Det er flovt at kalde sig Dansker
Fra : Notion

Dato : 03-09-11 09:24

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-09-11 09:31

Notion <No_post@to_me.dk> skrev i meddelelsen
j3so6l$obd$1@speranza.aioe.org:

> http://www.information.dk/277934

Hvis du synes, det er flovt at kalde sig dansker, så lad vær! Og så kan du
samtidig undlade at poste dine løgnehistorier.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 03-09-11 09:43

"Jens Bruun" skrev i meddelelsen

> [...]

Hvis du synes, det er flovt at kalde sig dansker, så lad vær! Og så kan du
samtidig undlade at poste dine løgnehistorier.

---------------------------------------

Hvorfor skulle jeg lyve, ved at poste en historie fra en avis .. ser ud til
at du er mere flov

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 09:53

On Sat, 3 Sep 2011 10:43:14 +0200, Notion wrote:

> [...]
>
> ---------------------------------------
>
> Hvorfor skulle jeg lyve, ved at poste en historie fra en avis

Fordi historien er en LØGNEHISTORIE. Det vidste vi allerede i går.

> .. ser ud til
> at du er mere flov

Jeg er nærmere flov over at DU kalder dig dansker.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-09-11 15:10

On Sat, 3 Sep 2011 10:52:44 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Fordi historien er en LØGNEHISTORIE. Det vidste vi allerede i går.

>Jeg er nærmere flov over at DU kalder dig dansker.

Er du lige så flov som når en ungmuslim kalder sig NYdansker?

Fra : Notion

Dato : 03-09-11 10:05

"Notion" skrev i meddelelsen news:j3spb2$r5l$1@speranza.aioe.org...

> [...]

---------------------------------------

Hvorfor skulle jeg lyve, ved at poste en historie fra en avis .. ser ud til

Hans siger det er en privat mening, men den er jo kommet ud til off. da han
sagde.

Citat:
Ifølge Information sagde Espersen til VG:

»Det er en god måde at sikre kontinuitet på. Vi har bunker af statsborgere
nu. Ægtefæller, som de henter hertil, skal ikke kunne blive statsborgere,
men deres børn kan. Så i løbet af en generation er alt ordnet. Det ville
indebære, at f.eks. min kone, som kommer fra England, ikke ville kunne blive
dansk statsborger, men at vores børn kunne blive det.«

Flovt at du er Dansker ...

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:54

On 03-09-2011 11:05, Notion wrote:

> [...]
> ordnet. Det ville indebære, at f.eks. min kone, som kommer fra England,
> ikke ville kunne blive dansk statsborger, men at vores børn kunne blive

Og det kan bære overskriften, mener du?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 09:51

On Sat, 3 Sep 2011 10:23:49 +0200, Notion wrote:

> http://www.information.dk/277934

Det viste sig jo bare at være ENDNU en løgnehistorie for den røde
propagandamaskine.

Man skal ikke tro på alt hvad der står i en avis.

Fra : P.N.

Dato : 03-09-11 09:54

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det viste sig jo bare at være ENDNU en løgnehistorie for den røde
> propagandamaskine.
>
> Man skal ikke tro på alt hvad der står i en avis

Mener du dagbladet information?? den plejer ellers at være yderst
sandfærdig, denne historie bliver interessant at følge.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 10:53

On Sat, 3 Sep 2011 10:54:04 +0200, P.N. wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Mener du dagbladet information?? den plejer ellers at være yderst
> sandfærdig, denne historie bliver interessant at følge.

Faktum er at Informations historie er en løgnehistorie.

Fra : P.N.

Dato : 03-09-11 10:57

> Faktum er at Informations historie er en løgnehistorie.

Jamen det syntes jeg lige at du skulle dokumentere, link tak.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 11:37

On Sat, 3 Sep 2011 11:57:13 +0200, P.N. wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jamen det syntes jeg lige at du skulle dokumentere, link tak.

Der er bragt rigelig med dokumentation i denne tråd. Du kan selv se efter.

Fra : P.N.

Dato : 03-09-11 13:23

> Der er bragt rigelig med dokumentation i denne tråd. Du kan selv se efter.

Har gjort dette og ja der rigeligt med dokumentation for at du er
nazisympatisør, al den stund du ikke lægger afstand til det tidligere
b-medlem af det danske naziparti søren Espersen.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 14:42

On Sat, 3 Sep 2011 14:22:57 +0200, P.N. wrote:

> Har gjort dette og ja der rigeligt med dokumentation for at du er
> nazisympatisør,

Havde det ikke været fordi du har knald i låget og dermed ikke er ansvarlig
for dine handlinger, var du trukket i retten for ærekrænkelse.

> al den stund du ikke lægger afstand til det tidligere
> b-medlem af det danske naziparti søren Espersen.

Ole Sohn var da AKTIV nazist i sine unge dage.

Søren Espersen har IKKE været aktiv nazist. Om han overhovedet har været
medlem, er tvivlsomt.

Fra : P.N.

Dato : 03-09-11 15:18

> Havde det ikke været fordi du har knald i låget og dermed ikke er
> ansvarlig
> for dine handlinger, var du trukket i retten for ærekrænkelse.

Jamen injurier giver 30.000 kr så det ville da være dumt ikke at prøve, du
er jo selv psykopat og narkoman og du laver reklame morfin præparatet
"Dolol"

> Ole Sohn var da AKTIV nazist i sine unge dage.

En simpel søgning viser at Ole Sohn aldrig har været nazist, okay så du er
altså fyldt med løgn SA mand!!.

> Søren Espersen har IKKE været aktiv nazist. Om han overhovedet har været
> medlem, er tvivlsomt.

Jamen nazisten Espersen fik dom i byretten for at have været medlem det
danske nazistparti hr Løgnhals.

http://www.bt.dk/krimi/df-pressechef-taber-nazi-retssag

"Dansk Folkepartis pressechef, Søren Espersen, har tabt sin injuriesag mod
bladet Tjeck Magazine, som havde skrevet, at Søren Espersen har været medlem
af det danske nazistparti, DNSB."

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 15:44

On Sat, 3 Sep 2011 16:17:45 +0200, P.N. wrote:

> Jamen injurier giver 30.000 kr så det ville da være dumt ikke at prøve,

Som jeg skrev: Da du har knald i låget, er du (juridisk set) ikke ansvarlig
for hvad du gør/siger.

> du
> er jo selv psykopat

????

> og narkoman

????

> og du laver reklame morfin præparatet
> "Dolol"

For det første er Dolol IKKE et morfinpræparat og for det andet spiser jeg
dem ikke.

http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinhaandbogen/MedicineHandbookItemPage.aspx?id=1986

> En simpel søgning viser at Ole Sohn aldrig har været nazist, okay så du er
> altså fyldt med løgn SA mand!!.

Jeg tog fejl af personerne. Det var SF's tidligere formand Gert Petersen
der var nazist i sine unge dage. Beklager.

Ole Sohn var "bare" kommunistisk landsforrædder.

> Jamen nazisten Espersen fik dom i byretten for at have været medlem det
> danske nazistparti hr Løgnhals.

Lær for helvede at læse, Børge Båthorn.

Han blev IKKE "dømt" til at have været medlem af nazipartiet.

Han tabte sin injuriesag mod bladet Tjeck Magazine, fordi de kun havde
gengivet at hans navn stod på et papir som b-medlem.

IGEN var det her anklageren der skulle bevise sin påstand.

