Logikken i øget atbejdstid med 180000 arbe~
Fra : Martin

Dato : 02-09-11 14:53

Da vi i sin tid skulle ned på 37 timer var det for at få flere i
arbejde!!!???
Men nu skal folk arbejde 38 timer og ledigheden er høj
Helle og Villy har forklaret de 12 minutter med, at vi kommer til at
mangle hænder på arbejdsmarkedet.
Men faktum er, at der lige nu er mindst 180.000 arbejdsløse. Vi har
altså ikke mangel på arbejdskraft – vi har mangel på arbejdspladser.
Og der skal ikke meget hovedregning til at lure, at øget arbejdstid
også vil øge arbejdsløsheden. En virksomhed med 38 medarbejdere kan
skille sig af med nummer 38, hvis de 37 andre arbejder en time ekstra
om ugen.

HVIS VI PÅ SIGT kommer til at mangle arbejdskraft, så findes der bedre
løsninger.

Er der nogen der kan se logikken i dette. Jeg fatter det ikke

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 02-09-11 22:07

"Martin" <biofyr@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> løsninger.
>
> Er der nogen der kan se logikken i dette. Jeg fatter det ikke

DET fatter jeg heller ikke en meter af. Øger man arbejdstiden uden at
arbejdsudbuddet øges, så MÅ det give øget arbejdsløshed. Hvem fanden har
glæde af det ud over Helle Thorning Schmidts tvangsarbejde-cirkus for
kontanthjælpsydelsen, altså den billige tvangsaktivering af
kontanthjælpsmodtagere.

Så kender man DF: http://www.youtube.com/watch?v=Sm5ibsioAac
Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 02-09-11 22:21

On Fri, 2 Sep 2011 23:07:14 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> glæde af det ud over Helle Thorning Schmidts tvangsarbejde-cirkus for
> kontanthjælpsydelsen, altså den billige tvangsaktivering af

En anden ting jeg ikke forstår i de rødes regnestykke.

Hvordan kommer der flere penge i statskassen, ved at kontanthjælpsmodtagere
skal arbejde for deres kontanthjælp.???

Fra : Lyrik

Dato : 02-09-11 22:36

Den 02/09/11 23.21, Steen A. Thomsen skrev:

> En anden ting jeg ikke forstår i de rødes regnestykke.
>
> Hvordan kommer der flere penge i statskassen, ved at kontanthjælpsmodtagere
> skal arbejde for deres kontanthjælp.???
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er det der er problemet. Vi forstår ikke hverken hoved eller hale på
deres argumenter.
Vi har bare generelt lyst til at få en ny regering.

Vi må bede om et jærtegn!

MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 03-09-11 19:40

Den 02/09/11 23.36, Lyrik skrev:

> [...]
> deres argumenter.
> Vi har bare generelt lyst til at få en ny regering.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Og det fik jeg så i dag da Helle Thorning fyrede Henrik Sass larsen!
Det gjorde den røde blok spiselig for mig.

MvH
Jens

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 02-09-11 22:41

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> En anden ting jeg ikke forstår i de rødes regnestykke.
>
> Hvordan kommer der flere penge i statskassen, ved at
> kontanthjælpsmodtagere skal arbejde for deres kontanthjælp.???

Hvis kommunerne genansætter fyrede kommunale medarbejdere i aktivering så
giver det flere penge i kommunekasserne, hvad det så giver statskassen kan
jeg ikke lige regne ud. Men lige den slags er jo ulovligt. Umiddelbart så
vil aktivering i løntilskudsjob da give flere udgifter for statskassen i
form af refusion til kommunerne, så vidt at jeg kan vurdere det. Det giver
så kommunerne færre udgifter til kontanthjælp. Der er hverken hoved eller
hale i den plan - VED MINDRE - at Helle Thorning Schmidt har tænkt sig at
fjerne refusionsordningen og kræve af kommunerne at de skal aktivere for
kontanthjælpsydelsen alene. Det vil sætte kommunekasserne under yderligere
pres, for nogle kommuners vedkommende vil det være et ganske særligt stort
pres.

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:04

On 02-09-2011 23:21, Steen A. Thomsen wrote:

> En anden ting jeg ikke forstår i de rødes regnestykke.

Det er jo fint nok, problemet er blot at det ikke kan lade sig gøre. Du
kan jo ikke tvinge folk, og 1/3 står uden overenskomst. Men ellers er
det jo en god ide.

Så Rød Plan er dødfødt 100% med det samme

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-11 23:41

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:6Ab8q.352$7C3.344@newsfe07.ams2...

> [...]
> glæde af det ud over Helle Thorning Schmidts tvangsarbejde-cirkus for
> kontanthjælpsydelsen, altså den billige tvangsaktivering af

Tja, hvis jeg falder for grænsen for dagpengene og ikke kan modtage
kontanthjælp da jeg har for stor opsparing, da ville jeg være glad hvis jeg
kunne få sådant et job tilbudt - mod den betaling de har foreslået til
kontanthjælpsmodtagere.

Men det vil de nok ikke give mig lov til før de har bortbeskattet min
opsparing.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 03-09-11 00:55

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> foreslået til kontanthjælpsmodtagere.
>
> Men det vil de nok ikke give mig lov til før de har bortbeskattet min

Hvis du ikke får ret til kontanthjælp, så vil du ikke blive
kontanthjælpsmodtager og vil i sagens natur ikke blive tilbudt noget som
helst andet end en gammel røv at trutte i.

Fra : @

Dato : 03-09-11 09:40

eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"Martin" <biofyr@gmail.com> skrev i en meddelelse

>DET fatter jeg heller ikke en meter af. Øger man arbejdstiden uden at
>arbejdsudbuddet øges, så MÅ det give øget arbejdsløshed.

politikere arbejder med vrangforestilinger om såkaldte dynamiske
effekter -

men så længe der ikke er nogen vækst på de markeder hvor Danmark skal
afsætte produkter vil der ikke være nogen dynamiske effekter

> Hvem fanden har
>glæde af det ud over Helle Thorning Schmidts tvangsarbejde-cirkus for
>kontanthjælpsydelsen, altså den billige tvangsaktivering af
>kontanthjælpsmodtagere.

at holde folk aktive er godt -
men at bruge arbejdsløse som billige løntrykkere gavner ikke -

alle politikere taler så man bliver næsten rørt til tårer om at
uddannelse og viden er vejen frem,
hvorfor så ikke gribe chancen og få de arbejdsløse opkvalificeret via
nogle ordentlige uddannelser?

Fra : nbdk.dk

Dato : 03-09-11 10:16

On 02-09-2011 23:07, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:

> DET fatter jeg heller ikke en meter af.

Nej heller ikke det fatter du en meter af.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 03-09-11 10:21

"nbdk.dk" <nbdk.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej heller ikke det fatter du en meter af.

