Seks dræbt af skud mod israelske busser
Fra : E.Dalgas

Dato : 18-08-11 14:43

Bevæbnede mænd angreb torsdag to busser og mindst en bil nær byen Eilat i
det sydlige Israel tæt ved grænsen til Egypten.

Seks personer er dræbt, oplyser en talsmand for ambulancetjenesten til
nyhedsbureauet Reuters.

Yderligere 15 personer meldes såret, skriver den israelske avis Haaretz.

- Terrorister skød mod en bus på vej til Eilat og affyrede en anti-tank
raket mod et andet køretøj. Samtidig ramte et militærkøretøj en bombe,
oplyser Israels militær i en meddelelse.

Israels forsvarsminister, Ehud Barak, siger i en udtalelse, at det er
militante fra Gazastriben, der står bag angrebet, og at Israel vil svare
igen.

- Kilden til disse terrorepisoder er Gaza, og vi vil reagere med al vores
styrke og beslutsomhed, siger Barak.

Hele artiklen :
http://www.information.dk/telegram/276263

--

E.D

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-08-11 16:46

On 18/08/11 15:43, E.Dalgas wrote:
> [...]
> igen.
>
> - Kilden til disse terrorepisoder er Gaza, og vi vil reagere med al vores

Kan de uciviliserede pali'er nogensinde lære at gå på bonede gulve uden
at ende som en djævle-bambi på glatis?

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 17:59

On 18-08-2011 15:43, E.Dalgas wrote:
> [...]
> igen.
>
> - Kilden til disse terrorepisoder er Gaza, og vi vil reagere med al vores

Endnu et godt argument for IKKE at samarbejde med Hamas og IKKE lade
palæstinenserne få deres egen stat. Når de opererer sådan inden de har
fået en stat, kan man jo kun gisne om hvad palæstinenserne kan finde på
hvis de får en stat.

Normalt siger man at terror virker, men lige præcis de palæstinensiske
terrorgrupper må siges at være undtagelsen der bekræfter reglen.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 12:43

On 18 Aug., 18:58, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Normalt siger man at terror virker, men lige præcis de palæstinensiske
> terrorgrupper må siges at være undtagelsen der bekræfter reglen.

Du dokumenterer naturligvis at Hamas er de ansvarlige for aktionen?

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 19:46

On 18-08-2011 20:43, Patruljen wrote:

> Du dokumenterer naturligvis at Hamas er de ansvarlige for aktionen?

Ifølge TV2 News har Hamas taget ansvaret.

Fra : Patruljen

Dato : 19-08-11 06:29

On 19 Aug., 14:15, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> Og med dette m rkelige citat ville du sige at...?

Du stillede et spørgsmål. Og du fik et svar -

Fra : Patruljen

Dato : 19-08-11 06:30

On 19 Aug., 14:19, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> Sry, overså du kommenterede dit eget citat. Resolution 242 har med
> seksdages-krigen at gøre, right? Den kræver "Withdrawal of Israel armed
> forces from territories occupied in the recent conflict" og det har
> Israel ganske enkelt ikke efterlevet. Simple as that.

Præcist, Simple as that.

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 13:58

On 19-08-2011 14:30, Patruljen wrote:

> Præcist, Simple as that.

Og det giver ret til terror? Der er jo ingen der virkelig mangler disse
få kvadratkilometer, det er jo ikke sådan at de er fulde af ferskvand
eller der bor vilde køer. Det er bare en ørken.

Israel fastholder deres position fordi at hvis man vil angribe Israel,
skal man have kontrol over lige præcis de landområder.

Fra : Lyrik

Dato : 19-08-11 08:43

Den 18/08/11 20.43, Patruljen skrev:

> Du dokumenterer naturligvis at Hamas er de ansvarlige for aktionen?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Associated press 1 time og 10 minutter siden:

The attack began shortly after noon in southern Israel with gunfire at a
civilian bus heading toward the Red Sea resort city of Eilat, currently
at the height of the tourist season.

A number of passengers were hit, the military said. The gunmen had
crossed the border and set up an ambush along a 300-meter strip, armed
with automatic weapons, grenades and suicide bomb belts, according to
the military.

“We heard a shot and saw a window explode. I didn’t really understand
what was happening at first,” passenger Idan Kaner told Israel’s Channel
2 TV. “After another shot, there was chaos in the bus and everyone
jumped on everyone else.”

Within an hour, gunmen had riddled another passing bus and two cars with
bullets and rigged a roadside bomb that detonated under an army jeep
rushing to the scene. At the same time, mortar gunners in Gaza opened
fire at soldiers along the Gaza-Israel border fence.

TV video showed the first bus with its windows shattered. Its seats were
stained with blood and luggage littered the aisle.

The Israeli dead included six civilians and one soldier, according to
the Israeli military’s southern commander, Maj. Gen. Tal Russo.

Israeli soldiers eventually killed five attackers, the military said,
and defence officials said three of the bodies were wired with
explosives. It was not clear how many militants were involved or where
they were from.

Man må sige at det er rimelig godt dokumenteret.
3 døde angribere kunne hurtigt identificeres som kommende fra en
kampgruppe i Gaza der tidligere har været associeret med Hamas.

Din ægyptiske kollega indenfor skoleområdet beskrev de dræbte som
"martyrer", altså :"Han er en af vor egne, han er en af vor ee-gne, han
er en af vor ee-gne, en rigtig hængerøv! En rigtig hængerøv! En rigtig
hængerøv! Ja han er en af vor ee-gne! En rigtig hængerøv!"

Det må vidst dække nogenlunde?

jens

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 10:53

Fra : Patruljen

Dato : 20-08-11 06:28

On 19 Aug., 16:26, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> Det siger du, men om civile mennesker er "legetime" mål her gider jeg
> ikke diskutere. Jeg stiller spørgsmålstegn ved om der var bevæbnede
> vagter i de israelske busser også FØR selvmordsbomekampagnen, og det
> issue belyser dit link ikke.¨

Nej. Du fortæller at du ikke tror på, at der, som jeg fortalte stort
set altid befinder sig bevæbnede soldater i de israelske busser. Jeg
bragte dig et touristfoto, som angav´samme oplysning. At du pludselig
må begynde at fnidre om vagter efter selvmordsbombeangrebene? Angår
ikke debatten.

Soldaterne optræder ikke som vagter- De benytter busserne til regulær
transport.

Fra : DADK

Dato : 21-08-11 22:19

On 20-08-2011 14:28, Patruljen wrote:
(...)
> Nej. Du fortæller at du ikke tror på, at der, som jeg fortalte stort
> set altid befinder sig bevæbnede soldater i de israelske busser.

