Blood Brothers
Fra : E.Dalgas

Dato : 19-08-11 20:04

"Blood Brothers" Who Is the Muslim Brotherhood 7:54
http://www.youtube.com/watch?v=_wWTL11hgpM

Deres officielle motto :

´Allah is our objective.
The Prophet is our leader.
Qur'an is our law.
Jihad is our way.
Dying in the way of Allah is our highest hope.¡

Deres forbindels til Hamas :

History
1942: Hassan al-Banna begins establishing branches of the Muslim
Brotherhood in Palestine.

Muslim Brotherhood - Palestine
http://i-cias.com/e.o/mus_br_palestine.htm

De sidste dages begivenheder i Gaza og Israel viser hvorfor en fredelig
l¸sning er helt umulig så l¿nge Pal¿sinensernes ledelse er "broderskabet`s"
forl¿ngede arm. Den islamiske ideologi som broderskabet har transformeret
til det Pal¿stinentiske folk forhindre ganske enkelt en sådan l¸sning.

Israel ved det og har vidst det l¿nge, derfor b¸r deres politik overfor
pal¿stinenserne vurderes i forhold til broderskabets politik imod Israel.

Universelt er broderskabets planer i fremgang. Vesten har naivt ladet denne
organisation etablere sig i foreninger etc. som har til formål at
underminere og omstyrte de vestlige samfund til fordel for en hel, eller
delvis indf¸relse af islamisk lov.

Det muslimske broderskab

The Society of the Muslim Brothers - often simply "The Brotherhood" or MB)
is the world's oldest[1] and one of the largest Islamist groups,[2] and is
the largest political opposition organisation in many Arab states. It was
founded in 1928 in Egypt by the Islamic scholar and schoolteacher Hassan
al-Banna, and has spread to many other countries. Its slogan is "Islam is
the solution".[3]

Kilde
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_Brotherhood

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 20-08-11 09:11

On Fri, 19 Aug 2011 21:03:53 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>"Blood Brothers" Who Is the Muslim Brotherhood 7:54

Islam skaber ofte fred mellem troesfæller men ufred mod vantro.

Vi bør aldrig være naive og hoppe på muslimers løfter om at Islam er
løsning på voldsproblemer omkring Israels grænser

Fra : E.Dalgas

Dato : 21-08-11 00:51

On Sat, 20 Aug 2011 10:10:55 +0200, Bo Warming wrote:

> Islam skaber ofte fred mellem troesfæller men ufred mod vantro.
>
> Vi bør aldrig være naive og hoppe på muslimers løfter om at Islam er
> løsning på voldsproblemer omkring Israels grænser

Jeg har forstået dit budskab Warming. Har du forstået mit ?

Dine generaliseringer over fundamentalistiske islamister som repræsentant
for hele den muslimske verden er usande og ødelæggende.

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 21-08-11 02:35

On Sun, 21 Aug 2011 01:50:30 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>Jeg har forstået dit budskab Warming. Har du forstået mit ?
>
>Dine generaliseringer over fundamentalistiske islamister som repræsentant
>for hele den muslimske verden er usande og ødelæggende.

Du er ikke svær at forstå
Gid jeg ku tro på at du ikke er naiv og tossegod. MÅSKE jeg
dæmoniserer

Fra : E.Dalgas

Dato : 21-08-11 11:06

On Sun, 21 Aug 2011 03:35:23 +0200, Bo Warming wrote:

> Du er ikke svær at forstå
> Gid jeg ku tro på at du ikke er naiv og tossegod.

Hvis det er naivt at skille fårene fra bukkene så kald mig naiv.

> MÅSKE jeg dæmoniserer

Det er ikke problemet, Warming. Det er let at dæmonisere det dæmoniske. Du
generalisere og gør ikke dit hjemmearbejde. Måske er det plankeværks sagen
som præger dig, men jeg finder det problematisk at du gang på gang skyder
efter "alle" med muslimsk kultur baggrund og dermed gør islamisk
fundamentalisme en tjeneste i deres kamp for islam`s udbredelse.

A group of 12 writers have put their names to a statement in French weekly
newspaper Charlie Hebdo warning against Islamic "totalitarianism". Here is
the text in full:

After having overcome fascism, Nazism, and Stalinism, the world now faces a
new global totalitarian threat: Islamism.

Preachers of hatred play on these feelings to build the forces with which
they can impose a world where liberty is crushed and inequality reigns.

But we say this, loud and clear: nothing, not even despair, justifies
choosing darkness, totalitarianism and hatred.

Islamism is a reactionary ideology that kills equality, freedom and
secularism wherever it is present.

Manifest :
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4764730.stm

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 21-08-11 14:08

On Sun, 21 Aug 2011 12:06:03 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

>Hvis det er naivt at skille fårene fra bukkene så kald mig naiv.
Pga taqia er vi fjent fra en lakmus test på hvem er farlig

Better safe than sorry

Sføli ønsker Naser Khader Danmark muslimsk

Handlende jeg var tryg ved så jeg feste 11.9.01 da WTC faldt

Fra : E.Dalgas

Dato : 21-08-11 22:44

On Sun, 21 Aug 2011 15:08:08 +0200, Bo Warming wrote:

> Pga taqia er vi fjent fra en lakmus test på hvem er farlig

Du har ret i at islamisterne bevidst lyver og manipulere med omverden. Men
derfra er der stadig langt til dine påstande og generaliseringer.

