Redningsbåds moral (bondefornuft), så dygt~
Fra : Bo Warming

Dato : 20-08-11 18:26

Redningsbåds moral (bondefornuft), så dygtige få, ikke kaotiske
milliarder
Kinas ufatteligt mange kulminer havde engang et enormt antal
sammenstyrtninger, der dræbte mænd så disses børn blev faderløse som 5
årige. Takket være kloge Mao og Edison genier indbygges i dag chips i
ny mineganges vægge, og god tid før sammenstyrtning giver tryk og
træk følsom elektronik signal, så forstærkning sker i tide, og antal
ulykker er i årevis vedvarene faldet med 7% om året = en
international rekord.
De børn, der nu får faderoverlevelse til slutningen af teenageårene (
i snit) -må se Maos og Edisons indsats som kærlighed og skabelse af en
bedre verden.
En anden god elektronisk overvågning kan bestå i, at chips indbygges i
biler, så politikomputere ved, hvor hver bil er altid, og et
ufatteligt stort antal ulykker kan undgås ved ,at alle bilister, der
sjusker og kører for hurtigt og overhaler hasarderet, får nuancerede
bøder, der svarer til hvor stor risiko på trediemand, der er ved de
begåede lovbrud.Når man kender hver bils hastighed i
overhalings-situationer kan risiko udregnes udfra precedens
Antal af aflivninger af uskyldige EU-borgereses liv, der undgås her,
kan blive større end kinagevinst mht ulykkesstop i miner
Mit liv har udviklet sig, så jeg har ingen indflydelse på disse to
store ting, men i håb om at få mulighed for at gøre tilsvarende
væsentlig gavn, stoppede jeg op og greb chancen, da politiet
overreagerede om min bukseløshed på genbofortov 3.12.10.
Man spildte på den bagatel snese af politibesøg til min villa, og jeg
fik i august 2011 anklageskrift vedr., at to voksne og et antal børn
inde i en børnehave sku være blufærdighedskrænket af min bukseløshed -
som dog ifølge politifoto ikke medførte penisblottelse ,da
overkropstøj hang langt ned.
Min lidt aparte adfærd mht at samtidig morgenavislæse og sole mig på
genbofortov udspringer af lige dele dovenskab og idealistisk lyst til
at flytte grænser
Jeg er 65-årig sjatpisser og tror, at millioner af alders og
uvane-kollegaer i EU ku undgå ble-helvede ved at dyrke samme
bukseløshed. At man ikke skal afføre sig bukser helt eller delvis ved
toiletbesøg betyder, at bleer og dermed mange hudsvamp-infektioner
kan undgås i fremtiden.
Mit offer for at kæmpe dette slag er en risiko for en 3000 kr bøde, så
jeg ser positiv costbenefit.'
At udregne fordelen præcist er meget svært, og
selvtillidsnedsættelsen hos plejehjemsanbragte blebrugere er svær at
gøre op - men enorm.
For at illustrere hvor meget der er brug for bondefornuft som min,
skal genfortælles fra EB 20.8 11 en case om urin-overreaktion i fly
Sjatpisser og skuespiller Gerard Depardieu var i fly og ville på
toilettet, netop som piloten bad om at få toiletterne lukket pga at
man skulle lette.
GDs prostataproblemer betød, at han sku tisse ofte og han var parat
ved toiletet, da dette låstes. Han fik en miniflaske fra en
medpassager og tissede i den, men den var ikke stor nok, så lidt urin
røg på gulvet i midtergangen . Flyet tilbageholdes nu for at
rengøring ku ske, og alle forsinkedes to timer. Han var ædru.
Havde bondefornuft ført til nederdele og kloge rutiner mht
urinbeholdere, var ingen af problemerne sket.
Havde man blot indset at urin på gulvtæppe kan ikke lugtes eller
smitte, hvis der straks overstrøs med kobberacetatpulver, var den
akut skabte forsinkelse ikke sket, men generelt ville der være stor
lykke i, at de mange sjatpissere ku slippe af med sjatter, hvor som
helst ved at bruge nederdel og minibækkener.(EB 20.8.1)

De 4 fordel- ulempe-afvejninger jeg her blander sammen skal
illustrere den positive redningsbådsmoral, der skabte Mao-Kina, hvor
millionfolkemord acceperedes for at opnå nuværende arbejdsglæde og
velbegrundede overskud-optimisme
3 mand i en redningsbåd kan undertiden kun overleve ved at spise den
svageste , så 2 derved når redning - ellers dør alle 3. Tilsvarende
med Kinas etbarnspolitik, hvor nyfødte aflives, så der bliver mad nok
til de veluddannede, og en lille dygtig befolkning med få dødsfald kan
erstatte en stor med skadeligt kaos.

De hvides største gavn for menneskeheden er måske ikke primært
dampmaskine og computer, men ideen om familier med kun få ønskebørn
istf. store trope-slum-familier med rodet produktion og stor
sygelighed og økonomisk nulvækst dvs ikke megen optimistisk
arbejdsglæde
Brasilien går Kinas vej men Karachi og Cairo går i for ringe grad
Indiens, så overbefolkning kan spås at smadre trivsel for hovedparten
af verdens 7 milliarder mennesker, og de bydele, der lægger sig tæt op
ad Kina-eksemplet vil fortrænge sultplagede fattige, der måske uddør,
på langt sigt.

Ved London-riot: Tænk sværm-robotter
Plyndringerne i England august 2011 var skabt delvis af
klasseforskelle og for sen politiindgreben men sådant kan ske overalt
i EU og på langt sigt hedder forebyggelsen højteknologi så en relevant
science fiction vision er om sværm-robotter.
Teknikken, som er på vej, kan revolutionere alt militær og trænge ud
i hjem og hobby og kan sammenlignes med de bisværme i Anders And der
både kan flyve adskilt og samles og holde om store genstande
De har fælles hjerne fordelt over sværmen og koordineres af
radiobølger og medbringer sanseapparat-instrumenter afhængig af
opgaven. De vil være et non-lethal weapon der kan tæmme enhver pøbel
og bruge tåregas i de idelle minimale mængder