Nu kommer følgerne for alvor til at mærkes~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 22-08-11 15:15

Nu ruller tusindvis af ledige fra dagpenge over til kontanthjælp, nedsat
kontanthjælp eller 0 kroner i indtægt (afhængig af formue og/eller
ægtestand) fordi dagpengeperioden blev halveret midt i en lavkonjunktur.
Hele den borgerlige retorik om at folk ville komme hurtigere i arbejde viser
sig nu som løgnagtig indpakningspapir på en skandaløs reform som sender en
masse danskere ud i voldsom fattigdom. Ingen tvivl om at dette vil virke
negativt på den danske økonomi som risikerer at gå i stå i meget længere
tid.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42839640%3amange-ledige-mister-retten-til-dagpenge.html

Fattigdommen buldrer derudaf på fulde gardiner for en større og større
gruppe mennesker. Dagpengereformen og tilbagetrækningsreformen får meget
alvorlige økonomiske konsekvenser. Jeg forudser en heftig stigning i
tvangsauktioner på boliger i de kommende år og et yderligere kraftigt fald i
boligpriserne. Det bliver indikatorer på en falleret borgerlig
finanspolitik. Boligejere bliver dem som kommer til at mærke ændringen i
samfundsforholdende markant. Dette vil ske ved mindre at regeringen griber
ind over for denne her økonomiske deroute som mange mennesker kommer til at
opleve. At den griber ind med politiske tiltag som fjerner de reformer som
den borgerlige regering har indført. Jeg må desværre indrømme at jeg
mistænker Helle Thorning Schmidt for at føre regeringens fallerede social-
og arbejdsmarkedspolitik videre når hun kommer til magten. Jeg håber hun vil
bevise at jeg tager fejl.

Det redder så bare ikke dem som må gå fra hus og hjem i de kommende måneder
sandsynligvis med en astronomisk gæld til følge og derefter forsørget på
kontanthjælp (hvor de yderligere fornedres med en tvangsdeltagelse i en
konstant idiotisk aktiveringsmølle og med konstant økonomisk
mistænkeliggørelse). Disse mennesker vil være ødelagte økonomisk resten af
deres liv og aldrig komme på benene igen. Det vil i høj grad være mennesker
som er kommet så højt op i årene at arbejdsmarkedet ikke vil have med dem at
gøre mere. Det er mennesker som havde regnet med at kunne få en rar og tryg
alderdom som nu får en lortetilværelse resten af deres liv. Det kan de takke
Venstre, De Konservative og Dansk Folkeparti for. De mennesker må være en
anelse halvbitre hvis de har stemt på lortet.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-08-11 15:40

On Mon, 22 Aug 2011 16:15:26 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> Venstre, De Konservative og Dansk Folkeparti for. De mennesker må være en
> anelse halvbitre hvis de har stemt på lortet.

Godt indlæg.

Spørgsmålet er om regeringens nye plan er nok.

1 : Til at vinde valget ?

2 : Til at vende udviklingen ?

Vækstpakke på 10 mia fra VK
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/08/23/104624.htm