> Better safe than sorry

Muslimer er mennesker, ikke de dyr du gør dem til. At ekstrem islam
optræder dyrisk, retfærdiggøre ikke at du benytter dig af samme tankegang.

> Sføli ønsker Naser Khader Danmark muslimsk
> Handlende jeg var tryg ved så jeg feste 11.9.01 da WTC faldt

Du har slet ikke fanget pointen. Hvad har millioner af moderate og kultur
muslimer med WTC at gøre ?

--

E.D

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-08-11 00:31

On 21/08/11 23:44, E.Dalgas wrote:

> Du har slet ikke fanget pointen. Hvad har millioner af moderate og kultur
> muslimer med WTC at gøre ?

Moderate muhammedanere findes ikke (i nævneværdigt antal) SVJV

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-11 08:09

On Mon, 22 Aug 2011 01:31:28 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Moderate muhammedanere findes ikke (i nævneværdigt antal) SVJV

Derfor lad os gentage Better safe than sorry

Rejs til Beirut og se hvor SORRY du kan blive - den by var en perle
før muslimer slap ind

Ingen libanesiske muslimer var moderate, stort set. Når håb om gratis
land, blir man vild

Fra : E.Dalgas

Dato : 22-08-11 12:56

On Mon, 22 Aug 2011 09:09:01 +0200, Bo Warming wrote:

> [...]
> før muslimer slap ind
>
> Ingen libanesiske muslimer var moderate, stort set. Når håb om gratis

Libanon er ikke Danmark. Islamisterne har produceret masser af eksempler på
negativ konsekvens af deres tilstedeværelse, men dermed har de også
afsløret sig selv. Det vil være meget simpelt at ødelægge dem og deres
menneskefjendske aktiviteter i f.eks DK, uden at dæmonisere alle andre
muslimer i landet.

--

E.D

Fra : E.Dalgas

Dato : 22-08-11 12:50

On Mon, 22 Aug 2011 01:31:28 +0200, Martin Larsen wrote:

> Moderate muhammedanere findes ikke (i nævneværdigt antal) SVJV

De findes i millioner. Anti ekstremistiske Demonstrationer i muslimske
lande beviser det.

Hvis du dertil ser på, moderate muslimer i vesten, ikke praktiserende
muslimer og rent kultur betingede muslimer har du en anden gruppe af
muslimer som ikke repræsentere det skræmmebillede islamisterne gerne vil
indføre på vores bredegrader.

--

E.D

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-08-11 13:38

On 22/08/11 13:49, E.Dalgas wrote:

> De findes i millioner. Anti ekstremistiske Demonstrationer i muslimske
> lande beviser det.

Hvor har du tallet fra? 1 mio er under en promille af muhammedanerne.

Moderate muhammedanere eksisterer ikke som noget brugbart begreb -
ligesom moderate nazister heller ikke gør.

De socio-økonomiske forhold i Muhammedanien giver absolut intet håb om
ændringer i retning af det vi i Vesten holder for ærværdige
civilisatoriske principper - og så er der jo desuden også lige dette
sammensurium af nonsens, som er deres helligskrifter og retspleje.....

Mvh
Martin

Fra : E.Dalgas

Dato : 22-08-11 14:01

On Mon, 22 Aug 2011 14:38:13 +0200, Martin Larsen wrote:

> Hvor har du tallet fra? 1 mio er under en promille af muhammedanerne.

Udtrykker jeg mig uklart ?

Demonstationer i muslimske lande viser at der er millioner som er villige
til offentligt at tage afstand til islamiske ekstremisters magtbegær.

Hvor mange islamiske fundamentalister findes der i Europa ?

Eller bare i DK ?

> Moderate muhammedanere eksisterer ikke som noget brugbart begreb -
> ligesom moderate nazister heller ikke gør.

Begrebet, eller bevægelsen, er også en ny tendens. Spørgsmålet er om de
skal støttes ellers hades af vesten.

> [...]
> civilisatoriske principper - og så er der jo desuden også lige dette
> sammensurium af nonsens, som er deres helligskrifter og retspleje.....

Det er egentlig udenfor debatten. Jeg taler om den modstand imod islamisk
ekstremisme som findes, også iblandt muslimer i muslimske lande. Hvordan
disse moderate kræfter ønsker deres samfund opbygget er deres sag, ikke
vores.

--

E.D

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-08-11 15:15

On 22/08/11 15:00, E.Dalgas wrote:

> Udtrykker jeg mig uklart ?

Nej, du svarer ikke

> Begrebet, eller bevægelsen, er også en ny tendens. Spørgsmålet er om de
> skal støttes ellers hades af vesten.