> [...]
> bladet Tjeck Magazine, som havde skrevet, at Søren Espersen har været medlem

Præcis. Der står IKKE at han HAVDE været medlem af nazi partiet.

Hvis du havde lært at læse, ville du kunne se det.

Fra : P.N.

Dato : 03-09-11 16:16

> Jeg tog fejl af personerne. Det var SF's tidligere formand Gert Petersen
> der var nazist i sine unge dage. Beklager.

Du erkender at du er afsløret i at lyve.

> Lær for helvede at læse, Børge Båthorn.
>
> Han blev IKKE "dømt" til at have været medlem af nazipartiet.

Løgn igen Steen der står i artiklen:

"Frede Farmand havde båndet samtaler med Jørgen Nielsen og landsleder Povl
Heinrich Riis-Knudsen, hvor de beskrev Søren Espersen som nazisternes "mand
i pressen"

Søren Espersen som nazisternes "mand i pressen!!!!!!!!!!!!!!!!

> Han tabte sin injuriesag mod bladet Tjeck Magazine, fordi de kun havde
> gengivet at hans navn stod på et papir som b-medlem.

Okay så nu lyver du igen.

> IGEN var det her anklageren der skulle bevise sin påstand.

> Præcis. Der står IKKE at han HAVDE været medlem af nazi partiet.

Ærligt talt du virker så forvirret at jeg må tro at du er alvorligt psykisk
syg. Måske du skulle slappe lidt med de der piller du går rundt og tager.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 16:59

On Sat, 3 Sep 2011 17:15:55 +0200, P.N. wrote:

> Du erkender at du er afsløret i at lyve.

Nej, jeg tog fejl af personerne, hvilket jeg beklagede.

> [...]
> Heinrich Riis-Knudsen, hvor de beskrev Søren Espersen som nazisternes "mand

Hvad de to mener om en Espersen, er da komplet irrelevant.

> Søren Espersen som nazisternes "mand i pressen!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er DERES mening, og IKKE nødvendigvis en beskrivelse af virkeligheden.

> Okay så nu lyver du igen.

Overhovedet IKKE. Det var PRÆCIS hvad sagen drejede sig om, og desuden
grunden til at Espersen tabte, da Tjeck Magazine KUN havde skrevet at han
stod på en liste (hvilket var sandt).

> Ærligt talt du virker så forvirret at jeg må tro at du er alvorligt psykisk
> syg.

Lær dog for helvede at læse, Fjotte.

> Måske du skulle slappe lidt med de der piller du går rundt og tager.

jeg tager IKKE piller, men DU må da helt klart være på et eller andet.

Fra : P.N.

Dato : 03-09-11 17:23

> jeg tager IKKE piller, men DU må da helt klart være på et eller andet.

Jeg syntes at DU skulle holde med at lyve hele tiden.

http://da.wikipedia.org/wiki/Karen_Sunds

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 17:31

On Sat, 3 Sep 2011 18:23:22 +0200, P.N. wrote:

> Jeg syntes at DU skulle holde med at lyve hele tiden.

Er du på svampe.?

Hvorfor skulle jeg dog lyve om at tage smertestillende piller.???

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:57

On 03-09-2011 14:22, P.N. wrote:
> [...]
> nazisympatisør, al den stund du ikke lægger afstand til det tidligere
> b-medlem af det danske naziparti søren Espersen.

Der er også rigelig dokumentation for at du lider af tvangstanker og bør
indlægges lige straks

Fra : /john

Dato : 03-09-11 17:10

"P.N." <245@mail.dk> skrev i meddelelsen

> link tak.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2534396.ece

Selv tak.

/john

Fra : P.N.

Dato : 03-09-11 17:20

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse

> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2534396.ece
>
> Selv tak.
>
> /john

Her er en stakkel, lidt ala SA manden som tror at han kan ordkløve og trække
i land i al evighed, men det kan man ikke. Har han sagt det, så har han sagt
det og der vil være vidner. Sådan er verden.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 03-09-11 18:57

On 03-09-2011 18:20, P.N. wrote:

> Her er en stakkel, lidt ala SA manden som tror at han kan ordkløve og trække
> i land i al evighed, men det kan man ikke. Har han sagt det, så har han sagt
> det og der vil være vidner. Sådan er verden.

Søren Espersen er sur over, at Information har lagt ordene "dansk blod"
i hans mund. På JP findes et interview med chefredaktøren, hvor han
indrømmer, at den formulering er noget, de selv har fundet på - dog uden
at fortryde det - http://jp.dk/indland/indland_politik/article2534481.ece :

----
Søren Espersen retter især kritik imod Information i forhold til, at han
aldrig har sagt ordene ’dansk blod’.

"Sådan snak er ren nazistisk tankegang og sprogbrug, og det er
forfærdeligt, at Information vil synke så dybt, at de lægger sådanne ord
i min mund,” skrev Søren Espersen.

Men den kritik har Christian Jensen intet til overs for.

”Jamen det er jo det, der er resultatet af hans forslag,” siger
Christian Jensen.

Men han har jo ikke decideret brugt ordene.

”Jeg kan godt forstå, at hans synes, at det er ubehagelige ord, men det
er konsekvensen af hans egen politik,” siger Christian Jensen, der
derfor ikke mener, at Information har strammet historien ved at skrive
’dansk blod’.
----

Det virker ret smagløst fra Informations side.

--
Andreas

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:56

On 03-09-2011 11:52, Steen A. Thomsen wrote:

> Faktum er at Informations historie er en løgnehistorie.

Ikke siden de fik ny chefredaktør, den gode gamle gik som bekendt til
Berlingske

Fra : Notion

Dato : 03-09-11 10:07

"Steen A. Thomsen" skrev i meddelelsen

> [...]

propagandamaskine.

Man skal ikke tro på alt hvad der står i en avis.

Van siger han sagde det i en privat samtale LOL ..

Flovt du er dansker, hvis du ikke tager afstand fra dette, og det selvom det
er en private samtale, så er det helt forkert tankegang den mand har, og jeg
er sikker på det ikke kun er min holdning, da det er udansk ...

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 10:58

On Sat, 3 Sep 2011 11:07:03 +0200, Notion wrote:

> [...]
> propagandamaskine.
>
> Man skal ikke tro på alt hvad der står i en avis.
>
> Van siger han sagde det i en privat samtale LOL ..

Hvilket jo åbenbart ikke passer.

> Flovt du er dansker, hvis du ikke tager afstand fra dette, og det selvom det
> er en private samtale, så er det helt forkert tankegang den mand har, og jeg
> er sikker på det ikke kun er min holdning, da det er udansk ...

Tager afstand fra HVAD.? Informations løgnehistorie.?

Selv Søren Espersen tager afstand fra de meninger der er blevet påduttet
ham.

Fra : Notion

Dato : 03-09-11 13:29

> [...]

> propagandamaskine.
>
> Man skal ikke tro på alt hvad der står i en avis.
>
> Van siger han sagde det i en privat samtale LOL ..

LOL bare fordi han siger det, så passer det ikke han har sagt det :) det er
typisk en lav højre stående person som vil tror det LOL

reglerne er allerede nu, at hvis et barn er født med en dansk mand / dame,
så er barnet pr. automatik dansk, så han prøver jo at trække i land så det
basker. Han har udtalt men er blevet sat på plads... Så hvorfor går han ikke
rettens gang så ??

> [...]

Tager afstand fra HVAD.? Informations løgnehistorie.?

