Abehjerners DNA præcis som menneskehjerner~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-08-11 21:26

Abehjerners DNA præcis som menneskehjerners - social arv skabte vore
fortrin?
Da USA havde tvangsåbnet Japan i 1854 - for at købe billig silke af
lokalbønderne uden om godsejerne, var landet grebet af en raptus om at
smigre USA til ikke at lade Opiumskrigsrædsler blive gentaget mod
Japan og de søgte at blive respekteret ved at skrive videnskabelige
artikler i Vestens tidsskrifter og deres høflige selvudsletende doktor
Ogino skrev sammen med østrigeren Knaus om ægløsningstidsbestemmelse
som svangersksforebyggende metode, hvilket var årtusindgammel viden i
Japan men østrigeren fik nu ½ af æren for "Ogino-Knaus"metoden
(man bollede ved japansk nattefrieri aldrig når ægløsning og i dag kun
med kondom, når ikke graviditet ønskes.)
På en række japanske øer og fjelde med varme kilder lever en abe med
samme IQ som menneskeaber kaldet "Red-face maqkaqk"
Om den fik japanke zoologer optaget en artikel i "American Journal of
Animal Psychology"om hvordan en forsker fodrede aberne med søde
kartofler, der var fulde af sand og på en ø fandt aberne på at bringe
kartoflerne ned til stranden for at vaske sandet af.
Denne gastronomiske kultur spredte sig fra ø til ø.
Aldrig har vestlige zoologer fundet noget så originalt, men japanerne
har enorm respekt for store dyr og var meget forargede over, at
portugisere i 1500-tallet købte gode træk okser og åd dem
At dræbe en af de rødfjæsede sne-aber er vist aldrig sket for det
ville især af buddister blive set på som mord.
Japanerne anser hierakier og civilisation hos aberne helt på højde med
menneskers og Konfutze er social-arv-fanatiker
17 af mine 18 års samliv med japansk oversygeplejerske Noriko har hun
haft 2-12 japanske katte hvoraf nogle har været meget menneskelige
hvis hun tog sig meget af pågældende.
Da jeg læste McKinnocks bog "Aben i os" fra 1980, købte jeg hans ide
om at lærer chimps døve tegnsprog og computersymboler bedre og bedre,
så vil vi ku opdrage dem til mennesker vedr (næsten) alt

Men vi kan ikke bringe abefosteret gennem menneskeudvikling under
svangerskab, hvor navlestrengen gennemstrømmes af titusindvis af
forskellige proteiner, som vi ikke kender strukturen af og heller
ikke gennem ammeperioden, hvor også vigtig personlighedsudvikling
sker og kropsprog mellem mor og barn suppleres af grynt fra unge til
mor, og da chimps ikke har strubehoved kan vi ikke efterligne på lige
fod.

Men måske vi kan halvere og halvere og halvere…. ape-man forskellene
igenigenigen,…

Ingen forsker kan finde en stor eller lille struktur i vor hjerne,
som aber ikke også har

Så måske det en dag kan lykkes at gøre aber til raketingeniører
Det afgørende for IQ-udvikling er nok løgne træning som intet har med
DNA for hjerne at gøre
Vi er blevet abstraktionsdygtige løgnere ved at møde stammer, der
næsten udryddede os og fik os op på mærkerne/tæerne ved, at
selektionspres mht social arv var i top.
Det er sket da vi lærte at kaste overhånds, præcist og hårdt og fik
krigsførsel med skjolde og volde og hævede positioner
Og da vi fik strubehoved og udvidede ordforråd og demagogi tusindfold.
Og da barndommen blev doblet og doblet i længde
Og da brunst narrede hanaber til at tro, at de ku gøre gravid alle
månedens dage og ikke kun i et par løbetidsdage. Og da pelstab skabte
tøj gaver fra han til hun

Måske disse 5 kropsDNA-ændringer affødte så fantastiske intellektuelle
udfordringer, miljømæssigt at de var nok til at gøre aben menneskeklog
og vi fødes med helt samme grå celler mellem ørerne som en chimp.
INGEN KAN UDELUKKE DET, og det er ønsketænkning at vor hjerne er noget
særligt før kopiering af artsfæller pr social arv sætter ind.

"    En hest fødes til at være hest, men et menneske opdrages til
at være menneske." Erasmus fra Rotterdam.

i Århundreder har kirurgiske zoologer været sikre på, at forskel på
mandens og kvindens hjerne er så stor som forskellen til menneskeabers
hjerne og at manden er klogere end kvinden pga ½% større hjernevægt pr
kg kropsvægt

Det har nu vist sig at kun den ligegyldige corpus calosum struktur i
underhjernen er forskellig fra mand til kvinde og ekstra vægt ikke
giver IQ-fordel og nok skyldes at med oprejst gang skal vi ikke holde
hjernen i strakt hals , og dermed kunne især manden blære sig med
vægt bag biddet og imposant løvemankestørrelse ved at pumpe
ligegyldigt vand ind i kraniet.

"Man kommer ikke til verden som kvinde, man bliver det". Simone de
Beauvoir

Så mon ikke japanerne har ret i, at aberKUNNE BLIVE så kloge som
mennesker hvis givet særligt miljø - blot på en måde vi er fordumme
til at forstå.

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-08-11 21:54

On 21/08/11 22:26, Bo Warming wrote:
> [...]

> kartoflerne ned til stranden for at vaske sandet af.
> Denne gastronomiske kultur spredte sig fra ø til ø.

Hvad er navnet på den spændende ret - måske kan den blive mere populær
end kebab..

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-11 02:53

On Sun, 21 Aug 2011 22:54:10 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Hvad er navnet på den spændende ret - måske kan den blive mere populær
>end kebab..
Japanerne opdagede efterligningens betydning i vor kultur
Altså social arv om kopiering, ikke om kombinationsevne
Hvorfor du kalder det en ret, ved jeg ikke.

Men da de konstruerede letteZERO fly var der genial konstruktionsevne
og det var der også i Singapores CDrom produktion, selvom
laserprincippet kom fra USA

Gutenberg kombinerede klogt - men stod på skuldene af kinesere

HAr DK kombineret sig til noget eksportgavnligt siden 1912

Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-11 07:05

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Hvad er navnet på den spændende ret - måske kan den blive mere populær
>end kebab..
Du har aldrig ku sætte en finger på fejl i min fortale for social arv
I seneste oplæg er jeg ellers vildt ambitiøs - ved at teoretisere at
vi kun er klogere end aber pr det tillærte(og foster og spædbørns
mysterier)
Erkend at det står 1:1 vi er i en umulig gråzone af science hvor bevis
umulig