Jo, det tror jeg gerne på, for det ved jeg fra jøder der rejser til
Israel på ferie, og gjort det i mange år, men jeg tror ikke på at de
bevæbnede vagter fandtes i busserne før selvmordsbombekampagnen i
90'erne, som du påstod, for det er ikke korrekt.

Jeg
> bragte dig et touristfoto, som angav´samme oplysning. At du pludselig
> må begynde at fnidre om vagter efter selvmordsbombeangrebene? Angår
> ikke debatten.

Jo, det angår i høj grad debatten at du påstår at der har været vagter i
den offentlige transport i Israel altid, eller før selvmordsbølgen der
fik Israel til at lukke grænserne og mure sig inde - og det ifølge dig
ikke er noget man begyndte på efter 90'erne selvmordsterror i særligt
Tel-Aviv, men har gjort generelt. Hvornår begyndte man på det i Israel?
i 1948?

> Soldaterne optræder ikke som vagter- De benytter busserne til regulær
> transport.

Ah. Se det er jo en helt anden snak. De er der ikke som vagter, er din
pointe, men bruger busserne som transport, og så er de civile busser i
dine øjne et legetimt militært mål? Jamen, så afmonterer du jo selv
totalt din egen kritik af Israels fremfærd, f.eks når de bomber en
ambulance fra luften. Det er et ligetimt mål, for disse ambulancer
fragter jo også sårede "soldater", så det må jo være legitime mål ifølge
din logik. Jeg troede du hentydede til det forhold, at der i mange
busser i de israelske storbyer er en vagt med, der kan skyde en evt
terrorist, inden han udløser sit bombebælte.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 12:57

On 18 Aug., 20:46, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> If lge TV2 News har Hamas taget ansvaret.

Og dit link er?

Fra officiel side var der ikke umiddelbart nogen bekræftelse af, hvem
der stod bag angrebet. En højtstående regeringskilde siger imidlertid,
at gerningsmændene menes at være kommet ind i landet fra Egypten.

Forsvarsminister Ehud Barak siger, at det er militante fra
Gazastriben, som er trængt ind i Israel via Egypten.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42738125:israel-syv-mænd-bag-angreb-er-dræbt.html

Ahmad Yousef, a senior Hamas leader in Gaza, denied the group’s
responsibility for the Eilat attacks, though he said Hamas “praises
the attack since it attacked [Israeli] soldiers and came in the right
time while Israel is attacking Gaza almost every day”.
http://gazatvnews.com/2011/08/deadly-attacks-across-southern-israel-kill-5-idf-soldiers/

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 20:20

On 18-08-2011 20:57, Patruljen wrote:

> Og dit link er?

Jeg har sgu da ikke et link Det er bare hvad de siger på TV.

> [...]
>
> Forsvarsminister Ehud Barak siger, at det er militante fra
> Gazastriben, som er trængt ind i Israel via Egypten.

Ja, det er det jo nok under alle omstændigheder. Forhindrer det at Hamas
tager ansvaret? I øvrigt er det en vigtig detalje den med Egypten - lige
siden "det arabiske forår", hvor militæret officielt overtog kontrollen
med Egypten, og sikkert vil indsætte en operettegeneral, "officielt
valgt" senere på året, så har lige netop det egyptiske militær efter
Mubarak vist en helt utrolig forståelse overfor de palæstinensiske
terrorgrupper og Iran. Man lader nu for første gang Iran bedrive
flådeøvelser i Middelhavet, og man huser helt officielt Hizbollah osv.
Akja, hvad kan det ikke ende med.

> [...]
> the attack since it attacked [Israeli] soldiers and came in the right
> time while Israel is attacking Gaza almost every day”.

Nogen må jo stå bag. Vi finder sikkert snart ud af hvem.

Fra : Patruljen

Dato : 19-08-11 07:08

On 19 Aug., 14:58, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> Og det giver ret til terror? Der er jo ingen der virkelig mangler disse
> få kvadratkilometer, det er jo ikke sådan at de er fulde af ferskvand
> eller der bor vilde køer. Det er bare en ørken.

Nuvel. Så flyt israelerne ud i ørkenen og lad palæstinenserne få deres
land tilbage.

> Israel fastholder deres position fordi at hvis man vil angribe Israel,
> skal man have kontrol over lige præcis de landområder.

Israel er verdens 5. største nukleare våben-magt. Med de rabiate
typer, der sidder i regering er der ingen som hverken kan eller tør
true Israel.

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 15:03

On 19-08-2011 15:07, Patruljen wrote:

> Nuvel. Så flyt israelerne ud i ørkenen og lad palæstinenserne få deres
> land tilbage.

Præcis! Det er jo der skoen trykker. Du er ligeglad med om Israel
trækker sig ud af en ørken de har besat. din indignation går på at
Israel overhovedet eksisterer.

Selv hvis israelerne rykkede ud i ørkenen og sagde, "dette er Israel",
ville du have et problem med det.

For du er antisemit, du hader jøder, og intet argument kan få dig på
bedre tanker. Dit projekt er ikke at redde palæstineserne, dit projekt
er, at du hader jøder.

> Israel er verdens 5. største nukleare våben-magt. Med de rabiate
> typer, der sidder i regering er der ingen som hverken kan eller tør
> true Israel.

Ja, lad os håbe det bliver ved det. Indtil da har du så fået en helt
gratis platform hvor du får skåret dine fjendebilleder skarpt op, og du
kan se dine "venner" som umælende får. Palæstinensere opfordres selv i
børnefjernsyn til at blive selvmordsbombere. Hvis jeg var psykolog ville
du være en ren lækkerbidsken at gå i kødet på. Det første spørgsmål jeg
som psykolog ville stille, er, "hvordan kan det være at du kæmper for
godhed, men identificerer palæstinensernes kamp for selvstændigørelse
med denne kamp"? og, her vil jeg fortsætte efter at have "forbrødret"
mig med klienten ved at vise jeg er med på hans præmisser : Hvordan kan
du bortforklare drab på civile?

Fra : Patruljen

Dato : 21-08-11 16:49

On 21 Aug., 23:19, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:
> On 20-08-2011 14:28, Patruljen wrote:
> (...)

> Jo, det tror jeg gerne p , for det ved jeg fra j der der rejser til
> Israel p ferie, og gjort det i mange r, men jeg tror ikke p at de
> bev bnede vagter fandtes i busserne f r selvmordsbombekampagnen i
> 90'erne, som du p stod, for det er ikke korrekt.

Det påstod jeg ikke. Jeg har end ikke nævnt - bevæbnede vagter :)

Dialogen var som følger;

> Faktuelt forkert. Du kan ikke tage en bus omkring i Israel uden der er
> bevæbnede soldater med som passagerer.
> Sådan var det også før - selvmordsbomberne.

