Betalingsring, selvmål
Fra : Andreas Andersen

Dato : 23-08-11 16:41

Jeg var lige inde på Socialdeomkraternes hjemmeside for at se på deres
forslag til betalingsringen. Under forslaget er en lang række
kommentarer fra frustrerede socialdemokrater, der bedyrer, at de vil
skifte parti, da de ikke har råd til at bruge 11000,- ekstra om året, og
ikke har reel mulighed for at bruge kollektiv transport. Mere plads på
vejene til de rige og mindre plads i det kollektive til de fattige, som
en skriver i kommentarerne. Kan vi være så heldige, at dette er så stort
et selvmål, at vi også slipper for den røde regering i denne omgang?

--
Andreas

Fra : Andreas Andersen

Dato : 23-08-11 16:42

On 23-08-2011 17:41, Andreas Andersen wrote:
> [...]
> en skriver i kommentarerne. Kan vi være så heldige, at dette er så stort
> et selvmål, at vi også slipper for den røde regering i denne omgang?

Og lige et link også:
http://www.socialdemokraterne.dk/default.aspx?func=article.view&id=719948&menuID=700835&menuAction=select&topmenuID=700835

--
Andreas

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 23-08-11 17:41

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fattige, som en skriver i kommentarerne. Kan vi være så heldige, at
> dette er så stort et selvmål, at vi også slipper for den røde

Jeg vil nok ikke stemme på det røde flertal hvis denne her betalingsring
bliver ved med at være planen. Jeg synes at det er en torskedum plan. Den
kollektive trafik kan ikke engang klare myldretiderne som trafikpresset er
nu og der er alt for mange driftsforstyrrelser til at man kan tage kollektiv
transport alvorligt hvis man samtidig skal møde til tiden hos en
arbejdsgiver. Alene det problem at man ikke for længst har sørget for at
udvide strækningen mellem Hovedbanegården og Svanemøllen Station med to
ekstra spor gør at denne strækning er uhyre sårbar overfor om et tog får
tekniske vanskeligheder og må holde stille. Den slags sker ofte og giver
kodyl-store forsinkelser hver gang det sker.

Hvad vil Helle Thorning Schmidt gøre ved det?

Hvordan vil Helle Thorning Schmidt løse kapacitetsproblemerne i myldretiden
?

Fordi sagen er at i myldretiden kører der det maksimale antal toge som kan
køre på den strækning jeg lige har nævnt. Forsøger man at presse endnu flere
S-toge igennem strækningen bliver drift-forstyrrelserne endnu værre i den
forstand at endnu flere forsinkede toge skal afvikles i den forældede
flaskehals at strækningen mellem Hovedbanegården og Svanemøllen Station
udgør.

Alt dette vil jeg vædde på at Helle Thorning Schmidt ikke har en skid
løsning på fordi konen ikke har sat sig ind i hvor dårligt og langsommeligt
at kollektiv transport fungerer i København når vi ser bort fra Metroen som
kører nogenlunde stabilt. Ikke at der ikke også kan gå fuldstændig ged i
Metroen også, det sker da.

Og med den løsning hvor Helle Thorning Schmidt vil stjæle endnu flere penge
op af lommerne på os bilejere og forære til den kollektive trafik i form af
billigere billetter til denne, så er der jo ikke budgetteret med at løse de
meget alvorlige problemer som jeg mener at S-togs-trafikken i København
lider under. For alt imens man havde frygtelig travlt med at bygge Metro, så
gjorde man intet ved flaskehals-problemet som strækningen mellem
Hovedbanegården og Svanemøllen Station udgør. Og i stedet for så at gå i
gang med at få løst dette problem går man gud-hjælpe-mig i gang med at bygge
endnu en Metro (Metro-ringen). Det er hovedet-under-armen-politik af værste
skuffe. Komplet idiotisk.

Helle Thorning Schmidt har ikke svar på en skid andet hvordan hun vil plukke
endnu flere penge op af lommerne på bilisterne. Som om at det er slemt nok
at staten stjæler så høj en afgift, så der skal betales for tre biler hver
gang der købes en enkelt og betales høje grønne ejer-afgifter hver gang folk
køber en ordentlig bil der kan bestille noget, plus at benzinpriserne ligger
på næsten det dobbelte af hvad de burde på grund af statens afgifter på
brændstof.

