USA ramt af stort jordskælv
Fra : P.N.

Dato : 23-08-11 21:08

http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1606473.ece

Et jordskælv har ramt det østlige USA incl Washington. Det oplyser det
amerikanske geologiske institut, men det er desværre kun målt til en styrke
på 5,9 på Richter-skalaen.

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-11 21:17

Den 23/08/11 22.08, P.N. skrev:
> [...]
> amerikanske geologiske institut, men det er desværre kun målt til en styrke
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Militaristerne og mammontilbederne har fået endnu et wake-up call.
Økonomiens krise har ikke vækket dem tilstrækkeligt.

Spirene knækkede sammen på deres Nationale Katedral. Et af dem faldt ned
på gaden. Et andet beskadigede taget.

Foreløbig reagerer de ved at holde vejret til de bliver blå i hovederne.
Omvendelse fra militarismen er endnu ikke på tale.
Rimelige skatter til de rige heller ikke.

MvH
Jens

Fra : Ivannof

Dato : 24-08-11 10:26

On 23 Aug., 22:16, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Omvendelse fra militarismen er endnu ikke på tale.
> Rimelige skatter til de rige heller ikke.

Hmm. Det lyder som om du mener at en hævngerrig gud nu straffer hele
folket på vestkysten selvom det kun er "Militaristerne og
mammontilbederne" der burde få på hattepulden. Eller er de ved at få
"kærligheden" at føle?

Hilsen Ivan

Fra : Lyrik

Dato : 24-08-11 20:47

Den 24/08/11 18.25, Ivannof skrev:

> [...]
> folket på vestkysten selvom det kun er "Militaristerne og
> mammontilbederne" der burde få på hattepulden. Eller er de ved at få

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det var vist østkysten det gik ud over med centrum i Virginia. Det
exceptionelle er at de ikke plejer at blive udsat for den slags og at
husene derfor ikke er jordskælvssikrede.

Ifølge NT går straffe først og fremmest ud over de troende. Dette for at
rette deres frafaldstendenser. (Tilsidst rammer straffen så de helt
ugudelige, på en endnu værre måde).

NT siger at man ikke kan tjene både Gud og Mammon. Amerikanerne tjener
helt sikkert mammon.
De har i de sidste årtier endda prøvet at luge alt omkring Gud ud af
samfundet.

Når man vil være rig falder man i mange fristelser og tilføjer sig selv
stor skade. Dette ifølge NT.

Den falske gud Mammon svigter- Først faldt hans templer. Så faldt hans
valutasikkerhed. Men amerikanerne omvendte sig ikke. De angrede ikke
dansen om guldkalven.
Så må guldkalven :"knuses til støv-strøs på drikkevandet og derefter må
de drikke den!"
For de må og skal forstå deres afgudsdyrkelse. Deres sætten mammon før
mennesker!
De må og skal genfinde den rigtige Gud-Jesus Kristus i støvet fra gud
Mammon.

Det er alt sammen hvis man tror at Gud leder verden Ivan.

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-08-11 22:23

On 24/08/11 21:46, Lyrik wrote:

> [...]
> Mammon.
>
> Det er alt sammen hvis man tror at Gud leder verden Ivan.

Jow Erik - men hwa har det med jordskjælwet at gjøre?

Mvh
Martin

Fra : Lyrik

Dato : 25-08-11 12:24

Den 24/08/11 23.22, Martin Larsen skrev:

> Jow Erik - men hwa har det med jordskjælwet at gjøre?
>
> Mvh
> Martin
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

De skal rystes i deres selvfedhed.
Jens

Fra : Ivannof

Dato : 24-08-11 23:28

"Lyrik" skrev i meddelelsen news:4e555525$0$305$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> folket på vestkysten selvom det kun er "Militaristerne og
> mammontilbederne" der burde få på hattepulden. Eller er de ved at få

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
[...]

Jeg er målløs. Gud hjælpe mig (sådan rent retorisk)

Hilsen Ivan

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 23-08-11 21:27

P.N. <235@mail.dk> wrote:

> [...]
> amerikanske geologiske institut, men det er desværre kun målt til en styrke

5,9 er ikke jordens største jordskælv. Jeg oplevede et 6,3 skælv i Rom i
April 2009 (L'Aquila jordskælvet).
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-11 21:30

Den 23/08/11 22.26, Jesper Ørsted skrev:

> 5,9 er ikke jordens største jordskælv. Jeg oplevede et 6,3 skælv i Rom i
> April 2009 (L'Aquila jordskælvet).
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2029320/East-Coast-Earthquake-hits-Virginia-aftershocks-Washington-DC-New-York.html

De virkede da lettere rystede over dette her.

MvH
jens

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 23-08-11 22:09

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen news:4e540de6$0$312$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> De virkede da lettere rystede over dette her.

Ja, egentlig!
Af en eller anden grund er min reaktion at jeg har lyst til at kneppe hende den
latin amerikanske unge dame med den groenne troeje, der taler i mobil telefon!

Sane Peter

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 23-08-11 22:43

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> -Virginia-aftershocks-Washington-DC-New-York.html
>
> De virkede da lettere rystede over dette her.

De er nok ikke helt vant til det. Det er italienerne. Men skaderne lader
også til at være ret begrænsede og jeg har ikke hørt at der er nogen der
er kommet noget til.

Fra : /john

Dato : 23-08-11 23:24

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De virkede da lettere rystede over dette her

Det er da godtnok mærkeligt...

/john

Fra : Patruljen

Dato : 23-08-11 16:01

On 23 Aug., 22:30, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> http://www.dailymail.co.uk/news/article-2029320/East-Coast-Earthquake...
>
> De virkede da lettere rystede over dette her.