Selv Søren Espersen tager afstand fra de meninger der er blevet påduttet

Nej gør han ikke, han prøver at løbe fra sine ord. Hvorfor skulle han ellers
kommed med en historie omkring, at han ønsker at et barn bliver dansk hvis
en af partnerne er dansk, den regl (lov) findes jo allerede, så det er jo
tydeligt, at han trækker i land.

Men igen .. en lav stående højre drejet, siger, at hvis han nægter så har
aldrig sagt det. Moodsat hvis en anden person som S eller SF hvade sagt ..
det har jeg aldrig sagt, ja så lyver han efter din norm for håndtering af
"manglende" kognition adfær

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 14:53

On Sat, 3 Sep 2011 14:29:29 +0200, Notion wrote:

> Hvilket jo åbenbart ikke passer.
>
> LOL bare fordi han siger det, så passer det ikke han har sagt det :)

Nu er det den der kommer med påstanden, der har bevisbyrden. Det er IKKE
den "anklagede" der skal bevise sin uskyld.

> det er
> typisk en lav højre stående person som vil tror det LOL

ROTFL. Det kommer fra en, der mener at hvis noget står i en avis, så er det
sandt. ))

> reglerne er allerede nu, at hvis et barn er født med en dansk mand / dame,
> så er barnet pr. automatik dansk, så han prøver jo at trække i land så det
> basker.

Hvad er problemet.?

> Han har udtalt men er blevet sat på plads... Så hvorfor går han ikke
> rettens gang så ??

Hvis man skulle gå i retten hver eneste gang en avis kom med en
løgnehistorie, så kunne man ikke lave andet.

> Tager afstand fra HVAD.? Informations løgnehistorie.?
>
> Selv Søren Espersen tager afstand fra de meninger der er blevet påduttet
> ham.
>
> Nej gør han ikke, han prøver at løbe fra sine ord.

At en historie står i en avis, bliver den IKKE sand af.

> [...]
> en af partnerne er dansk, den regl (lov) findes jo allerede, så det er jo

Ufatteligt så dårligt du læser.

Det han siger er, at det burde være den ENESTE måde at blive dansk
statsborger på.

Personligt mener jeg det er en dårlig ide.

> Men igen .. en lav stående højre drejet, siger, at hvis han nægter så har
> aldrig sagt det.

Som sagt: Det er anklageren der har bevisbyrden og den anklagede er at
betragte som uskyldig, indtil det modsatte er bevist.

> Moodsat hvis en anden person som S eller SF hvade sagt ..
> det har jeg aldrig sagt, ja så lyver han efter din norm for håndtering af
> "manglende" kognition adfær

Næh. Det er ALTID anklageren der har bevisbyrden.

Fra : Notion

Dato : 04-09-11 10:54

> [...]

Nu er det den der kommer med påstanden, der har bevisbyrden. Det er IKKE
den "anklagede" der skal bevise sin uskyld.
--------------
LOL der båndet optagelser, så hvad snakker du om .. igen fumler du rundt i
dit taber sind.

> det er
> typisk en lav højre stående person som vil tror det LOL

ROTFL. Det kommer fra en, der mener at hvis noget står i en avis, så er det
sandt. ))

LOL .. læs nu .. der er båndet optagelser din klov ..

> reglerne er allerede nu, at hvis et barn er født med en dansk mand / dame,
> så er barnet pr. automatik dansk, så han prøver jo at trække i land så det
> basker.

Hvad er problemet.?

AT han fortryder det op til et valg, hvor DF står til at midste op til 7
stole ...

> Han har udtalt men er blevet sat på plads... Så hvorfor går han ikke
> rettens gang så ??

Hvis man skulle gå i retten hver eneste gang en avis kom med en
løgnehistorie, så kunne man ikke lave andet.

Det gør han jo ikke, da det kan bevises at han har givet udtryk for det,
igen .. der findes båndet optagelser for samtalen, så hvem tror du ønsker at
gå rettens vej

> [...]
> ham.
>
> Nej gør han ikke, han prøver at løbe fra sine ord.

At en historie står i en avis, bliver den IKKE sand af.

AT den står i avisen og man efterfølgende skriver .. der er båndet
optagelser på denne samtale, så tror jeg nok jeg ved hvad der er sandt,
ellers vil han med rette kunne sige, det bliver sku dyrt for Information ..

> [...]
> en af partnerne er dansk, den regl (lov) findes jo allerede, så det er jo

LOL ... læse .... loven siger alså allerede at man opnår dansk
statsborgerskab hvis bare en forældre er dansk. Det der er problemet er, han
ønsker kun dem som allerede nu er dansk kan avle flere dansker, sådan at man
ikke kan søge om at blive dansk LOL .. læs nu for H hvad der snakkes om. Som
altid gætter du dig frem, tror seriøst på du er asp'r'ger

Det han siger er, at det burde være den ENESTE måde at blive dansk
statsborger på.

Nej det han mener, er at du kan kun blive dansk, hvis du har det rigtige
blod, og derfor ikke kan søge om at blive dansk.

Personligt mener jeg det er en dårlig ide.

Hvad du mener kommer ikke hans ord ved, han har dummet sig og prøver at
snakke sig ud af det.

> [...]

Som sagt: Det er anklageren der har bevisbyrden og den anklagede er at
betragte som uskyldig, indtil det modsatte er bevist.

Han anklare jo, Information bringer jo bare hans ord, så hvis han mener det
er forkert, så går man jo rettens vej. Da der forligger båndet optagelser,
tror jeg nok han prøver at gå stille med døren lige PT.

> Moodsat hvis en anden person som S eller SF hvade sagt ..
> det har jeg aldrig sagt, ja så lyver han efter din norm for håndtering af
> "manglende" kognition adfær

Næh. Det er ALTID anklageren der har bevisbyrden.

Hvem anklagere .. Søren Anklagere, så han kan jo bare trække dem i retten

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 11:24

On Sun, 4 Sep 2011 11:54:26 +0200, Notion wrote:

> [...]
> --------------
> LOL der båndet optagelser, så hvad snakker du om .. igen fumler du rundt i

Gaaaaaaaaaaaab.

Det han sagde var, at opnåelse af dansk statsborgerskab, skulle være
betinget af at mindst en af forældrene havde dansk statsborgerskab.

IKKE det nazistiske pis om blodprøver, som Information lukkede ud.

> ROTFL. Det kommer fra en, der mener at hvis noget står i en avis, så er det
> sandt. ))
>
> LOL .. læs nu .. der er båndet optagelser din klov ..

Fat det dog. Det som Information skrev, er IKKE det der var på
båndoptagelsen. Der var IKKE tale om blodprøver.

> Hvad er problemet.?
>
> AT han fortryder det op til et valg, hvor DF står til at midste op til 7
> stole ...

Hvad i alverden tåger du rundt i.???

For det første fortryder han ikke noget, men kritiserer Informations løgne.
For det andet står DF IKKE til at miste 7 stole.

> Hvis man skulle gå i retten hver eneste gang en avis kom med en
> løgnehistorie, så kunne man ikke lave andet.
>
> Det gør han jo ikke, da det kan bevises at han har givet udtryk for det,
> igen ..

Utroligt som din fatteevne er ikke-eksisterende.

> der findes båndet optagelser for samtalen, så hvem tror du ønsker at
> gå rettens vej

Espersen har IKKE talt om blodprøver. Det er en løgn som Information har
DIGTET, udfra at han snakkede om dansk statsborgerskab.

> [...]
> ellers vil han med rette kunne sige, det bliver sku dyrt for Information ..