Nej hvis Helle Thorning Schmidt lovede at hun ville fjerne det urimelige
tyveri af en indregistrerings-afgift og samtidig rullede den grønne
ejer-afgift tilbage til en lav vægtafgift, så kunne man snakke om at stemme
på hende. Ellers kan hun rende mig i røven. Vi kan vælge mellem en
lorteregering til højre for midten som forærer en masse penge væk til den
rigeste del af befolkningen i form af solide skattelettelser eller en anden
lorteregering til venstre for midten som stjæler en masse penge op af
lommerne på folk i form af snesevis af daglige nye afgifter. Kors i røven
til alternativer. Jeg har desværre intet andet at stemme på, så jeg bliver
nok hjemme på valgdagen, og sætter en god film eller to på DVD'en på
valg-aftenen. Det vil være første gang det sker i mit liv. Jeg synes at Lars
Løkke Rasmussen og Helle Thorning Schmidt er et par klaphatte, total
utroværdige begge to.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Tom L

Dato : 24-08-11 11:41

"Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com>
wrote:

> Og med den løsning hvor Helle Thorning Schmidt vil stjæle endnu flere penge
> op af lommerne på os bilejere

Skrev manden, der ellers i tide og utide galper op om, at de "rige" bare
skal flåes i skat, så flere kan få flere penge på overførselsindkomst.
Princippet og solidariteten holder tilsyneladende ikke længere end til egen
pengepung.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-08-11 10:40

"Tom L" skrev i meddelelsen

> [...]
>Princippet og solidariteten holder tilsyneladende ikke længere end til egen

Jeg er bilejer og bor på Amager - jeg vil skulle betale penge selvom jeg
også arbejder på Amager, men i Københavns kommune - det er naturligvis en
ekstra udgift, men jeg kunne da tage cyklen eller bussen. Jeg finder en
afgift helt O.K. og er i den situation at jeg er uenig med Kim L om dette,
men jeg forfalder ikke til grovheder af den grund sådan som du gør når du
skriver:

"i tide og utide galper op" eller når du hævder at han mener at de "rige
bare skal flås i skat, så flere kan få flere penge på overførselsindkomst",
for det har Kim L aldrig skrevet eller ment. Tværtimod mener han at færre
skal på overførselsindkomst ved at de kan få et arbejde til normalt takst
fremfor sysselsættelse med aktiveringsjob for bistandspenge. At du skriver
det modsatte af hvad han skriver og mener, er naturligvis noget der er med
til at svække dine argumenter i denne sag.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 25-08-11 11:16

On Thu, 25 Aug 2011 11:40:15 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> også arbejder på Amager, men i Københavns kommune - det er naturligvis en
> ekstra udgift, men jeg kunne da tage cyklen eller bussen. Jeg finder en

Nu er Wilstrup jo heller ikke en enlig mor i Herstedøster, der skal
aflevere sine 2 børn i henholdsvis vuggestue og børnehave klokken lort om
morgenen, for at kunne nå at møde på arbejde som til tiden på Bispebjerg
Hospital.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-08-11 17:21

"Steen A. Thomsen" skrev i meddelelsen

> [...]
>morgenen, for at kunne nå at møde på arbejde som til tiden på Bispebjerg

Har hun så råd til bil?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 25-08-11 18:18

On Thu, 25 Aug 2011 18:21:14 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> "Steen A. Thomsen" skrev i meddelelsen

> Har hun så råd til bil?

Tror du ikke at en enlig mor til 2 og med fast arbejde, har råd til bil.?

Selv jeg, der er på kontanthjælp, har sgu da råd til bil.

Prøv at komme lidt ind i kampen, og bevæg dig ud i virkeligheden.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-08-11 21:07

>Tror du ikke at en enlig mor til 2 og med fast arbejde, har råd til bil.?
>
>Selv jeg, der er på kontanthjælp, har sgu da råd til bil.

Det er sgu ikke dig selv der betaler, men din kone - på bekostning af dine
børn.

>Prøv at komme lidt ind i kampen, og bevæg dig ud i virkeligheden.

I modsætning til dig tilbringer jeg ikke min dag på kontanthjælpssofaen og
forholder mig til virkeligheden derfra - det overlader jeg til dig og dine
feberfantasier.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 26-08-11 21:59

On Fri, 26 Aug 2011 22:06:55 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Det er sgu ikke dig selv der betaler, men din kone - på bekostning af dine
> børn.

Hvad i alverden snakker du om.???

For det første er jeg ikke gift, og for det andet er det ikke "på
bekostning af mine børn".

