Ja selvfølgelig blev de frikendt...
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-08-11 16:37

Det gør politiet jo hver gang...

http://www.b.dk/nationalt/politiets-drab-paa-roever-godkendes

Den dag det danske politi bliver anklaget for et ureglementeret drab fryser
helvede til is eller noget i den retning. Det er bare så utroværdigt som det
kan blive. Jeg giver ikke en skid for de statsadvokat-undersøgelser. Ikke en
skid.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-08-11 16:40

On Thu, 18 Aug 2011 17:37:26 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> kan blive. Jeg giver ikke en skid for de statsadvokat-undersøgelser. Ikke en

Det kunne jo være at de rent faktisk VAR uskyldige.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-08-11 16:42

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det kunne jo være at de rent faktisk VAR uskyldige.

Det er helt ligegyldigt, statsadvokaten har taget sit sædvanlige stempel,
helt som det plejer at være:

*GODKENDT*

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-08-11 16:48

On Thu, 18 Aug 2011 17:41:39 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er helt ligegyldigt,

Der det LIGEGYLDIGT.??????

> statsadvokaten har taget sit sædvanlige stempel,
> helt som det plejer at være:
>
> *GODKENDT*

Sikkert fordi det var helt efter loven. (Jeg kender ikke til sagen).

At du har læst noget andet i EkstraPladder, er irrelevant.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-08-11 16:50

> Der det LIGEGYLDIGT.??????

> Sikkert fordi det var helt efter loven. (Jeg kender ikke til sagen).
>
> At du har læst noget andet i EkstraPladder, er irrelevant.

Det eneste som er irrelevant er dit bavl.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-08-11 17:03

On Thu, 18 Aug 2011 17:49:31 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det eneste som er irrelevant er dit bavl.

DU siger at skyld/uskyld er ligegyldig, men det er mig der "bavler". ))

Fra : P.N.

Dato : 18-08-11 17:23

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det kunne jo være at de rent faktisk VAR uskyldige.

Jamen det siger du jo hver gang. Der er jo aldrig nogen gang hvor du ikke
mener at politiet slap fra fordi de var politifolk. Men Thomsen det her
gælder ikke kun politimænd, kirurger der laver lægesjusk!!!, så hvem ved
måske en dag du selv osv.

Fra : P.N.

Dato : 18-08-11 17:23

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-08-11 17:43

On Thu, 18 Aug 2011 18:22:39 +0200, P.N. wrote:

> [...]
> mener at politiet slap fra fordi de var politifolk. Men Thomsen det her
> gælder ikke kun politimænd, kirurger der laver lægesjusk!!!, så hvem ved

Hvis du havde læst linket, så ville du se at betjenten var 100% uskyldig.

Fra : /Peter

Dato : 18-08-11 16:48

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
skrev i en meddelelse news:Xka3q.135204$J65.73968@newsfe14.ams2...
> [...]
> utroværdigt som det kan blive. Jeg giver ikke en skid for de
> statsadvokat-undersøgelser. Ikke en skid.

Skulle de have ladet dem køre ?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-08-11 16:45

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Skulle de have ladet dem køre ?

Men måske undladt at dræbe. Tror du ikke at det er at foretrække ?

Fra : /Peter

Dato : 18-08-11 17:00

skrev i en meddelelse news:4sa3q.162430$Z04.1443@newsfe07.ams2...
> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Men måske undladt at dræbe. Tror du ikke at det er at foretrække ?

Hvis betjentent var i lvsfare, betyder en simpel røvers liv da intet, og
hvem ved hvor
mange andres liv der var i fare under en hazarderet flugtkørsel.

Ingen sympati herfra.
Røvere og banditter må være velvidende om at de løber en risiko..

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-08-11 16:59

> [...]
>
> Ingen sympati herfra.
> Røvere og banditter må være velvidende om at de løber en risiko..

Blev der skudt mod politiet ? Nej, vel !?