Der ER en båndet optagelse af det, men det som Information skriver, er IKKE
citeret fra denne båndoptagelse, men noget som Information digtede.

> [...]
> ønsker kun dem som allerede nu er dansk kan avle flere dansker, sådan at man

Det er NÆSTEN korrekt, bortset fra at du skrev "er dansk kan avle", hvor
der burde have stået "er dansk statsborger kan avle".

> .. læs nu for H hvad der snakkes om. Som
> altid gætter du dig frem, tror seriøst på du er asp'r'ger

Der er en KÆMPE forskel på at være "dansk statsborger" og på at have "dansk
blod".

> Det han siger er, at det burde være den ENESTE måde at blive dansk
> statsborger på.

Ja, og.? Det har stadig INTET med "blodprøver" at gøre.

> Nej det han mener, er at du kan kun blive dansk, hvis du har det rigtige
> blod, og derfor ikke kan søge om at blive dansk.

Gaaaaaaaab. Du fortsætter med dit ævl.

Dansk statsborgerskab her INTET med "blod" at gøre.

> Personligt mener jeg det er en dårlig ide.

Jeg mener også at ideen er idiotisk.

> Hvad du mener kommer ikke hans ord ved, han har dummet sig og prøver at
> snakke sig ud af det.

Vrøvl. Han står ved hvad han har sagt, men vil ikke finde sig i at
Information fejlciterer ham og pådutter ham holdninger, som han aldrig har
givet udtryk for.

> Som sagt: Det er anklageren der har bevisbyrden og den anklagede er at
> betragte som uskyldig, indtil det modsatte er bevist.
>
> Han anklare jo, Information bringer jo bare hans ord,

Information bringer IKKE hans ord, men digter videre på hvad de TROR han
mener.

> så hvis han mener det
> er forkert, så går man jo rettens vej. Da der forligger båndet optagelser,
> tror jeg nok han prøver at gå stille med døren lige PT.

Hvad DU tror, er inderligt ligegyldigt

> Næh. Det er ALTID anklageren der har bevisbyrden.
>
> Hvem anklagere .. Søren Anklagere,

Nej, Information anklager Espersen for at have "nazistiske" holdninger, så
det er deres opgave at bevise deres påstande.

>så han kan jo bare trække dem i retten

Det er da muligt at han gør det senere, selvom jeg tvivler, da det vil
kræve alt for meget tid og Information sikkert kun bliver dømt til at
bringe en undskyldning på side 32.

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:55

On 03-09-2011 10:51, Steen A. Thomsen wrote:

> Det viste sig jo bare at være ENDNU en løgnehistorie for den røde
> propagandamaskine.

Jeg synes det er utroligt at de bliver ved. De må virkelig hade DF, jeg
kan ikke se anden årsag. Og når man hader så meget, hvad er så forskellen?

Fra : P.N.

Dato : 03-09-11 10:03

"Notion" <No_post@to_me.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.information.dk/277934

Nu er det slået helt klik for manden, ver ddr ikke noget om at han engang
var medlem af ....... Nåeh ja lad os ikke tænke på det.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 03-09-11 10:06

On 03-09-2011 10:23, Notion wrote:
> http://www.information.dk/277934

Det primært flove i den historie er den strøm af autorefleks
nazist-svar, der kommer fra alle de selvretfærdige helgener, der er så
indebrændte bag deres facade af politisk korrekthed, at de slet ikke kan
styre sig selv, når de får en chance for at kanalisere noget af al den
indebrændthed ud på en DF'er.

--
Andreas

Fra : Andreas Andersen

Dato : 03-09-11 10:07

On 03-09-2011 11:06, Andreas Andersen wrote:

> [...]
> indebrændte bag deres facade af politisk korrekthed, at de slet ikke kan
> styre sig selv, når de får en chance for at kanalisere noget af al den

Jeg henviste i ovenstående til kommentarerne under artiklen på
Informations hjemmeside.

--
Andreas

Fra : Notion

Dato : 03-09-11 10:09

"Andreas Andersen" skrev i meddelelsen

> [...]

indebrændte bag deres facade af politisk korrekthed, at de slet ikke kan
styre sig selv, når de får en chance for at kanalisere noget af al den

---------------------

At manden siger at det er taget ud af en privat samtale, gør da ikke hans
syn på "fremmede" mere dansk vel ??

Fra : Andreas Andersen

Dato : 03-09-11 10:15

On 03-09-2011 11:08, Notion wrote:
> At manden siger at det er taget ud af en privat samtale, gør da ikke
> hans syn på "fremmede" mere dansk vel ??

Jeg er ikke enig i Søren Espersens synspunkt, men jeg synes faktisk, det
er værre at begynde at slynge om sig med nazistfloskler.

--
Andreas

Fra : Notion

Dato : 03-09-11 10:23

> [...]

Jeg er ikke enig i Søren Espersens synspunkt, men jeg synes faktisk, det
er værre at begynde at slynge om sig med nazistfloskler.

------------------------------------

Citat: Hans egne ord
Jeg har sagt, at det er min personlige holdning, at loven om dansk
indfødsret måske kunne strammes, således at indfødsret som overordnet
princip kun kan erhverves, hvis enten far eller mor er dansk statsborger,"
siger Søren Espersen i pressemeddelelsen.

Hvem har nazi tanker ???

Som det er nu, bliver barn født i DK, dansk statsborger hvis en af
forældrene er Dansk, så hans private samtale om at det skal afstemmes med en
blodprøve, gør da ikke hans tanker Danske vel? ....
At du er flov, og at folk vil sætte lighed mellem Søren og nazistiske
tanker, dem han han jo selv udbredt.
Hvad vi tænker, kan da ikke ændre ved hans egne ord vel.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 03-09-11 10:31

On 03-09-2011 11:23, Notion wrote:
> [...]
> princip kun kan erhverves, hvis enten far eller mor er dansk
> statsborger," siger Søren Espersen i pressemeddelelsen.

Hvis det skulle være nazistisk, skulle hans forslag vel også gå ud på,
at man ikke må gifte sig uden for racen. Som jeg forstår det, har han
ingen problemer med, at man gifter sig med en afrikaner, får nogle børn,
og de børn så bliver sorte danske statsborgere. Hans forslag er fjollet,
men har ingenting at gøre med nazismen, som jeg opfatter den.

> [...]
> tanker, dem han han jo selv udbredt.
> Hvad vi tænker, kan da ikke ændre ved hans egne ord vel.

Folk kan jo sige hvad de vil, det virker bare lidt ynkeligt, at man har
brug for at kaste med den slags skyts. Det undrer mig, hvorfor folk
reagerer sådan - der er lidt flokmentalitet over det. Hvorfor kan man
ikke bare forholde sig nøgternt til forslaget? Hvis det vitterligt er så
udansk og tosset, er der vel ingen grund til overhovedet at give det
opmærksomhed?

--
Andreas

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 11:05

On Sat, 03 Sep 2011 11:31:10 +0200, Andreas Andersen wrote:

> [...]
> og de børn så bliver sorte danske statsborgere. Hans forslag er fjollet,
> men har ingenting at gøre med nazismen, som jeg opfatter den.

Lige præcis.

Problemet ligger i, at dem der spiller "nazi-kortet", ikke aner hvad de
snakker om og tydeligvis ikke har nogen argumenter.

Jeg mener også at forslaget er fjollet, men det er lige så fjollet at
uintegrerbare mennesker automatisk har krav på dansk statsborgerskab.

Dansk statsborgerskab burde være noget man skulle gøre sig fortjent til.