Jeg ryger ikke (er stoppet for 11 år siden), jeg drikker ikke, jeg går ikke
på værtshus/cafe/restaurant, jeg har ikke en smart og dyr mobil (min
kostede 89kr i Bilka uden abb.), jeg går ikke i dyrt modetøj, osv. osv.
osv.

> I modsætning til dig tilbringer jeg ikke min dag på kontanthjælpssofaen og
> forholder mig til virkeligheden derfra

Men alligeven spiller du klog på, hvordan der er at befinde sig i
"systemet", uden rettigheder.

> - det overlader jeg til dig og dine
> feberfantasier.

Da du ikke aner hvad du snakker om, er det ret morsomt (eller nærmere
tragokomisk) at du kalder det "feberfantasier".

PS: Du fik som sædvanlig drejet tråden væk fra emnet (betaling for at køre
på arbejde), og over på personfnidder.

Fra : sluppermand

Dato : 25-08-11 18:55

On 25 Aug., 11:40, "Arne H. Wilstrup" <ni...@bixen.invalid> wrote:

> [...]
> men jeg forfalder ikke til grovheder af den grund sådan som du gør når du

Lur mig om ikke "Amagerbønderne" går fri. Det ligger i kortene.

/Kent.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-08-11 21:08

"sluppermand" skrev i meddelelsen

>Lur mig om ikke "Amagerbønderne" går fri. Det ligger i kortene.

Ifølge de sidste oplysninger bliver de ikke friholdt.

Fra : sluppermand

Dato : 26-08-11 17:54

On 26 Aug., 22:08, "Arne H. Wilstrup" <ni...@bixen.invalid> wrote:

> Ifølge de sidste oplysninger bliver de ikke friholdt.

OK, jeg tror dig, du er jo lokal; omvendt tror jeg ikke det sidste ord
er sagt i forhold til Amager/København.

/Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 25-08-11 18:53

On 23 Aug., 18:41, "Kim Larsen \(p AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> [...]
> kollektive trafik kan ikke engang klare myldretiderne som trafikpresset er
> nu og der er alt for mange driftsforstyrrelser til at man kan tage kollektiv
> transport alvorligt hvis man samtidig skal m de til tiden hos en
> arbejdsgiver. Alene det problem at man ikke for l ngst har s rget for at
> udvide str kningen mellem Hovedbaneg rden og Svanem llen Station med to
> ekstra spor g r at denne str kning er uhyre s rbar overfor om et tog f r
> tekniske vanskeligheder og m holde stille. Den slags sker ofte og giver
> kodyl-store forsinkelser hver gang det sker.

Ingen grund til at citere for meget af dit indlæg. Du har jo ret.

/Kent.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-08-11 20:03

On 23/08/11 17:41, Andreas Andersen wrote:
> [...]
> en skriver i kommentarerne. Kan vi være så heldige, at dette er så stort
> et selvmål, at vi også slipper for den røde regering i denne omgang?

Rød stues valgprogram ligner en parodi. Ufatteligt at det kan sælge. Men
deres importerede vælgerkvæg forstår sikkert ikke hvad de har gang i.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 23-08-11 20:21

On 23-08-2011 21:03, Martin Larsen wrote:

> Rød stues valgprogram ligner en parodi. Ufatteligt at det kan sælge.

Det ved vi jo heller ikke om den kan. Der er ca 25% tvivlere, og
tvivlerne går erfaringsmæssigt til blå blok. Som Andreas skriver er
betalingsringen et gigantisk selvmål, eftersom det i høj grad også
rammer S egne vælgere. Pudsigt nok var S tidligere imod -
http://www.bt.dk/politik/ups-bom-panik-paa-s-hjemmeside og se så lige
"argumentet" med erfaringerne fra Stockholm :

"Erfaringerne, der ligger til baggrund for kovendingen, stammer fra
Stockholm, hvor man har indført en lignende ordning. Her fortæller
Magnus Heunicke, at man har fjernet hver tredje bil i bymidten, og at 70
pct. af indbyggerne er tilfredse med løsningen."

Man har fjernet 1/3 af bilerne, og omtrent 2/3 er tilfredse!!?? Det er
jo ikke et positivt regnestykke - det viser med al tydelighed at alle
dem der rammes, f.eks fordi de ikke har råd, tværtimod er utilfredse! Så
erfaringerne fra Stockholm viser, at de vælgere S-SF betalingsring vil
ramme vil blive utilfredse - de bliver ikke glade for at blive tvunget
over i forøget transporttid og ventetider på bus og tog.

