammen.

Over 40.000 mennesker er blevet dræbt under konflikten, siden PKK indledte
sin væbnede kamp for kurdisk selvstyre i 1984.

Artikkel her :
http://www.b.dk/globalt/tyrkisk-luftangreb-draeber-syv-irakere

29. august 2011 Tyrkiets hær har dræbt 145 kurdere i Irak

Den tyrkiske hær har dræbt mellem 145 og 160 kurdiske oprørere i det
nordlige Irak inden for en måned.

Tyrkiets væbnede styrker har dræbt mellem 145 og 160 kurdiske oprørere
under flere aktioner i det nordlige Irak inden for den seneste måned.

Det siger hærkommandoen i Ankara. Tidligere har hæren oplyst, at op mod 100
er blevet dræbt.

Artikkel her :
http://www.information.dk/telegram/277428

--

E.D

Fra : /john

Dato : 04-09-11 23:19

"E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Over 40.000 mennesker er blevet dræbt under konflikten, siden PKK indledte
> sin væbnede kamp for kurdisk selvstyre i 1984.

Ja, det er jo li'e det.

Hvo'n ka' det mon være, at Tyrkiet slagter løs på kurderne, men samtidig har
tungen dybt oppe i Hamas' r*v (til glæde for venstrefløjsere og til
irritation for Israel)?

Det ville da klæ' dem gevaldigt at fikse deres kurder-problem, _før_ de
leger slyngveninder med arabiske terrorister!

Tyrkiet er medlem af NATO (Gud bedre det!) og ønsker at blive medlem af EU?

Tsk tsk!

/john

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 05-09-11 00:15

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse

> [...]
> de leger slyngveninder med arabiske terrorister!
>
> Tyrkiet er medlem af NATO (Gud bedre det!) og ønsker at blive medlem

Ja Tyrkiet er noget vesten lever med. Noget vesten af forskellige grunde
prøver at holde sig gode venner med. Nogenlunde det samme som med Pakistan.
Er der nogen som tror på Pakistans gode hensigter efter det har vist sig at
de husede Osama Bin Laden i årevis ganske velvilligt til trods for at han
var eftersøgt over hele verden ? Det er nogenlunde så råddent som det kan
blive.

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : /john

Dato : 05-09-11 00:20

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen

> Ja Tyrkiet er noget vesten lever med. Noget vesten af forskellige grunde
> prøver at holde sig gode venner med. Nogenlunde det samme som med
> Pakistan.

Jeps - begge rider to heste - og er glade for US-dollars...

/john

Fra : Bo Warming

Dato : 05-09-11 12:34

On Sun, 4 Sep 2011 23:04:53 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>under flere aktioner i det nordlige Irak inden for den seneste måned.
>
>Det siger hærkommandoen i Ankara. Tidligere har hæren oplyst, at op mod 100

kurdere er mennesker, ja

Men er der andre grunde til at interessere sig mere or dem end for fx
nepalesere ?

Fra : @

Dato : 05-09-11 16:26

On Sun, 4 Sep 2011 23:04:53 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>Over 40.000 mennesker er blevet dræbt under konflikten, siden PKK indledte
>sin væbnede kamp for kurdisk selvstyre i 1984.

det skulle lige have været israelerne der i samme periode havde dræbt
et tilsvarende antal palæstinensere -

FN ville jo drukne i fordømmede resolutioner

Fra : Patruljen

Dato : 04-09-11 16:00

On 4 Sep., 23:04, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> [...]
> under flere aktioner i det nordlige Irak inden for den seneste måned.
>
> Det siger hærkommandoen i Ankara. Tidligere har hæren oplyst, at op mod 100

Ja. Det virker overordenligt konstrueret at Tyrkiet skulle bekymre sig
om menneskerettighedernes vilkår i Gaza henholdsvis Vestbredden.
Alene i perioden 31 januar og 3 mdr. frem her i 2011 er den tyrkiske
stat noteret for 11.426 krænkelser af menneskerettighederne

Jeg har i en tid bombarderet forskellige politikere på Facebook. I en
periode op til ramadan festen på Christiansborg og en tid
efterfølgende. Det har været ganske interessant.