Fra : Notion

Dato : 03-09-11 13:34

> [...]

Jeg mener også at forslaget er fjollet, men det er lige så fjollet at
uintegrerbare mennesker automatisk har krav på dansk statsborgerskab.

-----------------------------

Prøv nu at have kendskab til hvad du snakker om, hvem får pr. automatik
dansk statsborgerskab ???

Dansk statsborgerskab burde være noget man skulle gøre sig fortjent til.

Hvornår er man fortjent med dansk statsborgerskab ?? Når man er født af en
dansker, når man er født af forældre som ikke har en fast indkomst, så dit
forslag gør dine egne børn til ikke danske LOL .. du er sku smart mand ..
Kognitiv adfær kræver øvelse ser du

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 14:58

On Sat, 3 Sep 2011 14:33:35 +0200, Notion wrote:

> [...]
>

> -----------------------------
>
> Prøv nu at have kendskab til hvad du snakker om, hvem får pr. automatik

Palæstinensere for at tage et eksempel.

> Hvornår er man fortjent med dansk statsborgerskab ??

Når man har ydet noget for samfundet.

> Når man er født af en
> dansker, når man er født af forældre som ikke har en fast indkomst, så dit
> forslag gør dine egne børn til ikke danske LOL

Du tåger da helt vildt i din brandert.

Jeg har arbejdet siden 1973 og indtil jeg blev sygemeldt efter en
arbejdsulykke. Min ex-kone (der er dansk statsborger nu), har haft fast
arbejde i over 10 år, og har ALDRIG fået overførselsindkomst.

> .. du er sku smart mand ..
> Kognitiv adfær kræver øvelse ser du

Du er så snothamrende hjerneblæst, at du tror på dine egne løgne.

Fra : Notion

Dato : 04-09-11 11:04

> [...]

> -----------------------------
>
> Prøv nu at have kendskab til hvad du snakker om, hvem får pr. automatik

Prøv igen, hvem får pr. automatik dansk statsborgerskab ??
Statløse ja, men det behøver ikke være palæstinenser vel

> Hvornår er man fortjent med dansk statsborgerskab ??

Når man har ydet noget for samfundet.

Nej når man opnår retten til det.

> Når man er født af en
> dansker, når man er født af forældre som ikke har en fast indkomst, så dit
> forslag gør dine egne børn til ikke danske LOL

Du tåger da helt vildt i din brandert.

Nej det er jo udsigten, så dine børn bliver frataget deres statsborgerskab
kan du se, så det er bare med at lad dem bortadapterer, så når din DF far
dummer sig, ja så er den sociale struktur, at barnet støtter og kæmper for
der far..

Jeg har arbejdet siden 1973 og indtil jeg blev sygemeldt efter en
arbejdsulykke. Min ex-kone (der er dansk statsborger nu), har haft fast
arbejde i over 10 år, og har ALDRIG fået overførselsindkomst.

Jamen det er jo ikke pointen vel. ... læs og forstå, nu trækker jeg dig til
tavlen ...
Din DF far mener, at du kun kan få statsborgerskab i DK. hvis du har Dansk
blod i dig, altså kan du kun blive det, hvis en af forældrene er dansk. Den
lov findes allerede, men din kone vil miste sit statsborgerskab og dine børn
også, hvis din kone finder en udlænding.
Det er jo derfor det er flovt, at være dansker på denne udtalelse.

> .. du er sku smart mand ..
> Kognitiv adfær kræver øvelse ser du

Du er så snothamrende hjerneblæst, at du tror på dine egne løgne.

Du kan se du har problemer med din kognitiv adfærd, den sociale struktur,
gør at børn af forældre altid beskytter sin far / mor, så derfor har store
problemer, da du både skal beskytte din far og du som "normale" vil tage
afstand fra hans udtagelser, så jo du er kognitivt udfordret lige nu.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 11:36

On Sun, 4 Sep 2011 12:04:19 +0200, Notion wrote:

> Palæstinensere for at tage et eksempel.
>
> Prøv igen, hvem får pr. automatik dansk statsborgerskab ??
> Statløse ja, men det behøver ikke være palæstinenser vel

Du bad om et eksempel og fik det.

> Når man har ydet noget for samfundet.
>
> Nej når man opnår retten til det.

Jeg troede du spurgte om MIN mening.

> [...]
> dummer sig, ja så er den sociale struktur, at barnet støtter og kæmper for

Er du på stoffer.?

Hvorfor skulle nogen få FRATAGET deres statsborgerskab.?

Desuden opfylder jeg jo kravet om forældres statsborgerskab.

> [...]
> arbejde i over 10 år, og har ALDRIG fået overførselsindkomst.
>
> Jamen det er jo ikke pointen vel. ... læs og forstå, nu trækker jeg dig til

Det er NETOP pointen. Mine børn har en far der er dansk statsborger, og
dermed ville de også være danske statsborgere, efter Espersens fjollede
forslag.

> Din DF far mener, at du kun kan få statsborgerskab i DK.

Min far ver ikke DF'er.

> hvis du har Dansk
> blod i dig,

De eneste der snakker om "blod", er dig og Information.

> altså kan du kun blive det, hvis en af forældrene er dansk.

Forkert. Er dansk STATSBORGER.

> Den
> lov findes allerede, men din kone vil miste sit statsborgerskab

Du vrøvler helt vildt. Der er INGEN der vil fratage nogen deres
statsborgerskab.

> og dine børn
> også, hvis din kone finder en udlænding.

Hvorfor det.??? De er da stadig mine børn, og jeg er dansk statsborger.

HVIS du endelig ville komme med noget relevant, så kunne du have sagt at
min ex-kone ikke ville kunne blive dansk statsborger, hvis det fjollede
forslag havde været virkelighed for 15 år siden.

For øvrigt ER min ex-kone blevet gift igen med en udenlandsk statsborger.

> Det er jo derfor det er flovt, at være dansker på denne udtalelse.

Det er flovt at Danmark ikke har sørget for at du fik behandlet dine
psykiske problemer.

Sig NEJ til narko.!!!!!!!!

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 11:01

On Sat, 3 Sep 2011 11:23:16 +0200, Notion wrote:

> [...]
> princip kun kan erhverves, hvis enten far eller mor er dansk statsborger,"
> siger Søren Espersen i pressemeddelelsen.

Det har DU (og Information).

> Som det er nu, bliver barn født i DK, dansk statsborger hvis en af
> forældrene er Dansk, så hans private samtale om at det skal afstemmes med en
> blodprøve, gør da ikke hans tanker Danske vel? ....

HVEM snakker om "blodprøve".?

> At du er flov, og at folk vil sætte lighed mellem Søren og nazistiske
> tanker, dem han han jo selv udbredt.

HVOR.?

> Hvad vi tænker, kan da ikke ændre ved hans egne ord vel.

Problemet er at DU og mange andre rødfjolser ikke kan læse simple danske
sætninger.

Fra : Notion

Dato : 03-09-11 13:35

> [...]
> princip kun kan erhverves, hvis enten far eller mor er dansk statsborger,"
> siger Søren Espersen i pressemeddelelsen.

Det har DU (og Information).

Hvor siger jeg at han er nazist eller tænker sådan ??

> [...]
> en
> blodprøve, gør da ikke hans tanker Danske vel? ....

han siger det var i en privat samtale, at snakken om blodprøve indgår ...

> At du er flov, og at folk vil sætte lighed mellem Søren og nazistiske
> tanker, dem han han jo selv udbredt.

HVOR.?