Hvortil du svarer;

"Det tror jeg simpelthen ikke på."

>   Jeg

> Jo, det ang r i h j grad debatten at du p st r at der har v ret vagter i
> den offentlige transport i Israel altid, eller f r selvmordsb lgen der
> fik Israel til at lukke gr nserne og mure sig inde - og det if lge dig
> ikke er noget man begyndte p efter 90'erne selvmordsterror i s rligt
> Tel-Aviv, men har gjort generelt. Hvorn r begyndte man p det i Israel?
> i 1948?

Den eneste som har talt om bevæbnede - vagter- er dig.

> [...]
> pointe, men bruger busserne som transport, og s er de civile busser i
> dine jne et legetimt milit rt m l? Jamen, s afmonterer du jo selv
> totalt din egen kritik af Israels fremf rd, f.eks n r de bomber en
> ambulance fra luften. Det er et ligetimt m l, for disse ambulancer
> fragter jo ogs s rede "soldater", s det m jo v re legitime m l if lge
> din logik. Jeg troede du hentydede til det forhold, at der i mange
> busser i de israelske storbyer er en vagt med, der kan skyde en evt
> terrorist, inden han udl ser sit bombeb lte.

Nej - en ambulance med sårede er beskyttet via Geneve-konventionen.

Men det er ikke "min logik". Det jeg siger er, at hvis et hus, der
indeholder civile palæstinensere er et legitimt mål, fordi der
opholder sig nogle militante - så er en bus med en eller 2 israelske
soldater også.

Ifølge jeres ræsonementer er samtlige selvmordsangreb på busser dermed
legitimeret.

Fra : DADK

Dato : 22-08-11 00:09

On 22-08-2011 00:48, Patruljen wrote:

> Det påstod jeg ikke. Jeg har end ikke nævnt - bevæbnede vagter :)

Jamen jeg misforstod så dit :

"Faktuelt forkert. Du kan ikke tage en bus omkring i Israel uden der er
bevæbnede soldater med som passagerer. Sådan var det også før -
selvmordsbomberne"

Jeg troede helt ærligt det var det med vagterne du hentydede til

> [...]
Jeg bragte dig et touristfoto, som angav samme oplysning. At du pludselig

> Den eneste som har talt om bevæbnede - vagter- er dig.

Ja, det er nok rigtigt

> Nej - en ambulance med sårede er beskyttet via Geneve-konventionen.

Det er en bus på en civil busrute også

> [...]
> indeholder civile palæstinensere er et legitimt mål, fordi der
> opholder sig nogle militante - så er en bus med en eller 2 israelske

Men det er en falsk logik. Det er meget tvivlsomt om den enkelte soldat
i en bus vil begå forbrydelser imod palæstina, men det er 100% sikkert
at den bomberede Israel bomber, og kommer til at såre nogle civile i
bombningen i, fabrikerer bomber og raketter der skal bruges imod Israel.

Jeg har læst at ifølge CNN har man sendt over 100 raketter ind over
grænsen til Israel det seneste døgn. Er der nogen der kan forklare mig
hvad palæstinenserne får ud af det?

> Ifølge jeres ræsonementer er samtlige selvmordsangreb på busser dermed
> legitimeret.

Det er dig selv der har sat rammerne. Jeg er ikke enig, så fri mig for
at inddrage mig i dit volapyk

Fra : /john

Dato : 22-08-11 00:33

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har læst at ifølge CNN har man sendt over 100 raketter ind over
> grænsen til Israel det seneste døgn. Er der nogen der kan forklare mig
> hvad palæstinenserne får ud af det?

De får israelerne til at leve i daglig frygt.

/john

Fra : DADK

Dato : 22-08-11 00:36

On 22-08-2011 01:32, /john wrote:

> De får israelerne til at leve i daglig frygt.

Men hvad får palæstineserne ud af det?

Fra : /john

Dato : 22-08-11 00:45

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Men hvad får palæstineserne ud af det?

Islam er jo baseret på frygt, og husk på, at Hamas er Irans proxy.

Iran ønsker kaos i det mentale østen.

Spild ikke din tid på at forstå muhammedansk "logik".

/john

Fra : DADK

Dato : 22-08-11 01:42

On 22-08-2011 01:45, /john wrote:

> Islam er jo baseret på frygt, og husk på, at Hamas er Irans proxy.
>
> Iran ønsker kaos i det mentale østen.
>
> Spild ikke din tid på at forstå muhammedansk "logik".
>
> /john

Jamen, så kan jeg ikke bruge din analyse til særlig meget

Fra : E.Dalgas

Dato : 25-08-11 21:45

On Thu, 25 Aug 2011 01:32:54 +0200, DADK wrote:

> Men er det ikke sygt?

Er had sygt, eller hævn, eller "øje for øje tand for tand" politik ? Mange
vil hævde at dette er en kultur, udviklet på baggrund af religions vanvid
når det er værst.

> Du taler om "personlig glæde", men er det ikke
> netop personlig glæde der driver din modsstander?

I forhold til det civile Israel, som jo ofte er mål for terror, syntes jeg
det er overraskende få hævnaktioner vi høre om. Jeg tror israelerne er mere
bekymrede end de er glade, når IDF udføre gengældelses aktionerne.

Derimod tror jeg at mange israelske soldaters mentalitet overfor fjenden
kan sammenlignes med f.eks de vestlige kamptropper i Afghanistan.

> Han har jo også lyst
> til at slå dig ihjel.

Mon ikke en del israelere har haft tanker om at droppe en meget stor bombe.
(ved et uheld naturligvis).

> Men han vil temmelig gerne også spille skak med dig.

Faktisk tror jeg at du har ret i dette, men spørgsmålet er om de må spille
overhovdet.

Israel and the Arab World over the Chess Board

"Suddenly, three thugs come into the room and drag him [Nagar's opponent]
out of the room by force! I met him in the Olympiad later that day, and he
told me, 'You see, Mr. Nagar, we players get along, it's the politicians
who don't allow us to.'"

http://jewishchesshistory.blogspot.com/2010/04/israel-and-arab-world-over-chess-board.html

--

E.D

Fra : E.Dalgas

Dato : 22-08-11 13:47

> Men hvad får palæstineserne ud af det?

På kort sigt får de "kun" den personlige tilfredsstillelse det er at skade
dødsfjenden, ud af det.

Denne personlige glæde overføres til "folket" som skaber en identitet og et
fællesskab hvor krigeren hyldes af folket og folket æres af krigeren.

Det er primitivt, men effektivt.

Palæstinenserne har længe været et internationalt politisk våben imod
Israel og det er vigtigt at denne status fastholdes. Rent millitært kan de
ikke skade Israel, men den arabiske kamp har udviklet en strategi hvor
palæstinenserne er den fremskudte enhed som uden hensyn til tabene skal
påvirke meningdannelser og ideologier globalt.