Gør du ?

Fra : Vidal

Dato : 04-09-11 12:50

Den 02-09-2011 23:07, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:
> [...]
> glæde af det ud over Helle Thorning Schmidts tvangsarbejde-cirkus for
> kontanthjælpsydelsen, altså den billige tvangsaktivering af

Det handler om produktivitet.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 04-09-11 21:02

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det handler om produktivitet.

Produktivitet i dyb fattigdom vel at mærke ! Er det noget som du synes er
godt ???

Fra : @

Dato : 04-09-11 21:24

On Sun, 4 Sep 2011 22:02:17 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

>Produktivitet i dyb fattigdom vel at mærke ! Er det noget som du synes er
>godt ???

hvilken dyb fattigdom??

den som har bevirket at der har måttet indføres temmelig skrappe
regler for folk der ønsker at indrejse i DK måske??

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 04-09-11 22:21

"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

> hvilken dyb fattigdom??
>
> den som har bevirket at der har måttet indføres temmelig skrappe
> regler for folk der ønsker at indrejse i DK måske??

Læser du overhovedet de indlæg som du kommenterer eller sidder du blot og
ævler pr. automat-pilot ?

Fra : @

Dato : 05-09-11 16:27

On Sun, 4 Sep 2011 23:20:51 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"@" <Snabel@snabel.net> skrev i en meddelelse

>Læser du overhovedet de indlæg som du kommenterer eller sidder du blot og
>ævler pr. automat-pilot ?

nå Larsen var det spørgsmål OGSÅ for svært?

Fra : Vidal

Dato : 05-09-11 15:21

Den 04-09-2011 22:02, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:
> "Vidal"<vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Produktivitet i dyb fattigdom vel at mærke ! Er det noget som du synes er
> godt ???

Jeg fortæller dig om de 12 min. Alle dine andre misforståelser
og fejlfortolkninger af sammenhængene orker jeg ikke komme ind på.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:15

On 04-09-2011 13:50, Vidal wrote:

> Det handler om produktivitet.

Lige netop. Men hvordan får du mere produktivitet ud af en slags
"nul-sum" forretning? Det giver jo ikke mere produktion at sætte nogle
håndværkere til at reparere skoletoiletter. Du kan lige så godt betale
dig og mig for at vi klipper hinandens hår. Efterspørgslen er den samme,
og produktiviteten er den samme. 0, nul. Så udbyttet er under 0, for i
Danmark skal det jo beskattes. Det er meget pudsigt at venstrefløjen er
begyndt at regne med "dynamiske effekter", men den dynamiske effekt i
nogle (relativt få) håndværkere er meget, meget beskeden, hvis den
overhovedet vil kunnne måles.

Vi skal have flere eksportarbejdspladser, Mere produktion. Vi skal
slagte nogle flere grise og lave nogle flere fjernsyn, eller finde på
noget tredje. Det andet er bare aktivering på et højere plan.

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:01

> [...]
> glæde af det ud over Helle Thorning Schmidts tvangsarbejde-cirkus for
> kontanthjælpsydelsen, altså den billige tvangsaktivering af

Hvis alle arbejder mere bliver der totalt set betalt mere i skat. Men
det fløj sikkert hen over hovedet på dig.

Fra : /john

Dato : 05-09-11 03:50

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis alle arbejder mere bliver der totalt set betalt mere i skat

Hvis alle så arbejder MINDRE kommer der vel FLERE i arbejde til at betale
den dersens skat...

/john

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 04:03

On 05-09-2011 04:50, /john wrote:

> Hvis alle så arbejder MINDRE kommer der vel FLERE i arbejde til at
> betale den dersens skat...

Det hele handler om at dække statens udgifter. Hvis statens udgifter er
for høje er det ikke borgerne der betaler for lidt i skat, men staten
der bruger for mange penge. Så længe vi har verdenshistoriens største
offentlige sektor og betaler den højeste skat i verden er det et sandt
udsagn.

Fra : Vidal

Dato : 05-09-11 15:28

Den 05-09-2011 05:03, DADK skrev:

> [...]
> mange penge. Så længe vi har verdenshistoriens største offentlige sektor og
> betaler den højeste skat i verden er det et sandt udsagn.

Såvidt jeg kan se, mener du netop, vi skal have en anden
regering, istedet for den, der har afstedkommet de
uheldige forhold, du remser op. Den borgerlige regering er
jo ikke de økonomiske genier, de gerne vil fremstille sig som
frem.

Claus Hjorth stiller sig frem på TV-skærmen hver eneste morgen
og brøler, 'milliarder, milliarder', men det får vi ikke flere
penge af. Han har haft masser af tid (og mulighed!) til at putte
milliarder i kassen, men nu mangler der sørme 82.

Det er da underligt.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 05-09-11 16:02

On Mon, 05 Sep 2011 16:28:07 +0200, Vidal wrote:

> [...]
> penge af. Han har haft masser af tid (og mulighed!) til at putte
> milliarder i kassen, men nu mangler der sørme 82.

Problemet er bare at alternativet er værre. De røde lover kæmpe julegaver
til alle, men kan ikke forklare hvor pengene skal komme fra. Det nærmeste
de kommer er: "Det forhandler vi om EFTER valget".

Fra : DADK

Dato : 07-09-11 06:30

On 05-09-2011 16:28, Vidal wrote:

> [...]
> uheldige forhold, du remser op. Den borgerlige regering er
> jo ikke de økonomiske genier, de gerne vil fremstille sig som

Vidal, det er et tilvalg, ikke et fravalg. Hvis rød blok kunne
demonstrere en enkel, økonomisk plan, spm VK kan - hvor de rammer alle,
lige fra studerende over militæret til almindeligt ansatte i det private
erhvervsliv, så ville jeg gladeligt stemme som jeg altid har gjort,
nemlig på Enhedslisten. Men det kan de ikke. Og det er ikke spin eller
skræmmekampagne fra VK's side der har påvirket mig. S-SF KAN bare ikke
redegøre for det. Det ER "fugle på taget".

Det handler ikke om "økonomiske genier", det handler om hvad der er
realistisk. Jeg kan finde 1000 fejl hos den nuværende regering, jeg
elsker jo hverken Claus Hjort eller Brian Mikkelsen eller de andre. Jeg
tænker bare, de har været i gamet så længe, og de har en plan alle kan
forstå, og landet har trods alt klaret sig bedre end mange andre lande.
Skal vi sætte det over styr med en rød plan, med folk der selv siger de
ikke kan vide det præcist før de kommer i regering, som ikke kan svare
på simple spørgsmål om financiering osv? Du må undskylde, men jeg holder
på det sikre kort, og det er pt blå blok. Rød blok er simpelthen blot
for usikker en "investering". Jeg tror virkelig ikke at Henrik Sass
Larsen kan gøre det bedre end Claus Hjort frederiksen.