På dine støtte om hans tanker

> Hvad vi tænker, kan da ikke ændre ved hans egne ord vel.

Problemet er at DU og mange andre rødfjolser ikke kan læse simple danske
sætninger.

LOL .. den som ikke kan læse er sku da dig .... læs nu JP ...

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 15:09

On Sat, 3 Sep 2011 14:35:15 +0200, Notion wrote:

> HVEM snakker om "blodprøve".?
>
> han siger det var i en privat samtale, at snakken om blodprøve indgår ...

Det er jo løgn og i direkte modstrid med hvad han er citeret for.

> HVOR.?
>
> På dine støtte om hans tanker

Du mener altså at når jeg skriver "Jeg mener også at forslaget er fjollet",
så er det en støtte.???

Du burde have dine skolepenge tilbage.

> Problemet er at DU og mange andre rødfjolser ikke kan læse simple danske
> sætninger.
>
> LOL .. den som ikke kan læse er sku da dig .... læs nu JP ...

Den her.?

[...]

"Det forholder sig eksempelvis sådan i USA, at man i dag som overordnet
princip bliver amerikansk statsborger, hvis enten far eller mor er
amerikansk statsborger - men det betyder jo ikke, at man ikke af anden vej
kan få amerikansk statsborgerskab. Det kan man få, hvis man ellers lever op
til en række stillede krav. Det er det præcist samme princip, jeg
personligt som en mulighed kunne se indført i Danmark", siger Søren
Espersen"

Du må hellere se at få lappet hullerne i dine fødder.

Fra : Notion

Dato : 04-09-11 11:10

> HVEM snakker om "blodprøve".?
>
> han siger det var i en privat samtale, at snakken om blodprøve indgår ...

Det er jo løgn og i direkte modstrid med hvad han er citeret for.

Tror du skal læse igen, det står jo i avisen, at han påstår det er i en
privat samtale....dohhhh

> [...]
>
> På dine støtte om hans tanker

Du mener altså at når jeg skriver "Jeg mener også at forslaget er fjollet",

Læs andet sted om social struktur ...

> [...]

Espersen"

Du må hellere se at få lappet hullerne i dine fødder.

LOL .. prøv nu at tage afstand fra din DF far ...

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 11:38

On Sun, 4 Sep 2011 12:09:45 +0200, Notion wrote:

> Det er jo løgn og i direkte modstrid med hvad han er citeret for.
>
> Tror du skal læse igen, det står jo i avisen, at han påstår det er i en
> privat samtale....dohhhh

Præcis... PÅSTÅR.!!!

> Du mener altså at når jeg skriver "Jeg mener også at forslaget er fjollet",
> så er det en støtte.???
>
> Du burde have dine skolepenge tilbage.
>
> Læs andet sted om social struktur ...

Økseskaft.?

> [...]
> Espersen"
>
> Du må hellere se at få lappet hullerne i dine fødder.
>

> LOL .. prøv nu at tage afstand fra din DF far ...

Økseskaft.? IGEN.!!!

PS: Min far var IKKE DF'er, men socialdemokrat.

Fra : P.N.

Dato : 04-09-11 15:10

> Økseskaft.? IGEN.!!!
>
> PS: Min far var IKKE DF'er, men socialdemokrat.

Det er ufatteligt en socialdemokrat kan frembringe en idiot og kværulant af
sådanne dimensioner, jeg kommer til at tænke på Erhardt Jakobsen.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 15:21

On Sun, 4 Sep 2011 16:10:12 +0200, P.N. wrote:

> Det er ufatteligt en socialdemokrat kan frembringe en idiot og kværulant af
> sådanne dimensioner, jeg kommer til at tænke på Erhardt Jakobsen.

Tag dine piller.

Fra : P.N.

Dato : 04-09-11 15:37

> Tag dine piller.

Undskyld, men kom det fra pillevraget SA Thomsen, LOL Ærligt talt tror
du ikke lige at du slappe lidt med alle de der smertestillende piller du
propper i dig.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 15:51

On Sun, 4 Sep 2011 16:37:28 +0200, P.N. wrote:

> Undskyld, men kom det fra pillevraget SA Thomsen, LOL

Du bliver VED med dit ævl.

Hvordan ken nogen der IKKE spiser piller, være et pillevrag.???

> Ærligt talt tror
> du ikke lige at du slappe lidt med alle de der smertestillende piller du
> propper i dig.

Jeg kan da ikke spise færre end INGEN, spade.

Fra : Lyrik

Dato : 03-09-11 11:38

Den 03/09/11 10.23, Notion skrev:
> http://www.information.dk/277934

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du kan ikke blive Cherokee indianer hvis ikke du er etnisk cherokee og
det konfirmeres ved en blodprøve. At du har fjer på og danser
stammedanse tæller ikke en døjt! Du er forment deres statsborgerskab for
tid og evighed.

Strider det imod "internationale konventioner?"
Det rører dem ikke en fjer!

MvH
Jens

Fra : Pedersen

Dato : 03-09-11 12:59

On 03-09-2011 12:38, Lyrik wrote:

> [...]
> tid og evighed.
>
> Strider det imod "internationale konventioner?"

Hvis denne analogi skulle være en henvisning til problematikken omkring
tildeling af dansk statsborgerskab/indfødsret er den lidt misvisende.
Der findes ikke etniske danskere med en speciel ensartet genetisk
sammensætning. Danskere er et opkog af mange forskellige folkeslag:
polakker og folk fra andre slaviske lande, tyskere,
franskmænd,italienere, spaniolere, sydamrikanere (ja indianere også :)
), nordamerikanere, englændere og folk fra andre engelsktalende lande,
skandinavere (ok her er en del "vikingeblod" :) ) osv. selv afrikanere
og asiateres genmateriale er blandet op med vores og en pæn portion
inuit/eskimo gener også :)
Etniske danskere kan kun være danskere der er født i dette land....det
er der forresten en masse med asiatiske, mellemøstlige, amerikanske
(osv.) forældre der er. Det eneste vi reelt har der binder os sammen som
danskere idag er vores sprog og til en vis grad vores historie og
religiøse tilhørsforhold. Det sidste er dog udvandet idet de fleste
danskere er kulturkristne og ikke reelt religiøst orienterede.
Det danske sprog kan alle lære......historien kan de fleste sætte sig
ind i tilbage er kun udseendet....hvid hud....well oprindeligt er vi
alle hidrørende fra afrika...så vi er alle negre :)

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-09-11 14:14

On 03/09/11 13:59, Pedersen wrote:

> [...]
> tildeling af dansk statsborgerskab/indfødsret er den lidt misvisende.
> Der findes ikke etniske danskere med en speciel ensartet genetisk

Jo det gør der da. Men genetik har kun været nævnt af velmenere ifm
statsborgerskab. Det klinger vist lidt nazi-agtigt for disse ellers
historieløse velmenere - hvilket giver dem stort livsindhold, når nu de
helst undgår had.

Men du har måske nok ret i at vi alle stammer fra noget amøbeagtigt, men
da var Afrika en del af Pangea ligesom de andre kontinenter.

Mvh
Martin

Fra : Notion

Dato : 03-09-11 13:38

"Lyrik" skrev i meddelelsen news:4e62039e$0$302$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

det konfirmeres ved en blodprøve. At du har fjer på og danser
stammedanse tæller ikke en døjt! Du er forment deres statsborgerskab for

jeg kan blive hvis loven siger det ...