Føreløbig mangler du eksistensbeviset

> [...]
> ekstremisme som findes, også iblandt muslimer i muslimske lande. Hvordan
> disse moderate kræfter ønsker deres samfund opbygget er deres sag, ikke

Der er ingen grund til at spilde tid på at filosofere over næsten
ikke-eksisterende marginalgrupper, hvis ikke det var fordi visse
apologetiske kreds ønskede at promovere et falsk og forvrænget billede
af forholdene.

http://www.danielpipes.org/2226/identifying-moderate-muslims

Figuring out who's who is a high priority. It may be obvious that Osama
bin Laden is Islamist and Irshad Manji anti-Islamist, but plenty of
Muslims are in the murky middle. An unresolved debate has raged for
years in Turkey whether the current prime minister, Recep Tayyip
ErdoÄŸan, is an Islamist or not.
#

The task of identifying true moderates cannot be done through guesswork
and intuition; for proof, note the American government's persistent
record of supporting Islamists by providing them with legitimacy,
education, and (perhaps even) money. I too have made my share of
mistakes. What's needed is serious, sustained research.

Mvh
Martin

Fra : E.Dalgas

Dato : 22-08-11 17:13

On Mon, 22 Aug 2011 16:15:09 +0200, Martin Larsen wrote:

> Nej, du svarer ikke

"Millioner af demonstranter" Er det ikke et svar ?

> Føreløbig mangler du eksistensbeviset

Utroligt, vi skriver 2011 og du beder helt alvorligt om bevis for at der
findes modstand imod islam ekstremisme i muslimske land.

Du kan starte her
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_secularism

> [...]
> ikke-eksisterende marginalgrupper, hvis ikke det var fordi visse
> apologetiske kreds ønskede at promovere et falsk og forvrænget billede

Vi kan jo tage udgangspunkt i din egen kilde Daniel Pipes. Om dit synspunkt
ang moderate muslimer skriver han :

"Det er en forsvarlig skepsis og et rimeligt krav. De seneste begivenheder
i Pakistan og Tyrkiet viser imidlertid, at de moderate muslimer ikke er
nogen myte.

I Pakistan demonstrerede et anslået antal på 100.000 mennesker den 15.
april i Karachi, landets største by, for at protestere mod planerne om, at
en magtfuld moske i Islamabad, Lal Masjid, skal etablere et parallelt
retssystem baseret på islamisk lov, Shari‘a. "Nej til ekstremisme," råbte
folkemængden. "Vi vil stærkt modsætte os religiøs terrorisme og religiøs
ekstremisme," formanede Altaf Hussain, lederen af Mutahida
Qaumi-bevægelsen, ved massemødet.

I Tyrkiet protesterede mere end en million moderate muslimer på fem marcher
imod forsøget fra Partiet for Retfærdighed og Udvikling (AKP) på at
overtage republikkens præsidentembede og dermed give det kontrol over de to
regeringstopposter (den anden er posten som premierminister, som i
øjeblikket indtages af Recep Tayyip Erdoğan)."

Hele artiklen her :
http://da.danielpipes.org/4502/en-million-moderate-muslimer-pa-march

Note : "De moderate muslimer er ikke nogen myte" / Daniel Pipes

> [...]
> education, and (perhaps even) money. I too have made my share of
> mistakes. What's needed is serious, sustained research.

Han bekræftiger jo bare at moderate muslimer findes, men islamisterne
optræder også som falske moderate og det giver problemer med at finde ud af
hvem man kan stole på.

I en senere artikkel skriver Pipes :

"NÃ¥r jeg antyder, at radikale muslimer er problemet, og at moderate
muslimer er løsningen, lyder det næsten uundgåelige svar fra de fleste
mennesker: "Hvilke moderate muslimer?"

"Hvor er de anti-islamistiske demonstrationer imod terror?" spørger de mig.
"Hvad gør de for at bekæmpe islamisterne? Hvad har de gjort for at
revurdere islamisk lovgivning?"

Mit svar: Moderate muslimer findes. Men selvfølgelig udgør de en meget
lille bevægelse, sammenlignet med det islamistiske stormløb. Det betyder,
at den amerikanske regering og andre magtfulde institutioner bør prioritere
lokaliseringen af, mødet med, finansieringen, fremmelsen, styrkelsen og
fejringen af de modige muslimer, som trods en personlig risiko rejser sig
og konfronterer de totalitære.

En netop udgivet undersøgelse fra RAND Corporation, "Building Moderate
Muslim Networks," [Opbygningen af moderate muslimske netværk] tager denne
tanke op metodisk og tænker den igennem. Angel Rabasa, Cheryl Benard,
Lowell Schwartz og Peter Sickle tumler intelligent med den nyskabende
forestilling om at hjælpe de moderate muslimer med at vokse og trives"

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-08-11 17:44

On 22/08/11 18:13, E.Dalgas wrote:

> "Millioner af demonstranter" Er det ikke et svar ?

Du fatter den normale relation mellem spørgsmål og svar.

> Utroligt, vi skriver 2011 og du beder helt alvorligt om bevis for at der
> findes modstand imod islam ekstremisme i muslimske land.

