Yderligere indgreb i den personlige frihed
Fra : Kert Rats

Dato : 18-08-11 09:42

Rygeforbud maskeres som en hjælp!
I Guder!!
Se på www.dary.dk, hvor der på forsiden er bragt en nyhed om rygeforbud i
Odense Kommune.

Jeg synes godt nok, at grænsen for den personlige frihed hermed er mere end
overskredet.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 18-08-11 11:29

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i meddelelsen news:4e4cd067$0$312$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg synes godt nok, at grænsen for den personlige frihed hermed er mere end overskredet.

Jamen, alting skal maskeres som hjælp. Ellers duer det jo ikke.
Alle afgifterne og skatterne ("fedtskat" som den nyeste) er jo også for at hjælpe os til at spise sundere, leve sundere, leve
længere, etc.

Den med rygningen er jo bare et eksempel på at det trods alt er vanskeligt at styre: Afgifter og så videre må aldrig være så høje at
folk rent faktisk holder op. Så forsvinder indtægten jo.
Men ikke-ryger-toget er ved at køre fra politikerne. Når det til sidst bliver forbudt at ryge overalt, så er folk jo nødt til at
holde op. Og så forsvinder dén indtægt.
Men de overvægtige (og dem der spiser usundt, men på magisk vis ikke tager på af det) står klar: Dem kan politikerne gå efter når
der ikke er flere rygere. Man kan trods alt ikke forbyde folk at spise bestemte ting på bestemte steder, så der er en solid
indtægtskilde mange mange år ud i fremtiden.

Fra : DADK

Dato : 18-08-11 18:15

On 18-08-2011 12:29, Henrik Eriksen wrote:

> [...]
> flere rygere. Man kan trods alt ikke forbyde folk at spise bestemte ting
> på bestemte steder, så der er en solid indtægtskilde mange mange år ud i

Haha. Den er sgu meget god. Jeg tiltror dog ikke vores politikere så
udspekulerede evner og langsigtede tankerækker.

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 19-08-11 06:08

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen news:4e4d4889$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Haha. Den er sgu meget god. Jeg tiltror dog ikke vores politikere så udspekulerede evner og langsigtede tankerækker.

Det gør jeg heller ikke. Men skatter og afgifter giver også pote her og nu.
Og de kan altid skrues op, nøk efter nøk (så folks økonomi kan nå at tilpasse sig stigningerne) med argumentet: "Jamen er I da ikke
enige i, at vi må opmuntre danskerne til at leve sundere?"
Svarer man "nej" er man dum eller psykopat.
Svarer man "ja" så giver man grønt lys til afgiftsforhøjelse.

Et utroligt nemt og effektivt system der kan få enhver politiker til at skrige af fryd.

Fra : DADK

Dato : 19-08-11 11:32

On 19-08-2011 07:08, Henrik Eriksen wrote:

> "DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det gør jeg heller ikke. Men skatter og afgifter giver også pote her og nu.

Ja, man tager et eller andet "problem" alle kan være enige om er
forfærdeligt, og så indfører man en punktafgift. Når problemet så er væk
- eller folk ikke synes det er forfærdeligt længere - indgår
punktafgiften så bare som en del af skatteprovenuet. Problemer forgår,
punktafgifter består.

> Og de kan altid skrues op, nøk efter nøk (så folks økonomi kan nå at
> tilpasse sig stigningerne) med argumentet: "Jamen er I da ikke enige i,
> at vi må opmuntre danskerne til at leve sundere?"

Ja, lige netop

> Svarer man "nej" er man dum eller psykopat.
> Svarer man "ja" så giver man grønt lys til afgiftsforhøjelse.
>
> Et utroligt nemt og effektivt system der kan få enhver politiker til at
> skrige af fryd.

Tja. Politikere er jo som dig og mig, de "nyder" næppe at beskatte
befolkningen, men de er sikkert glade for, når de kan finde én eller
anden gruppe de kan beskatte, at de så finder penge til at pleje deres
kæpheste.

Fra : Ivannof

Dato : 19-08-11 01:49

On 18 Aug., 10:42, "Kert Rats" <n...@hestedag.nu> wrote:
> [...]
> Odense Kommune.
>
> Jeg synes godt nok, at grænsen for den personlige frihed hermed er mere end

Ja, det gik også hårdt ud over os da vi heller ikke mere måtte drikke
på arbejdet. Hvad skal vi så lave dér? Lad os komme tilbage til
60'erne og 70'erne.

Hilsen Ivan

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 19-08-11 20:10

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> rygeforbud i Odense Kommune.
>
> Jeg synes godt nok, at grænsen for den personlige frihed hermed er

Jeg synes også at man skulle nøjes med at sætte cigaretpriserne voldsomt op,
hvad 200 kr. for en 10 stk.-pakke ?

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 00:26

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:ayy3q.14821$jL1.14299@newsfe15.ams2...
> Jeg synes også at man skulle nøjes med at sætte cigaretpriserne voldsomt
> op, hvad 200 kr. for en 10 stk.-pakke ?

Det flytter bare grænsen for hvor langt det kan betale sig at køre for at
handle i udlandet. Man har jo som borger i et EU land RET til at foretage
sine indkøb i det EU land mand ønsker og der må IKKE opkræves afgifter på
varer importeret til eget brug.