The reality TV phenomenon, who has 14 children all under the age of
ten, allowed the pictures to be taken of her midriff before entering
the ring.

Read more:
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2028905/Octomom-Nadya-Suleman-shows-gruesome-scars-resulting-multiple-pregnancy.html#ixzz1VtM4iFPi

14 unger - alle under 10? Hvem sagde at muslimer formerer sig som
rotter -

Fra : DADK

Dato : 24-08-11 06:13

On 23-08-2011 22:26, Jesper Ørsted wrote:

> 5,9 er ikke jordens største jordskælv. Jeg oplevede et 6,3 skælv i Rom i
> April 2009 (L'Aquila jordskælvet).

Hvor alvorligt det er ift skader afhænger jo af dybden hvor det sker.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 24-08-11 10:45

DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> Hvor alvorligt det er ift skader afhænger jo af dybden hvor det sker.

Det afhænger af dybden, bygningerne evne til at modstå jordskælv og
jordbundens plasticitet.

Fra : DADK

Dato : 24-08-11 21:12

On 24-08-2011 11:44, Jesper Ørsted wrote:

> Det afhænger af dybden, bygningerne evne til at modstå jordskælv og
> jordbundens plasticitet.

Naturligvis, det var bare det med at richter=damage jeg reagerede på.

Fra : Tom L

Dato : 24-08-11 12:03

Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote:

> 5,9 er ikke jordens største jordskælv. Jeg oplevede et 6,3 skælv i Rom i
> April 2009 (L'Aquila jordskælvet).

Og jeg har oplevet jordskælv på 6,7 (Northridge, Los Angeles i 1994) og 8,0
(Sichuan, Kina 2008).
Især sidstnævnte er ikke en oplevelse, jeg gerne ser gentaget.

Fra : DADK

Dato : 24-08-11 21:18

On 24-08-2011 13:02, Tom L wrote:

> Og jeg har oplevet jordskælv på 6,7 (Northridge, Los Angeles i 1994) og 8,0
> (Sichuan, Kina 2008).
> Især sidstnævnte er ikke en oplevelse, jeg gerne ser gentaget.

Var du i området der? Det var jo et GIGANT jordskælv. Mio blev hjemløse.
Så må det jo være rart at overleve og kunne hoppe på flyet hjem bagefter
Nok lidt uden for de fleste danskeres fattevne, inkl min egen. Jeg
kunne godt tænke mig at opleve et rigtig jordskælv inden jeg dør. Eller
et vulkanudbrud. Det tætteste jeg er kommet på virkelig store
naturkræfter er at se isen begynde at skurre i Østersøen efter den var
frosset til i vistnok 1986. Du og Jesper Ørsted er imho "heldige" at
have fået den erfaring.

Fra : P.N.

Dato : 24-08-11 22:22

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det tætteste jeg er kommet på virkelig store naturkræfter er at se isen
> begynde at skurre i Østersøen efter den var frosset til i vistnok 1986. Du
> og Jesper Ørsted er imho "heldige" at have fået den erfaring.

I 1986 da danmark frøs røven ud af bukserne, sad jeg nede i Sydindien på
Kovalam beach og snakkede med svensk pige da et mindre jordskælv ramte det
indiske kontinent, det var lidt skræmmende men jeg vil ikke sige at det var
noget særligt.

Fra : DADK

Dato : 24-08-11 22:35

On 24-08-2011 23:21, P.N. wrote:
> [...]
> indiske kontinent, det var lidt skræmmende men jeg vil ikke sige at det var

Det er jo slet ikke pointen om det var noget særligt. Jeg vil gerne
opleve alt, også de negative ting. Jeg synes f.eks det kunne være fedt
at prøve at blive stukket ned, mærke kniven i indvoldene. Det kunne være
interessant. Det ville være mindst lige så interessant at skyde 3
mennesker man hader som hævn og slippe afsted med det, som på film. Men
det hele afhænger naturligvis af at man overlever og kan huske
erfaringen bagefter. Jordskælv er jo ikke sjove for dem det går ud over
- dybest set er jeg jo bare en overforkælet hvid dreng der higer efter
lidt oplevelsesturisme. Vi mangler suspense, PN.

Fra : P.N.

Dato : 25-08-11 08:38

> [...]
> er jeg jo bare en overforkælet hvid dreng der higer efter lidt
> oplevelsesturisme. Vi mangler suspense, PN.

Jamen afsted til Libyen med dig, du kan lige nå slutspillet omkr byen Sirte.

Fra : J. Nielsen

Dato : 25-08-11 20:11

On Wed, 24 Aug 2011 23:21:46 +0200, "P.N." <235@mail.dk> wrote:

> [...]
>indiske kontinent, det var lidt skræmmende men jeg vil ikke sige at det var

Oplevede I at jorden rystede for jer begge? Du ved, lissom i "Hvem
ringer klokkerne for".
--

-JN-

Fra : Tom L

Dato : 25-08-11 15:36

DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> Var du i området der? Det var jo et GIGANT jordskælv. Mio blev hjemløse. Så
> må det jo være rart at overleve og kunne hoppe på flyet hjem bagefter

Jeg blev i to uger efter jordskælvet - det ville ikke have været rigtigt at
hoppe på første fly ud, når mine medarbejdere havde problemer.
De første dage var intessante - på 23ende etage i et tomt hotel, med
efterrystelser hver andet minut.

> Du og Jesper Ørsted er imho "heldige" at have fået den erfaring.

De 10-20 mindre jordskælv jeg har oplevet i Japan og Taiwan ville have
været nok.