Du roder rundt. Det er IKKE "modstand" vi taler om. Quote: Moderate
muhammedanere eksisterer ikke som noget brugbart begreb - ligesom
moderate nazister heller ikke gør

> Du kan starte her

Hvad F.... mener du. Du tror vel ikke at det er konkurrence om at
copy/paste fra Pipes- du er sgu langt ude "Dalgas". Du fatter ikke hvad
der tales om - og vil belære..

Fra : E.Dalgas

Dato : 22-08-11 22:06

On Mon, 22 Aug 2011 18:44:16 +0200, Martin Larsen wrote:

> Du fatter den normale relation mellem spørgsmål og svar.

Millioner af demonstranter, imod islam ekstremisme, er da et udtryk for en
moderat holdning i forhold til islam ekstremisme, som overstiger det
ubetydelige antal moderate du påstår findes.

> Du roder rundt. Det er IKKE "modstand" vi taler om. Quote: Moderate
> muhammedanere eksisterer ikke som noget brugbart begreb - ligesom
> moderate nazister heller ikke gør

Og den form for retorik tror du bare du kan slynge ud i luften uden at
provokere ?

Moderat i den forstand vi taler om her, er netop en modstand, en opposition
rettet imod islamistisk ekstremisme,hvad skulle det ellers være ?

> Hvad F.... mener du. Du tror vel ikke at det er konkurrence om at
> copy/paste fra Pipes- du er sgu langt ude "Dalgas".

Nej da !

Men nu kender jeg bare til Pipes fra en anden debat og syntes det var
oplagt at bringe nogle relevante indslag fra hans side.

> Du fatter ikke hvad
> der tales om - og vil belære..

Jeg går udfra at du har erkendt at moderate muslimer findes i et
nævneværdigt antal og at de repræsentere et brugbart begreb.

--

E.D

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-08-11 23:02

On 22/08/11 23:06, E.Dalgas wrote:
> On Mon, 22 Aug 2011 18:44:16 +0200, Martin Larsen wrote:
>

> Jeg går udfra at du har erkendt at moderate muslimer findes i et
> nævneværdigt antal og at de repræsentere et brugbart begreb.

NEJ DET ER SKRUPFORKERT "Dalgas" og desuden er du jo fuldkommen
hjerneblæst klovn - rent retorisk ihvertfald - så det..

Fra : Bo Warming

Dato : 23-08-11 02:51

On Mon, 22 Aug 2011 23:06:04 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg går udfra at du har erkendt at moderate muslimer findes i et
>nævneværdigt antal og at de repræsentere et brugbart begreb.

Den dag kampråbet gjalder - om 11.8.o1 er de ikke så moderate

P.t. er deres imamer neddæmpede.

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-08-11 15:29

On Tue, 23 Aug 2011 03:50:51 +0200, Bo Warming wrote:

> Den dag kampråbet gjalder - om 11.8.o1 er de ikke så moderate

Reaktioner på WTC terror

"American Muslims utterly condemn the vicious and cowardly acts of
terrorism against innocent civilians. We join with all Americans in calling
for the swift apprehension and punishment of the perpetrators. No political
cause could ever be assisted by such immoral acts."

"Huge crowds attended candlelit vigils in Iran, and 60,000 spectators
observed a minute's silence at Tehran football stadium.[19][20"

Kilde :
http://en.wikipedia.org/wiki/Reactions_to_the_September_11_attacks

Hvis det ikke er overbevisende nok, kan du se mere her :

Muslims Condemn Terrorist Attacks
http://www.muhajabah.com/otherscondemn.php

> P.t. er deres imamer neddæmpede.

De er truet på livet flere steder.

--

E.D

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-08-11 11:01

E.Dalgas <e.b.d@live.dk> skrev i meddelelsen
ayn6w2aq0zry$.snt7dbya59m8.dlg@40tude.net:

> Udtrykker jeg mig uklart ?
>
> Demonstationer i muslimske lande viser at der er millioner som er
> villige til offentligt at tage afstand til islamiske ekstremisters
> magtbegær.

Hvilke demonstrationer er det, og i hvilke lande foregår det?

Egypterne har haft held til at smide deres sekukære præsident på porten, og
Det Muslimske Broderskab kan nu igen agere frit. I Tunesien smed man en
sekulær despot på porten, og mange frygter nu, at Tunesien henfalder til
islamisk mørke. I Libyen forsøger religiøse skrigehoveder at smide
fascisten/socialisten Gadaffi på porten, så man igen kan benytte det gamle
muslimske flag og skråle "allahu akbhar" i gaderne. I Syrien prøver sunnier
at smide alawitterne på porten, så der bliver fuld plads til salafistisk
muhammed-dyrkelse.

> Hvor mange islamiske fundamentalister findes der i Europa ?
>
> Eller bare i DK ?