Sagen går sådan, at nogle politikere fra SF og socialdemokratiet
inviterede en æresgæst og ramadanfesten blev finansieret af en tyrkisk
regeringsloyal avis ejer. Den såkaldte æresgæst - var en officiel
tyrkisk regeringsrepræsentant.

Jeg havde læst om de-der 11-426 overgreb på 3 mdr. Der er tale om
overgreb mod kurdere og nogle andre minoriteter Og kikkede lidt videre
på hvad - æresgæsten stod for i øvrigt.

Som så var folkemordsbenægtelse. Han benægter ganske enkelt det
armenske folkemord. Som så også er den officielle tyrkiske politik.
Æresgæsten har dog taget et skridt videre og også nægtet at besøge
mindessteder for de 1.5 millioner armenske ofre. Derfor ser flere
armenske politiske partier ham som et upassende selskab.

Der er lavet en universitetsundersøgelse - som peger på, at den
tyrkiske regering udøver forskelsbehandling, på den måde at det er
vanskeligt at få en offenlig stilling mv. medmindre du er troende
muslim - bærer slør osv. Man diskriminerer ateister og kristne.

Han blev så inviteret til Danmark - som en officiel æresgæst - til et
religiøst arrangement, der skulle agitere for respektfuld dialog,
fredelig sameksistens og respekt mod - minoriteter. Jeg syntes det var
en joke af den anden verden. Og en rigtig dårlig en af dem. Så jeg
skrev noget der lignede en lille kronik omhandlende deher issues.
Iøvrigt tilsat nogle citater hvor eksempelvis Kamal Q agiterer for det
sekulære samfund og klager sin nød over at skulle i kirke på
folketingets åbningsdag.

En eklatant selvmodsigelse på alle leder og kanter.
Det postede jeg på forskellige politikeres og selvudnævnte humanisters
vægge - især dem som var direkte involveret. Alle ignorerede det.
Nogle slettede det ligefrem.

Samme dag, som der blev holdt ramadan-fest på Christianborg - sendte
Amnesty International en sms til sine aktivister i Life-line. Som bad
om, at man enten sendte en sms eller en mail til den tyrkiske regering
- for at få dem til at tage Hatecrimes alvorligt og intervenere mod
dem. Det drejede sig specifikt om drab på 16 homoseksuelle, som man
faktisk ignorerede eller ihvertfald ikke efterforskede.

Så; Jeg tilføjede Amnesty Internationals opfordring til mit indlæg og
satte det op på de forskellige vægge endnu engang. Med samme resultat.
Det blev ignoreret, enkelte slettede indlægget og Kamal Q smed mig
ligefrem af væggen. Og så tog politikerne til Christiansborg og slugte
den sponserede dessert, mens de lyttede til "æresgæstens" taler.

Jeg var ved at få 35 smøger galt i halsen, den dag. Men jeg blev så
faktisk kontaktet af en journalist - og iøvrigt også af et par andre
folketingspolitikere, som havde fulgt mine anstrengelser......

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 02:20

On 04-09-2011 23:59, Patruljen wrote:

> [...]
> Alene i perioden 31 januar og 3 mdr. frem her i 2011 er den tyrkiske
> stat noteret for 11.426 krænkelser af menneskerettighederne

Jeg vil ikke blande mig i jeres diskussion, men ja - ligesom Israel
overtræder Tyrkiet vel stort set alle paragraffer i
menneskerettighedskonventionen.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-09-11 12:37

On Sun, 4 Sep 2011 14:59:48 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Ja. Det virker overordenligt konstrueret at Tyrkiet skulle bekymre sig
>om menneskerettighedernes vilkår i Gaza henholdsvis Vestbredden.

Vil landet interssere sig for danskernes menneskerettigheder hvis de
kommer i EU?

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 02:18

On 04-09-2011 21:28, Patruljen wrote:

> [...]
> a news conference. Israel's ambassador Gabby Levy was currently in
> Israel and cancelled plans to return to Turkey on Thursday.

Synes det er en mærkelig reaktion. Israel frikendes og så udviser man
ambassadøren. Jeg vil nødig tænke på hvad der var sket hvis Israel havde
fået en slags skyld Open war?