Politibetjenten laver en manøvre som han må vide er farlig. Det bliver så
brugt som løftestang til at frikende politiet for et drab. Ja det er sørme
mægtig fint. Det gik ligesom det plejer:

*GODKENDT*

Fra : /Peter

Dato : 18-08-11 17:07

skrev i en meddelelse >
> [...]
> så brugt som løftestang til at frikende politiet for et drab. Ja det
> er sørme mægtig fint. Det gik ligesom det plejer:

Klovn...

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-08-11 20:36

> Klovn...

Du behøver da ikke præsentere dig, vi kender dig godt.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-08-11 17:07

On Thu, 18 Aug 2011 17:59:26 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Blev der skudt mod politiet ? Nej, vel !?

En bil kan også slå folk ihjel.

> Politibetjenten laver en manøvre som han må vide er farlig.

Mener du at politiet skal lade være med at fange forbrydere, hvis det er
"farligt".?

> Det bliver så
> brugt som løftestang til at frikende politiet for et drab. Ja det er sørme
> mægtig fint. Det gik ligesom det plejer:
>
> *GODKENDT*

Hvis historien du linkede til er en korrekt beskrivelse af hændelsen, så er
betjenten 100% uskyldig.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-08-11 17:05

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev den 18-08-2011
17:37:
> [...]
> kan blive. Jeg giver ikke en skid for de statsadvokat-undersøgelser. Ikke en

Kender du i hele taget noget til sagens nærmere omstændigheder....altså
andet end dit indædte had til politiet?

som jeg husker sagen fra sidste års april måned, så var det nogle meget
voldsomme røvere, som mildest talt var ligeglade med andre menneskers
(herunder: politibetjente) liv og førlighed.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : sluppermand

Dato : 18-08-11 15:18

On 18 Aug., 18:04, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:
> Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev  den 18-08-2011
> 17:37:

> Kender du i hele taget noget til sagens nærmere omstændigheder....altså
> andet end dit indædte had til politiet?

Det er netop sagens kerne; et indædt had.

Hvis du nu igen læser halvdelen af den linie Kim Larsen skriver under
linket: "Den dag det danske politi bliver anklaget. . . . ."

Det vil aldrig blive det danske politi der bliver anklaget for et
drab, men den _enkelte_ betjent. Det er dog så nuanceret at jeg ikke
vil bringe det argument til torvs for Kim Larsen; jeg tror ikke at han
i forbindelse med politiet nogensinde bliver i stand til at se
detaljer. For ham drejer det sig blot om, at se x-antal politibetjente
i fængsel.

Du har ganske ret; et indædt had.

/Kent.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 19-08-11 10:27

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er netop sagens kerne; et indædt had.

Du skulle tage at drikke noget mindre, Kent, for sprutten må være årsagen
til det der hysteri.

Naturligvis hader jeg ikke politiet. Hvorfor skulle jeg gøre det ? Jeg
bliver aldrig stoppet af politiet, og det er 100 år og en eftermiddag siden
at jeg har fået en bøde af politiet og jeg har på intet tidspunkt begået
noget kriminelt. Jeg er endda så glad for politiet at jeg vil have
politistyrken øget med mindst 50 % i forhold til den nuværende helt
utilstrækkelige politi-styrke på ca. 10.000 mand. Jeg vil nemlig gerne have
at politiet kommer når man har brug for det og ikke som det er i dag hvor
beskeden stort set altid lyder: "Det har vi ikke tid til, kan I ikke lige
klare det selv ?". Politiet kunne næsten lige så godt bare sætte en
telefonsvarer op med den ovennævnte besked som man altid hører når man
ringer til politiet og politikerne kunne så passende lade befolkningen få
lov til at bevæbne sig selv med skydevåben, så vi KAN klare tingene selv.
Det er ikke et indædt had til politiet men frustration over det og det er en
helt anden sag.

Det er også en helt anden sag når politi-folk går fri i retssystemet for de
svinestreger de har begået. Det handler ikke om had, Kent. Det handler om
retsfølelse. Det er det eneste som betyder noget for mig. Jeg vil ikke alene
have et stort politikorps, jeg vil også have et politikorps hvor visse
politifolk ikke er gået forkert af den lokale rockerklub og politiskolen da
de skulle beslutte sig for et karrierevalg, jeg vil have et ordentligt
politikorps.