Så det er ikke på den korte bane belønnigen kommer. Islamisterne håber
seriøst på en situation hvor Israel vil begå så store "forbrydelser" imod
deres brødre i Palæstina at det internationale samfund må give efter og
gribe ind til deres fordel.

--

E.D

Fra : DADK

Dato : 25-08-11 00:33

> På kort sigt får de "kun" den personlige tilfredsstillelse det er at skade
> dødsfjenden, ud af det.

Men er det ikke sygt? Du taler om "personlig glæde", men er det ikke
netop personlig glæde der driver din modsstander? Han har jo også lyst
til at slå dig ihjel. Men han vil temmelig gerne også spille skak med dig.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 13:33

On 18 Aug., 21:19, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> Jeg har sgu da ikke et link Det er bare hvad de siger på TV.

Mens Tv2 bringer en anden historie på deres webside?

> [...]
> terrorgrupper og Iran. Man lader nu for første gang Iran bedrive
> flådeøvelser i Middelhavet, og man huser helt officielt Hizbollah osv..

Det er tre dage siden Noor, som er en kvindelig skolelærer sendte mig
et billede fra Rafah. Egypterne havde ganske enkelt sømmet brædder op
og spærret for al gennemgang.

> Nogen må jo stå bag. Vi finder sikkert snart ud af hvem.

Der foregår en del ligenu. Jeg har netop fået denne mail fra en
skolelærer i Gaza som jeg kender;

Situation In Gaza Strip For Now ..
1- Israeli Warplanes launched Many Airstrikes on Rafah City .. One
Targeted a Home In " Shouth Area " , And Others Targeted the Tunnels.
2- Six Martyrs In The Last Attack On Rafah , One Of them is a chiled.
3- Egypt Closed Rafah Border.
4- Gaza Sky Full of Drones and F16 Warplanes.
5- F16 Warplanes launched Voice Raids on Northen West Gaza City.

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 18-08-11 20:48

On Thu, 18 Aug 2011 12:32:44 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> [...]
> 4- Gaza Sky Full of Drones and F16 Warplanes.
> 5- F16 Warplanes launched Voice Raids on Northen West Gaza City.

Så skulle Hamas nok have ladet v¿re med at angribe israelske busser.

Fra : /john

Dato : 18-08-11 21:15

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Så skulle Hamas nok have ladet v¿re med at angribe israelske busser.

"Palestinian news agencies reported that the PRC was responsible for the
attacks in the south":
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4110783,00.html

Har aldrig h¸rt om PRC, men:

"The Israeli military identified three of the gunmen targeted in the
airstrike as senior members of the Hamas-linked Popular Resistance
Committees who were behind the attacks. Their primary objective was to
kidnap Israeli civilians or soldiers, the military said.

Militants use captives as bargaining chips, and the PRC was involved in the
capture of an Israeli soldier, Sgt. Gilad Schalit, who has been held captive
in Gaza for more than five years":

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/M/ML_ISRAEL?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2011-08-18-14-25-19

* Hamas-linked Popular Resistance Committees *

Smukt.

Så ka' Hamas altid n¿gte at ha' udf¸rt angrebet...

/john

Fra : /john

Dato : 19-08-11 04:09

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Så skulle Hamas nok have ladet v¿re med at angribe israelske busser.

Jaja - nu får de i stedet endnu et forudsigeligt lag t¿sk - n¸jagtig lissom
de plejer:

"The Air Force launched a wave of assaults in Gaza early Friday according to
Palestinian sources, targeting numerous sites within the Strip in the wake
of a terror offensive in southern Israel that left eight people dead
Thursday.

Earlier, Israeli aircraft killed the terror masterminds behind the
multipronged offensive that targeted a bus, civilian cars and IDF soldiers
near Eilat":

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4110968,00.html

Der ryger jo nok lidt civile og så'n med i k¸bet - men det plejer jo at gi'
pali'erne lidt go' presse, ikke mindst i publikationer som fx Politiken - og
så'n.

/john

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 19-08-11 05:47

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 21:01

On 18-08-2011 21:32, Patruljen wrote:

> [...]
> 4- Gaza Sky Full of Drones and F16 Warplanes.
> 5- F16 Warplanes launched Voice Raids on Northen West Gaza City.

Jamen lad os endelig blive holdt opdateret.

Din kilde virker til at være lidt vred over at Israel slår igen, men
måske kan han bringe lidt lys over hvem de virkelig skyldige er, så
Israel ikke skal straffe i blinde? Nogen MÅ jo være skyldige i et angreb
på uskyldige israelske civile i en bus...?

Fra : Patruljen

Dato : 20-08-11 06:25

On 19 Aug., 16:02, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> gratis platform hvor du f r sk ret dine fjendebilleder skarpt op, og du
> kan se dine "venner" som um lende f r. Pal stinensere opfordres selv i
> b rnefjernsyn til at blive selvmordsbombere. Hvis jeg var psykolog ville
> du v re en ren l kkerbidsken at g i k det p . Det f rste sp rgsm l jeg
> som psykolog ville stille, er, "hvordan kan det v re at du k mper for
> godhed, men identificerer pal stinensernes kamp for selvst ndig relse
> med denne kamp"? og, her vil jeg forts tte efter at have "forbr dret"
> mig med klienten ved at vise jeg er med p hans pr misser : Hvordan kan

Dine latterlige opdigtede ståmænd fjerner enhver mening med en
yderligere diskussion.

Fra : Patruljen

Dato : 20-08-11 06:30

On 19 Aug., 19:04, J. Nielsen <mor...@post8.tele.dk> wrote:

> Du stavede "erobrede områder" forkert.

Nå - ja. Så kender vi de højrerabíate truthorn igen. En uendelig
strøm af faktuelt forkerte påstande. Og lidt bebrejdelser om nogle
tastefejl - Sådan er niveauet blandt de rabiate båthorn.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 13:47

On 18 Aug., 21:32, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> 4- Gaza Sky Full of Drones and F16 Warplanes.
> 5- F16 Warplanes launched Voice Raids on Northen West Gaza City.

Nu er forbindelsen brudt til hende. Det var det.
Ubehageligt -

Fra : nbdk.dk

Dato : 18-08-11 22:14

On 18-08-2011 21:46, Patruljen wrote:

> Nu er forbindelsen brudt til hende. Det var det.
> Ubehageligt -

Forstår hende nu godt, hvem kan holde dig ud i længden?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 14:05

On 18 Aug., 22:01, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Israel ikke skal straffe i blinde? Nogen MÅ jo være skyldige i et angreb
> på uskyldige israelske civile i en bus...?

