Selvbedrag undviger sagens kerne
Fra : Bo Warming

Dato : 04-09-11 13:19

      Selvbedrag undviger sagens kerne
"Når to mænd mødes, er der i virkeligheden seks mennesker til stede.
Der er hver af dem, som de ser sig selv, hver af dem som den anden ser
dem, og hver af dem som de virkelig er. "      William James

Kommentar1.
A og B mødes og snakker aktiv dødshjælp
A ser sig selv som en handlekraftig og selvmordsønskende ideal,C.
Lægen B ser sig selv som en modig regelbrydende læge.der gerne
skriver recept på dødelig sovemedicin
A knuger sig i virkeligheden til livet - er en svag person og ville
ikke spise Bs fenemal-tabletter, hvis han fik dem.
B er virkelig en lovlydig forsigtigpeter , så han burde stoppe
snakken efter et minut og ikke give falske forhåbninger
Ved selvbedrag spildes alles tid med pseudosnak
-----------------------------
Kommentar2:
Jeg og min far mødtes to dage før jul i hans hjem
Han var plaget af smertefulde kredsløbsproblemer og skjulte, at han
har fået diagnose knoglekræft
Jeg overtalte ham til karbad som symptombehandling af
kredsløbsproblemerne.
Han råbte taknemlig fra badet, at min terapi virkede perfekt.
Han stod ud af badet og faldt og døde af hjertestop i ambullancen på
vej til sygehuset
Jeg vidste, at han havde været debatmæssig aktiv i årevis pro- aktiv
dødshjælp og jeg havde derfor med til ham telefonnr på læge, der gerne
ville skrive recept på fenemal , hvis også en anden læge har
interviewet og fundet, at det er seriøst ønske (Hollandsk model).
Havde min far været ærlig om diagnose, havde jeg før bad nævnt min
bedrift, mit fund af en modig , god ny læge
Så var han blomstret op, at -han ikke behøvet frygte det lange
smertefulde kræftdødsleje, som han havde oplevet hos sin far og
onkler, og som han pga genetisk ophobning af sygdommen i slægten
regnede med at få og fik.
Her var ikke et virvat af falske facader til stede, men kun A=mig som
jeg er
B min far, som han var
Vor snak var meningsfuld, men fordi jeg troede at have mange juledage
til rådighed var jeg for langsom med at få bragt det vigtige op.
Havde vi haft et ærligt og åbent samfund og man let kunne finde læge
med villighed til at assistere ved selvmord, tror jeg min far havde
levet lykkelig i længere tid