> [...]
> linket: "Den dag det danske politi bliver anklaget. . . . ."
>
> Det vil aldrig blive det danske politi der bliver anklaget for et

Ja men så længe vi ikke taler om en konkret sag og en konkret betjent
fastholder jeg mit ordvalg. At du så ikke kan lide det, vil jeg egentlig
blæse på.

> [...]
> i forbindelse med politiet nogensinde bliver i stand til at se
> detaljer. For ham drejer det sig blot om, at se x-antal politibetjente

Ja X-antal SKYLDIGE straffet. Jeg erkender en fejl som jeg begik i
trådsstarteren: Selvfølgelig er der betjente som kommer for retten (det
manglede da også bare) men de bliver jo altid frifundet og resten af sagerne
afviser statsadvokaten på forhånd. At få en dansk politibetjent dømt er jo
nærmest umuligt som tingene er i dag. Så trådsstarteren burde selvfølgelig
have handlet om alle frifindelserne og de afviste sager (angående politiet).
Det beklager jeg.

> Du har ganske ret; et indædt had.

Hvad med at du og Carsten Riis mødes privat og drikker videre sammen. Så
slipper vi for jeres fordrukne chat-sludder her.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 15:25

On 18 Aug., 23:18, sluppermand <w...@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> linket: "Den dag det danske politi bliver anklaget. . . . ."
>
> Det vil aldrig blive det danske politi der bliver anklaget for et

Som er en historisk uretfærdighed af de helt store. Under
2.verdenskrig splillede det danske politi en lansforræderisk rolle -
og afleverede landsmænd til tyskerne, som sendte dem i KZ-lejre. Hvor
flere naturligvis døde-

Det danske politi skulle have været undersøgt og de ansvarlige dømt på
lige fod med de øvrige landsforrædere.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-11 23:21

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det danske politi skulle have været undersøgt og de ansvarlige dømt på
> lige fod med de øvrige landsforrædere.

Hvordan kan det være landsforræderi at handle i overensstemmelse med
regeringens anvisninger?

Danmark var jo de facto aksemagt indtil august 1943, hvor politiet iøvrigt
blev sendt i KZ lejr.

Der kan næppe være megen tvivl om at regeringen begik forræderi; men
politiet er jo forpligtiget til at gøre som anvist.

Fra : wilstrup

Dato : 20-08-11 11:05

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> KZ-lejre. Hvor
> flere naturligvis døde-
>
> Det danske politi skulle have været undersøgt og de ansvarlige

Det samme skulle højesteretsdommerne der godkendte
grundlovsbruddet og accepterede overgrebet på kommunistiske
folketingsmedlemmer (og kommunister i øvrigt) - mange blev sendt
til kz-lejre hvor de døde.

Politiet blev selv arresteret, men det var egentlig mærkværdigt
eftersom en stor del af politiet var nazificeret under krigen.

Fra : sluppermand

Dato : 19-08-11 17:13

On 19 Aug., 11:27, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> Du skulle tage at drikke noget mindre, Kent, for sprutten må være årsagen
> til det der hysteri.

Kan du ikke finde på andet, kan du altid starte med at svine folk til,
det er jo efterhånden et fast indlæg fra din side.

> [...]
> Det er ikke et indædt had til politiet men frustration over det og det er en

Selvfølgelig hader du politiet; jeg kan ikke få andet ud af dine
indlæg. Se dog dine egne indlæg gennem de sidste par år. Du er altid
ude med riven. Du argumenterer ganske rigtigt for flere politifolk,
men når selvsamme politi foretager sig noget udover
færdselskontrol. . . .Undersøgelser, sammenspisthed, korpsånd, ingen
tillid til statsadvokat og mere af samme skuffe. Jo, du hader
politiet, når de foretager sig andet end at følge ænder over gaden.

Dit fnidder med at lade befolkningen bevæbne sig med skydevåben _har_
vi været igennem før. Det er så Dansk Folkeparti-agtigt at det skriger
til himlen. Er du skabs-DFér?