> [...]
> penge af. Han har haft masser af tid (og mulighed!) til at putte
> milliarder i kassen, men nu mangler der sørme 82.

84, eller næsten 85. Ja, men hvad skulle han have gjort? Slagtet alle
kontanthjælpsmodtagere? Taget pensionen fra de allerstørste årgange i
Danmarkshistorien der sidste år, forrige år, næste år og næste år igen
fylder 65 og går på folkepension? Det er jo der du skal finde
underskuddet. Det er en dyr affære, de fleste af dem har jo ingen
private pensionsordninger, der er kun os "unge" der har dette. Vi har en
aldrende befolkning, og det kommer midt i en økonomisk krise, samtidig
med at vi har et ragnerok ude i Europa med lande der er ved at bukke
under. Jeg synes sgu det er ret godt gået at det trods alt ikke går
værre, og at nationalbanken ligefrem må købe kroner op og sætte renten,
så vi holder euromålene, fordi det åbenbart er blevet sikkert at
investrere i danske kroner, og optage lån i kroner, ligesom med
schweizerfranc. Det vidner om stabilitet og tillid. Det er ikke mere end
14 dage siden Nationalbanken måtte bruge et par mia på det. Det er nok
også derfor Danmark er blandt de 9 lande i verden der har "safe AAA".
Der er 19 lande der har AAA, men "safe AAA", så kan du trygt lægge dine
penge i landet. Ud af 225 lande. Vidner det om at den nuværende regering
har gjort noget sådan regulært eller decideret forkert?

> Det er da underligt.

Det er underligt at du ikke forstår, at regeringen faktisk har gjort det
rigtig godt. Der er forskel på at ønske en anden regering, og så totalt
desavouere det som den nuværende regering imod alle odds har opnået.
Kære ven, vi er 5.5 mio mennesker. Du kan reducere det hele ned til et
humanistisk spørgsmål. Nu er vi ikke koloniherrer længere, der kan
skumme fløden af ulandenes ubehjælpsomhed, eller vores overlegne
våbenmagt på verdenshavene, og er det ikke bedre at 1 mia kinesere og 1
mia indere opnår bedre leveforhold, end at en dansker ikke længere kan
gå arbejdsløs 4 år på dagpenge, men nu "kun" i to år?

Well, det synes jeg. Vi må indstille os på de nye tider. Det er pisk
eller vandtortur, vælg selv.

Fra : @

Dato : 05-09-11 16:42

On Mon, 5 Sep 2011 04:50:18 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:

>Hvis alle så arbejder MINDRE kommer der vel FLERE i arbejde til at betale
>den dersens skat...

problemet er at der er forsvundet en del arbejdspladser indenfor
produktive er hverv som eksporterer p.g.a. at vi ikke kan konkurere
inden for masseproduktion og lavteknologi

forsvundne arbejdsplader indenfor eksporterhvervene er noget der
virkelig kan mærkes -

vi må til at indstille os på at vi ikke længere kan have en så stor
del af arbejdsstyrken til at servicere og kontrollere -

altså en effektiv slankning af offentlig kontrol og administration så
omkostningerne for de produktive erhverv mindskes - det er nødvendigt,
og jo før det bliver sat i værk jo mindre svært vil det blive

Fra : @

Dato : 05-09-11 16:33

On Mon, 05 Sep 2011 04:01:09 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>Hvis alle arbejder mere bliver der totalt set betalt mere i skat. Men
>det fløj sikkert hen over hovedet på dig.

NEMLIG -

vi må til at gå meget oftere til frisør gå meget mere i biografen købe
meget mere mad drikke nogen flere øl osv. så trykker vi nogle flere
pengesedler betaler noget mere i skat og lever lykkeligt i rigdom til
vore dages ende

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-11 22:11

[...]

Der er ingen logik, men det også lige meget bare de kan få deres vælger til
at tro på dem, så alt jo godt!

jens_a

Fra : Vidal

Dato : 04-09-11 13:12

Den 02-09-2011 23:10, Jens_a.jens skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der kan se logikken i dette. Jeg fatter det ikke
>

> Der er ingen logik, men det også lige meget bare de kan få deres vælger til

Jo, men stadigvæk, hvis regeringens tilbagetrækningsplan bliver
stemt igennem, hvad den sandsynligvis gør, så skal planen om de
12 minutter ikke gennemføres. Der er da grænser for, hvor meget
man vil plage det arbejdende folk.

Men de tolv minutter er jo et forsøg på at styrke produktiviteten.
Og hvis man ikke ved, at styrket produktivitet er jobskabende, så
er man ikke kvalificeret til at diskutere forslaget.

I ti år med V og K ved roret er produktiviteten faldet, og nu
betaler vi prisen. Det er den uheldige udvikling, der skal
brydes. Det er vel også det velfærdskommisonen anbefaler. Det
er jo også en tanke Lars Løkke selv har fremsat, men nu forladt
af valgstrategiske årsager.

De såkaldte effektiviseringer, der finder sted her og der er også
et forsøg på at få bedret effektiviteten - det samme som at styrke
produktiviteten.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:42

On 04-09-2011 14:12, Vidal wrote:

> [...]
> Og hvis man ikke ved, at styrket produktivitet er jobskabende, så
> er man ikke kvalificeret til at diskutere forslaget.

Korrekt. Men hvis man heller ikke ved at det er meget vanskeligt at få
folk til at arbejde et par timer mere om ugen, så har man tilsvarende
diskvalificeret sig selv. ikke blot skal folk ville det, der skal vel
også være et reelt arbejde til dem, altså "produktivitet", og det skal
vel ikke være gratis, dvs effekten er meget tivlsom. I en højkonjunktur
ville det give sig selv, men som instrument for at få økonomien i gang?
Proof me wrong. Jeg vil se det før jeg tror det.

Fra : Vidal

Dato : 05-09-11 15:31

Den 05-09-2011 04:41, DADK skrev:

> [...]
> for at få økonomien i gang? Proof me wrong. Jeg vil se det før jeg tror det.

Jeg har hørt Helle Thorning sige på TV, at hvis regeringens
tilbagetrækningplan bliver stemt igennem, kommer de 12 min
ikke på tale.

Egentligt forstår jeg ikke folk her i gruppen er så manisk
optagede af de tolv minutter. Oprindeligt kommer tanken fra
Lars Løkke/de borgerlige.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 07-09-11 06:39

On 05-09-2011 16:31, Vidal wrote:

> [...]
>
> Egentligt forstår jeg ikke folk her i gruppen er så manisk
> optagede af de tolv minutter. Oprindeligt kommer tanken fra

Det gør jeg heller ikke. Det er en fin ide. Jeg tror du kan spørge en
hvilken som helst økonom og hun eller han vil sige det er en god ide.
Problemet er blot at det ikke giver mening for alle mennesker. Og med
mening mener jeg at de ikke har lyst til at arbejde mere, selv hvis de
fik penge for det. Og så er DET jo lissom' faldet til jorden. Udover
Thorning havde gemt at 1/3 af arbejdsstyrken kke er under overenskomst,
så trepartsforhandlingerne dækker jo langt fra alle.

