De sidste ti 60 watt pære-vittigheder
Fra : /john

Dato : 24-08-11 16:14

Lidt til grineren.

"Fra 1. september er det efter 130 år slut med glødepæren over dem alle; den
gode gamle 60 wattspære. Her er de allersidste vittigheder":

http://www.b.dk/nationalt/de-sidste-ti-60-watt-paere-vittigheder

/john

Fra : Tom L

Dato : 24-08-11 16:19

"/john" <nn@ok> wrote:
> [...]
>
> "Fra 1. september er det efter 130 år slut med glødepæren over dem alle;
> den gode gamle 60 wattspære. Her er de allersidste vittigheder":

Er det ikke et par år for tidligt? CFL pærer er en dårlig erstatning og LED
"pærer" er ikke rigtigt klar endnu, teknologisk.

TomL

Fra : /john

Dato : 24-08-11 16:22

"Tom L" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> Er det ikke et par år for tidligt? CFL pærer er en dårlig erstatning og
> LED
> "pærer" er ikke rigtigt klar endnu, teknologisk.

Ganske enig.

/john

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-08-11 16:23

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Fra 1. september er det efter 130 år slut med glødepæren over dem
> alle; den gode gamle 60 wattspære. Her er de allersidste vittigheder":

Lad os da bare se listen her:

1) Hvor mange fra Venstre skal der til at skifte en 60 watt-pære? Ingen. De
regner med, at markedskræfterne selv klarer det

2) Hvor mange konservative skal der til at skifte en 60 watt-pære? To. En
til at ringe efter en elektriker og en til at mikse drinks.

3) Hvor mange socialdemokrater skal der til at skifte en 60 watt-pære? Fem.
En til at holde el-sparepæren og fire fra vækstpakken til at dreje stigen.

4) Hvor mange fra Dansk Folkeparti skal der til at skifte en 60 watt-pære?
Ingen. De vil ikke af med den; den har været en del af dansk kultur i over
100 år.

5) Hvor mange fra Liberal Alliance skal der til at skifte en 60 watt-pære?
Ingen ved det. Selv en glødepære varer længere end Liberal Alliance.

6) Hvor mange Brøndby-fans skal der til at skifte en 60 watt-pære? Fem. En
til at holde el-spare-pæren op og fire til at drikke øl, indtil værelset
drejer rundt.

7) Hvor mange muskelhunde skal der til at skifte en 60 watt-pære? En. Men
man man skal regne med at bruge en hel del 60-watt-pærer på det.

8) Hvor mange feminister skal der til at skifte en 60 watt-pære? Tre. En til
at skifte til el-sparepære og to til til at snakke om, hvor godt det var
uden en mand.

9) Hvor mange fra Politiken skal der til at skifte en 60 watt-pære? Otte. En
til at sætte el-sparepæren i og syv til at nedsætte en tænketank.

10) Hvor mange B.S. Christiansen-typer skal der til at skifte en 60
watt-pære? Ingen. B.S. Christiansen er ikke bange for at sidde i mørke.

Især 1, 2, 4 og 5 er sjove.

LOL

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 24-08-11 16:51

On Wed, 24 Aug 2011 17:23:28 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
>
> 10) Hvor mange B.S. Christiansen-typer skal der til at skifte en 60
> watt-pære? Ingen. B.S. Christiansen er ikke bange for at sidde i mørke.

Hvorfor ikke #3 ???

Og hvad med:

11) Hvor mange kommunister skal der til at skifte en 60 watt-pære? 651. 500
til at lave 5-års planer om "udskiftning af el-pærer", 50 til at producere
det papir der skal bruges til rapporterne, 100 vagter til at kontrollere at
der ikke stjæles papir til "kontrarevolutionær propaganda" og så
selvfølgelig den almindelige borger der skiftede pæren for 4 år siden.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-08-11 11:00

"Steen A. Thomsen" skrev i meddelelsen

> [...]
>der ikke stjæles papir til "kontrarevolutionær propaganda" og så
>selvfølgelig den almindelige borger der skiftede pæren for 4 år siden.