> [...]
> de skulle beslutte sig for et karrierevalg, jeg vil have et ordentligt

Hvilke svinestreger er politifolk gået fri for i retssystemet? Hvis
retsfølelse taler du om? Din, min, fru Jensens? Jo, det er had fra din
side, du ser jo kun tingene fra _din_side. Du mangler ganske enkelt
evnen til at se retssystemet i en bredere sammenhæng.

> Ja men så længe vi ikke taler om en konkret sag og en konkret betjent
> fastholder jeg mit ordvalg. At du så ikke kan lide det, vil jeg egentlig
> blæse på.

I skudsager taler vi stort set altid om en konkret sag og en konkret
betjent, det kan ikke være anderledes. Når du kommer i det røde felt
og omtaler en sag, så taler du også om én betjent og ikke om det
danske politi som helhed. Det er som oftest konkrete sager du omtaler
og derfor også én enkelt betjent; så kan du blæse som du vil; du har
ikke og får ikke ret.

> [...]
> have handlet om alle frifindelserne og de afviste sager (angående politiet).

Du har hen ad vejen begået andre fejl omkring politiet og denne bliver
næppe den sidste. . . .

Men indtil nu har hverken stats-rigsadvokater eller domstole fundet at
politibetjente har være skyldige i drab, som du jo så gerne ser i dit
had til politiet. Politibetjente er dog blevet dømt for andre forhold,
men det tilfredsstiller dig næppe. Se bare din latterlige
argumentation: " De bliver jo altid frifundet og resten af sagerne
afviser statsadvokaten på forhånd". Domstolene har altså frifundet
politibetjente for anklager og statsadvokaten har afvist andre.
Hvornår er det statsadvokaten skal rejse sager?

Det kræver dog ikke den store hjerne at indse, at det vil være stort
set umuligt at dømme en politibetjent for drab i forbindelse med
tjenesten. Det kan så give dig lidt at tænke over. . .

Og du kan så beklage dine argumenter indtil dit helvede fryser til is.
Du har en rigtig dårlig sag og en rigtig dårlig argumentation

> Hvad med at du og Carsten Riis mødes privat og drikker videre sammen. Så
> slipper vi for jeres fordrukne chat-sludder her.

Den største del af fordrukkent sludder i denne tråd kommer kommer nok
fra dig. Der er immervæk nogle ting du skal have læst op på.

/Kent.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 20-08-11 11:11

> [...]
> det er jo efterhånden et fast indlæg fra din side.

> Selvfølgelig hader du politiet; jeg kan ikke få andet ud af dine

Nu kan jeg ikke rigtig gøre ved at du er for indskrænket i bolden til at
kunne se anderledes på det.

> [...]
> tillid til statsadvokat og mere af samme skuffe. Jo, du hader
> politiet, når de foretager sig andet end at følge ænder over gaden.

Selvfølgelig er jeg ude med riven. Politiet har nogle særlige beføjelser i
form af magtanvendelse som politiet bør forvalte med ydmyghed. Dette sker
langt fra altid.

> Dit fnidder med at lade befolkningen bevæbne sig med skydevåben _har_
> vi været igennem før. Det er så Dansk Folkeparti-agtigt at det skriger
> til himlen.

Jeg ser da meget hellere et tilstrækkeligt politi ned bevæbning af
befolkningen. Men uden et tilstrækkeligt politi er det vel ikke urimeligt at
vi almindelige dansker bliver lige så godt bevæbnede som de kriminelle
elementer som I heller ikke har styr på. I USA har folk ret til at bære
våben. Som tilstandene er nu i Danmark vil jeg muligvis gerne kunne gøre det
samme. Er alle mennesker i USA DF´ere i sjælen ? Nej det er almindelige
mennesker med rettigheder som vi almindellige mennesker ikke har. Og i
Danmark har vi fået de samme hårdkogte kriminelle elementer som i USA, og
der er ingen tvivl om at der i de kommende år er nye bander på vej til at
etablere sig i Danmark som er endnu mere sindssyge og grænseoverskridende
end de bander vi har nu. Hvis jeg gætter rigtigt, så tror jeg at politiet er
meget bekymrede ved den udvikling og at de stort set ikke aner hvad de skal
gøre ved det. Det amerikanske politis kamp mod kriminelle bander har jo ikke
afstedkommet specielt meget i USA. Jeg hørte i et TV-program at der er 5
gange så mange bandemedlemmer som politifolk i Los Angeles. Bandemedlemmerne
skyder hvem som helst ned som kommer dem på tværs inklusive politifolk. Vil
det være sådan i Danmark om en 15-20 år ?