Problemet er ikke at det ikke er en god ide. Problemet er, som jeg ser
det, at folk i forvejen arbejder langt mere helt gratis end deres løn
giver dem, det gælder f.eks også skolelærere, og at hendes plan
alligevel ikke kan gælde alle. Og der er vel ingen der forestiller sig
at de i forvejen hårdt prøvede ansatte helt frivilligt afgiver en
ferieuge, som det i princippet er, uden kompensation. Jeg kan ikke
forestille mig at BUPL og alle de andre går med på det helt frivilligt.

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:36

On 02-09-2011 23:10, Jens_a.jens wrote:
> [...]
> Men nu skal folk arbejde 38 timer og ledigheden er høj
> Helle og Villy har forklaret de 12 minutter med, at vi kommer til at

Se DET giver mening! Det som så ikke giver mening er at S-SF vil bruge
de penge fra det ekstra skatteprovenu inden det overhovedet er
realiseret. Og så står vi tilbage med en flad fornemmelse. Så er det jo
lige meget.

Jeg har tænkt og tænkt. Jeg har virkelig prøvet at finde en vej. Den
eneste vej jeg kan komme på er at nedsætte statens udgifter.

> [...]
> også vil øge arbejdsløsheden. En virksomhed med 38 medarbejdere kan
> skille sig af med nummer 38, hvis de 37 andre arbejder en time ekstra

Du analyserer som en skoleelev. Det kræver heller ikke den store
økonomiske uddannelse at gennemskue, at arbejdsløsheden næsten er 0,
nul. Og lige så snart der kommer turbo på arbejdsmarkedet igen vil
arbejdsmarkedet kræve kvalificeret arbejdskraft, og så vil der stort set
intet være at tære af. Det kan kun komme fra udlandet. Så burde det jo
være ligetil, : Videreuddan de arbejdsløse!. Problemet er blot, at der
er en grund til at folk er arbejdsløse, og man kan ikke bare
videreuddanne dem. Der er mange mennesker der ville være arbejdsløse
selv under en højkonjunktur.

> HVIS VI PÅ SIGT kommer til at mangle arbejdskraft, så findes der bedre
> løsninger.
>
> Er der nogen der kan se logikken i dette. Jeg fatter det ikke

Du mangler en 5-6 fasktorer

> Der er ingen logik, men det også lige meget bare de kan få deres vælger til
> at tro på dem, så alt jo godt!

Hvis det var så nemt ville politikere gøre det eller gå ind for det

Fra : Lyrik

Dato : 02-09-11 22:32

Den 02/09/11 22.52, Martin skrev:
> [...]
> løsninger.
>
> Er der nogen der kan se logikken i dette. Jeg fatter det ikke
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Et af problemerne er at Socialdemokratiet aldrig forklarer noget.
Betalingsringen måtte hives ud af dem. De hylder sig i de 7 slørs
gevandter og retorikken er gerne "triumferende vi ved bedre stil!"

Det er som om de nægter at gå NED på befolkningens niveau og formidle noget.
Et studie i selvfedhed er deres talsmand Henrik Sass Larsen. Kammeraten
og ham spiste gratis på en indvandrer restaurant.

Indvandrene var lige så lamslåede over deres magtfuldkommenhed og var
sikre på at de mistede deres bevilling hvis de ikke serverede gratis
måltider for dem.

Nu har de med samme magtfuldkommenhed snart presset sig op i
statsministeriet! Skal vi ikke snart forlange at de sænker deres næser
til gadeniveau og begynder at forklare deres politik og strategi!?

At arbejde 12 minutter ekstra om dagen er at belaste firmaerne med
tvangsarbejdere!

Planen om at sætte offentlige nødvendige arbejder i gang er derimod en
bedre idé synes det mig. Men det er SF der slår på den idé.
Socialdemokraterne virker som tomme skaller der aldrig skilter med en
eneste ægte følelse.

Jeg stødte engang på en jøde der var antisemit! Hun blev ved med at sige
om de jøder vi så i TV at "der var noget i vejen med dem! At de ikke så
ud som ægte mennesker" Den følelse som jeg hårdnagget nægtede var sand,
føler jeg selv når jeg ser en socialdemokrat!

Der er noget i vejen med dem som mennesker! De mangler sand menneskelig
udstråling!

MvH
Jens

Fra : Pedersen

Dato : 03-09-11 00:01

On 02-09-2011 23:31, Lyrik wrote:

> [...]
> føler jeg selv når jeg ser en socialdemokrat!
>
> Der er noget i vejen med dem som mennesker! De mangler sand menneskelig

De mangler stort set vel bare en ideologi ? Akademikere der aldrig har
erlagt en times reel arbejde har uendelig svært ved at sætte sig ind i
almindelige menneskers liv og hverdag.
Folk som Anker Jørgensen var anderledes.....
Men lige mht kommunikationen pt så er den nok begrundet i at de mærker
en stemning for deres sag...folk er bare trætte af den siddende
regering. Så de lægger sig op ad denne strømning og vælger klogt intet
reelt at sige der evt. kunne ødelægge den "gode stemning" :)
Samtidig kæmper de med at rød blok reelt ikke er enige om ret meget ud
over at den siddende regering skal væk. Så evt. udtalelser kunne skabe
splittelse inden valget i blokken.

Fra : @

Dato : 03-09-11 09:47

On Fri, 02 Sep 2011 23:31:45 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

> [...]
>bedre idé synes det mig. Men det er SF der slår på den idé.
>Socialdemokraterne virker som tomme skaller der aldrig skilter med en

hvis der er noget vi kan her i landet så er det at lave byggeri -
vi har arbejdskraften, og stort set alle bygematerialer har vi også

der trænges mange steder gevaldigt til renovering eller nyt indenfor
deet offentlige -
og som det danske system er skruet sammen er det stort set gratis for
os at sætte i gang

> [...]
>føler jeg selv når jeg ser en socialdemokrat!
>
>Der er noget i vejen med dem som mennesker! De mangler sand menneskelig

socialkrabater er hardcore "ret"troende, de har nogle fantasier som de
ikke vil give slip på uanset det slet ikke passer med virkeligheden

det er hvad der er galt med dem (og alle andre der sætter tro i stedet
for indsigt og viden)

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 02-09-11 23:59

Martin <biofyr@gmail.com> wrote:

> [...]
> løsninger.
>
> Er der nogen der kan se logikken i dette. Jeg fatter det ikke

Pt er der 163.000 ledige. Men det vil vi ikke blive ved med at have.
Fordi for hver 5 der går på pension/efterløn er der kun 4 der kommer ud
på arbejdsmarkedet.
Nu kunne man selvfølgelig argumenter for, at man skal vente med indgreb
til vi rent faktisk har problemet. Men problemet med det, er, at så vil
vi være nødt til at gribe meget hårdere ind for at løse problemet.
Nu bliver det ikke til noget med det 12 min ekstra om dagen, det skal
fagbevægelsen og dens medlemmer nok sørge for!
Derimod vil efterlønnen blive beskåret.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 03-09-11 00:56

""Jesper Ørsted"" <shefan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu bliver det ikke til noget med det 12 min ekstra om dagen, det skal
> fagbevægelsen og dens medlemmer nok sørge for!