12) hvormange kontanthjælpsbumser som Thomsen skal der til at skifte en
60 -watt pære? Ingen - kontanthjælpsthomsen og hans lige gider ikke rejse
sig fra kontanthjælpssofaen da de hævder at det går ud over deres rygge.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 25-08-11 11:19

On Thu, 25 Aug 2011 12:00:17 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> sig fra kontanthjælpssofaen da de hævder at det går ud over deres rygge.

Som sædvanlig kommer der KUN persontilsvining fra Wilstrup.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 25-08-11 11:27

http://dokusiden.itgo.com/tudekiks.htm

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-08-11 17:26

"Steen A. Thomsen" skrev i meddelelsen

>Som sædvanlig kommer der KUN persontilsvining fra Wilstrup.

Hvad var det netop jeg skrev andet steds? når du bliver sat til vægs, så er
det "persontilsvininger", medens du gerne må svine andre til, for det er jo
bare "sandt" i din optik. tsk! tsk! - og naturligvis kommer der en sur
smiley - du mangler blot sukket. Du er simpelthen ikke i stand til at se
dine egne fejl, men har masse indsigt i andres. Det er jo helt bibelsk.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 25-08-11 18:15

On Thu, 25 Aug 2011 18:25:37 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> det "persontilsvininger", medens du gerne må svine andre til, for det er jo

Du er sgu dummere end vådt bølgepap.

Det er DIG der starter med at svine andre til. I dit allerførste indlæg i
denne tråd, sviner du mig til, og tuder når du får tilbage med samme mønt.

> tsk! tsk! - og naturligvis kommer der en sur
> smiley - du mangler blot sukket. Du er simpelthen ikke i stand til at se
> dine egne fejl, men har masse indsigt i andres. Det er jo helt bibelsk.

Jeg har medlidenhed med dine omgivelser.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-08-11 20:58

>Du er sgu dummere end vådt bølgepap.

Copy cat - men jeg kan da konstatere at du lærer en hel del af Kim L - så
helt håbløs kan du altså ikke være

>Det er DIG der starter med at svine andre til. I dit allerførste indlæg i
>denne tråd, sviner du mig til, og tuder når du får tilbage med samme mønt.

Hvordan slutter du at jeg "tuder"? Jeg har ikke brokket mig over dine
persontilsvininger, men tørt konstateret hvordan du hele tiden vræler når
andre fortæller dig hvor ynkelig du er. Du tuder hver gang du bliver
forholdt dit pjækkeri, du tuder hver gang du bliver sat til vægs - og det
sker hver eneste gang - det er det du ikke kan klare.

>Jeg har medlidenhed med dine omgivelser.

Til gengæld har jeg IKKE medlidenhed med dig - du ligger som du har redt.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 26-08-11 21:49

On Fri, 26 Aug 2011 21:57:42 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Hvordan slutter du at jeg "tuder"?

Ved at læse dine indlæg.

> Jeg har ikke brokket mig over dine
> persontilsvininger, men tørt konstateret hvordan du hele tiden vræler når
> andre fortæller dig hvor ynkelig du er.

Flot fodskud. ))))

Det var (som sædvanlig) DIG der startede med persontilsviningen i denne
tråd.

> Du tuder hver gang du bliver
> forholdt dit pjækkeri,

Hvilket pjækkeri.?

Få dine tilbage for din krystalkugle, for den virker ikke.

> du tuder hver gang du bliver sat til vægs

DU har ALDRIG sat nogen som helst til vægs (bortset fra dig selv).

http://da.wikipedia.org/wiki/Narcissisme

> Til gengæld har jeg IKKE medlidenhed med dig - du ligger som du har redt.

Det kan du da mene, men det er hamrende ligegyldigt.

Fra : P.N.

Dato : 26-08-11 08:57

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> se dine egne fejl, men har masse indsigt i andres. Det er jo helt bibelsk.