Israel slår ikke igen. De angriber nok engang. Der er afleveret en
gengældelsesaktion af indtil videre ukendte personer -

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 21:13

On 18-08-2011 22:05, Patruljen wrote:

>>> 3- Egypt Closed Rafah Border.
>>> 4- Gaza Sky Full of Drones and F16 Warplanes.

> Israel slår ikke igen. De angriber nok engang.

Tsk.Tsk. Man kunne også vende det om, og hævde, at uanset hvem Israel
angriber vil de ramme plet. De står jo over for en massiv hær af fjender
der ikke vil Israel det godt.

Der er afleveret en
> gengældelsesaktion af indtil videre ukendte personer -

Ja, Israel har militærmagten, og så bliver Israel de onde.

Fra : E.Dalgas

Dato : 18-08-11 21:41

On Thu, 18 Aug 2011 13:05:24 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

>>> 3- Egypt Closed Rafah Border.
>>> 4- Gaza Sky Full of Drones and F16 Warplanes.

> Israel slår ikke igen. De angriber nok engang. Der er afleveret en
> gengældelsesaktion af indtil videre ukendte personer -

Revenge: 2 Top terrorists killed

"IDF strike on Rafah building kills leaders of PRC, group said to be
responsible for attacks"

The two senior operatives are, according to Palestinian sources, Abu Oud
al-Nirab, the commander of the group's military wing, and Khaled Shaath, a
senior member of the terror group.

Preliminary reports say IDF aircraft bombed a house, killing the two men
and four others inside. Earlier, the IDF scattered fliers in the area,
sources said. It remains unclear what the fliers said.

Palestinian news agencies reported that the PRC was responsible for the
attacks in the south. A spokesman for the group threatened retaliation for
the strike.

kilde og hele artiklen her :
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4110783,00.html

Popular Resistance Committees

The Popular Resistance Committees (PRC) is a radical Palestinian terrorist
organization based in the Gaza Strip. The PRC was founded by Jamal Abu
Samhadana (killed in an air strike in June 2006), a former member of
al-Fatah and the Tanzim. Samhadana was a Rafah resident, but the bulk of
the group's support appears to be in the Jabaliya refugee camp.

The membership of the PRC encompasses both the secular and fundamentalist
Palestinian movements -- terrorists from Hamas, the PFLP, al-Fatah and the
Tanzim are all in the ranks of the group. Ex-members of the Palestinian
Preventive Security apparatus, part of the security forces of the
Palestinian Authority, are also reported to be active in the PRC. The group
is also suspected of being under the influence of Hezbollah, but no
definitive connections between the groups have been discovered yet. The
group maintains its "armed wing" under a separate name, the Salah al-Din
Battalions/Brigades, although the PRC as a whole does not have any focus
beyond armed terrorism

Kilde og mere info her :
http://www.start.umd.edu/start/data_collections/tops/terrorist_organization_profile.asp?id=4211

Hamas og PRC har ifølge Israel et tæt samarbejde

Kilde :
http://www.mfa.gov.il/MFA/Terrorism-+Obstacle+to+Peace/Terror+Groups/The%20Popular%20Resistance%20Committees%20Terrorist%20Organization%202006-2007

--

E.D

Fra : /john

Dato : 18-08-11 21:55

"E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> skrev i meddelelsen

> Revenge: 2 Top terrorists killed

"Den der griber til sværdet skal omkomme ved sværdet"

Det var vist go'e gamle Jesus, der formulerede ovenstående.

Hvor er det dog smukt :)

/john

Fra : Ivannof

Dato : 18-08-11 21:55

"Patruljen" skrev i meddelelsen

> [...]

Israel slår ikke igen. De angriber nok engang. Der er afleveret en
gengældelsesaktion af indtil videre ukendte personer -
En gengældelsesaktion er vel at slå igen, eller hvad? Ih, jeg er altså
genial! Ikk'?

Fra : /john

Dato : 18-08-11 21:57

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> En gengældelsesaktion er vel at slå igen, eller hvad?

Og det ka' nok være, at Israel gi'r de slemme en røvfuld - igen!

/john

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 22:26

On 18-08-2011 22:54, Ivannof wrote:

> [...]
> gengældelsesaktion af indtil videre ukendte personer -
>
> En gengældelsesaktion er vel at slå igen, eller hvad? Ih, jeg er altså

Ja, du har fundet på en helt ny menneaskelig disciplin : Hævn

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 14:01

On 18 Aug., 21:47, "Steen A. Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Så skulle Hamas nok have ladet v¿re med at angribe israelske busser.

Endnu en ureflekteret auto-pilot folder sig ud -
Du dokumenterer naturligvis at det er Hamas der har slået sine triller?

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 14:23

On 18 Aug., 22:13, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> Tsk.Tsk. Man kunne ogs vende det om, og h vde, at uanset hvem Israel
> angriber vil de ramme plet. De st r jo over for en massiv h r af fjender
> der ikke vil Israel det godt.

En god palæstinenser er en død palæstinenser - ikke sandt - DADK.

>   Der er afleveret en

> Ja, Israel har milit rmagten, og s bliver Israel de onde.

Så enkelt er det ikke. IOF foretog en række angreb de seneste dage.
Der er afleveret kontant afregning.

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 22:21

On 18-08-2011 22:22, Patruljen wrote:

> En god palæstinenser er en død palæstinenser - ikke sandt - DADK.

Du får et ellers rimeligt princip til at lyde som en slags anklage. Hvad
bidrager en levende palæstinenser med, som en død palæstinenser ikke kan
tilvejebringe?

Som i har arrangeret hele setupppet, virker det på en udenforstående som
mig på at døde palæstinænsere bidrager mere til jeres "sag" end levende.
Ergo er Israel indirekte dine venner - de sørger jo for der kommer døde
ind til palæstinenseres "sag" dagligt. Gryden holdes i kog.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 14:28

On 18 Aug., 22:15, "/john" <nn@ok> wrote:

> [...]
>
> * Hamas-linked Popular Resistance Committees *
>
> Smukt.
>
> Så ka' Hamas altid n¿gte at ha' udf¸rt angrebet...

Nå - ja. Det er jo bare endnu en israelsk ubekræftet påstand. Dem er
der så mange af - og mange er forkerte;ikke - "John" ?

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 15:21

On 18 Aug., 23:13, "nbdk.dk" <nbdk...@gmail.com> wrote:

> Forstår hende nu godt, hvem kan holde dig ud i længden?

Det er nok det saglige slæng af muslimhadende hvidt affald, som er på
spil i denne tråd.

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 22:28

On 18-08-2011 23:20, Patruljen wrote:

> Det er nok det saglige slæng af muslimhadende hvidt affald, som er på
> spil i denne tråd.

Men det forhinder dig vel ikke i at fremlægge det hele objektivt?