Nope, den bliver helt fjernet, det er kun et spørgsmål om tid.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 03-09-11 00:58

wrote:

> ""Jesper Ørsted"" <shefan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nope, den bliver helt fjernet, det er kun et spørgsmål om tid.

Det kaldes for en 100% beskæring

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 03-09-11 01:10

> Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) <kl2607@gmail.com>

> Det kaldes for en 100% beskæring

Sandt nok.

Fra : @

Dato : 03-09-11 09:58

On Sat, 3 Sep 2011 00:58:47 +0200, shefan@hotmail.com (Jesper Ørsted)
wrote:

>Pt er der 163.000 ledige. Men det vil vi ikke blive ved med at have.
>Fordi for hver 5 der går på pension/efterløn er der kun 4 der kommer ud
>på arbejdsmarkedet.

over hvor langt åremål?

163000 / 5 X 4 = 130400

lad os sige at det sker 10 gange hver arbejdsdag -
dem er der ca. 200 af pr år

130400 / 200 /10 = 65 år

>Nu kunne man selvfølgelig argumenter for, at man skal vente med indgreb
>til vi rent faktisk har problemet.

eller når man kan se at problemet vil komme indenfor 6-7 år ud i
fremtiden

der er slet ingen grund til bekymring om manglende arbejdskraft de
næste mange år -

et ting er at der er 163.000 personer på a-kasseydelse

der er jo mange flere på kontanthjælp de står også til rådighed for
arbejdsmarkedet

ligeledes er en masse folk i aktiviering og visse former for kurser
heller ikke talt med som ledige

så alt i alt har vi i runde tal ca. 1 MIO perosner som kan sættes ind

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 11:34

On Sat, 03 Sep 2011 10:58:09 +0200, @ wrote:

> over hvor langt åremål?
>
> 163000 / 5 X 4 = 130400
>
> lad os sige at det sker 10 gange hver arbejdsdag -
> dem er der ca. 200 af pr år
>
> 130400 / 200 /10 = 65 år

Dit regnestykke holder ikke en meter, for dit "Lad os sige..." er gættet
HELT ved siden af.

Ifølge DST er der f.eks 32.134 mænd og 32.873 kvinder, der er 60 år pr. 1.
jan 2011.

Det giver 65.007 mennesker der forsvinder fra arbejdsstyrken på 1 år.

65.007 - 65.007 / 5 * 4 = 13.001 flere der forsvinder fra arbejdsmarkedet,
end nye der kommer til, når den årgang går på pension.

163.000 / 13.000 = 12,5 år.

Tallet for 50-årige i 2011 er:

67.548 - 67.548 / 5 * 4 = 13.509
163.000 / 13.509 = 12 år.

> eller når man kan se at problemet vil komme indenfor 6-7 år ud i
> fremtiden
>
> der er slet ingen grund til bekymring om manglende arbejdskraft de
> næste mange år -

Du mener ikke at 1.000 "frigivne" arbejdspladser pr måned, KUN på grund af
aldersfordelingen, er værd at tænke over.?

> et ting er at der er 163.000 personer på a-kasseydelse

Det er der heller ikke.

Ifølge DST er det pr. 2011M07

76.676 Ledige dagpengemodtagere
34.601 Aktiverede dagpengeberettigede

Ialt: 111.277 personer på a-kasseydelse.

> der er jo mange flere på kontanthjælp de står også til rådighed for
> arbejdsmarkedet

De ER med i de 163.000 brutto-arbejdsløse.

18.812 Ledige kontanthjælpsmodtagere
12,998 Aktiverede kontanthjælpsmodtagere (arbejdsmarkedsparate)

Ialt: 31.810 personer op kontanthjælp.

Hvor de sidste 163.000 - 111.277 - 31.810 = 19.913 personer i statistikken
kommer fra, ved jeg ikke.

> ligeledes er en masse folk i aktiviering og visse former for kurser
> heller ikke talt med som ledige

De aktiverede ER talt med.

> så alt i alt har vi i runde tal ca. 1 MIO perosner som kan sættes ind

Vrøvl. Slå dine tal efter, før du kommer med vanvittige påstande.

Fra : @

Dato : 03-09-11 11:56

On Sat, 3 Sep 2011 12:34:21 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>65.007 - 65.007 / 5 * 4 = 13.001 flere der forsvinder fra arbejdsmarkedet,
>end nye der kommer til, når den årgang går på pension.

og når den del af arbejdskraftreserven er brugt tager man fat på de
der går på diverse former for aktivering kurser i pileflet samt
bistandsklienterne

så er der gået yderligere MINDST 40 år

det enste reelle der er, er at politikerene har brug for "argumenter"
og skræmmetaktik

der kommer ikke til at mangle arbejdskraft i Danmark de første tre
generationer

> [...]
>kommer fra, ved jeg ikke.

>De aktiverede ER talt med.

>Vrøvl. Slå dine tal efter, før du kommer med vanvittige påstande.

vrøvlet overlader jeg i dine trygge hænder

http://www.180grader.dk/Oekonomi/danmarks-reelle-ledighed-er-steget-til-287-pct
28,7 pct. af danskere i den arbejdsdygtige alder er ikke i arbejde, og
stort set samtlige af disse modtager ydelser fra det offentlige. Det
svarere til 1.086.000 personer, og siden 1995 har der konsekvent været
mellem 900.000 og 1.000.000 personer uden et arbejde. Ifølge det
”officielle” tal er ledigheden i Danmark 4,2 pct., mens Eurostat
vurderer den til at være 7,8 pct. En for stor fokusering på det
”officielle” tal, kan komme til at overskygge den reelle strukturelle
udfordring det er, at 28,7 pct. af danskere mellem 15 og 66 år ikke er
i arbejde.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 12:09

On Sat, 03 Sep 2011 12:56:14 +0200, @ wrote:

> og når den del af arbejdskraftreserven er brugt tager man fat på de
> der går på diverse former for aktivering kurser i pileflet samt
> bistandsklienterne

De ER talt med.