Såvidt jeg kan se er i alle 3 så ens på dette punkt, at det kun er jeres
partifarve der udgør forskellen, psykologisk set er der næsten ingen forskel
på jer. I er lige giftige alle 3.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 25-08-11 11:25

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 25-08-11 11:42

On Thu, 25 Aug 2011 12:25:16 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> skrev i en meddelelse

> LOL

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at du bifalder Wilstrups
persontilsvining.?

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-08-11 11:43

Steen A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
1kwcwpgbormgo.if04ux7jzk3l$.dlg@40tude.net:

> Hvorfor er jeg ikke overrasket over at du bifalder Wilstrups
> persontilsvining.?

Kom nu, chatnar. Fortæl os det. Du kan da ikke bare holde os hen på den
måde. Vi sidder alle på det yderste af stolen og venter...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 26-08-11 13:06

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-08-11 16:31

"/john" <nn@ok> skrev i en meddelelse
> Lidt til grineren.
>
> "Fra 1. september er det efter 130 år slut med glødepæren over dem
> alle; den gode gamle 60 wattspære.

Måske varer det lidt endnu med forbuddet hvis det står til tyskerne.

http://comon.dk/nyheder/eu-politikere-vil-oph-ve-forbud-mod-gl-dep-rer-1.381919.html

Jeg kan egentlig heller ikke se hvad det rager EU hvad jeg har siddende i
min husholdning af elektriske pærer. Det er endnu et eksempel på direkte
EU-styring som begrænser borgernes frihed.

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-11 02:47

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:%O85q.181786$fl.40092@newsfe23.ams2...
> [...]
> min husholdning af elektriske pærer. Det er endnu et eksempel på direkte
> EU-styring som begrænser borgernes frihed.

Det rager EU, fordi hver af de 500.000.000 EUborgere der er, bruger i
gennemsnit 120W/timen på belysning i 8 timer om dagen 365 dage om året.

Det svarer til 475.000 Megawatt/timer pr dag eller til en
kraftværkskapacitet på 60.000 MW svarende til 55 atomreaktorer af den type,
der er på Fukushima Dai-ni værket.

Hvis alle skiftede deres 60 W pærer ud med 11 W sparepærer ville behovet i
EU alene til belysning falde til 11000 MW svarende til 10 atomreaktorer.

Det vil betyde, at vi ville kunne udfase 45 atomreaktorer eller 70 komplette
Studstrupværker i EU. Eller i det mindste undgå at skulle udvide med det
antal, hvis alle skifter til lavenergipærer overalt.

Så kan man selv vælge, om man vil være anti Atomkraft tilhænger eller Co2
frontkæmper alt efter overbevisning.

Men det starter med at vi sparer energi. Rigtigt meget energi!
Fordi vi er mange mennesker.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Henry Vest

Dato : 26-08-11 05:11

> Det rager EU, fordi hver af de 500.000.000 EUborgere der er, bruger i
> gennemsnit 120W/timen på belysning i 8 timer om dagen 365 dage om året.

120 W/timen er en klassisk fejl. Det korrekte er 120 W.

--
Henry Vest

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 26-08-11 11:06

"Henry Vest" <henryvest@gmail.com> skrev i en meddelelse

> 120 W/timen er en klassisk fejl. Det korrekte er 120 W.

Det burde bare skrives således: 0,12 Kilowatt-timer gange 8 = 0,96
Kilowatt-timer

0,96 Kilowatttimer gange 365 = 350,4 Kilowatt-timer pr. år.

Men det er stadigvæk mig selv som betaler for den strøm jeg forbruger, endda
med massive afgifter til staten oven i den reelle pris. Og så skal jeg
samtidig have et diktat trukket ned over hovedet fra det forbandede EU-lort.
Det er ikke godkendt i min verden.

Fra : Tom L

Dato : 26-08-11 14:28

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:

> Det rager EU, fordi hver af de 500.000.000 EUborgere der er, bruger i
> gennemsnit 120W/timen på belysning i 8 timer om dagen 365 dage om året.

Jeg er enig, det er bare to år for tidligt, baseret på teknologi.