Her er tale om .. at der allerede findes en lov, hvor man bliver pr.
automatik dansk statsborger, hvis en part allerede er dansk, så han prøver
jo klart at tale sig ud af den uheldige artikel .. LOL ..

Strider det imod "internationale konventioner?"
Det rører dem ikke en fjer!

Men hvorfor skal en dansker have tappet blod, for at gøre hans / hendes barn
mere Dansk??

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 15:12

On Sat, 3 Sep 2011 14:37:39 +0200, Notion wrote:

> Men hvorfor skal en dansker have tappet blod, for at gøre hans / hendes barn
> mere Dansk??

De ENESTE der snakker om "blodprøver" er hjernedøde rødfascister.

Fra : Notion

Dato : 04-09-11 11:10

> [...]

> barn
> mere Dansk??

De ENESTE der snakker om "blodprøver" er hjernedøde rødfascister.

Hvordan kan man se om jeg er Dansk ??

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 11:39

On Sun, 4 Sep 2011 12:10:11 +0200, Notion wrote:

> De ENESTE der snakker om "blodprøver" er hjernedøde rødfascister.
>
> Hvordan kan man se om jeg er Dansk ??

Checke om du har dansk statsborgerskab. Hvor svært kan det være.?

Fra : Michael Weber

Dato : 04-09-11 12:06

Den 04-09-2011 12:39, Steen A. Thomsen skrev:

> Checke om du har dansk statsborgerskab. Hvor svært kan det være.?

Nå, men så må man jo formode at DF ikke behøver yderlige debat omkring
danskhed. Man er jo dansk, når man har dansk statsborgerskab.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 12:39

On Sun, 04 Sep 2011 13:05:39 +0200, Michael Weber wrote:

> Nå, men så må man jo formode at DF ikke behøver yderlige debat omkring
> danskhed. Man er jo dansk, når man har dansk statsborgerskab.

Han snakkede om statsborgerskab, ikke danskhed.

Fra : Michael Weber

Dato : 04-09-11 12:48

Den 04-09-2011 13:39, Steen A. Thomsen skrev:

> Han snakkede om statsborgerskab, ikke danskhed.

"Nationalismen skulle være det grundlæggende fundament staten skulle
bygges på, alle tyskere skulle bekende sig til tyskheden frem for noget
andet ideal. Ideen var, at hvis alle tyskere så sig som tyskere frem
for alt, og lagde andre politiske eller religiøse idealer fra sig, så
ville nationen blive en stor enig masse, hvor der ikke ville herske
uenighed, og hvor man kunne blive fri for det man så som det forhadte
liberale demokratis ævl og kævl."
http://da.wikipedia.org/wiki/Nazisme

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 12:51

On Sun, 04 Sep 2011 13:47:52 +0200, Michael Weber wrote:

> [...]
> ville nationen blive en stor enig masse, hvor der ikke ville herske
> uenighed, og hvor man kunne blive fri for det man så som det forhadte

Gaaaaaaaaab.

Fra : Michael Weber

Dato : 04-09-11 12:52

Den 04-09-2011 13:51, Steen A. Thomsen skrev:

> Gaaaaaaaaab.

Jaee...ligheder og forskelle er kendt stof.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 13:03

On Sun, 04 Sep 2011 13:51:47 +0200, Michael Weber wrote:

> Jaee...ligheder og forskelle er kendt stof.

Der er jo flere forskelle end ligheder.

Fra : Michael Weber

Dato : 04-09-11 13:04

Den 04-09-2011 14:03, Steen A. Thomsen skrev:

> Der er jo flere forskelle end ligheder.

Enig.
Det er bare lighederne, der er problemet.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 13:35

On Sun, 04 Sep 2011 14:03:30 +0200, Michael Weber wrote:

> Enig.
> Det er bare lighederne, der er problemet.

ALLE kan da finde et eller andet i den tekst, som de har til fælles.

Jeg mener også at indvandrere først of fremmest skal bekende sig til de
danske idealer, så som demokrati og ytringsfrihed, og deres personlige
religiøsitet kommer i ander række.

Det bliver jeg sgu da ikke til nazist af.

Fra : Isachsen

Dato : 04-09-11 15:42

Michael Weber wrote:

> [...]
> herske uenighed, og hvor man kunne blive fri for det man så som det
> forhadte liberale demokratis ævl og kævl."

Høres da idyllisk ut.
Hvordan går det sammen med vår tids idéer om farverikt felleskap?
Blir det "Ein Volk, ein Reich, ein Führer" mot
"Eine Menschheit, eine Welt, eine Mafia"?
Det er kun skalaen der har endret seg.

Isachsen

Fra : P.N.

Dato : 04-09-11 15:41

> "Steen A. Thomsen" skrev i meddelelsen

> De ENESTE der snakker om "blodprøver" er hjernedøde rødfascister.
>
> Hvordan kan man se om jeg er Dansk ??

Det er rimeligt problematisk den nyhedslæser notion bruger, den sætter ikke
´">" på alle Thomsens svar.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-09-11 09:04

On Sat, 03 Sep 2011 12:38:22 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

> [...]
>tid og evighed.
>
>Strider det imod "internationale konventioner?"

I Japan skal du være gift japansk
,strafri og fuldtids job i et-1½ årti hvis ikke du er en berømt
sumobryder
Alle grupper vælger regler og det rager ikke andre

Fra : Isachsen

Dato : 04-09-11 10:32

Lyrik wrote:

> [...]
> for tid og evighed.
>
> Strider det imod "internationale konventioner?"

Det letter oversikten hvis man skiller mellom det juridiske utland og
det etniske utland.
For eksempel er dansker, svensker og nordmenn - juridisk sett -
"utlendinger" i forhold til hverandre.
Men etnisk sett er de det ikke.
At vi bebor hvert vårt land, skyldes historiske og politiske
omstendigheter.

Isachsen

Fra : Bo Warming

Dato : 04-09-11 14:50

On Sun, 4 Sep 2011 11:31:48 +0200, " Isachsen" <tavekkorigi@c2i.net>
wrote:

> [...]
>"utlendinger" i forhold til hverandre.
>Men etnisk sett er de det ikke.
>At vi bebor hvert vårt land, skyldes historiske og politiske
SOM SKABER EJENDOMSRET

Når den af poltikerne deles med muslimer i stort tal bør holdes
folkeafstemning

Ingen straffes for at bryde konventioner

Fra : /john

Dato : 03-09-11 17:02

Fra : Notion

Dato : 04-09-11 10:46

"/john" skrev i meddelelsen

"Notion" <No_post@to_me.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.information.dk/277934

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2534396.ece

Den sociale struktur er sådan, at når forældre dummer sig, støtter alle børn
op omkring deres forældre, sådan kan man se i DK.politik, at din far har
dummet sig og du som barn, selvfølgelig bakker ham op.

Hvis der oplyses der findes båndet optagelser, er det nok derfor han ikke
truer med at gå retten vej, så ja han mener bestemt at man skal have særligt
blod for at kunne blive Dansk.

At du og alle hans sønner ikke kan se, det er en total syg Ide, så er det,
at det er flovt at være dansk, når bare en dansker holder sig en sådan tanke
som din Fader ..

SÅ beskyt du bare, det er den naturlige sociale struktur som giver sig til
udtryk, at du selvfølge beskytter din far.