> [...]
> og skræmmetaktik
>
> der kommer ikke til at mangle arbejdskraft i Danmark de første tre

Vil eller kan du ikke læse.?

> [...]
> ”officielle” tal, kan komme til at overskygge den reelle strukturelle
> udfordring det er, at 28,7 pct. af danskere mellem 15 og 66 år ikke er

Jeg gad vide om du bevidst manipulerer, eller om du virkelig ikke fatter en
brik.

Ovenstående er jo det rene nonsens.

Jeg har en datter på 16 år, der går i 10. klasse og hun er ifølge
ovenstående vås, arbejdsløs.

Mennesker der studerer er IKKE arbejdsløse.

Mennesker der er på pension er HELLER IKKE arbejdsløse.

Mon ikke at tallene fra Danmarks Statistik er mere troværdige, end et eller
andet tal på en tilfældig hjemmeside.?

Fra : @

Dato : 03-09-11 14:23

On Sat, 3 Sep 2011 13:09:27 +0200, "Steen A. Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Jeg gad vide om du bevidst manipulerer

tyv tror hver mand stjæler

alle skønmalerierne skjuler ikke at ALT for mange (også
arbejdsduelige) personer i DK på en eller anden måde forsørges af
andre,

og nej folk under uddannelse er ikke arbejdsløse,

men folk der af jobcentre sendes på det ene tåbelige kursus efter det
andet er absolut til rådighed for arbejdsmarkedet

så alt det råberi om mangel på arbejdskarft er kun tåbesnak -

lad være med at råbe op om sådant før det bliver en opgave der skal
løses -

det vil vare mange år før det kommer på tale

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 03-09-11 15:14

On Sat, 03 Sep 2011 15:23:16 +0200, @ wrote:

> [...]
>
> men folk der af jobcentre sendes på det ene tåbelige kursus efter det
> andet er absolut til rådighed for arbejdsmarkedet

Disse personer ER talt med i de 163.000 "brutto-arbejdsløse".

> så alt det råberi om mangel på arbejdskarft er kun tåbesnak -
>
> lad være med at råbe op om sådant før det bliver en opgave der skal
> løses -
>
> det vil vare mange år før det kommer på tale

LOL. Beviset på at du vrøvlede, måtte du lige klippe væk, og i stedet
snakker du udenom i stedet for at du indrømme at du tog fejl. ))))))

Fra : Bo Warming

Dato : 04-09-11 14:36

Det startede med tiende-betaling til præster

STATEN ER EN JOBSKABELSESMASKINE så shart ejes vi af Kina)

Holder vi Kina ude med toldmure så vil vi over dem se ud på KinaAfrika
der er 2-3-4-5-6 gange rigere end os

Fra : @

Dato : 07-09-11 16:53

On Sat, 03 Sep 2011 10:58:09 +0200, "@" <Snabel@snabel.net> wrote:

> [...]
>heller ikke talt med som ledige
>
>så alt i alt har vi i runde tal ca. 1 MIO perosner som kan sættes ind

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1615527.ece
Danskerne tager helt fejl, når de skal vurdere, hvor mange der
egentlig er på overførselsindkomst. Det viser en undersøgelse, som
Interresearch har foretaget for Dansk Erhverv, og hele 9 ud af 10
danskere sætter et for lavt tal.

Det reelle tal er ca. 60 procent eller mere end 2 millioner mennesker,
men hver fjerde dansker mener, at kun 30 procent af befolkningen er på
overførselsindkomst.

Få har et klart billede
De 1277 adspurgte har fået forklaret, at overførselsindkomst dækker
folkepension, førtidspension, efterløn, dagpenge og uddannelsesstøtten
SU, og derfor mener direktøren fra Dansk Erhverv, at det er
'tankevækkende, at så få har et klart billede af, hvor stor
forsørgerbyrden reelt er i Danmark':

- Når befolkningens billede af, hvor mange der er på
overførselsindkomst, er så uklart, er det langt sværere at opnå
forståelse for vigtigheden af reformer på området, siger han.

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:49

On 03-09-2011 00:58, Jesper Ørsted wrote:

> [...]
> Nu bliver det ikke til noget med det 12 min ekstra om dagen, det skal
> fagbevægelsen og dens medlemmer nok sørge for!

Det er nemlig præcis en rigtig god pointe. Jeg synes folk skal tænke på
det. Hvis ikke vi gør noget nu bliver det bare meget værre om 5 år. Jeg
tror overhovedet ikke på S-SF's gyldne løfter om et velfærdssaamfund.
Alle der kan bør forsikre sig privat. Når S-SF kommer til magten vil det
gå op for dem hvor vanskeligt det er at holde underskuddet bare nede
under 84 mia. Og så vil de blive "overraskede", og helt sikkert give den
forrige regering skylden, men overraskede alligevel. Der er forskel på
at sidde i opposition og så sidde med shittet nede under neglene til daglig.

Fra : J. Nielsen

Dato : 03-09-11 17:29

On Fri, 2 Sep 2011 13:52:38 -0700 (PDT), Martin <biofyr@gmail.com>
wrote:

>Er der nogen der kan se logikken i dette. Jeg fatter det ikke

Vi mangler ikke arbejdskraft; vi mangler *kvalificeret* arbejdskraft.
--

-JN-

Fra : @

Dato : 03-09-11 18:08

On Sat, 03 Sep 2011 18:28:44 +0200, J. Nielsen <morgan@post8.tele.dk>
wrote:

>Vi mangler ikke arbejdskraft; vi mangler *kvalificeret* arbejdskraft.

hvorfor sætter man så ikke de arbejdsløse på skolebænken i stedet for
at jage dem rundt i manegen til ingen verdens nytte?

Fra : /john

Dato : 03-09-11 18:49

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen

> vi mangler *kvalificeret* arbejdskraft.

Hvor?

/john

Fra : J. Nielsen

Dato : 04-09-11 12:41

On Sat, 3 Sep 2011 19:49:13 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:

>Hvor?
>
>/john

Stort set hele industrien. Der drives rovdrift på nøglemedarbejderne
som aldrig før, og man kappes om at "stjæle" de bedste fra hinanden.
Problemet bliver kun større. De unge mænd i dag gider ikke arbejde i
industribranchen, de vil være "noget med computere" - eller tømrere -
"Lissom ham fra TV..." Og pigerne skal naturligvis alle have et job
hvor de "har med mennesker at gøre."

Velkommen til aftenlandet...
--

-JN-

Fra : Bo Warming

Dato : 04-09-11 14:09

On Sun, 04 Sep 2011 13:40:43 +0200, J. Nielsen <morgan@post8.tele.dk>
wrote:

>"Lissom ham fra TV..." Og pigerne skal naturligvis alle have et job
>hvor de "har med mennesker at gøre."

