Download
Fra : K.PETERSEN

Dato : 12-08-01 15:42

Ok! Dette bliver nok nomineret som det dummeste spørgsmål i gruppens
historie, og hvad så! Jeg forsøger alligevel.
Jeg har lige installeret Linux Mandrake 7.1 og vil gerne installere den
nyeste apache(Tror det er 1.3, ret mig hvis det er forkert). Når jeg går ind
på apache.org og ind under download ("The damn thing!"), så kommer jeg bare
ind til en masse biblioteker og filer... Er det så meningen at jeg skal
Cut'N'Paste alle disse biblioteker?.... Findes der ikke en apache.zip eller
en apache.exe man kan downloade.?

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-08-01 16:53

"K.PETERSEN" <webmaster@web-blast.dk> wrote in message
> Jeg har lige installeret Linux Mandrake 7.1 og vil gerne installere den
> nyeste apache

Denne gruppe omhandler PHP. De kan bedre svare i dk.edb.system.unix.

Der findes ikke nogen gruppe hvor apache passer rigtigt godt til, men jeg
tror det svar du har brugt for hører mest hjemme i unix-gruppen. :)

Hvis du bare vil installere Apache på en nem måde, kan du nemlig bruge
Mandrake's pakkesystem. Der kan du få en liste over alle mulige forskellige
programmer, og så bare vælge løs. Du vælger bare Apache, så vil den selv
downloade og installere.

Om det går helt så smertefrit ved jeg ikke, det er bare teorien. :) Men
spørg i unix.gruppen, der ved man meget mere om Mandrake end jeg gør. :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 12-08-01 19:53

On Sun, 12 Aug 2001 16:41:40 +0200, K.PETERSEN wrote:
> Ok! Dette bliver nok nomineret som det dummeste spørgsmål i gruppens
> historie, og hvad så! Jeg forsøger alligevel.

Så længe spørgsmål er oprigtigt formuleret, og spørgeren har gjort et
minimum af indsats for at finde svaret selv, er der ingen der vil kommentere
spørgsmålet.

> Jeg har lige installeret Linux Mandrake 7.1 og vil gerne installere den
> nyeste apache(Tror det er 1.3, ret mig hvis det er forkert).

Versionen er 1.3.20

> [...]
> Cut'N'Paste alle disse biblioteker?.... Findes der ikke en apache.zip eller

Den letteste måde er at downloade apache-1.3.19-3mdk.i586.rpm fra
http://ftp.net.uni-c.dk/pub/linux/mandrake/8.0/i586/Mandrake/RPMS/

og så blot skrive rpm -Uvh apache-1.3.19-3mdk.i586.rpm

Det skulle installere den.

--
Søren O.

Og jeg synes det er helt fint at bruge Sv: istedet for Re:
- Søren 'Disky' Reinke