Fra : Michael Weber

Dato : 04-09-11 12:38

Den 03-09-2011 10:23, Notion skrev:
> http://www.information.dk/277934

Her er, hvad Søren Espersen mener:
""Der skal strammes yderligere op med hensyn til tildeling af dansk
indfødsret. Jeg foretrækker personligt, at loven ændres, således at
dansk indfødsret som overordnet princip kun kan erhverves, hvis enten
far eller mor er dansk statsborger.""
http://www.danskfolkeparti.dk/Dagbladet_Information_bringer_falsk_artikel_om_Indf%C3%B8dsret.asp

Som loven er idag, kan et barn få dansk statsborgerskab hvis mor eller
far er dansk statsborger.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/statsborgerskab/statsborgerskab.htm

[...]
Espersen, som i øvrigt oplyser, at Dansk Folkepartis folketingsgruppe
for et års tid siden diskuterede muligheden, men der var enighed om ikke
at fremsætte forslaget."
http://www.danskfolkeparti.dk/Dagbladet_Information_bringer_falsk_artikel_om_Indf%C3%B8dsret.asp

Som loven er idag, kan alle der lever op til en række stillede krav,
søge og få dansk statsborgerskab. Her er de stillede krav:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/statsborgerskab/statsborgerskab_ved_naturalisation.htm

Så hvad er det mon præcis Søren Espersen og DF gerne vil have ændret?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 12:47

On Sun, 04 Sep 2011 13:38:13 +0200, Michael Weber wrote:

> [...]
>
> Som loven er idag, kan et barn få dansk statsborgerskab hvis mor eller

Præcis. Forskellen er at han mener "KUN kan erhverves".

> [...]
>

> Så hvad er det mon præcis Søren Espersen og DF gerne vil have ændret?

At det KUN kan lade sig gøre på den måde.

PS: Jeg er IKKE enig med ham.

Fra : Michael Weber

Dato : 04-09-11 12:50

Den 04-09-2011 13:46, Steen A. Thomsen skrev:

> Præcis. Forskellen er at han mener "KUN kan erhverves".

Allligevel modsiger han sig selv og kommer nedenunder med et anden måde,
hvorpå han mener, man skal kunne opnå dansk statsborgerskab.

> At det KUN kan lade sig gøre på den måde.

Hvilken en af dem?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 12:54

On Sun, 04 Sep 2011 13:50:14 +0200, Michael Weber wrote:

> Allligevel modsiger han sig selv og kommer nedenunder med et anden måde,
> hvorpå han mener, man skal kunne opnå dansk statsborgerskab.

> Hvilken en af dem?

Den detalje havde jeg ikke lige fanget.

Det gør da bare kritikken af ham, endnu mere latterlig.

Fra : Michael Weber

Dato : 04-09-11 12:56

Den 04-09-2011 13:54, Steen A. Thomsen skrev:

> Den detalje havde jeg ikke lige fanget.
>
> Det gør da bare kritikken af ham, endnu mere latterlig.

Det er på bare et partsindlæg fra Søren Espersens side.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 13:05

On Sun, 04 Sep 2011 13:55:37 +0200, Michael Weber wrote:

> Det er på bare et partsindlæg fra Søren Espersens side.

Kan du ikke i stedet for finde den originale artikel fra den norske avis.?

Jeg prøvede, men kunne ikke finde den.

Fra : Michael Weber

Dato : 04-09-11 13:14

Den 04-09-2011 14:04, Steen A. Thomsen skrev:

> Kan du ikke i stedet for finde den originale artikel fra den norske avis.?
>
> Jeg prøvede, men kunne ikke finde den.

Interviewet stammer fra en artikel "Det Hvite Danmark".
http://politiken.dk/politik/ECE1380411/espersen-afviser-citater-om-blodsbaand/

De findes ikke på vg.nos hjemmeside.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 04-09-11 13:48

On Sun, 04 Sep 2011 14:13:33 +0200, Michael Weber wrote:

<snip>

> Interviewet stammer fra en artikel "Det Hvite Danmark".
> http://politiken.dk/politik/ECE1380411/espersen-afviser-citater-om-blodsbaand/
>
> De findes ikke på vg.nos hjemmeside.

Efter hvad jeg kan se på: http://forum.anarcho.dk/viewtopic.php?pid=59727
Så er ordet "blod" IKKE noget Espersen er kommet med, men noget Verdens
Gang har brugt.

Den samme konklusion er her: http://www.information.dk/277970
Hvor Informations ansvarshavende chefredaktør, selv skriver:

"Sandt er det, at Søren Espersen ikke tager ordene »dansk blod« i sin mund"

og

"vi haft lejlighed til at lytte til interviewets præcise ordlyd, der i
øvrigt stemmer overens med udsagn fra Søren Espersens egen hjemmeside."

Der er kun EN konklusion:

Information løj og Espersen talte sandt. (hvilket de reelt selv indrømmer)

Fra : P.N.

Dato : 05-09-11 09:29

> [...]
>
> Der er kun EN konklusion:
>
> Information løj og Espersen talte sandt. (hvilket de reelt selv indrømmer)

Jamen så er det jo bare at sende sagen videre til Espersens advokat, men som
Informations redaktør siger så har de den båndede optagelse af interviewet
der fortæller hvad der blev sagt. Så enten lyver Espersen eller også så vil
han ikke have de 30-50.000 kr der følger med det at vinde et injuriesøgsmål.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 05-09-11 09:32

On Mon, 5 Sep 2011 10:29:03 +0200, P.N. wrote:

> [...]
> han ikke have de 30-50.000 kr der følger med det at vinde et injuriesøgsmål.

Kan du overhovedet læse.?

Hvad var der ved "Sandt er det, at Søren Espersen ikke tager ordene »dansk
blod« i sin mund" og "vi haft lejlighed til at lytte til interviewets
præcise ordlyd, der i øvrigt stemmer overens med udsagn fra Søren Espersens
egen hjemmeside.", som du ikke forstod.?

Fra : Bo Warming

Dato : 04-09-11 14:53

On Sun, 4 Sep 2011 13:46:39 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Præcis. Forskellen er at han mener "KUN kan erhverves".

Hr og fru Hansens bondegård går i arv til Hansenbørnene

DK skal gå i arv til Danskerbørn - helt analogt

Og kun til dem hvis ikke stærke artumenter for at en kulturfælle der
har boet her længe er vildt populær

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:51

On 03-09-2011 10:23, Notion wrote:
> http://www.information.dk/277934

Ja, fordi vi har Information og sådan nogle som dig. Det er nærmest pinligt.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 05-09-11 17:01

Den 03-09-2011 10:23, Notion skrev:
> http://www.information.dk/277934

Åh nej, nu igen!

Jeg skammer mig sådan over at være dansk. Jeg ville meget hellere være
fra østafrika, og have været børnesoldat og lært at sprætte gravide
kvinder op så jeg på den måde havde forstået solidaritet med mennesker
fra hele jorden.

- cep

Fra : DADK

Dato : 09-09-11 01:46

On 05-09-2011 18:01, Claus E. Petersen wrote:

> [...]
> fra østafrika, og have været børnesoldat og lært at sprætte gravide
> kvinder op så jeg på den måde havde forstået solidaritet med mennesker

Desværre blev du bare en ressourcestærk "racistis!" dansker. Ach Schade.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 11-09-11 16:47

Den 09-09-2011 02:46, DADK skrev:

> Desværre blev du bare en ressourcestærk "racistis!" dansker. Ach Schade.

Næh, men hvis jeg var, kunne jeg vel kalde mig selv for samspilsramt,
finde en årsag med bund i ondskaben fra USA og/eller Israel og med et
par socialpædagogiske buzzwords få en smule forloren medfølelse.

- cep