Well, hvis vi skal tage undersøgelserne for gode vare, findes der skræmmende
mange.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-08-11 15:07

On Tue, 23 Aug 2011 12:00:40 +0200, Jens Bruun wrote:

> E.Dalgas <e.b.d@live.dk> skrev i meddelelsen
> ayn6w2aq0zry$.snt7dbya59m8.dlg@40tude.net:

> Hvilke demonstrationer er det, og i hvilke lande foregår det?

Indien,Pakistan og Tyrkiet.

Har postet links i denne tråd.

> [...]
> at smide alawitterne på porten, så der bliver fuld plads til salafistisk

Du har fuldstændig ret i at det ikke ser godt ud i mellemøsten. Det
"arabiske forår" kan vise sig at blive et kæmpe skridt tilbage for alle
moderate og demokratiske kræfter.

Men vi må vente og se, før jeg konkludere på dette.

> Well, hvis vi skal tage undersøgelserne for gode vare, findes der skræmmende
> mange.

25 % af de danske muslimer er praktiserende muslimer. Er det et realistisk
bud ?

I UK ønsker ca halvdelen af den muslimske befolkning, sharia lov indført.
Realistisk ?

--

E.D

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-08-11 15:59

E.Dalgas <e.b.d@live.dk> skrev i meddelelsen
1vurh5xa2gzn6$.nyhmuk4k0e10$.dlg@40tude.net:

> Indien,Pakistan og Tyrkiet.

Indien er ikke muslimsk. Hvilke milliondemonstrationer i Pakistan og Tyrkiet
tænker du på?

> 25 % af de danske muslimer er praktiserende muslimer. Er det et
> realistisk bud ?
>
> I UK ønsker ca halvdelen af den muslimske befolkning, sharia lov
> indført. Realistisk ?

Et overvældende flertal af muslimer hér og i andre vestlige lande sætte
islam, sharia og ummaen over alt andet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-08-11 19:44

On Tue, 23 Aug 2011 16:59:05 +0200, Jens Bruun wrote:

> E.Dalgas <e.b.d@live.dk> skrev i meddelelsen
> 1vurh5xa2gzn6$.nyhmuk4k0e10$.dlg@40tude.net:

> Indien er ikke muslimsk.

Nej, det har du naturligvis ret i.

Men med en befolknings andel på omkring 150 millioner muslimer er Indien
det land i verden med næstflest muslimer.

Kilde :
http://www.indianmuslims.info/reports_about_indian_muslims/india_s_muslim_population.html

Millions of Indian Muslims Protest Terrorism, Surrender Holiday Spirit:
Media Silent

Millions of Muslims across India have decided to temper or even cancel
festivities on their most cherished week of holy yearly celebrations, the
Eid, in protest of crimes committed in the name of Islam by the criminals
who murdered so many in Mumbai.

Artikkel her
http://www.marcgopin.com/2008/12/10/millions-of-indian-muslims-protest-terrorism-surrender-holiday-spirit-media-si

> [...]

http://da.danielpipes.org/4502/en-million-moderate-muslimer-pa-march

> Et overvældende flertal af muslimer hér og i andre vestlige lande sætte

Ja og det burde stoppes omgående. Islam ekstremisme i vesten, følger en
strategi hvor demokratiet og religionsfriheden misbruges på det groveste.

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-11 08:05

On Sun, 21 Aug 2011 23:44:05 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>
>Du har slet ikke fanget pointen. Hvad har millioner af moderate og kultur

De festede fordi de hader vantro, hader USA, hader mig, hader mine
børn

Jeg er ond mod mine børn hvis jeg siger velkommen til disse
"rotter"(at nogle er ikke-dyriske er uinteressant for jeg kan ikke
måle med lakmus test hvem.)
De har det bedst i egne lande , ikke her.

Historien siger at musllimemigration er om erobring, hellig krig jvf
koranen

Fra : E.Dalgas

Dato : 22-08-11 13:03

On Mon, 22 Aug 2011 09:05:12 +0200, Bo Warming wrote:

> [...]
> De har det bedst i egne lande , ikke her.
>
> Historien siger at musllimemigration er om erobring, hellig krig jvf

Historien har også set et nyt begreb :

Islamofobi
http://da.wikipedia.org/wiki/Islamofobi

Som dog mangler en finpudsning i sin defination, men kan gå hen og vise sig
som en ny form, et nyt begreb for racehad i den vestlige verden.

Vi har intet lært af historien, intet !

--

E.D

Fra : Ivannof

Dato : 23-08-11 01:50

On 22 Aug., 13:49, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> De findes i millioner. Anti ekstremistiske Demonstrationer i muslimske
> lande beviser det.

Dem har jeg ikke hørt om. Jeg har hørt om en demo for nogle år siden i
Tyskland, men ikke i de arabiske lande. Har du noget på det??

Hilsen Ivan

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-08-11 14:45

On Tue, 23 Aug 2011 00:49:58 -0700 (PDT), Ivannof wrote:

> Dem har jeg ikke hørt om. Jeg har hørt om en demo for nogle år siden i
> Tyskland, men ikke i de arabiske lande. Har du noget på det??
>
> Hilsen Ivan

Det "arabiske forår" og de massive protester imod totalitære regeringer er
af mange set som et udtryk for moderate muslimers ønske om frihed og
demokrati. Men som tingene udvikler sig, mener ligeså mange at vi må vente
på et verificerbart resultat. Særligt Egypten er i fare for en
islamisering, fordi det Muslimske Broderskab vil stå meget stærkt i et evt
valg.