> Men det starter med at vi sparer energi. Rigtigt meget energi!
> Fordi vi er mange mennesker.

Du skal også inkludere energiregnskabet for fremstilling af pærerne. Jeg
synes, at EU skulle sætte en længere tidsramme, så LED-teknologi er klar.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-11 15:22

On 26/08/11 15:27, Tom L wrote:

> Jeg er enig, det er bare to år for tidligt, baseret på teknologi.

Skal klima-alarmisters psykose diktere forbrugsvalg langt ind i blå stue
- Vil galskaben ingen ende tage?

Mvh
Martin

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-08-11 21:01

"Frodo Nifinger" skrev i meddelelsen

> [...]
>>
>Det rager EU, fordi hver af de 500.000.000 EUborgere der er, bruger i
>gennemsnit 120W/timen på belysning i 8 timer om dagen 365 dage om året.

Du glemmer blot en ting i dit regnestykke, at der så i stedet for skal
generes varme i forhold til det der tabes når man skifter glødepæren ud med
sparepærer.

>Men det starter med at vi sparer energi. Rigtigt meget energi!
>Fordi vi er mange mennesker.

Næ, for det betyder i stedet for at den tabte varme skal erstattes med noget
andet - og det kræver energi, måske endda energi fra kulkraftværker.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-11 18:25

On Wed, 24 Aug 2011 17:14:22 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:

> [...]
>
>"Fra 1. september er det efter 130 år slut med glødepæren over dem alle; den
>gode gamle 60 wattspære. Her er de allersidste vittigheder":

Det er godt med fornyelse om Venstre mm

   How many people with Scitzofrenic (or Borderline or Paranoic)
Personality Disorder does it take to unscrew a light bulb?None.
Because "it's your god damn fault!" for pointing it out that it was
broken to begin with, and to spite you, they'll just content
themselves *to sit in the dark
and never speak to you again*. Besides considering everything else,
that's broken in their lives, "what is a light bulb?"

Fra : Henry Vest

Dato : 24-08-11 19:15

/john wrote:

> [...]
>
> "Fra 1. september er det efter 130 år slut med glødepæren over dem alle;
> den gode gamle 60 wattspære. Her er de allersidste vittigheder":

11) Hvor mange mandschauvinister skal der til at skifte en 60-W-pære i et
køkken? Ingen, kællingen kan sgu da vaske op i mørke.

--
Henry Vest

Fra : /john

Dato : 24-08-11 19:34

"Henry Vest" <henryvest@gmail.com> skrev i meddelelsen

> 11) Hvor mange mandschauvinister skal der til at skifte en 60-W-pære i et
> køkken? Ingen, kællingen kan sgu da vaske op i mørke.

Rofl!

Jeg må vel osse hellere gi' mit bette bidrag så.

Hvor mange pali'er skal der til at skifte en 60-Watts pære?

Ingen! - De gi'r jøderne skylden og bliver siddende i mørke.

/john

Fra : Mendoza

Dato : 24-08-11 19:55

"/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen

> Rofl!
>
> Jeg må vel osse hellere gi' mit bette bidrag så.
>
> Hvor mange pali'er skal der til at skifte en 60-Watts pÃ|re?
>
> Ingen! - De gi'r jÃ?derne skylden og bliver siddende i mÃ?rke.
>
> /john

Hvor mange Country & Western sangere skal der til for at skifte en 60 Watts
pære?
6. En til at skifte til el-sparepæren, og 5 til at synge om hvor god den
gamle var.

Fra : /john

Dato : 25-08-11 03:17

"Mendoza" <asshole@x1812.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Watts
> pære?
> 6. En til at skifte til el-sparepæren, og 5 til at synge om hvor god den

LOL!

Jeg ku ikke dy mig for at Google lidt.

Pære-vitser er åbenbart ganske populære; her er yderligere tre links samt
nogle smagsprøver:

Q: How many Marxists does it take to screw in a light bulb?
A: None: The light bulb contains the seeds of its own revolution.