> Er du skabs-DFér?

Nej, er du ?

> Hvilke svinestreger er politifolk gået fri for i retssystemet?

Alle. De bliver jo aldrig dømt for en skid. At klage over en politibetjent
er komplet spild af tid. Mit råd til alle der påtænker dette: Glem det, hvis
du regner med at det får nogen som helst konsekvenser.

> Hvis
> retsfølelse taler du om? Din, min, fru Jensens?

Det har jeg jo beskrevet, dit fjols, læs dog indenad.

> Jo, det er had fra din
> side, du ser jo kun tingene fra _din_side. Du mangler ganske enkelt
> evnen til at se retssystemet i en bredere sammenhæng.

Når politifolk lægger sig oven på en arrestant i håndjern velvidende at
dette er temmelig farligt, så er det en svinestreg. Når en politimand hopper
op på en bil og tømmer magasinet ned i bilen er det en svinestreg. Det var
to eksempler men både du og jeg ved at der er mange flere eksempler.

> [...]
> danske politi som helhed. Det er som oftest konkrete sager du omtaler
> og derfor også én enkelt betjent; så kan du blæse som du vil; du har

Naturligvis har jeg ret og det ændres ikke ved at du mener det modsatte.
Egentlig er jeg nok ikke kritisk nok ved politiet og statsapparatet i det
hele taget.

> Du har hen ad vejen begået andre fejl omkring politiet og denne bliver
> næppe den sidste. . . .

Hold kæft hvor er du latterlig.

> [...]
> politibetjente har være skyldige i drab, som du jo så gerne ser i dit
> had til politiet. Politibetjente er dog blevet dømt for andre forhold,

Nej det gør det fandme ikke.

> [...]
> politibetjente for anklager og statsadvokaten har afvist andre.
> Hvornår er det statsadvokaten skal rejse sager?

Jo man al kritik af politiet er jo latterligt i dine øjne, Kent. Det er jo
derfor at det er så svært at diskutere noget som helst med dig desangående.
Det er totalt tidsspilde. Jeg vil have mere ud af at diskutere med en dør på
dette her område, den svarer i det mindste ikke dumt tilbage som du gør.

> Det kræver dog ikke den store hjerne at indse, at det vil være stort
> set umuligt at dømme en politibetjent for drab i forbindelse med
> tjenesten. Det kan så give dig lidt at tænke over. . .

Det kræver ikke meget at konstatere at staten passer godt på sine folk.
Uanset hvor mange drab politiet begår, og uanset hvor megen urimelig
magtanvendelse som sker, så får det ingen konsekvenser. Danmark er et uland
på det område. Det er ret uhyggeligt at tænke på.

> Og du kan så beklage dine argumenter indtil dit helvede fryser til is.
> Du har en rigtig dårlig sag og en rigtig dårlig argumentation

Jeg har en hamrende god sag men den er svær at trænge igennem med når
politikerne ikke ændrer på forholdene.

> Den største del af fordrukkent sludder i denne tråd kommer kommer nok
> fra dig. Der er immervæk nogle ting du skal have læst op på.

Var det virkelig alt hvad du kunne diske op med ? Ynkeligt.

Fra : sluppermand

Dato : 18-08-11 15:03

On 18 Aug., 17:37, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:
> [...]
> kan blive. Jeg giver ikke en skid for de statsadvokat-undersøgelser. Ikke en

Så må helvede været frosset til is eller noget i den retning.
Der findes faktisk eksempler på, at danske politifolk måtte en tur
omkring domstolene for at få afgørelser på deres skudafgivelser/drab.