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 15:30

On 18 Aug., 23:28, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> Men det forhinder dig vel ikke i at fremlægge det hele objektivt?

Det er spildt ulejlighed -

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 22:35

On 18-08-2011 23:30, Patruljen wrote:

> Det er spildt ulejlighed -

Så du vil hellere have siddende på dine skuldre, at det var dig der
tabte dk.politik-kampen om Israel-Palæstina konflikten, end du vil
ulejlige dig selv med flere problemer? Halleluja.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 16:55

On 18 Aug., 23:35, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> Så du vil hellere have siddende på dine skuldre, at det var dig der
> tabte dk.politik-kampen om Israel-Palæstina konflikten, end du vil
> ulejlige dig selv med flere problemer? Halleluja.

Nja - ser du. Normalt tænkende mennesker gør sig naturligvis sine
overvejelser, når de læser det faktuelle vrøvl blandet op med sære
kommentarer og hadefulde ytringer, som du og det øvrige muslimhadende
halseslæng efterlader.
Den får bare lov til at stå der :)

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 00:07

On 19-08-2011 00:55, Patruljen wrote:

> [...]
> overvejelser, når de læser det faktuelle vrøvl blandet op med sære
> kommentarer og hadefulde ytringer, som du og det øvrige muslimhadende

Vi "normalt tænkende" tror ikke du får stor glæde ud af en
palæstinensisk forbindelse. Jeg ved ikke om du vil karakterisere det som
en "hadefuld ytring" men jeg tror ikke du på det lange sigt kan blive
tilfredstillet blot ved at agere kontrær for kontræere mennesker.

Fra : Patruljen

Dato : 19-08-11 01:29

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 19-08-11 08:57

On Fri, 19 Aug 2011 00:28:31 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Israel har adskillige gange angrebet bygninger og biler, som har haft
> adskillige civile enten i eller omkring målet, som så er blevet dræbt.

Og.? Hvis du befinder dig i et hus sammen med terrorister, så er det
farligt.

> I den forstand er der ingen hindringer for at gøre det samme.
> Israelske busser har stort set altid en bevæbnet soldat med som
> passagerer. Hvilket gør den til et legat militært mål.

KUN hvis du skyder efter soldaten, men det gør hamas-terroristerne jo ikke.

Der er en kæmpe forskel på at skyde direkte efter "bevæbnede modstandere"
og skyde direkte efter ubevæbnede civile.

Israel gør det første og Hamas gør det andet.

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 10:03

> [...]

er bevæbnede vagter i busserne - og de bevæbnede vagter transformerer i
dine øjne så busserne om til "rigtige" legetime mål?

Jeg står som den første på spring til at kritisere den israelske hærs
brutalitet, der er masser at tage fat på - men du afmonterer jo selv en
"klarhovedet" kritik med ovenstående. Med samme logik som du lægger for
dagen, kan man hævde at Israel skyder efter legetime militære mål, også
når de går efter civile bygninger eller biler - bare der er en terrorist
i nærheden er det åbenbart OK fjong med dig?

Men selvom Israel har bombet civile bygninger i krig, angrebet biler de
mente ekskorterede terrorledere osv, og der er masser man kan kritisere
den israelske hær for, så modsiger det jo stadig ikke Steen A Thomsens
generelle pointe : De palæstinensiske terrorister går efter civile. De
går efter at dræbe civile jøder, fordi de er, fanfare, jøder. Jøder er
simpelthen et "legetimt militært mål" i den palæstinensisk-arabiske optik.

Og det er den centrale og store forskel. Det giver givetvis større
"streetcred" at slå nogle civile israelere ihjel, altså hvor det
virkelig gør ondt - herregud, et par soldater er jo netop "bare"
legetime mål, hvis man rammer centralnerven i den israelske folkesjæl
har man ramt plet. Lidt anderledes forholder det sig med den israelske
hær, der jo ikke som mål har at bombe en masse uskyldige palæstinensere,
men som mål at nedkæmpe nogle terrorister. Og det er jo ikke fordi de
jubler i Israel hvergang den israelske hær kommer til at slå nogle
uskyldige ihjel, og soldaterne bliver ikke lokale helte - i modsætning
til når palæstinesere slår nogle civile israelere ihjel.

Fra : Patruljen

Dato : 26-08-11 02:59

On 25 Aug., 22:45, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> Er had sygt, eller hævn, eller "øje for øje tand for tand" politik ? Mange
> vil hævde at dette er en kultur, udviklet på baggrund af religions vanvid
> når det er værst.

Tja -

'Israel's response to the Eilat bus shootings' - An Interview with Max
Blumenthal - 19.8.11
http://www.youtube.com/watch?v=_sDsMuZWh8o

> I forhold til det civile Israel, som jo ofte er mål for terror, syntes jeg
> det er overraskende få hævnaktioner vi høre om.

Man kan jo begrænse til adgang til informationer som man vil. Det står
dig frit for -

> [...]
>
> Derimod tror jeg at mange israelske soldaters mentalitet overfor fjenden
> kan sammenlignes med f.eks de vestlige kamptropper i Afghanistan.

Sikke meget du tror -

Fra : E.Dalgas

Dato : 27-08-11 22:33

On Fri, 26 Aug 2011 01:59:12 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Tja -
>
> 'Israel's response to the Eilat bus shootings' - An Interview with Max
> Blumenthal - 19.8.11
> http://www.youtube.com/watch?v=_sDsMuZWh8o

Denne video har en frastødende undertone af anti zionistiske konspirations
teorier og er noget af det værste jeg længe har hørt. Han mangler jo bare
sit armbind og skråremmen...psykopat !

Han fortjener kun et svar, du fortjener kun et svar, verden fortjener kun
et svar :

A message to the Jewish people
and the entire world 3:16
http://www.youtube.com/watch?v=FlxoNRwjHBo

> Man kan jo begrænse til adgang til informationer som man vil. Det står
> dig frit for -

Hvis civile israelere begyndte at supplere IDF aktionerne i para millitære
grupper, ville verden gå amok og alle ville vide det omgående....hyklere !

Ja, jeg er jo ikke et orakel som dig.

--

E.D

Fra : Ivannof

Dato : 19-08-11 02:01

On 18 Aug., 23:25, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> Ja, du har fundet på en helt ny menneaskelig disciplin : Hævn- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg ved ikke hvor du vil hen med det. Det var det sproglige - eller
mangel på samme - jeg tænkte på: "Israel slår ikke igen. De
gengælder"
Hvis palæstinenserne gerne vil stoppe Israels voldelige adfærd, så må
den logiske tankegang konkludere at den bedste måde at opnå et
gunstigt resultat være: - - - - - at stoppe den palæstinensiske
angrebskrig mod Israel udført af indtil videre ukendte personer!