Kvinder frygter, at Det Arabiske Forår ender i fundamentalisme

Begejstringen for de arabiske revolter er afløst af usikkerhed og frygt for
en fremtid domineret af politisk islam eller nye militærdiktaturer, siger
to kvindelige forfattere

»Jeg er bange for, at islamisterne komplicerer det hele. Jeg er optimist et
stykke ad vejen, for jeg tror på forandringen. Men jeg er alvorligt bange
for, at islamisterne vil kapre oprøret. De unge har brug for tid til at
organisere sig og danne partier, etc. Og jeg tror ikke de nye (egyptiske og
tunesiske, red.) regimer, når de siger, at de vil inddrage ‘moderat islam’
for der findes ikke noget moderat islam. Der er islam, og islam er ikke
moderat. Regimer kan ikke være demokratiske, hvis de ikke er strengt
sekulære. Kun et gennemført sekulært system uden religiøse over- og
undertoner kan beskytte mig som kvinde, individ og forfatter.«

Artikkel her :
http://www.information.dk/275882

Jeg mener godt at vi, i forbindelse med protesterne i Egypten, kan tale om
en bevægelse af moderate muslimer, men samtidig ser det desværre også ud
til at fundamentalisterne har profiteret af oprøret.

Moderate muslimers demostrationer i Pakistan og tyrkiet 2007 er nævnt. I
Indien 2008 var millioner af muslimer på gaden for at protestere imod islam
terror.

[...]

http://www.marcgopin.com/2008/12/10/millions-of-indian-muslims-protest-terrorism-surrender-holiday-spirit-media-silent/

Men det behøver ikke at være muslimske massedemonstrationer før de gør
stort indtryk. I UK er en ny muslimsk organisation dannet.

ARMED FORCES MUSLIM ASSOCIATION
http://www.afma.org.uk/

Muslims pay tribute to UK's armed forces

The ceremony was organised by the Muslim Armed Forces Association

"Secondly we are here to say loud and clear to those extremists that would
exploit that grief, you're not one of us, you don't represent us."

Hele artiklen :
http://www.bbc.co.uk/news/10498482

--

E.D

Fra : Ivannof

Dato : 23-08-11 02:17

> [...]
> Lowell Schwartz og Peter Sickle tumler intelligent med den nyskabende
> forestilling om at hjælpe de moderate muslimer med at vokse og trives"

Jeg synes det er dejligt at høre at der faktisk kan være demoer i
muslimske lande, som protesterer mod ekstremisme. De 2 Pipes artikler
er fra hhv 2004 og 2007. Jeg ville gerne se artikler om noget mere
nutidigt. Og det ville være dejligt at se artikler om demonstrationer
i muslimske lande mod sammenkædningen af bomber og islam. Altså
protester mod selvmordsbombere og militante islamiske grupper. Kurt
Westergård tegnede "bomben i turbanen" fordi det var sådan han så
Islam. Hvis islam vil "ses" anderledes - f.eks. som "fredens religion"
- så skal der protesteres mere målrettet og oftere end det er
tilfældet. Hvis ikke du kan hitte flere mere nutidige artikler, så er
det altså 4 år siden og de protesterede ikke over islamisters brug af
vold, men mod opførsel af en moské.

Hilsen Ivan

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-08-11 14:58

On Tue, 23 Aug 2011 01:16:46 -0700 (PDT), Ivannof wrote:

> [...]
> tilfældet. Hvis ikke du kan hitte flere mere nutidige artikler, så er
> det altså 4 år siden og de protesterede ikke over islamisters brug af

Og 3 år siden at millioner af muslimer i Indien protesterede imod islam
terror.

Jeg tror desværre mediedækningen af de moderate muslimer er ringe i forhold
til den opmærksomhed islamiske ekstremister tiltrækker sig.

Jeg har postet et indlæg i denne tråd, som linker til en norsk dokumentar
om det Muslimske Broderskab. Jeg kan kun anbefale dig at se den film, for
den giver en masse informartion om moderate muslimers modsigelser af de
fundamentalistiske kræfters forsøg på at vinde global indflydelse.

--

E.D

Fra : Ivannof

Dato : 23-08-11 12:49

On 23 Aug., 16:06, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> Indien,Pakistan og Tyrkiet.
>
> Har postet links i denne tr d.

> Du har fuldst ndig ret i at det ikke ser godt ud i mellem sten. Det
> "arabiske for r" kan vise sig at blive et k mpe skridt tilbage for alle
> moderate og demokratiske kr fter.
>
> Men vi m vente og se, f r jeg konkludere p dette.

> 25 % af de danske muslimer er praktiserende muslimer. Er det et realistisk
> bud ?
>
> I UK nsker ca halvdelen af den muslimske befolkning, sharia lov indf rt.
> [...]