Kineserne ser på om jobbet gir penge - derfor har de succes

Luksus om kun at grave i menneskesjæle er en medie og skoleskabt grund
til national fallit

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 04-09-11 23:32

Den 02-09-2011 22:52, Martin skrev:
> [...]
> løsninger.
>
> Er der nogen der kan se logikken i dette. Jeg fatter det ikke

Politikere af idag fravalgte vist fag der krævede logik på studiet.
De er vist allesammen DJØF'fere som er fantastiske til at vende det
blinde øje til, og så iøvrigt bruge tid på at finde den bedste
kontaktlim at smøre på taburetten.

Danmark kommer ikke til at mangle arbejdskraft, Danmark mangler
LAVTLØNNET arbejdskraft, så vi har nu tvangsaktiveret arbejdsløse til
lortearbejdet, samtidigt med at regeringen i 10 år har sjoflet
uddannelse til fordel for nemme skattelettelser.
De eneste der ikke blot har set lyset men også vil gøre noget ved det er
Radikale Venstre, som dog pakker det ind i godhed og medfølelse.
Får de magt som de har agt, øges importen af arbejdskraft uden
uddannelse og lønningerne falder til dumping niveau for alle andre end
akademikere.

- cep

Fra : DADK

Dato : 05-09-11 03:00

On 02-09-2011 22:52, Martin wrote:
> [...]
> løsninger.
>
> Er der nogen der kan se logikken i dette. Jeg fatter det ikke

Så snart konjunkturen går den anden vej kommer der mangel på
arbejdskraft. Det er 100% sikkert som amen i kirken. Problemet er jo
ikke antallet af arbejdsløse, det er stadig meget, meget lavt, alt
relativt, problemet er TYPEN af arbejdsløse. Det er jo ikke
raketingeniører der er arbejdsløse pt, men folk uden uddannelse.
Bevares, ligesom sidste højkonjunktur vil det suge de uudannede op, men
behovet ligger altså et andet sted.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-11 14:10

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> On 02-09-2011 22:52, Martin wrote:

> relativt, problemet er TYPEN af arbejdsløse. Det er jo ikke
> raketingeniører der er arbejdsløse pt, men folk uden uddannelse.

Det er ikke korrekt - der er masser af højtuddannede arbejdsløse.

Jeg er eksempelvis datalog med over 15 års erhverserfaring og er
arbejdsløs - når antal ansøgere til en stilling jeg søger oplyses er tallet
80-100.

Og var det ikke ca. 800 ingeniører som mistede arbejdet da Nokia nedlagde
sin udviklingsafdeling i København?

Fra : DADK

Dato : 07-09-11 07:21

On 05-09-2011 15:10, Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> "DADK"<DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke korrekt - der er masser af højtuddannede arbejdsløse.

Ja, antropologer, sociologer osv - overskud fra de humanistiske fag, og
så nogle ubehjælpsomme teknikumingeniører der aldrig burde have taget en
uddannelse. Men de tegner sig for en meget lille procentdel af den
samlede arbejdsløshedsmasse. Vi ser samme billede med lærere, man hører
en hel masse forfærdeligt men der findes vel i grunden i Danmark ikke én
eneste arbejdsløs lærer med mindre vi ser på folk der er på vej i et
karriereskift.

Jeg gad godt se ét eneste eksempel på en brugbar højtuddannet arbejdsløs.

> Jeg er eksempelvis datalog med over 15 års erhverserfaring og er
> arbejdsløs - når antal ansøgere til en stilling jeg søger oplyses er tallet
> 80-100.

Jamen, du er så heller ikke brugbar. Er af den gamle skole. I øvrigt er
nogle af de mest stupide mennesker jeg har arbejdet med uddannet
dataloger. Jeg har i min karriere været med til at fyre cand.scienter
der bare ikke slog til. Jeg læste også datalogi i 90'erne, men det
eneste man lærer er jo proces. Jeg droppede ud efter 3 år fordi jeg
havde regnet med at lære en hel masse smart om hvordan man blev god til
at programmere, men i stedet blev jeg præsenteret for EBNF-grammatikker,
diskret matematik og al mulig andet ubrugeligt. Det bedste jeg har fået
ud af datalogi er den med tårnene i hanoi. Dantårn, tror jeg det hed,
det var så 4 tårne istedet for 3. Og det er vist første semester på
DAT1, første år. Det var en fed opgave. Vi måtte ikke engang skrive
"harddisk" i vores opgaver, vi skulle skrive "fastpladelager", for Peter
Naur havde engang i 70'erne fundet ud af at det var meget bedre hvis man
fordanskede alting, så alle bare på ordet kunne gennemskue hvad det
handlede om, i teorien. Hele studiet var en joke. Når vi sad i den store
sal på HC Ørsted gik halvdelen af tiden med at vi kunne råbe ned til
underviseren, der var "professor", husker i dag desværre ikke navnet,
når han tog fejl eller sagde noget der var skrupforkert, direkte usandt.
Der var flere "lektorer" eller professorer der virkede som om de aldrig
havde prøvet at programmere én eneste line. Og jeg tror det var faktuelt
rigtigt, én af mine medstuderende, Maz Spork, havde inden han startede
skrevet en hel bog om c++ programmering og vupti blev han bare lærer.
Godt nok var det en specielt tid, men alligevel. Det var virkelig sådan
at hvis man spurgte "professoren", og det var han, om et banalt problem
fra sidste session - så sagde han : "det har jeg ikke læst op på til i
dag". Jeg vil megive at det bliver lidt morsommere på 3 år, men jeg blev
altså træt af LISP og funktionsprogrammering. Jeg synes ikke computere
er morsomme, jeg synes heller ikke det er morsomt at blive tvunget til
at programmere - jeg elsker at programmere, det har været hele mit liv,
men DIKU dræbte det næsten i mig. Der er en grund til at DIKU's stjerne
er faldet, og det nu er Århus der kører løbet og f.eks de drenge der har
udviklet javascriptenginen i Chrome. DIKU var allerede i 1992-1995 et
forstenet dødfødt projekt. I øvrigt er de 80-100 ansøgere da ingenting.
Var til jobsamtale i 2005 da de skulle digitalisere hele molevitten på
rigsarkivet, og det var en perfekt opgave for mig. De tog 8 til samtale
af svjh 268, det fortalte "lederen" til sidst, og det var sgu en hård
opgave. Jeg stod og tegnede og fortalte foran alle de der professorrer
eller hvad de er i 2 stive timer, på vejen ud sagde de jeg ville få
jobbet - men der var jo én tilbbage. Surprise surprise, en af dem fra
det gamle datalogistudie. Jeg fik så et brev om, at de ville have givet
mig jobbet, men da jeg ikke har nogen formel uddannelse MÅ de ikke
ansætte mig. Øv æv. Men sådan er der så meget, jeg forstår godt staten
ikke kan ansætte folk der ikke har uddannelse, det ville jo ikke give
nogen mening at betale folk for at uddanne sig med SU osv, og så ikke
selv gøre brug af dem.