Og når man ser på S-SF kernevælgere, så er der jo den dimension at
boligpriserne i København er så høje at det er vanskeligt for f.eks en
førstegangskøbende politimand og en sygeplejeske at købe bolig i
København - og med S-SF bliver det så også dyrere at have bosat sig
udenfor København, f.eks bo i Roskilde og arbejde på Rigshospitalet. Det
er virkelig ikke særlig gennemtænkt.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-11 16:35

On Tue, 23 Aug 2011 21:21:17 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>København - og med S-SF bliver det så også dyrere at have bosat sig
>udenfor København, f.eks bo i Roskilde og arbejde på Rigshospitalet. Det
'
Erfaringen siger at trafik skal staten ikke røre ved

Fra : sluppermand

Dato : 25-08-11 19:08

On 23 Aug., 21:03, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> R d stues valgprogram ligner en parodi. Ufatteligt at det kan s lge. Men
> deres importerede v lgerkv g forst r sikkert ikke hvad de har gang i.

En parodi siger du. En parodi er som regel morsom.
Jeg imødeser en katastrofe; jeg kan intet sted i rød stues valgprogram
se noget der gør det _nemmere_ eller _billigere_ at være dansk
statsborger. Det går den helt forkerte vej.
Men sådan er vi så forskellige.

/Kent

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-11 20:44

Den 23/08/11 17.41, Andreas Andersen skrev:
> [...]
> en skriver i kommentarerne. Kan vi være så heldige, at dette er så stort
> et selvmål, at vi også slipper for den røde regering i denne omgang?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Min nevø bor indenfor betalingsringen på Sdr. Boulevard. Når jeg kører
ind til ham skal jeg betale en 30-40 kroner i parkeringsafgift i en
lille sidegade til Sdr. Boulevard.
Det er betalingsring nok for mit vedkommende!

Hvis betalingsringen kommer kan jeg smide 50 kroner oveni! Altså en
80-90 kroner for at besøge familien!
Tog -62 kroner + ventetid + en times spadseretur.

Der mistede de røde min stemme!
Men jeg vil ikke stemme på de blå heller!

Jeg ser kun én løsning nemlig at styrke DF og håbe de alene får flertal
eller kan støtte en S regering og forhndre betalingsafgifter.

Jens

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-08-11 08:07

"Lyrik" skrev i meddelelsen news:4e5402f6$0$312$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>kroner for at besøge familien!
>Tog -62 kroner + ventetid + en times spadseretur.

Nej, det er kun ca.25-30 kr. - rimeligt i betragtning af din forurening - du
kunne jo også tage toget eller bussen.

>Der mistede de røde min stemme!
>Men jeg vil ikke stemme på de blå heller!

Du har sgu aldrig stemt på de røde.

>Jeg ser kun én løsning nemlig at styrke DF og håbe de alene får flertal
>eller kan støtte en S regering og forhndre betalingsafgifter.

DF løber fra deres løfter lige så hurtigt som man kan sige DF. Jf. fx
efterlønnen: Den skulle der ikke røres ved med DFs stemmer - ja, man har et
standpunkt til man tager et nyt. Det taburetklæbende parti så en chance for
at få et paradeforslag igennem med en unyttig og unødig grænsekontrol som
ikke må være en grænsekontrol - og på den bekostning opgav de modstanden mod
efterlønnens afskaffelse - akkurat som de altid har faret op som løver, men
faldet ned som lam når det virkelig gjaldt.
Velkommen til virkeligheden - stem du bare på DF - det har du vist altid
gjort.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 24-08-11 10:19

On Wed, 24 Aug 2011 09:07:09 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> Nej, det er kun ca.25-30 kr.

Regne kan Wilstrup heller ikke.

Køre ind i byen = 25-30kr
Køre ud af byen = 25-30kr
parkeringsafgift= 30-40kr
-------------------------
Ialt = 80-100kr

> - rimeligt i betragtning af din forurening

Forurener man for 80-100kr hvis man besøger sin familie i København.?

> - du
> kunne jo også tage toget eller bussen.

Som kostede. 62 kroner + ventetid + en times spadseretur.

> Du har sgu aldrig stemt på de røde.

Det aner Wilstrup ikke en dyt om.

> DF løber fra deres løfter lige så hurtigt som man kan sige DF. Jf. fx
> efterlønnen: Den skulle der ikke røres ved med DFs stemmer - ja, man har et
> standpunkt til man tager et nyt.