Nu er logik ikke et palæstinensisk kulturtræk - så måske skulle vi
give Patruljen dette forslag med ned til Gaza, når han kommer der
næste gang.

Hilsen Ivan

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 10:50

On 19-08-2011 10:01, Ivannof wrote:

> Jeg ved ikke hvor du vil hen med det. Det var det sproglige - eller
> mangel på samme - jeg tænkte på: "Israel slår ikke igen. De
> gengælder"

Ja, netop. Det var et forkvaklet forsøg på at være morsom.

> [...]
> gunstigt resultat være: - - - - - at stoppe den palæstinensiske
> angrebskrig mod Israel udført af indtil videre ukendte personer!

Helt enig

> Nu er logik ikke et palæstinensisk kulturtræk - så måske skulle vi
> give Patruljen dette forslag med ned til Gaza, når han kommer der
> næste gang.

Ja, f.eks hvis han skulle finde på at entre et af disse
"nødhjælpsskibe". Jeg tror godt Patruljen kan indse, at den israelske
hær ikke selvstændigt har en aktie i at slå palæstinensere ihjel, men at
det er prisen når man vil ramme dem der har begået terror. Hvis ikke
palæstinenserne begik terror imod Israel, hver uge sendte raketter ind
over grænsen osv, så ville der jo slet ikke være nogen anledning for den
israelske hær til at bombe civile.

Fra : Patruljen

Dato : 19-08-11 04:46

On 19 Aug., 09:42, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> er en af vor ee-gne, en rigtig hængerøv! En rigtig hængerøv! En rigtig
> hængerøv! Ja han er en af vor ee-gne! En rigtig hængerøv!"

Et lille men ikke betydningsløst spørgsmål; Hvem associerer de dræbte
med Hamas?

Fra : Patruljen

Dato : 19-08-11 04:48

> [...]

bevæbnede soldater med som passagerer.
Sådan var det også før - selvmordsbomberne.

Det er så herligt med alle disse uvidende kommentarer ?

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 12:01

Fra : Patruljen

Dato : 28-08-11 07:23

On 27 Aug., 23:33, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> Denne video har en frastødende undertone af anti zionistiske konspirations
> teorier og er noget af det værste jeg længe har hørt. Han mangler jo bare
> sit armbind og skråremmen...psykopat !

Sikke nogle saglige argumenter -

Du kan ikke kommentere på det saglige. Tilgengæld kan du hælde en
række dæmoniserende kommentarer ud. Som er så langt fra realiteten man
kan komme.

Religious belief(s)
Jewish

Max Blumenthal (born 1977) is an American author, journalist, and
blogger. A senior writer for The Daily Beast, he is the author of the
New York Times bestselling book[1] Republican Gomorrah: Inside the
Movement that Shattered the Party.[2][3]

Blumenthal's opinion pieces and investigative journalism have been
featured in a variety of major media outlets.[4][5] He has produced
several short video reports that he has posted on YouTube, among other
websites.[5]
He works for the progressive organization Media Matters for America.

Du kalder en jøde for - antisemit.

Lol -

Klovn.

Fra : Patruljen

Dato : 19-08-11 04:51

On 19 Aug., 11:49, DADK <D...@webspeed.dk> wrote:

> [...]

uloglive bosættelser.

Indtil den dag - og den vil komme - er der tale om et legat
selvforsvar fra palæstinensisk side. Det er fuldt ud legalt at kæmpe
imod en okkupationsmagt - eksponeret ved IOF. Israeli Occupation Force.

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 12:12

> Man kan forlade de illegalt okkuperede områder fra 1967 og rømme de
> uloglive bosættelser.

Og hvis Israel gør det, så ville du og andre blot bortforklare terroren
med at Israel blev oprettet. "Jøderne kunne jo bare rejse ud af
palæstina" osv

Det kan i øvrigt undre, at terroristerne ikke stiller krav om f.eks at
Israel trækker sig ud af de områder de erobrede i krig, de såkaldt
"illegalt okkuperede områder". Hvilken terrorgruppe siger, at bare
Israel trækker sig ud så vil vi stoppe vores terror? Så hvor får du den
ide fra, at terroren stopper hvis Israel gør som du beder om?

> Indtil den dag - og den vil komme - er der tale om et legat
> selvforsvar fra palæstinensisk side. Det er fuldt ud legalt at kæmpe
> imod en okkupationsmagt - eksponeret ved IOF. Israeli Occupation Force.

Og så længe palæstinenserne og deres proselytter bilder sig selv dette
ind, vil det palæstinensiske folk blive udsat for de gener, det fører
med sig at huse terrorister i sin baghave. Palæstinenserne er simpelthen
blevet gidsler i den arabiske verdens og den vestlige verdens
venstrefløjs kamp imod Israel. og de agerer både bombeføde og
selvmordsterrorister til jeres krig imod Israel by proxy.

Det er trist for palæstinenserne. Jeg har tit tænkt, at hvis jeg boede
dernede ville jeg selv blive en terrorist der brændte for at udslette

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 19-08-11 12:33

On Fri, 19 Aug 2011 03:50:56 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Man kan forlade de illegalt okkuperede områder fra 1967 og rømme de
> uloglive bosættelser.

Israel forlod Gaza og se hvad der skete.

Området blev forvandlet fra eksportør af landbrugsvarer, til en udtørret
terrorist-rede. Det samme ville garanteret ske, hvis Israel opgave andre
landområder.

Fra : J. Nielsen

Dato : 19-08-11 18:05

Fra : Patruljen

Dato : 19-08-11 05:24

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 15:26

Fra : Patruljen

Dato : 19-08-11 05:49

> [...]

the PLO undertakes to submit to the Palestinian National Council for
formal approval the necessary changes in regard to the Palestinian

Kravene blev indfriet allerede i 1993. Det er 14 år siden DADK. Betød
det så at Israel efterlevede resolution 242? Nope -

Du kan med fordel få et lille lynkursus af professor Finkelstein i
international lovgivning.
Fra 01.40 inde i samtalen nævnes Hamas. Prøv at lyt til Norman
Finkelsteins svar -

http://www.youtube.com/watch?v=z6x0S7lCIWA

Vi kan næppe forvente, at Hamas optræder mere diplomatisk end Ghandi -

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 13:16

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=z6x0S7lCIWA
>
> Vi kan næppe forvente, at Hamas optræder mere diplomatisk end Ghandi -

Og med dette mærkelige citat ville du sige at...?

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 13:20

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 12:43

On 18 Aug., 15:43, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:
> [...]
> igen.
>
> - Kilden til disse terrorepisoder er Gaza, og vi vil reagere med al vores

Muligvis en ren gengældelsesaktion fra denne hændelse - tirsdag:

"Death of a young Palestinian man at the age of 23 years, was
discovered more than 10 bullets in the upper part of the body of the
martyr, launched by the Israeli occupation forces."