Hvis du er god nok, Carl Alex, så kan du finde et arbejde med et knips
med fingrene. Du er sikkert god nok, du har formel uddannelse, er
velbegavet og al det der - måske skulle du tænke på formen. Jeg har
altid fået arbejde på at være direkte. Jeg sender en email og siger
sådan og sådan og sådan. Taler altid 100% sandt. Jeg fortæller ikke om
jeg har en kat der hedder Hitler eller er gået til Spejder. Jeg har kun
været i det private, og jeg har vel gennemført 100 samtaler på den anden
side af bordet, som "arbejdsgiver" gennem tiderne, altså hvor jeg er
brugt som "ekspert" til at kunne stille kontrolspørgsmål om vedkommende
nu virkelig kunne finde ud af at programmere, så jeg kan kun sige at det
er kun facts og evner man vil have, man vil ikke have din personlighed
eller noget tredje - det kommer i anden række. Du skal skrive hvad du er
god til, måske bevise det hvis du kan - jeg tror din uddannelse er ret
så ligegyldig når det kommer til stykket. Er du en god programmør kan du
bevise det, og så kan du nemt få et arbejde.

Fra : DADK

Dato : 07-09-11 07:30

Et forslag

> [...]
> så ligegyldig når det kommer til stykket. Er du en god programmør kan du
> bevise det, og så kan du nemt få et arbejde.

Hvis du er god så profilerer du dig med nogle seje jQuery eller drupal
plugins. Det vil bevise hvad du kan.

Fra : Ivannof

Dato : 05-09-11 16:21

"Martin" skrev i meddelelsen

Da vi i sin tid skulle ned på 37 timer var det for at få flere i
arbejde!!!???
Men nu skal folk arbejde 38 timer og ledigheden er høj
Ledigheden er sgu da ikke høj!

Ledigheden er stadig lav, selv om den ikke længere ultra-lav.

Den er stadig så lav, at det har været drømmeniveauet for de sidste 50 år.

Hilsen Ivan

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 06-09-11 11:27

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ledigheden er stadig lav, selv om den ikke længere ultra-lav.
>
> Den er stadig så lav, at det har været drømmeniveauet for de sidste

Der er vel ingen grund til at sætte arbejdstiden op når der i det hele taget
ER en ledighed. Men hvis man anser den ledige arbejdsstyrke for at være for
inkompetente til at komme ud på arbejdsmarkedet, så er der vel kun to
muligheder. Enten førtidspensionerer man hele banden eller også
opkvalificerer man folk til at komme ud på arbejdsmarkedet igen. Hvis man
vælger at pensionere hele banden, så kræver det jo uden tvivl en øget
arbejdstid på et tidspunkt men som det ser ud lige nu er det langt fra tiden
til det.

Min opfattelse er at politikerne reelt set ikke aner hvad de skal gøre ved
problemerne. Blå blok jager kontanthjælpsmodtagere rundt i meningsløs
aktivering for aktiveringens skyld. Rød blok varsler et kulsort underbetalt
arbejdsmarked i form af tvangsaktiverede kontanthjælpsmodtagere i
pseudo-jobs med kontanthjælpen som eneste indtægt. Ingen af delene har nogen
som helst ambitioner om at løfte folk økonomisk, det handler kun om at tæske
løs på kontanthjælpsmodtagere. Det er total mangel på visioner som præger
både rød som blå blok.

Det eneste lille bitte lyspunkt er kun at der formentlig er et flertal for
at forlænge dagpenge-perioden med et år. Men det forslår som en skrædder i
helvede når ledigheden er svagt stigende og når antallet af langtidsledige
er støt stigende. Sagen er, at når arbejdsløse ikke er kommet i arbejde
inden for en 6-9 måneder, så er det uendeligt svært at komme tilbage på
arbejdsmarkedet. Således er dem som falder for dagpengeretten i sommeren
2012 blot sikret et år mere på dagpenge indtil de ryger ud af
dagpenge-systemet. Hvis ikke den fremtidige røde eller blå regering har en
plan i baglommen til dem som sikrer dem økonomisk, så kan det sgu være ret
ligegyldigt på den lange bane.

Tilbage i 1980´erne, da havde staten en ordning hvor folk der var ved at
falde for dagpengeretten blev tilbudt et såkaldt langtidsledig-job hvor de
kunne optjene arbejdstimer til en ny dagpenge-periode. Denne ordning var i
starten således at langtidsledige fik tilbudt 9 måneders ansættelse til at
optjene 26 ugers arbejdstimer, senere blev det lavet om til 7 måneders
ansættelse men stadig med et krav om 26 ugers arbejdstimer for en fornyet
dagpengeperiode. De regler fjernede Poul Nyrup Rasmussen da han blev
statsminister idet han ikke mente at der var behov for den slags mere. Men
det var der i høj grad og det var et udmærket sikkerhedsnet. Folk behøvede
ikke at frygte for deres økonomi dengang som de gør det i dag. Poul Nyrup
Rasmussen ødelagde det sikkerhedsnet uden at noget andet sikrede noget som
helst. Det er uden tvivl det som er den væsentligste årsag til at
privatforbruget er så lavt som det er nu, folk er bange for hvad der sker
hvis de bliver ledige, de lægger penge til side til en
arbejdsløshedssituation.

Kontanthjælpssystemet, med de sindssyge stramninger som er blevet foretaget
gennem især de sidste 10 år hvor VKO har hærget dansk politik, har jo ikke
længere mulighed for at samle folk op i alle tilfælde, langt fra endda. Hvis
folk er gift med en lønmodtager eller har en formue på over sølle 10.000 kr.
kan ikke få en rød øre i kontanthjælp. Det er i regelen katastrofalt for den
enkelte. Regeringen er bare ligeglad, og den næste regering er formentlig
ikke meget bedre på det område.

Danmark har råd til at føre den ene afsindig dyre krig efter den anden men
Danmark har ikke råd til at sikre befolkningen med et ordentlig
sikkerhedsnet. Den danske stat har udviklet sig meget uhensigtsmæssigt efter
min opfattelse.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 11-09-11 16:56

> [...]
> arbejdstid på et tidspunkt men som det ser ud lige nu er det langt fra tiden

Nu er DREAM modellen in, og den foreskriver at højere arbejdsudbud =
større vækst.

At det så kræver et system hvor det højere arbejdsudbud automatisk
medfører lavere lønninger er der så ingen der snakker højt om, men
brugen af ledige som arbejdskraft lønnet via dagpenge/kontanthjælp, samt
de systematiske tiltag der udhuler fagforbundenes magt mere end antyder
at nogen har tænkt på det.

- cep