Cant connect to local MySql
Fra : Ole Madsen

Dato : 12-08-01 14:38

Jeg er ved at sætte et link script side op, men jeg får dette
Error: Unable to connect to MySQL server: : '' :Can't connect to local MySQL
server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

Kan i sige mig hvad jeg skal gøre?

Ole

Fra : Finn Nielsen

Dato : 12-08-01 18:42

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> Jeg er ved at sætte et link script side op, men jeg får dette
> Error: Unable to connect to MySQL server: : '' :Can't connect to local MySQL
> server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)

Samme problem havde jeg med PHP 4.0.5 med connect til localhost. Ved at
bruge serverens navn istedet for localhost virkede det. Med PHP <= 4.0.4
og PHP 4.0.6 har jeg ikke haft problemet, kun med version 4.0.5.

> Kan i sige mig hvad jeg skal gøre?

Hvis det er 4.0.5 så kan du enten bruge servernavnet til at connecte til
eller opgradere.

--
Finn Nielsen - http://www.zznyyd.dk/

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-08-01 18:20

Finn Nielsen <usenet01@zznyyd.dk> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:
>
> Hvis det er 4.0.5 så kan du enten bruge servernavnet til at connecte til
> eller opgradere.

Jeg har min hjemmeside hos f2s.com, http://www.meyerhofer.com/download der
har jeg hentet en link side

PHP hos f2s: PHP 4 version 4.0.3pl1.

Ole

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 12-08-01 19:46

On Sun, 12 Aug 2001 15:37:41 +0200, Ole Madsen wrote:
> Jeg er ved at sætte et link script side op, men jeg får dette
> Error: Unable to connect to MySQL server: : '' :Can't connect to local MySQL
> server through socket '/tmp/mysql.sock' (2)
>
> Kan i sige mig hvad jeg skal gøre?

Starte din mysql-server?
Hvis det er på unix skal du også checke om du både har en binær mysql-pakke,
samt den originale source installeret. Hvis det er tilfældet går der ofte
ged i at de binære tror at de finder mysql.sock et andet sted end hvor den
reelt findes.

--
Søren O.

Og jeg synes det er helt fint at bruge Sv: istedet for Re:
- Søren 'Disky' Reinke