Hvis sagen kommer for retten må det jo være fordi statsadvokaten/
rigsadvokaten mener at skudafgivelsen/drabet har været
"ureglementeret". Så jo, danske politifolk har været anklaget/tiltalt
for deres skudafgivelser/drab.

/Kent

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-08-11 22:14

> [...]
> rigsadvokaten mener at skudafgivelsen/drabet har været
> "ureglementeret". Så jo, danske politifolk har været anklaget/tiltalt

Og hvem er så blevet dømt ? Nej, vent lidt... Lad mig gætte 3 gange:

1. gæt: Ingen.
2. gæt: Ingen.
3. gæt: Ingen.

Stemmer det ikke meget godt overens med sandheden, Kent ?

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 22:32

On 18-08-2011 23:14, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> [...]
> 2. gæt: Ingen.
> 3. gæt: Ingen.
>
> Stemmer det ikke meget godt overens med sandheden, Kent ?

Jeg mener der findes en paragraf hvor man kan anholde og dømme folk
præventivt. Der må findes en paragraf for typer som Kim Larsen. Måske
ikke en decideret §114 men så noget derhenad.

Fra : sluppermand

Dato : 18-08-11 15:52

On 18 Aug., 23:14, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> [...]
> 2. gæt: Ingen.
> 3. gæt: Ingen.
>
> Stemmer det ikke meget godt overens med sandheden, Kent ?

Nej, det har du overhovedet ikke ret i. En frifindelse i retten er
også en dom. Jeg ved godt du ser anderledes på det omkring politifolk,
men når dommeren siger "Thi kendes for ret" så er en frifindelse altså
en dom, også for politifolk, beklager. At blive "dømt" er ikke
ensbetydende med kæder og stribet tøj. . . . .

Men det stemmer jo ikke med dit første udsagn, vel? Der var du altså
for hurtigt ude med en usandhed.

Er du så også utilfreds med domstolenes afgørelser? Er du i det hele
taget utilfreds fordi politifolk ikke er blevet dømt; er det der
hunden ligger begravet? Du mener at danske politifolk burde være dømt
for drab og så længe det ikke sker er du utilfreds?

Du er ligeglad med de juridiske vurderinger, du _vil_ bare have
politifolk dømt; er det der vi er henne? Din argumentation med de 3
gæt tyder på det.

/Kent

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 19-08-11 09:53

> [...]
> en dom, også for politifolk, beklager. At blive "dømt" er ikke
> ensbetydende med kæder og stribet tøj. . . . .

Det mener jeg så kan diskuteres. Og under alle omstændigheder er det noget
flueknepperi af en diskussion.

> [...]
>
> Du er ligeglad med de juridiske vurderinger, du _vil_ bare have
> politifolk dømt; er det der vi er henne? Din argumentation med de 3

Retssikkerhed for dem som er blevet ofre for politiets drab, Kent, og her
tænker jeg naturligvis først og fremmest på de pårørende men også en garanti
for os andre borgere, at begår politiet et drab som er urimeligt (urimelig
grad af magtanvendelse), så får det konsekvenser. Den retssikkerhed mener
jeg er nærmest ikke-eksisterende. Det er hvad det handler om og ikke alt dit
andet fordrukne sludder.

Fra : sluppermand

Dato : 18-08-11 16:20

On 18 Aug., 23:51, sluppermand <w...@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Du er ligeglad med de juridiske vurderinger, du _vil_ bare have
> politifolk dømt; er det der vi er henne? Din argumentation med de 3

Når jeg i de sidste afsnit skriver "dømt" er det selvfølgelig ment som
frihedsstraf i følge din filosofi.

/Kent.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 19-08-11 09:55

> [...]
>>> 2. gæt: Ingen.

> Når jeg i de sidste afsnit skriver "dømt" er det selvfølgelig ment som
> frihedsstraf i følge din filosofi.

Det kommer vel an på forbrydelsen men som udgangspunkt vil sager som ender i
retten vel altid være af en karakter at frihedsstraf vil være hvad det ender
med såfremt at den anklagede ikke bliver frifundet.