De er da i det mindste ærlige, når de siger: Vi har ændret standpunkt EFTER
valget, så hvis du ikke bryder dig om det, kan du stemme på nogle andre.

> Det taburetklæbende parti

Hvordan kan nogen der IKKE har taburetter, være "taburetklæbende".???

> [...]
> efterlønnens afskaffelse - akkurat som de altid har faret op som løver, men
> faldet ned som lam når det virkelig gjaldt.

Det er HELDIGVIS ikke Wilstrup der bestemmer hvad der er "unyttig og
unødig".

> Velkommen til virkeligheden - stem du bare på DF - det har du vist altid
> gjort.

Virkeligheden gør ondt kan jeg se. ))))

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 24-08-11 10:56

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Køre ind i byen = 25-30kr
> Køre ud af byen = 25-30kr
> parkeringsafgift= 30-40kr
> -------------------------
> Ialt = 80-100kr

Det er rent røveri ved højlys dag ! Det der er jeg slet ikke med på.
Bilister bliver i forvejen brandbeskattet, nu må den forfølgelse af bilister
høre op.

Når man har bosat sig i en storby må man påregne sig en vis grad af
forurening. Hvis man ikke kan acceptere det, så må man flytte ud af
København. Der er eksempelvis masser af plads her på vestegnen af København.
Det der med at de skide Københavnere brokker sig evig og konstant over
forurening i byen svarer nærmest til at man flytter ud i landzone og straks
begynder at brokke sig over at naboens hane galer eller landmanden kører
gødning ud på sine marker. Det er TYPISK Københavnere som opfører sig på den
måde, den der skide café-latte-generation. Der er fordele og ulemper ved
alt, gid folk kunne lære at forstå det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-08-11 10:46

On 24/08/11 09:07, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> grænsekontrol som ikke må være en grænsekontrol - og på den bekostning
> opgav de modstanden mod efterlønnens afskaffelse - akkurat som de altid

DF har ikke mandater nok til at få mere politik igennem. Normalt plejer
oppositionen ellers at bræge om at DF har for megen indflydelse.

Mvh
Martin

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-08-11 10:49

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

>DF har ikke mandater nok til at få mere politik igennem. Normalt plejer
>oppositionen ellers at bræge om at DF har for megen indflydelse.

DF har for megen indflydelse - det er en kendsgerning. Havde DF ikke haft
det, ville regeringen fx aldrig have rystet på hånden når det gjaldt
forskellige tiltag som kunne være imod DF. Og aktuelt: Prøv at se på
boligpakken - DF er imod - akkurat som de var imod forringelser af
efterlønnen. Men hvordan gik det med den første del? Jo, for en tåbelig
aftale om grænsekontrol som blot er symbolpolitik ødelagde de muligheden for
efterløn for en stor del af deres vælgere som så er dumme nok til stadig at
stemme på dem. Og lur mig om der ikke sker det samme med boligpakken - de
får en luns af regeringen og så stemmer de for - som sædvanlig. I øvrigt:
selvom det ikke skulle være tilfældet denne gang, så har vi en masse sager
hvor DF har været stemmekvæg til regeringens politik, selvom de proklamerede
uenighed og at de ville vælte regeringen hvis de ikke fik deres vilje etc.
for derefter at falde ned som lam og acceptere tingenes tilstand.

Da det imidlertid er omkostningsfrit for DF at stemme imod regeringen denne
gang, da de dels opnår to ting: 1. at der bliver udskrevet valg og at de
dermed kan sige til deres vælgere at partiet ikke går med til alt og 2. at
der dels alligevel skal være valg og at de sammen med de radigale efter
valget vil kunne stemme imod boligpakken som heller ikke er de radigales kop
te. Derved styrker de faktisk deres position hos vælgerne - men da vælgerne
hos DF generelt set er ubegavede, dårligt uddannede og reelt set er
populister, så vil DF vinde mere ved at stemme imod end at stemme for i
denne omgang. Det kan også være en slags advarsel til regeringen om at den
ikke kan regne 100 procent med DF hvis regeringen skulle vinde næste valg.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-08-11 16:47

On 25/08/11 11:48, Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> efterlønnen. Men hvordan gik det med den første del? Jo, for en tåbelig
> aftale om grænsekontrol som blot er symbolpolitik ødelagde de muligheden

Erterlønnen er sosserne jo imod, så de har altså iflg din logak også for
meget indflydelse. Staten bør IMHO overhovedet ikke blande sig i hvilke
pensionsopsparinger folk vælger - så det er godt at den slags asocial
rød forkælelse af tilfældige grupper ophører.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-08-11 17:24

>Erterlønnen er sosserne jo imod, så de har altså iflg din logak også for
>meget indflydelse.

vås - SD er for efterlønnen.