Q: How many nuclear engineers does it take to change a light bulb?
A: Seven: One to install the new bulb, and six to figure what to do with
the old one for the next 10,000 years

http://www.eyrie.org/~thad/strange/lightbulbs.html

How many Catholics does it take to screw in light bulb?
None, they use candles

http://javacasa.com/humor/lightbulb.htm

Q: How many Psychiatrists does it take to change a light bulb?
A: Only one, but the bulb has got to really WANT to change

http://www.cs.umd.edu/~gasarch/HUMOR/lightbulb.html

/john

Fra : DADK

Dato : 25-08-11 06:53

On 25-08-2011 04:16, /john wrote:

> LOL!
>
> Jeg ku ikke dy mig for at Google lidt.
>
> Pære-vitser er åbenbart ganske populære; her er yderligere tre links
> samt nogle smagsprøver:

Det er også derfra Mendozas vid kommer

> [...]
> None, they use candles
>
> http://javacasa.com/humor/lightbulb.htm
>
> Q: How many Psychiatrists does it take to change a light bulb?

Hvorfor ikke finde på nyt?

Hvor mange Arne Wilstrup-typer skal der til at skrue en 60 watt pære i?
To helvdele. Den ene del af hans personlighed vil skrue den op i røven
så han får fornyet sit lys, den anden vil argumentere for at man burde
bruge æbler i stedet.

Fra : DADK

Dato : 25-08-11 07:03

On 25-08-2011 07:53, DADK wrote:

> [...]
> To helvdele. Den ene del af hans personlighed vil skrue den op i røven
> så han får fornyet sit lys, den anden vil argumentere for at man burde

It is funny beacuse it is true

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-08-11 11:04

"DADK" skrev i meddelelsen
> [...]
> helvdele. Den ene del af hans personlighed vil skrue den op i røven så han
> får fornyet sit lys, den anden vil argumentere for at man burde bruge

Hvor mange DADK-typer skal der til at skrue en 60 watt pære i?
To halvhjerner. Kun når de er sammen kan de finde ud af det: den ene stiller
sig på et bord og hævder at han er lyset - den anden sidder på en stol og
klager over at lyset er så ringe at han ikke kan læse ved det.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-08-11 11:06

"Arne H. Wilstrup" skrev i meddelelsen

> [...]
>stiller sig på et bord og hævder at han er lyset - den anden sidder på en
>stol og klager over at lyset er så ringe at han ikke kan læse ved det.

Det er morsomt fordi det er sandt!

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 25-08-11 11:25

> "Arne H. Wilstrup" skrev i meddelelsen

> Det er morsomt fordi det er sandt!

Når det er sandt vil jeg da mere mene at det er tragisk men man kan vel også
mene at David Konrad er tragikomisk.

Fra : J. Nielsen

Dato : 25-08-11 20:11

On Thu, 25 Aug 2011 12:06:14 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>Det er morsomt fordi det er sandt!

Spørgsmål: Hvorfor kan Arne Wilstrup ikke skrue en 60 watt pære i?

Svar: Arne nægter kategorisk at foretage en højre-drejning.

Det er tragisk fordi det er sandt!
--

-JN-

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-11 02:51

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Spørgsmål: Hvorfor kan Arne Wilstrup ikke skrue en 60 watt pære i?
>
> Svar: Arne nægter kategorisk at foretage en højre-drejning.
>
> Det er tragisk fordi det er sandt!
> --
Det var til gengæld morsomt

Du har så problemet med at få den gamle pære ud?

Jeg har løst det ved at skifte pærerne ud til Halogen stiftpærer

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : @

Dato : 25-08-11 16:10

On Wed, 24 Aug 2011 20:33:34 +0200, "/john" <nn@ok> wrote:

> [...]
>
>Hvor mange pali'er skal der til at skifte en 60-Watts pære?
>
>Ingen! - De gi'r jøderne skylden og bliver siddende i mørke.

og pæren har de jo forlængst byttet med noget de kan smide i hovedet
på føromtalte jøder