Eller gengældelse for dette som foregik tidligt imorges;

"‎3 Palestinians have been murderd in Rafah by Israeli Occupation
Forces in the past 30 minutes."

Jeg modtog meddelelserne kort som breaking news på min facebook
imorges. Kilden er Gaza TV News.

Fra : P.N.

Dato : 18-08-11 20:01

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>Forces in the past 30 minutes."
>
>Jeg modtog meddelelserne kort som breaking news på min facebook

Men lad os nu lige huske proportionerne i det her. Der dør 1 israeler for
hver 9 Palæstinænserne i MØ konflikten.

Fra : /john

Dato : 18-08-11 21:29

"P.N." <235@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Der dør 1 israeler for hver 9 Palæstinænserne i MØ konflikten.

Det skal såmænd nok passe.

Pali'erne har jo en underlig mani med at springe i luften i tide og utide:

"seven gunmen were killed in southern Israel, including two who blew
themselves up in suicide attacks on one of the buses":
http://news.yahoo.com/gunmen-fire-israeli-bus-near-egyptian-border-radio-092156440.html

/john

Fra : Ivannof

Dato : 18-08-11 21:58

"P.N." skrev i meddelelsen news:j2jnhf$48s$1@speranza.aioe.org...

> [...]

>imorges. Kilden er Gaza TV News.

Men lad os nu lige huske proportionerne i det her. Der dør 1 israeler for
Det må være de 72, du véd, der trækker!

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 13:11

On 18 Aug., 21:01, "P.N." <2...@mail.dk> wrote:

> Men lad os nu lige huske proportionerne i det her. Der dør 1 israeler for
> hver 9 Palæstinænserne i MØ konflikten.

Interessant automat-reaktion fra DADK - der.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 13:09

On 18 Aug., 21:01, "P.N." <2...@mail.dk> wrote:

> Men lad os nu lige huske proportionerne i det her. Der dør 1 israeler for
> hver 9 Palæstinænserne i MØ konflikten.

Tja - i sidste uge fik jeg mails fra bekendte i Gaza. Der havde fløjet
droner over Gaza hele dagen. Og de var bange. Det fortsatte hele
aftenen - indtil der blev foretaget luftangreb fra ca. kl. 02.00 som
fortsatte til kl 03.30.

Nogle er lærere og har et job, de skal passe. Andre er arbejdsløse.
Det er umuligt at have et normalt liv i Gaza.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 13:17

On 18 Aug., 21:01, "P.N." <2...@mail.dk> wrote:

> Men lad os nu lige huske proportionerne i det her. Der dør 1 israeler for
> hver 9 Palæstinænserne i MØ konflikten.

‎6 Palestinians have been killed in Abu Jameel Sha'ath's house in
Rafah city, one of them is a child.

3 timer siden -

Fra : E.Dalgas

Dato : 18-08-11 23:13

On Thu, 18 Aug 2011 11:42:33 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> [...]
> discovered more than 10 bullets in the upper part of the body of the
> martyr, launched by the Israeli occupation forces."

Israeli troops shoot dead Palestinian approaching border

An Israel army spokesman confirmed that "soldiers opened fire at a suspect
who was approaching the border fence in this sector, and hit the suspect."

She did not say if the suspect had any weapons or explosives on him.

The Israeli army opens fire systematically on Palestinians who go near the
border fence separating the Gaza Strip from the Jewish State to prevent
attacks on patrols, infiltration attempts or bids by suspects to plant
bombs

Kilde og hele artiklen :
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/8705554/Israeli-troops-shoot-dead-Palestinian-approaching-border.html

> Eller gengældelse for dette som foregik tidligt imorges;

I morges ? link ?

> "‎3 Palestinians have been murderd in Rafah by Israeli Occupation
> Forces in the past 30 minutes."

August 16

Three Palestinian gunmen involved in firing rockets at Israel, were hit
during an air strike, east of Gaza City, in a pre-dawn attack. One of the
gunmen later died of his injuries. In a separate air strike that targeted a
tunnel beneath Gaza's border with Egypt, three Palestinian civilians, among
them a boy, were injured.[182]

Kilde
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_rocket_attacks_on_Israel,_2011#cite_ref-181

Link til historien :

Prior to the strikes, several terrorists were seen attempting to fire a
rocket at Israel but were thwarted by the air force, the statement added.

The military action came in response to an attack several hours earlier,
when a Palestinian rocket fired from Gaza fell outside of Beersheba on
Monday night, activating air raid sirens and sending residents fleeing for
cover.

Kilde :
http://www.jpost.com/Defense/Article.aspx?id=233931

> Jeg modtog meddelelserne kort som breaking news på min facebook
> imorges. Kilden er Gaza TV News.

OK, men jeg tror det er de nyheder jeg har fundet her, som du har modtaget
i Gaza TV version.

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-11 09:44

On Fri, 19 Aug 2011 00:13:14 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
Tydeligvis er ingenmandsland ikke bredt nok, eller mure er
utilstrækkelige -
Landminebælter kan vel skiltes om så de kan bruges.
Og hvis visitaton af palæ-hjem så kan vel undgås de uundskyldelige
raketangreb.
Som evt kan straffes med at alle der bor nær affyringssted skal være
elektronisk fodlænke i 5 år og have hjemmet ransaget månedligt på
uforudsagte tidspunkter, altså uden varsling

Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-11 20:35

Mon andre emner end Israel bliver store på ng når sommerferien er
rigtigt overstået?

ing til mig, Dalgas, og fortæl om din interese i Udad Vindes helten og
i usenet
Bo35861000

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 17:00

On 19 Aug., 00:13, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> [...]
>
> Kilde :http://www.jpost.com/Defense/Article.aspx?id=233931

> OK, men jeg tror det er de nyheder jeg har fundet her, som du har modtaget

En egyptisk ven - skriver at 3 egyptiske soldater netop er blevet
dræbt ved the Rafah crossing. Og at unge vælter ud i
gaderne i Cairo og skriger - "I krig med Israel."

Ligenu - koger det vildt dernede.

Fra : Patruljen

Dato : 18-08-11 17:04

On 19 Aug., 01:00, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> En egyptisk ven - skriver at 3 egyptiske soldater netop er blevet
> dræbt ved the Rafah crossing. Og at unge vælter ud i
> gaderne i Cairo og skriger - "I krig med Israel."
>
> Ligenu - koger det vildt dernede.

Jo - det er en uheldig dag at dræe egyptiske soldater på:
http://politiken.dk/udland/ECE1331326/tusindvis-demonstrerer-i-kairo/