> Staten bør IMHO overhovedet ikke blande sig i hvilke pensionsopsparinger
> folk vælger - så det er godt at den slags asocial rød forkælelse af
> tilfældige grupper ophører.

Så skulle staten heller ikke udbetale pension til folk? Det må jo følge af
din besynderlige logik (eller mangel på samme). Naturligvis skal der da være
efterløn til dem der har slidt sig ned på det danske arbejdsmarked, som fx
sosuerne, sygeplejerskerne m.v. At du er imod en velfærdsstat, men mener at
enhver er sin egen lykkes smed og at Fanden tager de sidste, er jeg såmænd
godt klar over.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-08-11 22:50

On 25/08/11 18:23, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen" skrev i meddelelsen

> vås - SD er for efterlønnen.

Nej, de vil gerne forringe den - men først hvis de bliver valgt (jf
Nyrup);-/

> Så skulle staten heller ikke udbetale pension til folk?

Jeg har intet nævnt om sociale ordninger til folk uden opsparing.

Markedsfrihed klarer ærterne!

Fra : sluppermand

Dato : 25-08-11 19:22

On 24 Aug., 09:07, "Arne H. Wilstrup" <ni...@bixen.invalid> wrote:

> [...]
> faldet ned som lam når det virkelig gjaldt.
> Velkommen til virkeligheden - stem du bare på DF - det har du vist altid

Og hvor startede det så? "Der bliver ikke rørt ved efterlønnen". Det
var Pia Kjærsgaard der sagde det, næh, Kristian T. Dahl, næh, Peter
Skaarup. Gud nej, Det var da Poul Nyrup Rasmussen, den gode, rare
socialdemokrat, der startede væddeløbet om efterlønnens afskaffelse,
da han rørte ved det der ikke skulles røres ved. . .?

/Kent.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-08-11 21:12

> [...]
>socialdemokrat, der startede væddeløbet om efterlønnens afskaffelse,
>da han rørte ved det der ikke skulles røres ved. . .?

Nyrup var et fjols og måtte betale prisen for det ved at tabe valget. Jeg
konstaterer at DF har forsvoret at ville røre ved efterlønnen, og det er det
sagen drejer sig om - hvad der skete for mere end 10 år siden, har ingen
interesse - det er den nuværende regerings støtteparti, DF, der har et
forklaringsproblem.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 26-08-11 22:03

On Fri, 26 Aug 2011 22:11:33 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> sagen drejer sig om - hvad der skete for mere end 10 år siden, har ingen
> interesse - det er den nuværende regerings støtteparti, DF, der har et

DF har da IKKE noget forklaringsproblem på det område.

De har sagt, at hvis du stemmer på dem, så kommer der en efterlønsreform
EFTER valget. Hvis du er imod det, kan du jo bare stemme på nogle andre.

Det er da ærlig snak.

Fra : sluppermand

Dato : 26-08-11 18:08

On 26 Aug., 22:11, "Arne H. Wilstrup" <ni...@bixen.invalid> wrote:

> Nyrup var et fjols og m tte betale prisen for det ved at tabe valget. Jeg
> konstaterer at DF har forsvoret at ville r re ved efterl nnen, og det er det
> sagen drejer sig om - hvad der skete for mere end 10 r siden, har ingen
> interesse - det er den nuv rende regerings st tteparti, DF, der har et
> forklaringsproblem.

Og jeg konstaterer at Nyrup ikke ville røre ved efterlønnen for mere
10 år siden, men alligevel gjorde det. Det var det Nyrup gjorde der
gav startskuddet til efterlønnens afskaffelse, det er Nyrup´s manøvrer
der udspiller sig i dag og om 10 år er de også uinteressante. . . .

/Kent.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 25-08-11 21:18

> [...]
> en skriver i kommentarerne. Kan vi være så heldige, at dette er så stort
> et selvmål, at vi også slipper for den røde regering i denne omgang?

Nej. For flertallet af befolkningen arbejder ikke og skal derfor ikke
betale de 11.000,- ... til gengæld lever de af S og SF's stjålne penge.

/Kim