Hvis vi nu samler de to ting, så har vi 75% som ikke er praktiserende,
men 50% som vil praktisere sharia. Det er jo vanvid! Det kan så godt
være det kun er 25% der kommer i moskeen, men resten er så meget
muslimer, at de elsker profeten højere end sin familie og føler sig
krænket over Kurt Westergårds tegning. Gad vide hvor mange muslimer,
der reelt ikke praktiserer islam i deres liv, deres hoved og i deres
familie. 2% højst. Sandsynligvis færre.

Hilsen Ivan

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-08-11 20:28

On Tue, 23 Aug 2011 11:48:50 -0700 (PDT), Ivannof wrote:

> [...]
> krænket over Kurt Westergårds tegning. Gad vide hvor mange muslimer,
> der reelt ikke praktiserer islam i deres liv, deres hoved og i deres

De 50% i UK kan vi godt ændre til ca 40% (mig der huskede forkert)

"Four out of 10 British Muslims want sharia law introduced into parts of
the country, a survey reveals today."

Hele artiklen her :
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1510866/Poll-reveals-40pc-of-Muslims-want-sharia-law-in-UK.html

Jeg tror ikke at man direkte kan sammenligne UK og Danmark`s problemer ang
muslimske ekstremister.

Poll shows Muslims in Britain are the most anti-western in Europe

By contrast, the poll found that British Muslims represented a "notable
exception" in Europe, with far more negative views of westerners than
Islamic minorities elsewhere on the continent. A significant majority
viewed western populations as selfish, arrogant, greedy and immoral. Just
over half said westerners were violent. While the overwhelming majority of
European Muslims said westerners were respectful of women, fewer than half
British Muslims agreed. Another startling result found that only 32% of
Muslims in Britain had a favourable opinion of Jews, compared with 71% of
French Muslims.

Hele artiklen her :
http://www.guardian.co.uk/world/2006/jun/23/uk.religion

Note : Målingerne er fra 2006, men mon ikke de stadig giver et reelt
billede af situationen i UK.

--

E.D

Fra : Ivannof

Dato : 24-08-11 23:33

"E.Dalgas" skrev i meddelelsen

> [...]

http://www.guardian.co.uk/world/2006/jun/23/uk.religion

Note : Målingerne er fra 2006, men mon ikke de stadig giver et reelt

Islam er en meget speciel religion. Jeg tror ikke at der f.eks. i
kristendommen (selv ikke Lyrik) er nogen som helst der ønsker de danske love
erstattet med moselovene fra Gammel Testamente.

Hilsen Ivan

Fra : J. Nielsen

Dato : 25-08-11 20:11

On Thu, 25 Aug 2011 00:33:04 +0200, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

>Islam er en meget speciel religion. Jeg tror ikke at der f.eks. i
>kristendommen (selv ikke Lyrik) er nogen som helst der ønsker de danske love
>erstattet med moselovene fra Gammel Testamente.

Muslimerne vil gerne blande religion og politik:
:
http://articles.latimes.com/2010/dec/06/world/la-fg-1206-muslim-poll-20101206

"A majority of Muslims around the world welcome a significant role for
Islam in their countries' political life, according to a new poll from
the Pew Research Center, but have mixed feelings toward militant
religious groups such as Hamas and Hezbollah.

According to the survey, majorities in Pakistan, Egypt, Jordan and
Nigeria would favor changing current laws to allow stoning as a
punishment for adultery, hand amputation for theft and death for those
who convert from Islam to another religion. About 85% of Pakistani
Muslims said they would support a law segregating men and women in the
workplace."

--

-JN-

Fra : E.Dalgas

Dato : 21-08-11 00:44

Hamas afblæser våbenhvile efter luftangreb

Hamas-angreb trods våbenhvile
Meldingen om, at Hamas ikke længere føler sig forpligtet over for aftalen,
der har været i kraft siden afslutningen af en væbnet konflikt i
begyndelsen af 2009, kan få konflikten med Israel til at eskalere. Den
militante fløj opfordrer i meddelelsen til kamp mod Israel.

- Vi opfordrer alle grupperinger til at stå sammen mod de kriminelle
overgreb fra den israelske besættelsesmagt, lyder det fra Ezzedine
al-Qassam Brigaden, som den militante bevægelse kalder sig.

Til trods for den omtalte våbenhvile har Hamas siden 2009 flere gange
gennemført angreb mod israelske interesser som svar på det, bevægelen
betegner som "israelske aggressioner

Hele artiklen :
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/08/20/074021.htm

*Note: At "Hamas ophæver våbenhvile" som skulle have været deres politik
siden 2009 er ren "stærk mands" retorik og "propaganda".

FAKTA :

Palestinian rocket attacks on Israel, 2011
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_rocket_attacks_on_Israel,_2011

Palestinian rocket attacks on Israel, 2010
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_rocket_attacks_on_Israel,_2010

Det Muslimske Broderskab ønsker Israels totale ødelæggelse og drømmer om at
udslette det jødiske folk fra jordens overflade. Derfor har en våbenhvile
aldrig været på tale og sålænge "broderskabet" styre det palæstinentiske
folk, vil en troværdig våbenhvile aldrig kunne etableres.

