For tiden er Kronen, nordens Schweitzerfra~
Fra : Lyrik

Dato : 03-09-11 08:46

"Jeg undrede mig da det TV jeg købte som havde en vejledende udsalgspris
på omkring 13K, kunne købes for 6,5K!"

I frygt for faldende værdi på Dollar o.a. så opkøber udlændingene vildt
og voldsomt danske statsobligationer!
Med så massive opkøb er den danske krone i fare for at blive mere og
mere værd, altså en reflation.

Som modtræk måtte Nationalbanken købe for 12,2 Milliarder kroner
udenlandsk valuta, i håb om at det vil SVÆKKE den alt for stærke danske
valuta!
Vi er på vej til ikke at kunne holde den nede på Eurokurs!

Så kører vi med en meget lav rente så dem der køber danske
obligationer ikke får nogen rente ud af det!
men de er ligeglade! De fortsætter med at købe danske obligationer.
Nationalbanken overvejer at sætte renten yderligere ned!

Den danske krone er guld!!!

Sten Bokian Den danske banks "finansfyrste", havde selvfølgelig godt med
uld i munden så vi "ikke skal opdage det", men forsikrede at uanset hvem
der kom i regering så gik det udmærket!))

MvH
Jens

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 03-09-11 09:50

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men de er ligeglade! De fortsætter med at købe danske obligationer.
> Nationalbanken overvejer at sætte renten yderligere ned!

Der er ingen grund til at have armene oppe for det, tvært imod i
allerhøjeste grad. Den danske økonomi er en alt for lille og sårbar økonomi
til at have råd til spekulation. Den danske krone SKAL holde sig inden for
en snæver valutaslange i forhold til Euroen, det har vi forpligtet os til.
Det betyder at vi SKAL foretage os noget når kronen bliver udsat for et
pres, også selv om det er et "positivt" pres. Hvis vi ikke gjorde det
risikerede vi kronens himmelflugt og senere med al sandsynlighed kronens
styrtdyk. Der skal ikke så store muskler til jonglere rundt med kronen. Det
skal vi være helt bevidste om. Vi har heldigvis den Europæiske Centralbank
til at hjælpe os med støtteopkøb når det er ved at gå galt (hvilket er det
eneste gode ved EU, resten er noget lort) men vi skal sørge for afhjælpe når
det går den anden vej. Set i verdensperspektiv, så er det rablende
ligegyldigt om der er tillid til den danske økonomi eller ej, det er den alt
for lille til. Set ud fra det danske perspektiv er det da meget godt, på den
korte bane.

Vi skal bare være klar over at i øjeblikket er vi godt og grundig i gang med
at gældsætte os i udenlandske lån i en voldsom fart og det ser ikke ud til
at stoppe lige foreløbigt. Eksporten går nogenlunde godt lige pt. men det
danske privatforbrug er helt i bund. Det rammer den danske økonomi, der er
ganske enkelt slet ikke gang nok i hjulene. Og noget af grunden til det er
at fattigdommen i Danmark buldrer derudaf på grund af fejlslagen borgerlig
arbejdsmarkeds- og socialpolitik. Tilbagetrækningsreformen er en katastrofe,
ikke alene for den danske økonomi men også for den enkelte borger som bliver
ramt af konsekvenserne af den. Og dette har vi ikke set det fulde omfang af
endnu, dårligt nok starten af det, men det starter i løbet af sommeren 2012,
ved mindre at Helle Thorning Schmidt griber ind over for
tilbagetrækningsreformen.

Det alvorligste problem for Danmark er at den galoperende arbejdsløshed.
Lige i øjeblikket er der flere folk som modtager en eller anden form for
overførselsindkomst end der er folk som modtager en lønindtægt.
Arbejdspladser siver ud af landet og kommer ikke tilbage igen. Det går ud
over både lavtuddannet (DF-vælger-segment) som højtuddannet arbejdskraft.
Ingen aner hvad vi skal gøre ved det fordi vi kan ikke konkurrere med
arbejdskraft som vil arbejde til langt under en fjerdedel af hvad en dansk
arbejder koster. Det er dét vi er oppe i mod. Og det ser rigtig skidt ud for
ingen har svaret på hvad vi skal leve af. Klippe hinanden måske ? Nej vel.

Hele valgkampen går med ævl, bævl og nonsens. Ingen af partierne rør ved det
egentlige problem men snakker om alt muligt andet. Det er forstemmende,
ansvarsløst og dybt bekymrende. Danmark er i meget alvorlige problemer.

> Sten Bokian Den danske banks "finansfyrste", havde selvfølgelig godt
> med uld i munden så vi "ikke skal opdage det", men forsikrede at
> uanset hvem der kom i regering så gik det udmærket!))

Det ved han faktisk ikke en skid om og det gør jeg heller ikke. Hverken han
eller jeg sidder med en krystalkugle som kan fortælle os hvordan Helle
Thorning Schmidt vil lede dette her land. Indtil videre har hun ikke
imponeret men det har Lars Løkke Rasmussen bestemt heller ikke. Hvis Helle
Thorning Schmidt har tænkt sig at gældsætte landet i et højere tempo end
Lars Løkke Rasmussen er i gang med i øjeblikket, så kan det få stor
betydning hvem som leder landet.

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 09:57

On Sat, 3 Sep 2011 10:49:46 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> en snæver valutaslange i forhold til Euroen, det har vi forpligtet os til.

Da KUN indtil vi vedtager at vi ikke er forpligtet til det mere.

<snip>

> Det alvorligste problem for Danmark er at den galoperende arbejdsløshed.

Galopperende.???

Arbejdsløshedskurven er nærmest helt flad.

<snip>

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 03-09-11 10:07

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Da KUN indtil vi vedtager at vi ikke er forpligtet til det mere.
>
> <snip>

> Galopperende.???
>
> Arbejdsløshedskurven er nærmest helt flad.
>
> <snip>

Men generelt på vej opad, lad os nu bare vedtage det. Det går rigtig skidt
selv om nogle forkølede nøgletal giv 1% vækst i BNP. Det er bedre end de
andre EU-lande men stadigvæk meget sløjt. Jeg frygter lidt at det slet ikke
er nogen krise at vi befinder os i, ej heller nogen lavkonjunktur, men
derimod en ny vedvarende situation som hele Europa kommer til at affinde sig
med, ved mindre, at vi opfinder et eller andet som kan bringe os ud af
situationen. At tale om krise giver efterhånden inden mening, vi skal nok
til at tale om den vedvarende økonomiske situation.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 11:06

On Sat, 3 Sep 2011 11:06:45 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men generelt på vej opad, lad os nu bare vedtage det.

Når kurven er FLAD, er den hverken generelt på vej op eller ned.

Du ser tydeligvis KUN halvTOMME glas.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 03-09-11 16:21

> Når kurven er FLAD, er den hverken generelt på vej op eller ned.

> Du ser tydeligvis KUN halvTOMME glas.

Nej, faktaresistent har du altid været

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 17:00

On Sat, 3 Sep 2011 17:20:59 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nej, faktaresistent har du altid været

Økseskaft.?

Jeg siger bare at du ser negativt på det (hvilket er tydeligt for enhver),
og så er jeg pludselig faktaresistent.