--

E.D

Fra : E.Dalgas

Dato : 21-08-11 11:38

DOBBELTSPIL

Ikhwanweb, the Muslim Brotherhood’s official English website editor in
chief Khaled Hamza has stated that the current uprising in Egypt is a
revolution of the Egyptian people and is by no means linked to any Islamic
tendencies, despite allegations nor can it be described as Islamic.

Hamza stressed that the revolution is peaceful and calls solely for reform
and a democratic civil state initiated by the youth through the social
networking service Facebook and is far removed from any Islamist groups.

He criticized allegations and reiterations by some countries that the
uprising was Islamic and denounced claims by the Iranian Supreme Leader Mr.
Khamenai that the protests are a sign of an Islamic Awakening inspired by
the 1979 Islamic Revolution in Iran.

Hamza maintained that the Egyptian protests are not an ‘Islamic’ uprising,
but a mass protest against an unjust, autocratic regime which includes
Egyptians from all walks of life and all religions and sects.

Kilde og artikkel :
http://www.ikhwanweb.com/article.php?id=27984

Det muslimske broderskab vil gerne skabe afstand til Iran`s kontroversielle
styre og gør meget ud af at afvise beskyldninger om en forbindelse til
netop Iran`s revulotionære islamiske kræfter. Dette sker fordi
"broderskabet" står til en betydelige plads i en kommende Egyptisk regering
og alt sættes derfor ind på at bevare en illusion om et "folkeligt oprør".

FAKTA :

Muslim Brotherhood Doublespeak:
Kamal El-Helbawi 2:00
http://www.youtube.com/watch?v=ARDJ9vM10eM

Fra : Patruljen

Dato : 21-08-11 06:35

On 19 Aug., 21:03, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:
> [...]
> al-Banna, and has spread to many other countries. Its slogan is "Islam is

Du må gerne beskrive forskellen på Israels villighed til at efterleve
international lovgivning henholdsvis Geneve-konventinen og
menneskerettigheder Hamas indtræden på scenen?

Fra : E.Dalgas

Dato : 22-08-11 22:14

On Sun, 21 Aug 2011 05:34:55 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Du må gerne beskrive forskellen på Israels villighed til at efterleve
> international lovgivning henholdsvis Geneve-konventinen og
> menneskerettigheder Hamas indtræden på scenen?

Jeg tror at Israel er helt klar over at broderskabet`s hensigter og dermed
Hamas hensigter går ud på at udnytte enhver eftergivenhed fra israel`s
side.

Kogt helt ned, så forhindre Hamas alle gode hensigter ved at fastholde
terror truslen imod civile israelere.

Situationen er dermed "fastlåst" og ingen har råd til at give efter for
modparten.

--

E.D

Fra : E.Dalgas

Dato : 22-08-11 17:17

Anerkjent og mye omtalt Dokumentar fra TV2 (norsk)

"En krigserklæring imod Europa"

Det Muslimske Brorskap (2010) (HQ) PART 1 14:47
http://www.youtube.com/watch?v=8m2wjj_zJXY&feature=related

"Hijab er deres logo"

Det Muslimske Brorskap (2010) (HQ) PART 2 13:00
http://www.youtube.com/watch?v=gsDb1GnFnRA&feature=related

"Tvetydig tale og venstrefløjens politiske idioti"

Det Muslimske Brorskap (2010) (HQ) PART 3 14:21
http://www.youtube.com/watch?v=cvofRm-4nRs&feature=related

"Der findes ingen islamisk autoritet som respektere frihed og demokrati"

Det Muslimske Brorskap (2010) (HQ) PART 4 6:48
http://www.youtube.com/watch?v=J3hLdP-gXCQ&feature=related

--

E.D

Fra : E.Dalgas

Dato : 27-08-11 23:29

Ahmadinejad: Palestinian statehood only 'first step'

TEHRAN - The creation of a universally-recognized Palestinian state would
be just a first step towards wiping out Israel, Iranian President Mahmoud
Ahmadinejad said on Friday.

He spoke weeks ahead of a UN General Assembly in New York where the Arab
League plans to seek full UN membership for a Palestinian state.

http://www.jpost.com/IranianThreat/News/Article.aspx?id=235515

FN er hermed blevet et redskab for en arabisk koalition som ikke har noget
andet ønske end at slette Israel fra verdenskortet. Det muslimske
broderskab står på spring for at vinde magt og indflydelse i kølvandet på
de arabiske oprør og lykkedes det for dem vil en omfattende krig i
mellemøsten være faretruende nær.

Muslim Brotherhood’s Message Same as Hamas: Kill Jews

Many Western analysts agree that the Muslim Brotherhood and Hamas are one
and the same. One leading Brotherhood cleric has said: "Kill Jews – to the
very last one.” A Brotherhood takeover of Egypt would strengthen Hamas in
Gaza.

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/142072

--

E.D